Mode en verzorging, hoe doen andere singles dat? dit?
vrijdag 17 oktober 2025 om 11:58
Hoe doen jullie dit als jullie het hele weekend bijvoorbeeld thuis blijven en je weet dat je geen bezoek krijgt of de deur uit hoeft?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)
Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Maar als ik weet dat ik de hele dag niemand zie, vind ik het soms lastig.
Hoe doen jullie dat?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)
Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Maar als ik weet dat ik de hele dag niemand zie, vind ik het soms lastig.
Hoe doen jullie dat?
zaterdag 18 oktober 2025 om 17:13
Mij kan het dan weer geen biet schelen dat ik thuis dingen met vlekken draag.Itsnojoke schreef: ↑18-10-2025 12:27Dat je tijdens het haarverven steeds hetzelfde shirt pakt, waar wellicht dus al wat vlekken op zitten, dat snap ik. Wat ik niet snap, is als je voor een dag thuis uitgerekend dat shirt zou kiezen. Dan zou ik denken: er is vast wel een shirt beschikbaar zonder vlekken, dat net zo lekker zit.
Ik zou me in ieder geval een slons voelen als ik kleding met vlekken zou dragen. Zelfs als ik nergens naartoe ga, voel ik me liever geen slons.
Het is hier geen mode-show dus who cares?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 18 oktober 2025 om 17:54
zaterdag 18 oktober 2025 om 18:22
Ik heb een partner en kinderen en ik ben nooit een hele dag helemaal alleen. Maar we hebben soms wel pyjamadag hier in het weekend. Uiteraard poetsen we wel onze tanden en kammen we onze haren. Na een dagje in pyjama rond gehangen te hebben douchen we weer voor het slapen gaan en trekken dan een schone pyjama aan. Heerlijke thuisdagjes vind ik dit altijd.
Maar ik houd er sowieso wel van om in mijn pyjama thuis rond te hangen. Gewoon in schone en hele pyjama’s. Als een vriendin ‘s avonds een drankje komt doen dan ben ik ook vaak al in mijn pyjama. Inmiddels weten zij dat wel en komen zij ook vaak in een pyjama of huispak richting mij. Helemaal prima!
Maar ik houd er sowieso wel van om in mijn pyjama thuis rond te hangen. Gewoon in schone en hele pyjama’s. Als een vriendin ‘s avonds een drankje komt doen dan ben ik ook vaak al in mijn pyjama. Inmiddels weten zij dat wel en komen zij ook vaak in een pyjama of huispak richting mij. Helemaal prima!
zaterdag 18 oktober 2025 om 19:15
zaterdag 18 oktober 2025 om 19:35
zaterdag 18 oktober 2025 om 19:35
Het zorgt er net voor dat het mij echt niet kan schelen dat er wat extra vlekken bijkomen tijdens het koken of het eten.
En dat het ook niet uitmaakt of de kat zijn klauwen in mij en mijn kleding steekt.
Bij mijn "goede kleding" heb ik liever niet dat de kat even uithaalt.
Of dat ik spaghettisaus mors.
Of dat ik tijdens het koken mijn vingers onbedoeld en zonder nadenken aan mijn broek afkuis.
Mijn man kan het echt niet schelen.
Die loopt zelf in huis ook rond in kleding die al lang afgeschreven hoort.
Maar die niet weggaat omdat het nog niet uit elkaar valt.
Bezoek ontvang ik dan weer niet in joggingbroek en slechte trui.
Dan kleed ik me om.
wissewis wijzigde dit bericht op 18-10-2025 19:37
17.59% gewijzigd
Is dit nu later?
zaterdag 18 oktober 2025 om 19:36
Niet iedereen vindt hetzelfde aantrekkelijk hè.
Ik zou er voor mezelf niet zo. Ik willen lopen. Net als dat ik mijn huis niet laat vervuilen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 18 oktober 2025 om 19:53
Dat klopt, maar ik kan me niet voorstellen dat je je partner nog heel erg aantrekkelijk vindt als die er altijd in verwassen, oude kleding bij loopt en met slordig haar en, gewoon, dat het je niks interesseert hoe je er bij loopt. Ik vraag me dan echt af, interesseert het je dan niks wat je partner van je vindt?
Je bent toch geen broer en zus? Je kunt toch een beetje moeite doen voor elkaar?
zaterdag 18 oktober 2025 om 19:59
Ik zou er dan weer doodmoe van worden dat ik thuis niet gewoon mezelf mag zijn.Wadapatja schreef: ↑18-10-2025 19:53Dat klopt, maar ik kan me niet voorstellen dat je je partner nog heel erg aantrekkelijk vindt als die er altijd in verwassen, oude kleding bij loopt en met slordig haar en, gewoon, dat het je niks interesseert hoe je er bij loopt. Ik vraag me dan echt af, interesseert het je dan niks wat je partner van je vindt?
Je bent toch geen broer en zus? Je kunt toch een beetje moeite doen voor elkaar?
Dat ik daar ook maar continu het perfecte plaatje moet spelen, want mijn man zou maar eens afknappen op wie ik écht ben.
En ik gok dat hij het er na 2 weken ook wel mee heeft gehad om continu rekening te moeten houden met wat zogenaamd wel en niet kan qua kleding

De kans bestaat dat hij zelfs na 3 dagen al gillend buitenrent.
"Moeite doen" zit hem echt niet in kleding.
En mijn haar kam vind ik een héél belangrijke, maar kam ik toch echt zuiver voor mezelf minstens 4 keer per dag.
Is dit nu later?
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:02
Vind je dat je er altijd aantrekkelijk bij moet lopen voor je partner?Wadapatja schreef: ↑18-10-2025 19:53Dat klopt, maar ik kan me niet voorstellen dat je je partner nog heel erg aantrekkelijk vindt als die er altijd in verwassen, oude kleding bij loopt en met slordig haar en, gewoon, dat het je niks interesseert hoe je er bij loopt. Ik vraag me dan echt af, interesseert het je dan niks wat je partner van je vindt?
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:03
Maar gaat het om 'áltijd verwassen en slordig', of hebben mensen het hier over simpelweg af en toe een pyjamadagje, iets comfortabels uit het werk en/of soms een oud shirtje met een gaatje?Wadapatja schreef: ↑18-10-2025 19:53Dat klopt, maar ik kan me niet voorstellen dat je je partner nog heel erg aantrekkelijk vindt als die er altijd in verwassen, oude kleding bij loopt en met slordig haar en, gewoon, dat het je niks interesseert hoe je er bij loopt. Ik vraag me dan echt af, interesseert het je dan niks wat je partner van je vindt?
Je hoeft toch ook niet 24/7 365 dagen in het jaar je best te doen of aantrekkelijk gevonden te worden? Ik kan me niet voorstellen dat je de liefde van je leven minder aantrekkelijk vindt als hij of zij een dag in de maand in zijn of haar pyjama rondhuppelt of zijn pantalon inruilt voor een joggingbroek na een lange dag werken.
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:35
Maar je best voor elkaar doen, zit in zo veel meer, dan in welke broek je draagt.Wadapatja schreef: ↑18-10-2025 19:53Dat klopt, maar ik kan me niet voorstellen dat je je partner nog heel erg aantrekkelijk vindt als die er altijd in verwassen, oude kleding bij loopt en met slordig haar en, gewoon, dat het je niks interesseert hoe je er bij loopt. Ik vraag me dan echt af, interesseert het je dan niks wat je partner van je vindt?
Dat zit ook echt in samen besluiten de wereld buiten te sluiten en morgen de hele dag binnen de blijven. Rustig ontbijten. Samen te koken. Lezen. Bijpraten. Filmpje kijken. In een joggingbroek en een warme trui
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:43
zaterdag 18 oktober 2025 om 21:13
Wadapatja schreef: ↑17-10-2025 14:50Ja dat klopt.
Ik weet dat er mensen zijn, die in een relatie het niet belangrijk vinden wat hun partner van hun kleding en haarstijl e.d. vindt. Ik snap dat helemaal niet, je wilt er toch leuk uitzien voor je partner?
Ik hield er zeker rekening mee.
Dus vandaar mijn vraag aan singles, maar iedereen mag natuurlijk antwoorden.
Ik draag overdag bijna nooit iets anders dan een spijkerbroek met shirt/trui/vest. Make up gebruik ik niet en haar gaat in een staart. Zo heeft mijn partner mij leren kennen en zo vond hij mij leuk. Dus ik hoef helemaal geen extra moeite te doen.
huismuis
zaterdag 18 oktober 2025 om 21:27
Liv8 schreef: ↑18-10-2025 20:03Maar gaat het om 'áltijd verwassen en slordig', of hebben mensen het hier over simpelweg af en toe een pyjamadagje, iets comfortabels uit het werk en/of soms een oud shirtje met een gaatje?
Je hoeft toch ook niet 24/7 365 dagen in het jaar je best te doen of aantrekkelijk gevonden te worden? Ik kan me niet voorstellen dat je de liefde van je leven minder aantrekkelijk vindt als hij of zij een dag in de maand in zijn of haar pyjama rondhuppelt of zijn pantalon inruilt voor een joggingbroek na een lange dag werken.
Dat is het verschil denk ik. Als je er altijd als een slons bij loopt of als je af en toe eens een joggingbroek draagt. Het hoeft geen wijde, oude meuk te zijn, het kan ook een leuk joggingpak zijn.
Ik vind het net normaal om een beetje je best te doen voor elkaar, dus geen boeren en scheten laten bij elkaar, een beetje fatsoenlijk eten en een beetje je best doen om er leuk uit te zien voor elkaar.
Maar ik zie dat ik in de minderheid ben en dat is ook wat ik om me heen zie.
zaterdag 18 oktober 2025 om 21:35
Jezelf zijn kan ook in schone kleding, toch?
Sorry, ik vind het echt wat viezig overkomen, hoe je het schetst. Schone kleding valt voor mij onder basis hygiëne, heeft niet zoveel te maken met jezelf zijn.
zaterdag 18 oktober 2025 om 21:44
Ik ook wel hoor, maar niet dagelijks, maar als we uitgaan/naar een feestje etc.Wadapatja schreef: ↑18-10-2025 21:27
Ik vind het net normaal om een beetje je best te doen voor elkaar, dus geen boeren en scheten laten bij elkaar, een beetje fatsoenlijk eten en een beetje je best doen om er leuk uit te zien voor elkaar.
Maar op een luie zondag ga ik niet make-uppen en mijn haar föhnen etc.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 18 oktober 2025 om 21:54
Lila-Linda schreef: ↑18-10-2025 20:35Maar je best voor elkaar doen, zit in zo veel meer, dan in welke broek je draagt.
Dat zit ook echt in samen besluiten de wereld buiten te sluiten en morgen de hele dag binnen de blijven. Rustig ontbijten. Samen te koken. Lezen. Bijpraten. Filmpje kijken. In een joggingbroek en een warme trui
Precies. En dat hoeft niet in vuile kleding of kleding met vlekken.
Mijn man vindt mij mooi als ik leuk gekleed mee ga naar een verjaardag.
Maar hij vindt mij ook leuk in een roze fluffy pyamabroek en dito truitje. Tot mijn verrassing. Hij kon het niet precies uitleggen waarom. Ik heb zelf bedacht dat hij de uitstraling 'ik ben lekker thuis, hoef nergens meer heen, ik ga ontspannen' fijn vindt. Maar wie weet is het wat anders. Hij vindt me dan schattig en aantrekkelijk in elk geval. Mooi toch?
zaterdag 18 oktober 2025 om 23:36
Zoals gezegd heb ik bij mijn vriend wel een presentabele pyjama als huispak. Mijn outfit thuis is schoon, de verfvlekken zitten er al drie jaar in (heb drie keer mijn haar geverfd na mijn 50e en ben er toen weer mee gestopt. De arme man moet nu dus tegen een grijze dakduif aankijken).Wadapatja schreef: ↑18-10-2025 21:27Dat is het verschil denk ik. Als je er altijd als een slons bij loopt of als je af en toe eens een joggingbroek draagt. Het hoeft geen wijde, oude meuk te zijn, het kan ook een leuk joggingpak zijn.
zondag 19 oktober 2025 om 07:37
Maar heb je nooit een langdurige relatie gehad??Wadapatja schreef: ↑18-10-2025 21:27Dat is het verschil denk ik. Als je er altijd als een slons bij loopt of als je af en toe eens een joggingbroek draagt. Het hoeft geen wijde, oude meuk te zijn, het kan ook een leuk joggingpak zijn.
Soms ontglipt een scheet of boer (vooral s nachts).
Ook vrouwen moeten poepen en laten de wc stinkend achter.
Mensen worden ziek. Moeten overgeven
Of hebben een baaldag en zijn chagrijnig
In je relatie mag je echt gewoon een Mens zijn. En ook precies aantrekken waar je zin in hebt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in