Wat was jouw favoriete kinderserie?
dinsdag 21 oktober 2025 om 19:53
Ik kijk momenteel een film over Hallo Spencer (een Duitse kinderserie die ik als kind geweldig vond) en mijn kind kwam toevallig langs. Terwijl ik haar probeerde uit te leggen wat er nou zo magisch was aan een Duitstalige poppenserie over regionale journalistiek mét een draak, werd ik een beetje meewoedig (komt ook door de film).
En dat is geen gezellige stemming. Een topic over je favoriete kinder- of jeugdserie vrolijkt ongetwijfeld op.
Dus: wat vond jij geweldig? Had je een dekbedovertrek van Bassie en Adriaan of een crush op Drazic? Wijze lessen opgedaan van kindertelevisie?
En dat is geen gezellige stemming. Een topic over je favoriete kinder- of jeugdserie vrolijkt ongetwijfeld op.
Dus: wat vond jij geweldig? Had je een dekbedovertrek van Bassie en Adriaan of een crush op Drazic? Wijze lessen opgedaan van kindertelevisie?
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 22 oktober 2025 om 19:01
Ah Bianca, de stille kracht, Louis Couperus. Ken uw klassieken.blijfgewoonbianca schreef: ↑22-10-2025 16:11O, ja : de Stille Kracht !
Ja, je keek alles : ik heb als kind ook Turks fruit en Keetje Tippel gezien. Als iets te eng was deed je je ogen dicht.
Maar idd, wij oude wijven keken gewoon alles. Zo ook:
Barend Servet
Fred Hachee
Van Oekel
Ik zal de helft niet begrepen hebben, maar het maakte wel indruk
woensdag 22 oktober 2025 om 19:04
Die moest ik verplicht kijken in de zomer dat ik naar de brugklas ging.
Ook hier succes, chronische angst voor drugs.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 22 oktober 2025 om 19:15
Dat is toch veel te jong voor die ellende.
Er zijn nog steeds collega's die die film draaien. Hun argumentatie is dat Christiane ook 13 was toen ze aan de drugs ging. Tsja.
En alhoewel het verhaal echt interessant is voor tieners, behandel ik het zelden, en als, alleen in de examenklassen. En nooit die intense scènes uit de film.
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 22 oktober 2025 om 19:29
In de brugklas keken wij naar The Basketball Diaries met Leonardo DiCaprio. Dat was mijn eerste kennismaking met drugs. En heb nooit de behoefte gehad om daarmee te beginnen.
Christiane F. heb ik ook bij Duits gezien. Ook zeer indrukwekkend. Heb daarna het boek gelezen.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
woensdag 22 oktober 2025 om 19:33
woensdag 22 oktober 2025 om 19:53
Het doel was om me goed vang te maken voor drugs. Dat is gelukt.Rabarbara schreef: ↑22-10-2025 19:15Dat is toch veel te jong voor die ellende.
Er zijn nog steeds collega's die die film draaien. Hun argumentatie is dat Christiane ook 13 was toen ze aan de drugs ging. Tsja.
En alhoewel het verhaal echt interessant is voor tieners, behandel ik het zelden, en als, alleen in de examenklassen. En nooit die intense scènes uit de film.
Sommige scènes zijn zo intens, die kon ik als 12 jarige ook helemaal niet plaatsen.
Maar mijn moeder was wel valser nogal rigoureus.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 22 oktober 2025 om 20:48
Mijn vader zat ons tijd te stangen hier mee omdat Nathalie het braafste kind ooit was. Altijd helpend en braaf.
woensdag 22 oktober 2025 om 23:13
Wij hebben toch - met terugwerkende kracht - rare dingen bekeken, hoor. Die film met Gerard Cox die een relatie krijgt met zo’n jong meisje. ( het Debuut ) https://www.falder.nl/nu/entertainment/ ... et-debuut/Rabarbara schreef: ↑22-10-2025 19:15Dat is toch veel te jong voor die ellende.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 22 oktober 2025 om 23:35
Dat lijkt me nou een leuke film!blijfgewoonbianca schreef: ↑22-10-2025 23:13Wij hebben toch - met terugwerkende kracht - rare dingen bekeken, hoor. Die film met Gerard Cox die een relatie krijgt met zo’n jong meisje. ( het Debuut ) https://www.falder.nl/nu/entertainment/ ... et-debuut/
OMG
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
woensdag 22 oktober 2025 om 23:39
Staat ie niet op you tube ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 22 oktober 2025 om 23:44
Ja, ik heb zonet gekeken en de complete film staat erop, maar ik kon er niet lang naar kijken. Morgen doe ik weer een poging.
Er was ook zo'n soort film met Clint Eastwood en een heel jong meisje dat verliefd op hem werd, Breezy. Het zal wel hip zijn geweest in die gekke jaren 70
Night after night who treats you right
woensdag 22 oktober 2025 om 23:54
Hele generaties zijn opgegroeid met het idee dat dit acceptabel is. Ik las dat de regisseur van 'Het Debuut' feministe was (of is, ik weet niet of ze nog leeft) en ik ken de film niet dus wie weet zit er een diepere maatschappijkritische laag in.Henk-und-Roelie schreef: ↑22-10-2025 23:44Ja, ik heb zonet gekeken en de complete film staat erop, maar ik kon er niet lang naar kijken. Morgen doe ik weer een poging.
Er was ook zo'n soort film met Clint Eastwood en een heel jong meisje dat verliefd op hem werd, Breezy. Het zal wel hip zijn geweest in die gekke jaren 70![]()
donderdag 23 oktober 2025 om 00:23
donderdag 23 oktober 2025 om 08:34
donderdag 23 oktober 2025 om 10:20
donderdag 23 oktober 2025 om 20:10
Ja dit.blijfgewoonbianca schreef: ↑22-10-2025 23:13Wij hebben toch - met terugwerkende kracht - rare dingen bekeken, hoor. Die film met Gerard Cox die een relatie krijgt met zo’n jong meisje. ( het Debuut ) https://www.falder.nl/nu/entertainment/ ... et-debuut/
don't watch the movie, read the book
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in