Lotgenotengroep depressie
zondag 28 september 2025 om 16:03
Ik zou graag van dit topic een lotgenotengroep depressie willen maken.
Dat we elkaar ondersteunen om de dag door te komen en elkaar er door heen te slepen.
Zelf terugval in depressie. Geprobeerd om antidepressiva te verhogen, maar is niet gelukt. Te veel bijwerkingen. Binnenkort overleg met psychiater hoe nu verder. Merk ook dat ik weer moeite heb om iedere dag naar buiten te gaan en sowieso te bewegen. Zou het liefst vaak op bed liggen. Alles lijkt ook uitzichtloos en hopeloos.
Verschrikkelijk, ik gun het mijn ergste vijand niet.
Dat we elkaar ondersteunen om de dag door te komen en elkaar er door heen te slepen.
Zelf terugval in depressie. Geprobeerd om antidepressiva te verhogen, maar is niet gelukt. Te veel bijwerkingen. Binnenkort overleg met psychiater hoe nu verder. Merk ook dat ik weer moeite heb om iedere dag naar buiten te gaan en sowieso te bewegen. Zou het liefst vaak op bed liggen. Alles lijkt ook uitzichtloos en hopeloos.
Verschrikkelijk, ik gun het mijn ergste vijand niet.
zaterdag 18 oktober 2025 om 23:43
Ik vind dat ook heel lastig de ochtenden maar een wandeling buiten of op de loopband werkt wel om wat rustiger en prettiger te voelen, bij mij dan.
Ik zet dan vaak een podcast of muziekje op om wat minder na te hoeven denken. (Geen psychologische podcast dan maar meer een podcast met waargebeurde verhalen ofzo)
Maar dit lukt de ene dag beter dan de andere dag
Bad met magnesium is ook fijn! Als je een bad hebt
Ik zet dan vaak een podcast of muziekje op om wat minder na te hoeven denken. (Geen psychologische podcast dan maar meer een podcast met waargebeurde verhalen ofzo)
zondag 19 oktober 2025 om 15:03
Leeuw, Wat fijn als dat bij jou helpt, blijven doen. Ik ben nog een beetje zoekende wat de ochtenden betreft, de afgelopen dagen heb ik op de bank met de tv aan ontbeten. Dan ga ik mij concentreren op wat ik zie en hoor maar net wat je zegt de ene keer lukt het iets beter dan de andere keer! Jij was toch niet zolang geleden met AD begonnen?
Leergierig, aan de wandel wat goed zeg, wat maakt het dat het helpt, is het de buitenlucht, het bewegen? Moest jij je ertoe zetten om het te doen?
Ik had gisterenmiddag een fiets tocht gedaan met partner, normaal fietsen we 25 tot 30km. Na ongeveer 10 km had ik het helemaal gehad, kreeg ineens zo een last van paniek en was al wat duizelig. Denk de spanning.
Voor iedereen
Leergierig, aan de wandel wat goed zeg, wat maakt het dat het helpt, is het de buitenlucht, het bewegen? Moest jij je ertoe zetten om het te doen?
Ik had gisterenmiddag een fiets tocht gedaan met partner, normaal fietsen we 25 tot 30km. Na ongeveer 10 km had ik het helemaal gehad, kreeg ineens zo een last van paniek en was al wat duizelig. Denk de spanning.
Voor iedereen

marcha01 wijzigde dit bericht op 19-10-2025 15:05
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
3.50% gewijzigd
zondag 19 oktober 2025 om 19:13
Ik heb helaas geen bad, maar wel een hometrainer sinds corona, en misschien moet ik ook hardlopen meteen in de ochtend weer oppakken.Leeuw33 schreef: ↑18-10-2025 23:43Ik vind dat ook heel lastig de ochtenden maar een wandeling buiten of op de loopband werkt wel om wat rustiger en prettiger te voelen, bij mij dan.
Dat gaf altijd wel afleiding inderdaad: ik ga het proberen.
Wandelen vind ik vooral in de middag aan het einde van de dag fijn om de dag “van me af te lopen”.
Dank je voor de tips! Dat geeft me een beetje hoop want het is eigenlijk niet meer te doen in de ochtend, de angst voor alles en zoveel verdriet.
maandag 20 oktober 2025 om 08:44
Ik had met iemand de afspraak dat we gingen wandelen. Anders had ik in bed blijven liggen denk ik. Denk een combinatie van bewegen en het toch gedaan hebben voor mij helpend is.Marcha01 schreef: ↑19-10-2025 15:03
<………>
Voor iedereen![]()
Gistermiddag ook ergens heen gefietst. Lang niet zo ver als jij, maar werd ook duizelig. Had bijna het gevoel alsof ik flauw ging vallen.
Misschien ook verkeerd geademd of lage bloedsuikerspiegel. Dextro hielp niet. Maar wat gegeten ergens, cola en wat friet. Anders had ik het niet naar huis gered.
maandag 20 oktober 2025 om 08:51
Heb je kalmeringspillen hiervoor? Als het, ondanks de tips, toch erg blijft, je wat kunt slikken om de ochtend door te komen. Bij mij kan 0,5 mg van mijn medicijn al genoeg zijn om het ergste er vanaf te halen. Dat scheelt natuurlijk wel per persoon. Sterkte deze ochtend!!
maandag 20 oktober 2025 om 13:22
Dank je wel!Leergierig schreef: ↑20-10-2025 08:51Heb je kalmeringspillen hiervoor? Als het, ondanks de tips, toch erg blijft, je wat kunt slikken om de ochtend door te komen. Bij mij kan 0,5 mg van mijn medicijn al genoeg zijn om het ergste er vanaf te halen. Dat scheelt natuurlijk wel per persoon. Sterkte deze ochtend!!![]()
Nee, ik heb geen pillen daarvoor, ik wil dat inderdaad even aan de psycholoog vragen. Wat zij daarin een goed idee vindt in mijn situatie.
Ik slik nu helemaal niets.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in