Afknappers

22-10-2025 14:57 336 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
N.a.v. het Held op sokken topic:

Je dacht dat iemand een heel leuk persoon was, tot diegene plots......
Welke afknapper heb jij meegemaakt?
Maarja zou je welke 21-jarige dan ook willen daten als je zelf 40+ bent?
Rabarbara schreef:
22-10-2025 22:05
Van iemand met jouw Nick had ik niets anders verwacht :heart:
Maar ik kom van de verkeerde kant van de provincie. Randje natte t, met de slepende aa's en de neiging om overal 'erij' achter te zetten (lampjederij, wonerij, etc.).

Ik ben wel wat gewend wat de Groningse taal betreft. Ik heb in de familie iemand die uit Delfzijl komt.
Dan valt de rest allemaal heel erg mee! :-D
pepexx schreef:
22-10-2025 22:03
Ik snap de vraag wel. Zo ingewikkeld Is het niet.
Iedereen heeft zijn eigenaardigheden en gewoontes.
Zou je met deze wetenschap een relatie kunnen hebben met 1 van je kinderen of knap je af op deze gewoonten?
En dan uiteraard jezelf verplaatsen in een vreemde en niet als jezelf.

Ps.Laat je niet zo op de kast jagen.
Je hebt gelijk. Ik moet me niet op de kast laten jagen. Maar pffff, sorry, dan ken je de geschiedenis niet die ik constant achter me aankrijg met iedere keer dezelfde opmerkingen van bijna steeds dezelfden (ga maar lezen op napraat en check de reacties daar maar eens en zie wie 'daar' en 'hier' op mij reageert).

En ja, ik ben vogelvrij, want er zijn al zoveel topics als dit voorbij gekomen, waarbij ik telkens en telkens geband ben door moderators. Een volgende ban is een perma en daar zitten de dames daar (napraat) driftig op te hopen. Kunnen niet wachten zelfs. Dus nee, ik kan niks meer zeggen, want ik word (door dit soort reacties) gemeld als trol en poef, weg is Nomen. Tot nooit meer ziens.
En waarom ben ik een trol? Omdat ik een vraag stel waar een half topic over elkaar buitelt om mij te verwijten dat ik het er vast om doe. Nou nee hoor, ik stel gewoon een vraag. Nieusgierigheid, je weet wel.
Claire45 schreef:
22-10-2025 22:06
Ach, ik vind het geen hele gekke of provocerende vraag. Als ik naar mijn dochter kijk, gewoon haar persoonlijkheid en haar nukken en grillen (die vast nog wel afnemen, hoop ik) denk ik best wel eens: respect voor de man die hiermee in zee gaat.
Haha, precies ja.
Ik weet niet of ik het een afknapper vind maar ik schrik elke keer weer een beetje als iemand "wat je nodig bent' zegt.

Buiten op straat spugen vind ik een afknapper. Binnen op de vloer ook trouwens. Spugen is een afknapper dus. Spugen zeggen in plaats van kotsen ook.
NomenNesci0 schreef:
22-10-2025 22:10
Je hebt gelijk. Ik moet me niet op de kast laten jagen. Maar pffff, sorry, dan ken je de geschiedenis niet die ik constant achter me aankrijg met iedere keer dezelfde opmerkingen van bijna steeds dezelfden (ga maar lezen op napraat en check de reacties daar maar eens en zie wie 'daar' en 'hier' op mij reageert).

En ja, ik ben vogelvrij, want er zijn al zoveel topics als dit voorbij gekomen, waarbij ik telkens en telkens geband ben door moderators. Een volgende ban is een perma en daar zitten de dames daar (napraat) driftig op te hopen. Kunnen niet wachten zelfs. Dus nee, ik kan niks meer zeggen, want ik word (door dit soort reacties) gemeld als trol en poef, weg is Nomen. Tot nooit meer ziens.
En waarom ben ik een trol? Omdat ik een vraag stel waar een half topic over elkaar buitelt om mij te verwijten dat ik het er vast om doe. Nou nee hoor, ik stel gewoon een vraag. Nieusgierigheid, je weet wel.

Ik ken de achtergrond, ik zit hier al heel wat jaren.
Ik ken de dynamiek hier.

Probeer er hoe moeilijk ook boven te staan.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Renske schreef:
22-10-2025 22:12
Ik weet niet of ik het een afknapper vind maar ik schrik elke keer weer een beetje als iemand "wat je nodig bent' zegt.

Buiten op straat spugen vind ik een afknapper. Binnen op de vloer ook trouwens. Spugen is een afknapper dus. Spugen zeggen in plaats van kotsen ook.
Als ik migraine heb moet ik spugen en heb ik teveel gezopen dan moet ik kotsen. 😉
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Een baby spuugt. Volwassenen geven over.

Spugen of braken is iets dat artsen zeggen
NomenNesci0 schreef:
22-10-2025 22:00
Nee, dat weet ik niet! Potdomme. Hou eens op met invullen voor mij. Ik word hier gewoon vreselijk kwaad van! Als het provocerend bedoeld was, dan had ik dat niet zo geplaatst. Ik ben hier verdomme niet om te provoceren, hoezeer je dat ook gelooft. Het zijn vragen die ik notabene met vrienden had kunnen bespreken. Gewoon, kijk eens naar je eigen kind. Is die sociaal handig? is die prettig in de omgang? Heeft die gekke of grappige trekjes?

Ik word er zo geirriteerd van dat men mijn denken zo vreselijk anders opvat dan ik het bedoel. Ik bedoel het nogmaals niet provocerend. Ik zou dit onderwerp ook met willekeurig wie (vrienden) kunnen bespreken en niemand vind mij dan raar. Het is dat het hier de hele tijd zo raar wordt gemaakt. Ik ben gewoon een denker die heel breed en heel ondersteboven de wereld vanuit helicopterperspectief probeer te bekijken en ik sta bekend om mijn upside down insteken vaak. Maar er is geen hond in mijn omgeving die ook maar iets provocatiefs in mijn manier van denken ziet. Meer een 'goh, Nomen heeft weer eens een insteek, een hersenspinsel die ze met ons deelt. Grappig, zo had ik het nog niet bekeken'

Haal seks gewoon eens weg. Maak het eens gewoon niet zo'n dom plat vulgair onderwerp. >:-(
Beter leren schrijven.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Renske schreef:
22-10-2025 22:12

Rochelen. Echt zo onwijs goor. Waar dan ook.

Overgeven, of braken, maar kotsen vind ik zo plat. Of alleen gebruiken om iets in een verhaal uit te vergroten.
Ruin it yourself.
pepexx schreef:
22-10-2025 22:18
Als ik migraine heb moet ik spugen en heb ik teveel gezopen dan moet ik kotsen. 😉

Een man waar je mee op date bent die het over spugen heeft in plaats van overgeven is toch een regelrechte afknapper?!?!?!?!??!?!?! :-D
Ik heb, als de wind goed staat en het licht gunstig is, nog steeds een beetje een poppig gezichtje. Kan ik niets aan doen. Maar voor de rest ben ik wel gewoon een chagrijnige financieel zelfstandige vrouw van middelbare leeftijd. Ik vind het heel onprettig dat er nog steeds een bepaalde categorie mannen is die denkt dat het charmant of gepast is mij als een soort poppenkind te behandelen. "Oh, wat knipper je mooi met die grote ogen!" Serieus. En je mag ze niet op hun muil slaan.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
22-10-2025 22:22
Ik heb, als de wind goed staat en het licht gunstig is, nog steeds een beetje een poppig gezichtje. Kan ik niets aan doen. Maar voor de rest ben ik wel gewoon een chagrijnige financieel zelfstandige vrouw van middelbare leeftijd. Ik vind het heel onprettig dat er nog steeds een bepaalde categorie mannen is die denkt dat het charmant of gepast is mij als een soort poppenkind te behandelen. "Oh, wat knipper je mooi met die grote ogen!" Serieus. En je mag ze niet op hun muil slaan.
Spugen mag wel.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
22-10-2025 22:24
Spugen mag wel.
Vomeren.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
22-10-2025 22:25
Vomeren.
Rochelen, dan haal je hem eerst vanuit je neus op.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
22-10-2025 22:21
Rochelen. Echt zo onwijs goor. Waar dan ook.

Overgeven, of braken, maar kotsen vind ik zo plat. Of alleen gebruiken om iets in een verhaal uit te vergroten.
Ja ok, overgeven is beter en zeg ik idd vaker dan kotsen. Braken nooit. Past beter bij een kat vind ik.
Wadapatja schreef:
22-10-2025 22:09
Ik ben wel wat gewend wat de Groningse taal betreft. Ik heb in de familie iemand die uit Delfzijl komt.
Dan valt de rest allemaal heel erg mee! :-D
Heel nieuwsgierig nu😄 wat is er zo bijzonder aan het Gronings van Delfzijlsters?
Het is wat het is
- Alleen maar complimenten op het uiterlijk
- niet hypothetisch, metaforisch of anderzins abstract kunnen denken. (zoals NomenNescio wel vaak doet, waardeer ik altijd wel)
- simpelheid
- te grote identificatie met het ouderschap (vrouwen die volledig moeke zijn geworden)
- niet van dieren houden
- geen hobby’s hebben
- Vandaag Inside en/of Formule 1 kijken
- racisme en misogyne
- bepaalde stemvoorkeuren
- niet naar eigen gedrag durven kijken
- dingen ‘mannelijk’ of ‘vrouwelijk’ vinden

En nog veel meer. Ik knap op heel veel af, en ben dus superblij met mijn man
Joppie schreef:
22-10-2025 22:38
Heel nieuwsgierig nu😄 wat is er zo bijzonder aan het Gronings van Delfzijlsters?

Het is een gebied van havenarbeiders, van nature een van de armste gebieden van Groningen. Vroeger praatten de mensen er heel plat Gronings. En nog wel, maar ook dat verandert natuurlijk.
Ik vind het ontzettend grappig klinken en moet er ook altijd inwendig om lachen. :-D

Het is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Noord-Gronings.
Ik word ook onevenredig agressief wanneer iemand die ik niet of nauwelijks ken mijn naam afkort. Ik heet geen Lin voor jou, ik heet Linda! En dat deed de buurman dus ook. En dan die "koosnaam" ook nog eens gebruiken op plekken in zinnen waar de naam van je gesprekspartner noemen nergens voor nodig is.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
22-10-2025 22:51
Ik word ook onevenredig agressief wanneer iemand die ik niet of nauwelijks ken mijn naam afkort. Ik heet geen Lin voor jou, ik heet Linda! En dat deed de buurman dus ook. En dan die "koosnaam" ook nog eens gebruiken op plekken in zinnen waar de naam van je gesprekspartner noemen nergens voor nodig is.

Oh ja! Veelvuldig naamgebruik, heel denigrerend
Claire45 schreef:
22-10-2025 22:06
Ach, ik vind het geen hele gekke of provocerende vraag. Als ik naar mijn dochter kijk, gewoon haar persoonlijkheid en haar nukken en grillen (die vast nog wel afnemen, hoop ik) denk ik best wel eens: respect voor de man die hiermee in zee gaat.
De heel aardige fatsoenlijke vriend van mijn kind besloot haar ongevraagd ‘s avonds op te halen uit een café. Dat heeft hij geweten, mevrouw was niet gediend van dit soort hoffelijkheid en snauwde hem toe dat ze al een vader had.
Ik heb in ieder geval zelfstandige types opgevoed :)
Niet lekker zoenen
Muf ruiken
Niet dagelijks douchen
Roken
Veel drinken
Niks lusten
Beetje accent oké, als je grammaticaal maar wel goed praat/schrijft
Onaardig doen tegen vreemde mensen
KamilleT schreef:
22-10-2025 16:12
Willen splitten op een eerste date. Serieus, zijn we 12? Ik betaal dan die kop koffie wel, en door…
Mee eens, hier gaan de sappen niet van stromen. Helemaal bij een bedrag onder de 50. En door inderdaad.
Inderdaad, laat je niet op de kast jagen NomenNescio.
Ik snap je vraag ook heel goed.

Helaas zijn er ook altijd mensen die alleen hun eigen referentiekader kunnen zien.

Ontopic, had ooit (jaren geleden) afgesproken met een man die op de 1ste date vertelde dat hij homo was en dat ik (vrouw) de eerste was waar hij dat tegen vertelde. Was heel vreemde ervaring.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven