Mode & Beauty alle pijlers

Mode en verzorging, hoe doen andere singles dat? dit?

17-10-2025 11:58 261 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe doen jullie dit als jullie het hele weekend bijvoorbeeld thuis blijven en je weet dat je geen bezoek krijgt of de deur uit hoeft?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)

Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Maar als ik weet dat ik de hele dag niemand zie, vind ik het soms lastig.

Hoe doen jullie dat?
Hier ook geen boeren of scheten hoor.
Wel een lekkere fleece trui of broek. En in mijn nette shirtje ga ik ook niet koken of tuinieren nee (als dat er al van komt ;-D). Ik hield inderdaad ook zéker rekening met wijlen onze kat.
Caipiroska schreef:
20-10-2025 15:35
Hier dan, net zoals jij, de uitzondering op de (Vivaforum?)regel: mijn man en ik zijn al ruim 40 jaar bij elkaar en proberen nog steeds ons "best" te doen voor elkaar. Een keer een boertje of scheetje laten is natuurlijk geen probleem, we zijn allemaal normaal functionerende mensen. Maar het is echt niet nodig alles maar te laten vliegen, dit doe je toch hopelijk ook niet in ander gezelschap, dus waarom wel bij je partner?

En waarom zou je 'er leuk uitzien' alleen voorbehouden aan de buitenwereld? Juist je partner is de belangrijkste dus zou je dit voor hem/haar moeten willen.

Maar ja, we zijn dus in de minderheid... en dat mag er ook zijn :high5:
Maar WIE hier zegt, dat hij ruftend door het leven gaat? En nooit zijn best doet voor zijn partner?
BeeDifferent schreef:
17-10-2025 13:32
:HA:

Te debiel deze opmerking.

Te debiel ja? Je voelt je aangesproken merk ik.
Lila-Linda schreef:
17-10-2025 14:05
of zo lang in een relatie, dat die relatie voelt als een heerlijke comfortabele hoody en warme sokken
en niet als een strak pak en hoge hakken

Ja, blijf dat jezelf maar voorhouden. Je bent het dus vergeten.
Taskmaster schreef:
20-10-2025 15:40
Ja, blijf dat jezelf maar voorhouden. Je bent het dus vergeten.
wat bedoel je?
Ik ben hier overigens ook nogal van het "kleding* minstens een dag of 3 à 4 doordragen". Tenzij er vlekken op zitten.

Als ik de tuin heb zitten omspitten kan mijn kleding linea recta de was in en ben ik 3 uur bezig met mijn schoenen proper te krijgen.

Dat doe ik dus écht niet in mijn goede kleding en goede schoenen want dan kan ik die de volgende dag niet meer voor mijn werk dragen.

Volgens mij wast een deel hier nogal graag en gooit dus zijn kleding sowieso elke avond in de was. Ik doe dat liever niet - en heb er ook gewoon de kleerkast niet naar (ik heb bijvoorbeeld 3 goede broeken in mijn kast, geen 7) - en trek dus een joggingbroek en fleece of hoodie aan bij thuiskomst. En tuinier ook in dat spul. Als dat vuil wordt of er raken vlekken op tijdens het koken ... geen man overboord.

Het heeft dus waarschijnlijk ook te maken met "hoe ga je om met het concept kleding" en "hoe graag en vaak was je je goede kleding".
Naast dat ik toch echt 100 keer comfortabeler rondloop thuis in hoodie en joggingbroek dan in mijn kantoorkleding.

*Minus sokken en ondergoed.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Het is weer des viva hoor.
Of je loopt als een varken boerend en schijtend met vlekken en gaten in kleding dat je al 4 weken aanhebt, in werkt, slaapt, tuiniert en kookt.

Of je loop dag en nacht op naaldhakken, vol in de make up en bloesje met pantalon en tuiniert daar in, wast ermee de auto enz.

Ik heb gewoon normale kleding, waar ik in werk, mijn boodschappen doe en in kook.
Ook gewoon in stofzuig of bij mijn moeder een bakkie doe. Soms maak ik me op, soms niet (maar altijd minimaal).

Voor een luie zondag een frisgewassen trainingsbroek die leuk staat met een shirtje erop wat ook leuk staat en geen vlekken heeft en geen make up.

Voor het verven/klussen heb ik een schoongewassen broek en shirt. Eventueel was ik daar ook de auto in of zit ik er mee op mijn knieën in de tuin.

Maar idd, altijd strak in de kleding en de make up lijkt me vermoeiend en in kleding met gaten en vlekken lopen begrijp ik niet.

Je wc maak je toch ook niet alleen schoon als er visite komt? (Op de enkeling na dan)
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Wissewis schreef:
20-10-2025 15:42
Ik ben hier overigens ook nogal van het "kleding* minstens een dag of 3 à 4 doordragen". Tenzij er vlekken op zitten.

Als ik de tuin heb zitten omspitten kan mijn kleding linea recta de was in en ben ik 3 uur bezig met mijn schoenen proper te krijgen.

Dat doe ik dus écht niet in mijn goede kleding en goede schoenen want dan kan ik die de volgende dag niet meer voor mijn werk dragen.

Volgens mij wast een deel hier nogal graag en gooit dus zijn kleding sowieso elke avond in de was. Ik doe dat liever niet - en heb er ook gewoon de kleerkast niet naar (ik heb bijvoorbeeld 3 goede broeken in mijn kast, geen 7) - en trek dus een joggingbroek en fleece of hoodie aan bij thuiskomst. En tuinier ook in dat spul. Als dat vuil wordt of er raken vlekken op tijdens het koken ... geen man overboord.

Het heeft dus waarschijnlijk ook te maken met "hoe ga je om met het concept kleding" en "hoe graag en vaak was je je goede kleding".
Naast dat ik toch echt 100 keer comfortabeler rondloop thuis in hoodie en joggingbroek dan in mijn kantoorkleding.

*Minus sokken en ondergoed.

En hoe belangrijk vind je het om leuke kleding te dragen, er leuk uit te zien. Parfum op te spuiten, sieraden, make-up enzovoort.

Als je het zelf bijvoorbeeld niet belangrijk vindt, dan snap ik dat je het van je partner ook niet zo belangrijk vindt en als je het zelf wel belangrijk vindt om je best te doen dan vind je het van je partner waarschijnlijk ook belangrijk dat hij of zij een beetje zijn of haar best doet.
Wadapatja schreef:
20-10-2025 17:25
En hoe belangrijk vind je het om leuke kleding te dragen, er leuk uit te zien. Parfum op te spuiten, sieraden, make-up enzovoort.

Als je het zelf bijvoorbeeld niet belangrijk vindt, dan snap ik dat je het van je partner ook niet zo belangrijk vindt en als je het zelf wel belangrijk vindt om je best te doen dan vind je het van je partner waarschijnlijk ook belangrijk dat hij of zij een beetje zijn of haar best doet.
Maar voor jou zit “je best doen” dus heel erg in van die uiterlijkheden. Wij doen dat voor elkaar veel meer in daden. Elkaar helpen, wat leuks meenemen als we t tegenkomen etc. Verder kleed mijn man zich gewoon verzorgd en vind ik hem zowel in zijn werkoutfit, zijn vrijetijdskleding en zijn kloffie een erg aantrekkelijke man.
Bbubbels schreef:
20-10-2025 17:33
Maar voor jou zit “je best doen” dus heel erg in van die uiterlijkheden. Wij doen dat voor elkaar veel meer in daden. Elkaar helpen, wat leuks meenemen als we t tegenkomen etc. Verder kleed mijn man zich gewoon verzorgd en vind ik hem zowel in zijn werkoutfit, zijn vrijetijdskleding en zijn kloffie een erg aantrekkelijke man.

Ja natuurlijk zit het 'm ook daarin, of juist daarin. Goede opmerking hoor! Maar omdat ik altijd zo onzeker ben, kom ik niet verder dan een paar maanden en is die stap niet aangebroken bij mij,
Wadapatja schreef:
20-10-2025 17:45
Ja natuurlijk zit het 'm ook daarin, of juist daarin. Goede opmerking hoor! Maar omdat ik altijd zo onzeker ben, kom ik niet verder dan een paar maanden en is die stap niet aangebroken bij mij,
Wat vervelend!
Denk je ook, dat je door je onzekerheid misschien niet door die eerste fase heen komt?
En waar ik me ook altijd onzeker over voel, is samen slapen. Als je slaapt, lig je er meestal niet heel charmant bij. Ja, in films en soaps wel, daar word je wakker vol in de make-up, haar perfect en je ligt altijd met een glimlach in bed.

Vriendinnen zeggen dat ze zich in het begin ook onzeker voelden daarover, maar dat dat na een paar keer wel verdwijnt.

Hoe doen anderen dat? Maakt het jullie niks uit dat je bijvoorbeeld snurkt, met open mond slaapt, er niet zo charmant bij ligt?
In de relaties die ik heb gehad, had ik altijd een flesje water en pepermuntjes op mijn nachtkastje staan. Zodra ik wakker werd, eerst een flinke slok water, meteen tanden poetsen en een washandje over mijn gezicht. Ik droeg ook altijd zo'n nachtjurkje zeg maar, of iets anders wat heel sexy was. Never nooit een pyjama.

Pfff, wat veel onzekerheden heb ik eigenlijk als ik het zo allemaal opschrijf.
Lila-Linda schreef:
20-10-2025 17:46
Wat vervelend!
Denk je ook, dat je door je onzekerheid misschien niet door die eerste fase heen komt?

Ja, is zeker vervelend. Ik denk het wel inderdaad. Ik ben denk ik in het algemeen gewoon bang dat een man op me afknapt na de eerste periode. En nu lijkt het alsof ik nog heel jong ben, maar ik ben midden 40. o_o
Wadapatja schreef:
20-10-2025 17:50
En waar ik me ook altijd onzeker over voel, is samen slapen. Als je slaapt, lig je er meestal niet heel charmant bij. Ja, in films en soaps wel, daar word je wakker vol in de make-up, haar perfect en je ligt altijd met een glimlach in bed.

Vriendinnen zeggen dat ze zich in het begin ook onzeker voelden daarover, maar dat dat na een paar keer wel verdwijnt.

Hoe doen anderen dat? Maakt het jullie niks uit dat je bijvoorbeeld snurkt, met open mond slaapt, er niet zo charmant bij ligt?
In de relaties die ik heb gehad, had ik altijd een flesje water en pepermuntjes op mijn nachtkastje staan. Zodra ik wakker werd, eerst een flinke slok water, meteen tanden poetsen en een washandje over mijn gezicht. Ik droeg ook altijd zo'n nachtjurkje zeg maar, of iets anders wat heel sexy was. Never nooit een pyjama.

Ik snap nog dat je dat de eerste maanden probeert.

Na een half jaar tot 2 jaar trek je als je koud hebt toch echt gewoon die pyjama aan.
En ga je toch echt niet zo hevig aan de slag met pepermuntjes en washanden.

Doet hij dat dan namelijk ook zo maniakaal? En waarom jij wel en hij niet?

Het is dat ik niet van pyjama's en broeken aan mijn lijf in bed hou dat ik altijd een big-shirt / nachtjapon slaap.
Niet "omdat het eleganter zou zijn".

En als ik slaap zie ik toch echt niet hoe ik erbij lig. Dan slaap ik :-).
Ik zie dan tegelijk ook niet hoe hij erbij ligt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wadapatja schreef:
20-10-2025 17:50

Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt over dit soort zaken. Als ik voor mezelf spreek; ik voelde me bij mijn man eigenlijk meteen op mijn gemak. En natuurlijk ging ik niet op date 3 in mn joggingbroek, maar we kwamen echt snel tot de conclusie dat we elkaar als mensen gewoon heel graag mochten en meteen het idee hadden dat we ons niet anders voor hoefden te doen dan onszelf. En dat is nog steeds de keen van onze relatie. In mijn ogen is een relatie ook echt niet zo goed als je je constant moet afvragen of je wel goed genoeg bent, en al helemaal niet dat je alleen goed genoeg bent als je “op de toppen van je kunnen” presteert. Je gaat een keer hondsberoerd zijn als je bij elkaar bent bijvoorbeeld. Dat ik in díe momenten alsnog nooit het idee heb dat mijn man mij vies of raar vindt, dat is een gevoel wat je moet koesteren denk ik.
Jawel, hoor. In het begin van relaties vond ik het ook altijd belangrijk hoe ik er bij lag in bed, en dan s' morgens gauw mijn bed uit om de boel op te fluffen. Na een tijdje voel je je steeds meer op je gemak bij elkaar en laat je dat los.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Oh, ik heb echt wel moeten wennen aan een joggingbroek aan 'durven'.
En niet alleen maar sexy setjes, maar ook gewoon een fijne katoenen onderbroek
Het zal per persoon verschillen, maar ik ben daar altijd wel makkelijk in geweest. Ik heb me daarom altijd wel verbaasd over vriendinnen die inderdaad iets deden om er 's ochtends net wat aantrekkelijker uit te zien. Maar eerlijk gezegd zijn dat ook allemaal de vriendinnen die sowieso wat meer vinden van iemands uiterlijk en het belangrijk vinden er voor de ander aantrekkelijker uit te zien, uit eigen onzekerheid. En die dus ook verderop in de relatie nog best veel bezig zijn met moeite doen (qua uiterlijk) voor die ander. En eerlijk gezegd komen zij dus ook allemaal thuis met een man die waarde hecht aan een vriendin die er leuk uit ziet, om er een beetje mee te showen zeg maar. Ik heb nooit bedacht dat het je iets uit zou kunnen maken dat je bedpartner ziet hoe je slaapt, maar dat komt dan misschien ook omdat ik er dus ook niks van vindt hoe mijn bedpartner slaapt. Tenzij het iets extreems is als keihard snurken natuurlijk, maar niet de normale dingen.
Mijn vent zou mijn vent niet zijn als hij zou afknappen op mijn haar in de war, geen make-up en een slaapgezicht na een nacht samen.
Je valt toch niet alleen maar om uiterlijkheden op iemand? Het gaat toch om nog zoveel meer? Gedeelde interesses, humor, een gesprek kunnen houden, samen kunnen dansen of sporten of wandelen of wat je maar leuk vindt om te doen.

TO, knap jij af op een man als hij met open mond slaapt? Denk jij dan 'ok, nu is het klaar, tot nooit'?

(hier geen pyjama's en geen sexy nachthemdjes, gewoon naakt, al vanaf de eerste nacht)
@meisje, allemaal vooroordelen, die iig voor mij niet kloppen
Ik vind helemaal niets van anderen hun uiterlijk, als het maar schoon is.
Ik vind het wel belangrijk om in een relatie aantrekkelijk voor elkaar te blijven, maar ik ben niet bezig met aantrekkelijk gevonden willen worden door anderen. Ik hou ook erg van leuke kleding, sieraden, haar netjes etc. Doe ik niet uit onzekerheid, vind ik leuk. Mijn man interesseert het dan weer geen ene moer, ik weet zelfs dat hij mij het leukst vind in pyjama, haar in een knot en zonder make-up. Andersom vind ik het niet aantrekkelijk als hij thuis alleen maar in joggingbroeken, happy socks en ongekamd haar zou lopen. Hij hoeft er niet bij te liggen als een foto-model maar ook niet als Onslow
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
`
VGM1980 schreef:
20-10-2025 21:23
@meisje, allemaal vooroordelen, die iig voor mij niet kloppen
Het zijn mijn vriendinnen, dus het heeft niks met vooroordelen te maken, het zijn gewoon dingen die ik van hen weet omdat we het er met elkaar over hebben.
Ik heb altijd het gevoel dat ik en de man in kwestie geleefd worden door hormonen in dat stadium waardoor het allemaal weinig uitmaakt. Voor mij werkt dat zo iig. Ik draag ook geen lingerie of nachtkleding, nooit gedaan, is voor mij meer iets voor in films en reclames. Ik ben geen lustobject.

Als je zelfs charmant zou moeten zijn in je eigen bed waar je slaapt, waar je kwetsbaar bent en je je veilig zou moeten voelen. Voel je je dan niet een soort gebruiksvoorwerp?

Je wisselt lichaamssappen uit met die persoon maar je mondgeur moet dan opeens zsm weggemaakt worden? En dat van hem ook, moet hij ook snel zijn oksels en balzak wassen of hoeven kerels dat niet?
Het is toch lekker om af en toe een lustobject te zijn?
Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn man alleen nog maar seks met me heeft als moetje, omdat hij niet meer geil van me wordt.

Lingerie, leuk ponnetje vind ik leuk, niet altijd, maar ik heb ook een ex die lingerie, opgetut, hakken, kousen etc sowieso niet leuk vond. Dat hij het niet leuk vond vind ik echt maar matig.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Maar “team joggingbroek” staat toch niet gelijk aan nooit moeite doen of sexy kleding dragen? Ik draag thuis graag een joggingbroek, en dan vindt mijn man mii gewoon ook mooi en sexy. Maar hij vindt het ook leuk om mij soms in een leuk jurkje te zien. En ik draag ook graag mooie lingerie. En soms een grote omaonderbroek. So be it. Ik zou het vervelend vinden als het áltijd het één of het ander zou moeten zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven