Zwanger worden | Herfst 2025

25-09-2025 14:14 160 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allen,

Zoals in het 'Zwanger worden v.a. september topic' besproken, hierbij een nieuw topic mét tabel gezien TO van het andere topic al even niet meer heeft gereageerd (mocht je dit lezen, uiteraard van harte welkom hier :))

Oude topic: https://forum.viva.nl/zwanger/zwanger-w ... ges/512565

Mocht je informatie missen of aan willen passen: wil je dit dan in bold aangeven in de reacties? Dat houdt het voor mij overzichtelijk.

NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODRondeBijzonderheden
Whups79311eZWANGER 1e14/11 termijnecho
Giraffe332eZWANGER 1e
Aes301e-3e
-April-383e ZWANGER2e28/10 vitaliteitsecho
Verbouwvrouw332eZWANGER1e11/11 termijnecho. 2 bonus kinderen :heart:
Jamie-Lee382e?2e-
GinnyDamrak362e31 okt2eEerdere miskraam :redrose:
Hallodhdh291e21 september1e-
Fietsertje89354eZWANGER2e2 sterrenkindjes :redrose:
Bijnahopelijkmama291e?1e-
Quicks1lver341e9 nov2e-
ElizabethMegan?3e-2eEerdere miskraam :redrose:
Cupido1?1e30 nov4e-
Myx91341e ZWANGER2e12/11 vitaliteitsecho
Kaasplankje10322e16 Nov--
Kerstelf321e7 Nov1e-
Wished303e ZWANGER2e2/12 vitaliteitsecho
EmmaLC302e?3e-
whups79 wijzigde dit bericht op 31-10-2025 07:42
29.70% gewijzigd
En nu?
Lijkt me heel naar die misselijkheid! Sterkte er mee, hopelijk is het gauw beter!

Fijn dat je een goede echo had fietsertje!

Hier nog klein weekje tot NOD.
Whups79 schreef:
27-10-2025 13:42
Het was heel bijzonder! :heart: Wel inmiddels last van veel misselijkheid en kokhalzen, krijg erg weinig weg. Beetje bang voor werk de komende dagen, morgen ga ik weer na 1,5 week naar kantoor. Hoe doen jullie dit, hebben jullie het al verteld - of hoe verbloemen jullie dit? Ik vind het nog te vroeg met 8 weken, maar als ik me zo blijf voelen ben ik er bang voor. Heb al suprimal en rennie deflatine, maar merk er weinig van. Probeer ook constant crackertjes te eten maar zet ook niet echt meer zoden aan de dijk. :'(
Och och sterkte!
Ja t is nu echt primetime klachten.
Ik vind dit ook een zwaar stuk van de zwangerschap
Pff lastig is dat in het begin hè Myx? Zeker als je een paar verjaardagen/borrels vlak achter elkaar hebt, valt het toch sneller op. Ik ben op een gegeven moment maar gaan denken; ach, dan vermoeden ze maar wat... Meeste mensen zijn gelukkig wel zo netjes om het niet op de man te vragen. Is het inmiddels al een beetje ingedaald?

Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, Fietsertje! Geeft dat je nu ook wat meer rust? Succes met vertellen vandaag! Benieuwd hoe ze reageren :). Blijft een vervelend ding, dat je in veel gevallen toch door praktische redenen je toch gedwongen wordt om het te vertellen. Zeker heel begrijpelijk met je voorgeschiedenis.

En yes, ik probeer nu zeker elk uur wel iets te eten, afwisselend tussen fruit, crackers, brood, ontbijtkoek, kaas.. die dingen lukken gelukkig wel! En kauwgom lijkt me ook te helpen. Merk vooral bij warm eten dat het er niet in gaat. Vlees/kip/vis eet ik al 2 weken bijna niet meer. Komt vast wel weer!

Dankje April! Ik hoop dat dit inderdaad voor nu even het zwaarste is, haha. Al kan ik me voorstellen dat die laatste weken ook zwaar zijn. Voor jou is het eindelijk zover vandaag! Ben heel benieuwd. :heart:

Spannend, jouw NOD komt steeds dichterbij Cupido! Heb je er al een bepaald gevoel bij? En hoe sta je er nu in?
En nu?
Hoi dames,

Mag ik met jullie meeschrijven?
Vanmorgen positief getest en dit word ons 3e kindje.

Liefs,
Wished
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Whups nee nog steeds niet ingedaald eigenlijk haha. Misschien als ik de echo heb gehad. Ook nog steeds geen klachten dus voelt gewoon raar haha. Vanaf wanneer begonnen jouw klachten Whups?
Cupido, spannend op het einde van het wachtbankje! Twee weken duren dan best lang...

Die misselijkheid is ook best een ding, lijkt me niet prettig, maar zeker de moeite waard als je later je kleintje in je armen kan houden, positief bekijken!
Welkom Wished! Ik had bijna je berichtje gemist, maar gefeliciteerd met de positieve test! Mooi en spannend :)
Als je graag info deelt voor in de tabel (bijv leeftijd, hoeveelste ronde etc) dan is het handig dat dikgedrukt te doen voor het overzicht van onze TO.

@kerstelf inderdaad kunnen twee weekjes dan enorm lang lijken he! Ik kan niet anders aanraden dan leuke afleiding zoeken eigenlijk.
En klopt helemaal, die relativering van de misselijkheid. Als het eenmaal beter gaat ben je dat zo vergeten, en al helemaal als er een kleintje in je armen ligt :) alleen op het moment zelf is het even worstelen want het kan echt verlammend werken. Allemaal tijdelijk gelukkig! Daar houden we ons maar aan vast :)

@myx goede kans dat het echter wordt bij de echo inderdaad. Hoop dat de tijd lekker snel gaat!

@ whups nog niet echt meer rust (misschien als de nipt goed blijkt en de cerclage gebeurd is...) maar dat is okay. De collega's reageerden prima en voorzichtig enthousiast, en gaan zonder meer die dienst overnemen. Verder was er heeel weinig tijd voor reactie want het was een heel vol overleg wat eigenlijk al behoorlijk uitliep (de helft had al bij een volgend overleg moeten zijn..).
fietsertje89 wijzigde dit bericht op 28-10-2025 20:06
Reden: Aanvulling
25.45% gewijzigd
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Dank je wel.
Jij ook gefeliciteerd zie ik. ;)

Voor in tabel
Leeftijd 30, ronde 2 en 3e kindje
:-D
@whups: etos verkoopt pepermuntolie tabletten. Hierop werd ik eerst gewezen voor ik naar suprimal keek, maar ik word juist sneller misselijk van kauwgom dus ben gelijk doorgegaan. Als pepermunt voor jou wel werkt dan zou ik je dat zeker aanraden. Ik hoorde ook nog iets van gemberthee, maar dat moet ook net jouw smaak zijn.

@wished: welkom! Gefeliciteerd met de zwangerschap, hoe ver ben je?

Wat betreft borrels/collega’s: misschien kun je een collega in het complot doen zodat zij jou kan backen als het nodig is?

@april: helemaal eens! Dit is echt een zwaar stuk! Ben zo blij als trimester 2 straks begint!
@verbouwvrouw: wat een fijne tip, dankjewel! Die ga ik zeker proberen. Voel jij je inmiddels ietsje beter, beetje bij kunnen komen zonder de kids?

@wished welkom! :) ik ga je direct toevoegen aan de tabel, en uiteraard gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws.

@Fietsertje: fijn dat je collega’s het nu weten, toch wat praktischer denk ik met afspraken en diensten ja. Vond je het jammer dat het zo ging, of wel vrede mee zolang het eruit is? Snap ook wel dat je wat onrustig blijft. Eerste weken zijn gewoon heel cruciaal en zeker als je een eerdere nare ervaring hebt gehad!

@kerstelf: is ook wel zo, maar wat Fietsertje zegt, op momentjes vind ik wel even pittig. Duurt geen uren ook of zo, en tuurlijk zie ik dan de echo en denk ik “wat bijzonder zo’n lieve kleine gup”, maar vind het lastig om me zo te voelen en ergens een stalen gezicht te moeten hebben op werk en gewoon maar door te gaan, terwijl je het liefst soms in een hol kruipt. :P Heb echt meer respect gekregen (had ik al, maar nog meer haha) voor zwangere vrouwen en alles maar door laten draaien, en ook die onzekerheid die je de eerste weken voelt. Zeker als ze nog kids hebben rondrennen. Petje af!

@Myx: heel begrijpelijk :) Ik vergat het de eerste weken soms gewoon haha. Mijn klachten begonnen vanaf week 6/6,5 ongeveer. Daarvoor niet zoveel last. Wordt vast allemaal wat echter als je straks de echo hebt gehad :heart:
En nu?
Hallo allemaal!

Ik kom weer even om de hoek kijken :) Ik zie dat er een paar nieuwe meiden zijn! Welkom, en gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschappen! Geweldig!

En voor de anderen; hopelijk gaat het goed met iedereen, en lopen ook de zwangerschappen voorspoedig en zijn alle echos goed! Sorry dat ik niet individueel reageer, maar er is zoveel geschreven.

Update vanuit mij, het gaat beter. Ben lekker vrij geweest de afgelopen tijd. We hadden besloten om deze maand dus niet te proberen, dus heb lekker veel alcohol gedronken, geen prenatals genomen, weinig activiteit gehad met vriend maar het ook niet echt "veilig" gedaan uiteindelijk.

Twee dagen geleden werd ik opeens wakker 's nachts, moest enorm plassen, had onstilbare dorst, en werd grieperig. Iets in mij zei toch dat ik moest testen; een heel licht streepje (bij sensitest 25 miu/ml). Maar het was zo licht dat het niet goed voelde, vooral omdat ik hoogstwaarschijnlijk al op 12 dpo zat (maar het kon theoretisch ook 9, 10 of 11 zijn, maar ik denk 12). Heb de test ook met water gedaan en daar was overigens niets te zien. Vandaag nog een keer getest en streepje is helaas net zo vaag, misschien zelfs wat vager. En ook heb ik niet echt symptomen meer. Dus ik verwacht ieder moment mijn ongesteldheid, want ik voel ook al sinds gister een verdwaald ongesteldheidskrampje. Maar, ik ben eigenlijk wel blij dat ik dus volgens mij wel zwanger kan worden?

Ik denk dat ik volgende rondes weer officieel mee doe. Want vriend was namelijk echt ook door het dolle heen dat het wel eens raak kon zijn. Dus, zodra mijn ongesteldheid komt ga ik door met ronde 3!
Dank je wel.
Clearblue gaf aan 1-2 en dat kan ook wel kloppen, ik heb geen ovulatie testen gedaan dus helemaal precies weet ik het niet maar heel pril nog dus… ook wel erg spannend..
Als ik tel vanaf begin menstruatie zit ik op 3,5 week ongeveer..
Enorme test drang, herkennen jullie vast wel :)
Mij wel aangemeld bij de verloskundige zojuist, zij nemen contact op voor plannen van de echo.

De rest van de zwangeren ook gefeliciteerd :hug:
Welkom terug lieve Aes, wat fijn om te horen dat het een stuk beter met je gaat. :heart: En wat bijzonder! Mogelijk een chemische zwangerschap, als het streepje zo blijft / verdwijnt? In ieder geval een fijn teken en wat lief dat je vriend door het dolle heen was, haha. Hoe voel je je er zelf onder?

Haha, herkenbaar die testdrang hoor Wished! Eerste week heb ik zo'n 6 testen gedaan. Die weken tussen de test en de echo zijn erg spannend. Heb je al lichte symptomen, of nog niet echt?
En nu?
Ja enorm spannend.
Ik heb nog niet echt zwangerschaps klachten, wel wat krampen in mijn onderbuik, herken ik wel van mijn vorige zwangerschappen.
Dat ik telkens dacht, ik word ongesteld maar toch niet.. hopelijk nu wederom een goed teken.

Wanneer hadden jullie de eerste echo?
Dankjewel voor de lieve woorden @whups! Ik denk dat het een chemische zwangerschap is inderdaad, omdat er toch echt nu twee keer een heel licht streepje staat. Maar ik voel me er helemaal oke bij. Vond het vooral heel mooi om te zien hoe mijn vriend reageerde, en eigenlijk was het meer een bevestiging van dat we er allebei helemaal klaar voor zijn. Maar hoe gaat het met jou? Ben je aan het genieten van deze zwangerschap? <3

@wished zo spannend denk ik dat wachten tot de eerste echo! Duim dat alles goed blijft gaan, maar het klinkt goed :). Hopelijk geniet je van deze tijd!

Trouwens, ik ben inmiddels 30 (voor de tabel) :)

Ter illustratie, dit is de vaagheid van mijn test (deze test is early van etos) https://ibb.co/DgmHhv30
aes wijzigde dit bericht op 29-10-2025 13:45
Reden: toevoegen url
8.38% gewijzigd
Spannend aes dat jullie nu beide die bevestiging ook hebben dat was misschien ook gewoon even nodig.

Voor tabel 2-12 eerste echo

Mygod , dat duurt lang haha :hyper:
Dacht dat het bij een derde wel anders zou zijn ook omdat je al druk bent etc, niet dus.
Gefeliciteerd wished.

@whups als je zo beroerd bent. Zou ik het iig iemand vertellen.
@aes fijn dat het beter gaat.

#hier Volgende week verwacht ik pas de ovulatie. Alles is verder weer normaal. Met vriend overlegd en we staan er hetzelfde in. Aan de ene kant zijn we compleet, maar aan de andere kant was het perspectief op een 3e zo mooi en fijn dat we even proberen. Dus voor alsnog zien we wel waar het schip strand. En wat het ook wordt dat is dan ook helemaal prima, denk ik.
@Whups, dat begrijp ik zeker! Ik hoop voor je dat je snel minder symtomen krijgt en kan genieten van de rest van de zwangerschap!

@AES Leuk dat je weer mee gaat doen!

@Whised, gefeliciteerd en welkom!!
aes zo zag mijn test er ook nog uit hoor bij 11/12 dpo. Een streep is een streep? Ben je al ongesteld geworden?
@Aes: Oh maar als het twee keer achter elkaar is inderdaad zou ik zeker de hoop nog niet opgeven hoor! Wie weet is het wel zo, zeker omdat je je cyclus deze keer niet hebt bijgehouden :O Zie zeker inderdaad een streepje! En zo niet, dan is het heel fijn om zo aan te voelen dat jullie er echt klaar voor zijn :heart: En nog gefeliciteerd met je 30e verjaardag!

Hier wel goed, wisselend. :) Moet soms nog steeds wennen aan het idee! Maar goed, we hebben gelukkig nog even. Langzaamaan het aan familie en vrienden aan het vertellen, dat is leuk en fijn! Mijn manager gaat volgende week re-integreren, dus ik wacht op werk denk ik tot begin december. Om dit meteen op z’n bord te gooien voelt ook flauw of zo.

@Wished: oeff duurt lang hè?! December klinkt ook meteen zo ver weg. Al is het dit weekend al november. :proud:

Fijn dat jullie er zo instaan @Elizabeth! Misschien helpt het zeker in het proces als jullie er wat relaxeder mee zijn.. Hopelijk is het jullie gegund!
En nu?
Dank je dames :)

@whups inderdaad, lijkt lang maar de tijd vliegt ook, behalve nu :roll:

Ik werk ook onregelmatige diensten (zorg) nachten etc alles door elkaar, hebben jullie dat ook en zo ja hoe hebben jullie dat aangepakt?
Ik weet dat het eigenlijk niet goed is om het te doen als je zwanger bent maar ik ben nog zo pril dat ik het eigenlijk ook nog niet wil vertellen op werk maar wil natuurlijk ook geen risico lopen.
Heel spannend @ElizabethMegan! Hoop dat het toch snel mag lukken :)

@Kerstelf dankjewel!

Myx91 Ben nog niet ongesteld geworden, maar mijn testen lopen af helaas. Vandaag weer getest met een sensitest en is echt nog alleen maar een soort schaduw te zien. Ook zijn bijna al mijn symptomen verdwenen. Hoewel ik wel nog ziekig ben, maar heb inmiddels mijn vriend aangestoken.

Whups79 Ik vrees echt dat het een chemische zwangerschap is. Mijn cyclus heb ik inderdaad niet bijgehouden, maar het is waarschijnlijk dat ik echt al rond 14/15 dpo zit. En heb nu dus bijna een omo witte test en geen symptomen. Helaas. Merk dat ik het nu wel vervelend vind dat mijn ongesteldheid er nog niet is, want ik wil heel graag door met de volgende ronde. Maar lichaam zal vast nog in de war zijn. Heb nu ook al (bijna) 2 dagen geen krampen gehad of iets in die richting... Wat super leuk wel dat je het nu vrienden en familie aan het vertellen bent! Dat lijkt me echt heel erg geweldig. Hopelijk geniet je ervan! En hopelijk hou je het vol op werk zonder het te vertellen, lijkt me pittig!
@wished, is heel afhankelijk van de situatie denk ik. Zelf heb ik gelukkig alleen achterwachtdiensten, dat vind ik minder zwaar dan toen ik nog echt avond en nachtdiensten op de vloer deed. Maar zodra ik constateerde dat het weekend (is dienst van vrijdagavond tot maandagochtend, en overdag deels wel op locatie, zonder compensatie) van binnenkort er gewoon niet in zat, heb ik het wel verteld - en is dat direct van me overgenomen. Het is zien en voelen wat er gaat denk ik.
Wat ook meespeelt; heb je goed contact met je leidinggevende? En vertrouwen dat de info vertrouwelijk blijft? Dat laatste had ik op eerdere werkplekken niet ovv eerdere zwangerschappen.. zoveel privacy als de patient heeft, zo weinig de dokter hahah.

Aes balen dat de testen ook weer afnemen, maar ook goed dat dit voor jullie zoveel helder heeft gemaakt over er klaar voor zijn. Hopelijk snel weer raak (en dan zonder evt zorgen over niet genomen voorzorgen e.d.)!
Ach, wat jammer Aes! Al heeft het voor jullie natuurlijk wel ook iets heel moois gebracht. :)

Lastig Wished, als je inderdaad (onregelmatige) diensten draait is dat wel (ook voor jezelf wellicht) wat lastiger. Wat Fietsertje zegt zou ik denk ik ook doen. Snap heel goed dat je het nu nog te vroeg vindt! Speel een beetje met hetzelfde, maar werk op kantoor dus heb niet dezelfde uitdaging als jij in die zin. Meer dat ik me gewoon 50% van de tijd een vaatdoek voel. :blauwoog:
En nu?
Vaatdoek is ook het woord dat bij mij steeds door het hoofd gaat hahah... Nou beginnen er wel steeds iets vaker wat betere dagen tussen te zitten, dus wie weet....

Zijn er hier trouwens mensen met behoefte aan een 'uitgerekend in mei' topic?
Zag dat er al wel een van juni is (met een paar van jullie erin) maar daar zit ik met UD 20 mei misschien precies tever vanaf.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven