Leesbril : online of opticien? Dure of goedkope?
dinsdag 4 november 2025 om 16:53
Ik heb ervaring met Charlie Temple ( toen ze nog een zelfstandige site hadden) en opticien bril. En ook drogisterij brilletjes.
Ik draag nu brillen in + van opticiens en multifocaal lukt me niet.
Heeft iemand ervaring met leesbrillen van bv
het merk Izipizi dat online alleen leesbrillen verkoopt? Zijn er andere aanraders?
Ik draag nu brillen in + van opticiens en multifocaal lukt me niet.
Heeft iemand ervaring met leesbrillen van bv
het merk Izipizi dat online alleen leesbrillen verkoopt? Zijn er andere aanraders?
dinsdag 4 november 2025 om 17:39
Ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op te geven is omdat ieders ogen anders zijn. Als je beide ogen eenzelfde 'simpele' afwijking hebben voldoet een standaard leesbril waarschijnlijk prima.
Mijn ogen zijn heel ongelijk en ik heb ook nog 1 cilinder, dus ik haal mijn lees/computerbril altijd bij een opticien.
Mijn ogen zijn heel ongelijk en ik heb ook nog 1 cilinder, dus ik haal mijn lees/computerbril altijd bij een opticien.
dinsdag 4 november 2025 om 18:20
Solomio schreef: ↑04-11-2025 18:01Ik heb een bril van de opticien (met cilinder) en een paar van de Hema.
Gaat allemaal prima.
. Ik heb dus wel een cilinder in mijn normale bril, en heb dus nu leesbril zonder cilinder. Nooit aan gedacht en dus geen klachten.
Lastig of ik nu dus wel of niet met cilinder moet..
dinsdag 4 november 2025 om 19:16
Dit. Op elk tafeltje, kastje, stoel, vensterbank, plank, ligt een leesbril. Grijp ik nooit mis.Lila-Linda schreef: ↑04-11-2025 18:17Ik heb er vooral veel, want ben ze geregeld kwijt
Dus ook goedkope
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 4 november 2025 om 20:48
dinsdag 4 november 2025 om 20:54
Ik heb getinte glazen, verder geen bijzonderheden.
In een 3=1 actie gekocht.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 4 november 2025 om 21:25
woensdag 5 november 2025 om 00:10
Ik heb er een van de opticien. Sterkte verschilt per oog. Is ook tegelijk beeldschermbril, betaalt mijn werkgever aan mee (arboding, veel computerwerk).
Ik heb ook een bril voor veraf. Monturen lijken op elkaar en hebben dezelfde kleur. Dat blijkt niet handig te zijn, zit ik met de verkeerde bril (merk ik snel genoeg aan mijn zicht). Twee verschillende kleuren was handiger geweest.
Ik heb ook een bril voor veraf. Monturen lijken op elkaar en hebben dezelfde kleur. Dat blijkt niet handig te zijn, zit ik met de verkeerde bril (merk ik snel genoeg aan mijn zicht). Twee verschillende kleuren was handiger geweest.
woensdag 5 november 2025 om 08:20
Ik had altijd brillen van een opticien van een keten. Dacht dat dat prima was. Totdat ik een bril nam van een zelfstandig opticien. Ineens zag ik dingen die ik nooit gezien heb (en wat voor anderen heel normaal blijkt te zijn). Voor mij dus nooit meer een bril van een keten of zo. Maar ik heb een behoorlijke sterkte met flinke cilinderafwijkingen. Als je het puur hebt omdat de letters lastiger te zien zijn vanwege dat je ouder wordt, zal een leesbril wellicht prima zijn.
woensdag 5 november 2025 om 10:30
Brrr waarom zou je grappige kleuren en printjes willen?
Je wil toch gewoon iets wat je echt staat?
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 5 november 2025 om 11:55
Als je al een gewone bril hebt en er niet dagelijks de werken van Tolstoj mee hoeft te lezen, dan zou ik er geen bakken met geld aan uitgeven bij een opticien.
Ik heb naast mijn gewone bril (die dus de cilinder opvangt) een leesbril die ik eroverheen zet. Toevallig net gekocht bij de action. Gebruik hem alleen thuis, voor op mijn werk (ik hoef daar niet zoveel klein te lezen) heb ik een multifocale bril, die ik alleen daar dan even voor gebruik, want er standaard mee leven krijg ik niet voor elkaar.
Ik heb naast mijn gewone bril (die dus de cilinder opvangt) een leesbril die ik eroverheen zet. Toevallig net gekocht bij de action. Gebruik hem alleen thuis, voor op mijn werk (ik hoef daar niet zoveel klein te lezen) heb ik een multifocale bril, die ik alleen daar dan even voor gebruik, want er standaard mee leven krijg ik niet voor elkaar.
woensdag 5 november 2025 om 16:27
woensdag 5 november 2025 om 18:15
Zeg ik dat? Het valt me gewoon op dat zodra mensen aan de leesbril moeten het ineens infantiel lekker gek moet.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 5 november 2025 om 18:22
azura wijzigde dit bericht op 05-11-2025 18:23
0.14% gewijzigd
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
woensdag 5 november 2025 om 18:23
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in