Gezondheid alle pijlers

Klachten na einde menstruatie

15-10-2025 15:18 3 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De laatste paar maanden merk ik dat ik pas klachten krijg na bijna einde menstruatie. Zijn voornamelijk psychische klachten zoals vermoeidheid, geïrriteerd, emotioneel en weinig energie. En meer piekeren en onzeker.
Tijdens de menstruatie voel ik mij best ok, en denk ik vaak als dit het is? Maar het bloed wordt soms wel minder, niet dat ik ooit heftig ongesteld ben.
Maar wel vaak dat ik in de ochtend, na wakker worden, snel moet verwisselen want dan in de tampon aardig vol. Maar dat heb ik nu de laafste maanden niet meer en is het minder geworden.
Deze maand ook. Zondag licht bruin bloedverlies, maandag normaal, en gisteren bijna niks alleen bruin zoals vandaag ook.

Maar juist nu krijg ik de klachten ipv voor of tijdens menstruatie terwijl het voorheen andersom was.
Ik ben bijna 38, maar vroeg mii af of meer vrouwen zich hier in herkennen.

Zou dat kunnen veranderen naarmate je ouder wordt? Iemand die zich hier in herkent?

Ik maak mij geen zorgen maar vroeg mij af of er meer zich hier in herkennen.
Kun je ook je hormonen testen bij de huisarts?
Zolang je nog menstrueert heeft op hormonen prikken geen nut. Zodra je menstruatie voorbij is stijgt je oestrogeen weer. De progesteron neemt al af vanaf je 35e. Als de verhouding oestrogeen/progesteron uit balans raakt, kan dat klachten geven. Helaas is het voor iedere vrouw weer anders. Lang leve de peri-menopauze...
Gebruik je anticonceptie?
Sterrenstof74 schreef:
15-10-2025 16:31
Zolang je nog menstrueert heeft op hormonen prikken geen nut. Zodra je menstruatie voorbij is stijgt je oestrogeen weer. De progesteron neemt al af vanaf je 35e. Als de verhouding oestrogeen/progesteron uit balans raakt, kan dat klachten geven. Helaas is het voor iedere vrouw weer anders. Lang leve de peri-menopauze...
Gebruik je anticonceptie?
Nee ik gebruik geen anticonceptie

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven