Geld & Recht alle pijlers

Pakketje weg, lege kluis

20-10-2025 21:34 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even frustratie ventileren en misschien weet hier iemand raad.
Via marktplaats had ik iets gekocht, met kopersbescherming. De verkoper heeft het dingetje ook opgestuurd, DHL was de bezorger, omdat ik niet aanwezig was werd het pakketje overgebracht naar een kluisjeswand van DHL in een supermarktvestiging in mijn woonplaats. Ik daarheen, QR-code gescand, kluisje ging open en... bleek leeg. Bij DHL staat nu in het systeem dat ik mijn pakje heb opgehaald. Bij marktplaats heb ik inmiddels toch maar aangegeven dat alles in orde is, anders krijgt de verkoper zijn geld niet terwijl hem geen blaam treft. Maar ik sta met lege handen. Gelukkig gaat het niet om een heel duur iets, rond 40 euro heb ik betaald. Ik vind het gewoon zo frustrerend! Bij DHL kom ik ook niet verder, een leeg kluisje past niet in de standaard vragen en adviezen etc. En iemand spreken schijnt onmogelijk te zijn, het is mij in elk geval niet gelukt. Chatten wel maar kwam ik ook niet verder mee.
Bij de kluisjeswand heb ik een briefje opgehangen, of iemand misschien mijn pakje in zijn kluisje heeft liggen. En ik heb een bericht in een lokale facebookgroep gezet. Want ergens zal het pakje toch moeten zijn? Is nu een dag of vier geleden. Iemand nog een goede tip?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja dat het de TS dan ook niet moeten doen…. Op deze manier is het eigen schuld, dikke bult…

Maar het wordt alweer ingewikkeld en de TS geeft het alweer op. Ik trek dat soort mensen slecht. Ik heb ook dergelijke collega’s… Maar goed , is off topic verder….
Mbree schreef:
22-10-2025 14:37
Ja dat het de TS dan ook niet moeten doen…. Op deze manier is het eigen schuld, dikke bult…

Maar het wordt alweer ingewikkeld en de TS geeft het alweer op. Ik trek dat soort mensen slecht. Ik heb ook dergelijke collega’s… Maar goed , is off topic verder….

Bijzondere is vooral dat het helemaal niet ingewikkeld was. Het was heel simpel: nog niet aangeven dat alles in orde is en (de verkoper) een onderzoek in laten stellen bij de verzender. En dan gewoon even afwachten. Ingewikkelder is het niet. Maar ja, je kúnt het jezelf natuurlijk wel heel ingewikkeld maken.

Wie weet laat de verkoper een onderzoek instellen en komt het alsnog goed, dan is het dubbel mazzel.
Je had eerst moeten kijken bij Marktplaats.
Hier staat wanneer je kopersbescherming kunt inzetten.

Aangezien je de koop hebt goedgekeurd, kan je hier geen gebruik meer van maken, staat er letterlijk in.
https://help.marktplaats.nl/s/article/w ... escherming

Je hebt het lastiger gemaakt door er zo over na te denken.
Laat het een dure les zijn voor een volgende keer.
toulouse_74 schreef:
22-10-2025 15:13
Je had eerst moeten kijken bij Marktplaats.
Hier staat wanneer je kopersbescherming kunt inzetten.

Aangezien je de koop hebt goedgekeurd, kan je hier geen gebruik meer van maken, staat er letterlijk in.
https://help.marktplaats.nl/s/article/w ... escherming

Je hebt het lastiger gemaakt door er zo over na te denken.
Laat het een dure les zijn voor een volgende keer.

Ik begrijp ook die logica weer niet. Waarom zou je kopersbescherming kopen als je er toch niet van plan bent om het in te zetten?
GroenTuintje schreef:
21-10-2025 12:27
De verzender kan alleen het onderzoek aanvragen bij dhl. Als ontvanger kun je helaas niks.
Daar is niets helaas aan. De verzender is de klant van DHL dus de verzender is verantwoordelijk voor de uiteindelijke bezorging. Post en pakketbezorging is altijd "best effort". Niemand kan garanderen dat het goed gaat. En als er iets fout gaat moet de verzender/verkoper het product opnieuw sturen of de koop ontbinden. Is allemaal prima geregeld.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven