Tips etentje met zes mensen, kleine oven en beperkte kok
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:32
Help. Zondag komen er zes mensen eten, en ik ben geen geweldige kok. Ik heb maar drie gaspitten en een kleine oven, dus ik wil het mezelf niet te moeilijk maken. Multitasken in de keuken gaat me niet zo goed af, dus ik zoek vooral gerechten die ik van tevoren kan bereiden of makkelijk kan opwarmen.
Hebben jullie tips of ideeën voor een menu dat haalbaar is met beperkte ruimte en stressbestendig genoeg voor een kok die niet zoveel aankan?
Hebben jullie tips of ideeën voor een menu dat haalbaar is met beperkte ruimte en stressbestendig genoeg voor een kok die niet zoveel aankan?
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:51
Deze
https://www.culy.nl/recepten/zuurkool-ovenschotel-spek/
Voor 4 man is een kleine kring toch?

Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:54
Ik maak bij dit soort gelegenheden altijd iets uit de slowcooker. En als je dat wat opleukt met bijgerechtjes lijkt het heel wat. Je kunt de dingen die je in de slowcooker kunt maken natuurlijk ook gewoon stoven in een gewone pan.
Bijv Antiliaanse stoba, funchi (polenta) erbij, arroz moro erbij en gebakken banaan (allemaal echt heel simpele gerechten).
Of pulled chicken uit de slowcooker, en dan in een wrap met vulling erbij wat jij wil met kaas erop smelten in de oven, en als bijgerecht nachos met kaas en guacamole en zure room ect, evt nog een bonengerecht erbij.
Of een stuk luxe vlees uit de oven, pesto aardappels uit de oven erbij en een makkelijke groente.
Ik eet graag lekker maar zeker ook simpel
Bijv Antiliaanse stoba, funchi (polenta) erbij, arroz moro erbij en gebakken banaan (allemaal echt heel simpele gerechten).
Of pulled chicken uit de slowcooker, en dan in een wrap met vulling erbij wat jij wil met kaas erop smelten in de oven, en als bijgerecht nachos met kaas en guacamole en zure room ect, evt nog een bonengerecht erbij.
Of een stuk luxe vlees uit de oven, pesto aardappels uit de oven erbij en een makkelijke groente.
solsol wijzigde dit bericht op 17-10-2025 19:56
7.60% gewijzigd
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:55
oeh lekker!Moiren schreef: ↑17-10-2025 19:51Deze
Voor 4 man is een kleine kring toch?![]()
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Moet je wel een slowcooker hebben he. En die staat niet in TO’s lijstjeSolsol schreef: ↑17-10-2025 19:54Ik maak bij dit soort gelegenheden altijd iets uit de slowcooker. En als je dat wat opleukt met bijgerechtjes lijkt het heel wat.

Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
6 man, en met ons erbij 8....Moiren schreef: ↑17-10-2025 19:51Deze
Maar ziet er wel heel lekker uit en misschien dat dit me nog wel gaat lukken

vrijdag 17 oktober 2025 om 19:56
Waarom maak je dan niet gewoon een uitgebreide vegetarische curry met naanbrood en andere bijgerechtjes?
anna75 wijzigde dit bericht op 17-10-2025 19:59
0.99% gewijzigd
Ars longa, vita brevis
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:58
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:58
Die sla ik meteen op!Moiren schreef: ↑17-10-2025 19:51Deze
Ars longa, vita brevis
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:59
Super lekker, maar nu word ik echt overschat. Hier moet ik echt weken op oefenen..Solsol schreef: ↑17-10-2025 19:54Ik maak bij dit soort gelegenheden altijd iets uit de slowcooker. En als je dat wat opleukt met bijgerechtjes lijkt het heel wat. Je kunt de dingen die je in de slowcooker kunt maken natuurlijk ook gewoon stoven in een gewone pan.
Iets luchtigs
Mousse, sorbetijs, fruitsalade oid.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 17 oktober 2025 om 20:00
Deze kan ik maken! Heb ik eerder een keer gemaakt (word gelijk enthousiast). Maar moet dan nog wel wat bij, denk ik. Misschien die tomaten uit de oven in de yoghurt? Of zeg ik iets heel raars?Star⁴ schreef: ↑17-10-2025 19:59Deze is ook heel lekker en wat lichter:
https://maisoncupcake.com/ottolenghi-co ... ut-squash/
vrijdag 17 oktober 2025 om 20:05
Fruitsalade kan je wel maken toch? Sorbetijs ligt gewoon in het vriesvak van de super.
Of koffie met een likeurtje.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in