Een goed doel niet goed vinden

woensdag 15 oktober 2025 om 21:34

Ik hoorde op de radio een reclame van Jantje Beton dat er steeds meer speelplekken van kinderen verboden worden. Hier kan ik mij niks bij voorstellen. Sterker nog, Jantje Beton is de enige collecte aan de deur die ik geweigerd heb. Ze collecteerde voor meer speelplekken voor kinderen. Ik woon in de randstad en zelfs op de drukste plekken zijn speelplekken voor kinderen. Kinderen kunnen volgens mij altijd  en praktisch overal buitenspelen. Ik heb gezocht op speelplekken die "verboden" worden maar kan niks vinden. 
Wat vinden jullie? Jante Beton hard nodig en stom dat ik niet doneer of hebben jullie ook goede doelen die je eigenlijk niet goed of overbodig vinden?
                    Wat vinden jullie? Jante Beton hard nodig en stom dat ik niet doneer of hebben jullie ook goede doelen die je eigenlijk niet goed of overbodig vinden?

donderdag 30 oktober 2025 om 07:50

Ipad collectes aan de deur, en/of waar je eerst lid moet worden, maar het daarna meteen weer kunt stopzetten.... daar doe ik niet meer aan. Vreselijk. Dan vergat ik het weer (dat is ook wat ze hopen) en had ik zomaar 3 doelen automatisch lopen.
Oja doelen zoals alp d'huez, waarvan de directeur in het verleden bijna 2 ton per jaar kreeg.... daar geef ik ook niet aan.
Ik geloof wel dat, dat nu niet meer zo is bij alp d'huez.
                    Oja doelen zoals alp d'huez, waarvan de directeur in het verleden bijna 2 ton per jaar kreeg.... daar geef ik ook niet aan.
Ik geloof wel dat, dat nu niet meer zo is bij alp d'huez.
                                    de wereld wacht om ontdekt te worden

donderdag 30 oktober 2025 om 10:17

Ik geef sowieso niet zo graag aan die enorme hype-doelen waar zoveel media-aandacht voor is en al dat gezanik over "strijden" en "het gevecht" tegen kanker. Of "challenges" om een emmer ijswater over je kop te gieten of in een vieze gracht te zwemmen.
Ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die kanker en andere ernstige ziektes hebben of hebben gehad, dus het heeft heus mijn sympathie wel om daar iets voor te doen, maar ik hou niet van die toon.
En bovendien zijn er een heleboel akelige ziektes en aandoeningen die veel minder media-geniek zijn en waar mensen ook aan lijden en doodgaan. Maar die krijgen geen roze lintjes, benefietgala's en sportevenementen.
                                    Harba lorifa

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in