Zwanger worden | Herfst 2025

25-09-2025 14:14 160 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allen,

Zoals in het 'Zwanger worden v.a. september topic' besproken, hierbij een nieuw topic mét tabel gezien TO van het andere topic al even niet meer heeft gereageerd (mocht je dit lezen, uiteraard van harte welkom hier :))

Oude topic: https://forum.viva.nl/zwanger/zwanger-w ... ges/512565

Mocht je informatie missen of aan willen passen: wil je dit dan in bold aangeven in de reacties? Dat houdt het voor mij overzichtelijk.

NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODRondeBijzonderheden
Whups79311eZWANGER 1e14/11 termijnecho
Giraffe332eZWANGER 1e
Aes301e-3e
-April-383e ZWANGER2e28/10 vitaliteitsecho
Verbouwvrouw332eZWANGER1e11/11 termijnecho. 2 bonus kinderen :heart:
Jamie-Lee382e?2e-
GinnyDamrak362e31 okt2eEerdere miskraam :redrose:
Hallodhdh291e21 september1e-
Fietsertje89354eZWANGER2e2 sterrenkindjes :redrose:
Bijnahopelijkmama291e?1e-
Quicks1lver341e9 nov2e-
ElizabethMegan?3e-2eEerdere miskraam :redrose:
Cupido1?1e30 nov4e-
Myx91341e ZWANGER2e12/11 vitaliteitsecho
Kaasplankje10322e16 Nov--
Kerstelf321e7 Nov1e-
Wished303e ZWANGER2e2/12 vitaliteitsecho
EmmaLC302e?3e-
whups79 wijzigde dit bericht op 31-10-2025 07:42
29.70% gewijzigd
En nu?
@Aes: welkom terug! Fijn dat het jullie zoveel moois heeft gebracht!

@fietsertje: ik schrijf mee in het uitgerekend in april/mei groepje. Dus kom daar gezellig bij!

@whups: hoop dat het je helpt!

@wished: doe wat voor jou goed voelt, je hoeft voorlopig helemaal niks te zeggen als jij het gewoon aan kan!

Hier: na mijn griep onlangs ben ik nog steeds deels ziekgemeld op mijn werk maar ik merk dat ik het nu al moeilijk vind om de grens te bewaken en op tijd naar huis te gaan. Dus morgen werk ik thuis en stop ik eerder. Heb een kappersafspraak dus dat helpt, haha.
Morgenochtend heb ik een extra echo. Ik belde gisteren met de VK en besprak mijn twijfel icm mijn verleden en toen bood ze het zelf aan. Super fijn! Ben ergens wel bang voor de uitkomst, al heb ik verder geen signalen dat het mis zou zijn. Vriendlief kan ivm de kids niet mee, dus dubbel spannend!
Hallo allemaal,

Ik ben Emma, 30, en heb voor mijn 1e kindje ook in een forumgroepje gezeten. We zijn nu bezig voor een tweede kindje en tot nu toe had ik de behoefte nog niet, maar het lijkt me toch wel gezellig om wat te kunnen delen over de periode van proberen. In september zijn we op vakantie geweest, toen de eerste poging gedaan (niet gelukt), vorige maand een tweede poging (ook niet gelukt) en komende week gaan we voor ronde 3.

Ik ga op een later moment even bijlezen over jullie :)

Liefs Emma
Welkom Emma! Ik heb je toegevoegd aan de tabel :) Spannend ook een 2e. Hoe oud is jullie eerste?

Hahaha, ja vaatdoek is gewoon inderdaad echt de beste metafoor momenteel. Op hoeveel weken zit je nu Fietsertje? Fijn dat de klachten eindelijk ietsje afnemen!

Wat fijn dat je een extra echo krijgt Verbouwvrouw! Hopelijk neemt dat je zorgen een beetje weg.
En nu?
Welkom Emma! Succes met ronde 3.

Whups: ik ben nu 11 weken. Deze week ook bij de gyn geweest (hop weer een echo) vanwege de voorgeschiedenis. Was wel een fijne extra bevestiging dat alles er nu in elk geval goed uit ziet :)
Ben een beetje voorzichtig nog mbt klachten omdat ik vorige week dacht dat het echt goed ging en er toen toch een terugslag was. Maar wie weet zet de verbetering nu langzaam door

Verbouwvrouw: ik ga nog eens kijken, eerder niet gezien, dank voor de tip! Succes met de echo morgen, ik snap dat het ook weer beetje spannend is maar fijn dat ze het zo aanbieden! Hoever ben jij intussen?
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Welkom Emma!

Hier inmiddels ongesteld geworden en voel me echt een beetje rot. Normaal weinig tot geen last van maar nu toch wel wat pijntjes hier en daar en ook in de aanloop er naar toe, dat maakte het ook verwarrend afgelopen dagen.
Baal er wel echt van dat het deze ronde dus niet is gelukt en dat geeft me ergens wel weer een goed gevoel want dat bevestigd m’n gedachtes en wensen van de laatste tijd.

Nieuwe NOD rond 30 nov
Dank iedereen voor de welkom terugs haha :)

Welkom Emma, wat leuk dat je voor je tweede kindje wilt gaan en dat je dat samen wilt delen. Gaan gezellig samen de derde ronde in :)

En Cupido snap heel goed dat het mega verwarrend is. Hopelijk is je ongesteldheid niet te vervelend. En mooi dat het ook veel duidelijk maakt voor je!

Hier trouwens vanavond ongesteldheid doorgebroken. Had dus officieel een chemische zwangerschap. Wel blij dat ik nu gewoon weer verder kan, maar toch ergens wel jammer ook hoor dat je dan je eerste positieve test ooit krijgt en dat gelijk niet goed gaat. Maar het heeft inderdaad ook veel moois bij ons gebracht!
Succes vandaag Verbouwvrouw! Fijn deze extra echo en hopelijk een bevestiging dat het wel gewoon goed zit!

Welkom EmmaLC, 3 keer is scheepsrecht zeggen ze hé!

Cupido1 balen hoor! :hug: Snel door voor de volgende ronde!

aes ook voor jou balen, en begrijpelijk dat het heel dubbel is. :hug:

Ik heb mezelf het maar comfortabel gemaakt op het wachtbankje, 3dpo. Hebben het door compleet langs elkaar heen lopende werkschema’s maar 1 keer echt gezellig kunnen maken deze ronde dus heb er echt 0 verwachtingen van, maar 1 keer kan ook net genoeg zijn natuurlijk. :lol:
Oh wat fijn Fietsertje dat je nog een echo hebt gehad en alles er goed uitziet. :) En dan ga je al bijna het 2e trimester alweer in, de tijd vliegt. Hopelijk nemen je klachten stabiel af! Hier nu 8+3.

Balen dames! Ik hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn :heart: En 1 keer kan zeker genoeg zijn, you never know!
En nu?
fietsertje fijn dat je een mooie echo had!

aes Ah wat verdrietig. Ik hoop heel erg dat het snel weer raak is voor jullie.

verbouwvrouw succes met de echo!!!

Quicksilver ik duim voor je! Hopelijk gaat de tijd snel voorbij ❤️
Hoi dames! 😁
Zo, ff afwezig geweest hoor. Ik heb al jullie berichtjes gelezen en super leuk om te zien dat er al best wat dames in verwachting zijn. Voor wie ik nog niet heb gefeliciteerd; bij deze, van harte gefeliciteerd!

Spannend voor diegene die nog een ronde moeten wachten of inmiddels al kunnen gaan testen. Veel geluk gewenst! 🥰

Hier heeft het echt even geduurd voordat ik ongesteld werd. Uiteindelijk pas 16 oktober ongesteld geworden… bijna 4 weken te laat! Het schijnt wel vaker te gebeuren na het verwijderen van een koperspiraaltje. 😬
Gelukkig wel keurig 5 dagen ongesteld, geen gekke lange bloedingen ofzo. Ennnnn…. Daarna heel structureel ovulatietesten gebruikt en het blijkt dat ik dus ook een eisprong heb! (ik dacht even dat mijn lichaam niet goed werkte, lekker overdreven natuurlijk maar goed, wat wil je als je bijna 4 weken te laat ongesteld word maar wel alle hormonen door je lijf gieren😅)
Nu maar weer afwachten hoe het deze maand verder verloopt. Ik heb er in ieder geval wel weer zin in en gelukkig een hoop positieve energie! 🥰

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven