Zwanger worden | Herfst 2025

25-09-2025 14:14 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allen,

Zoals in het 'Zwanger worden v.a. september topic' besproken, hierbij een nieuw topic mét tabel gezien TO van het andere topic al even niet meer heeft gereageerd (mocht je dit lezen, uiteraard van harte welkom hier :))

Oude topic: zwanger/zwanger-worden-v-a-september-25 ... ges/512565

Mocht je informatie missen of aan willen passen: wil je dit dan in bold aangeven in de reacties? Dat houdt het voor mij overzichtelijk.

NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODRondeBijzonderheden
Whups79311eZWANGER 1e24/10 vitaliteitsecho
Giraffe332eZWANGER 1e20/10 vitaliteitsecho
Aes291e-1eEven een pauze :redrose:
-April-383e ZWANGER2e-
Verbouwvrouw332eZWANGER1e16/10 vitaliteitsecho en 11/11 termijnecho. 2 bonus kinderen :heart:
GinnyDamrak362e8 nov2eEerdere miskraam :redrose:
Hallodhdh291e21 september1e-
Jamie-Lee382e?1e-
Fietsertje89354eZWANGER2e2 sterrenkindjes :redrose:
Florence?2eZWANGER1e-
Estrella?2e?1e-
Bijnahopelijkmama291e?1e-
Quicks1lver341e9 nov2ee-
ElizabethMegan?3e-2eEerdere miskraam :redrose:
Cupido1?1e1 nov3e-
Myx91341e24 okt2e-
whups79 wijzigde dit bericht op 12-10-2025 19:33
23.96% gewijzigd
En nu?
Wij krijgen een tweede kindje en gaan het na de termijnecho vertellen. Ze is 3 en heeft dingen snel door, dus zou het jammer vinden als ze het al hoort in onze gesprekken met anderen of ziet aan mijn buik. En leuk voor haar om het zelf aan familie/vrienden te kunnen vertellen. Het duurt dan nog wel echt heel lang voordat de baby er echt zal zijn, maar dat is niet anders.

Hoe oud is jullie eerst Ginny Damrak?
Ja snap ik, en het is ook superleuk om het ze te vertellen en te laten meedoen in de voorpret. Ik zou ook niet weten of het lukt om dat zo lang verborgen te houden (die van ons is bijna 3).
Ik denk dat ik zoontje bij de volgende echo laat meekijken 'kijk maar eens of er een heel klein babietje in mama's buik zit'.
Ik dacht beter vroeg betrekken want hij is heel sensitief en weet het denk ik eigenlijk al... En ja dat is een termijn (9wk) waar nog best een hoop mis kan gaan maar als dat zo is is het hem ook uit te leggen.
Door onze eerste twee kindjes, waarvan ook foto's hangen boven waar hij vaak en graag even naar kijkt ('héle kleine babietjes! Lief!') weet hij al wel dat het soms gebeurt dat er iets niet goed gaat. En dat het dan geen kindje wordt zoals hij maar een soort engeltje. Vindt hij allemaal super acceptabele uitleg. Hij is heel blij met zn broer en zus op die manier :)

Geheimhouden gaat hij (2 jaar) natuurlijk niet zomaar doen dus tja dan vertellen we het rond die tijd ook de familie maar vast (daar zie ik meer tegenop, omdat die wel gespannen gaan zijn over het verloop denk ik. Zou ik ze graag besparen maar ja).
Heb lief, houd moed. Komt goed.
@quicksilver het heeft voor en nadelen denk ik om ovulatietesten te gebruiken. Ik zou 4 oktober ovuleren. Met de testen ging inderdaad mijn LH omhoog maar toen opeens waren de testen weer wit. Terwijl ik op een gegeven moment echt twee keer per dag aan het testen was. Ik zei ook tegen mijn vriend dat ik het zo gek vond. Eigenlijk gestopt met testen maar kon het toch niet loslaten haha. Opeens op 7 oktober ging het weer omhoog en 9 oktober en positieve test.. als ik de ovulatie testen niet had gebruikt had ik echt niet gedacht dat mijn cyclus opeens 35 dagen zou zijn. Normaal is dit 29... Dus ja ik was er achteraf wel blij mee. Nu zien of het gewenste resultaat er is 😉

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven