Gezondheid alle pijlers

Leesbril : online of opticien? Dure of goedkope?

04-11-2025 16:53 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ervaring met Charlie Temple ( toen ze nog een zelfstandige site hadden) en opticien bril. En ook drogisterij brilletjes.
Ik draag nu brillen in + van opticiens en multifocaal lukt me niet.
Heeft iemand ervaring met leesbrillen van bv
het merk Izipizi dat online alleen leesbrillen verkoopt? Zijn er andere aanraders?
Ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op te geven is omdat ieders ogen anders zijn. Als je beide ogen eenzelfde 'simpele' afwijking hebben voldoet een standaard leesbril waarschijnlijk prima.
Mijn ogen zijn heel ongelijk en ik heb ook nog 1 cilinder, dus ik haal mijn lees/computerbril altijd bij een opticien.
Ik heb een bril van de opticien (met cilinder) en een paar van de Hema.
Gaat allemaal prima.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Bij de action verkopen ze ook leesbrillen met lampjes :P
Ik heb er vooral veel, want ben ze geregeld kwijt
Dus ook goedkope
Solomio schreef:
04-11-2025 18:01
Ik heb een bril van de opticien (met cilinder) en een paar van de Hema.
Gaat allemaal prima.

. Ik heb dus wel een cilinder in mijn normale bril, en heb dus nu leesbril zonder cilinder. Nooit aan gedacht en dus geen klachten.
Lastig of ik nu dus wel of niet met cilinder moet..
Lila-Linda schreef:
04-11-2025 18:17
Ik heb er vooral veel, want ben ze geregeld kwijt
Dus ook goedkope
Dit. Op elk tafeltje, kastje, stoel, vensterbank, plank, ligt een leesbril. Grijp ik nooit mis.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik heb leesbrillen van Hema en Albert Heijn. Gaat tot nu toe prima.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Ik heb een aangemeten leesbril van de opticien met een leuk montuur.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
04-11-2025 20:43
Ik heb een aangemeten leesbril van de opticien met een leuk montuur.
En dan met de standaard glazen?( dus geen extra opties)
Want dat maakt de bril natuurlijk een stuk duurder. En daar gebruik ik hem te weinig voor & idd altijd meerdere in huis🥹
kiddootje schreef:
04-11-2025 20:48
En dan met de standaard glazen?( dus geen extra opties)
Want dat maakt de bril natuurlijk een stuk duurder. En daar gebruik ik hem te weinig voor & idd altijd meerdere in huis🥹
Ik heb getinte glazen, verder geen bijzonderheden.
In een 3=1 actie gekocht.
Ruin it yourself.
Ik heb een monofocale leesbril. De bovenkant heeft geen sterkte, de onderkant is leesgedeelte. Ik heb alleen een leesbril nodig en heb geen zin om hem steeds op en af te doen. Heel handig met tv kijken en ondertussen iets lezen of forummen ofzo.
Voor mijn werk heb ik er een van de opticien. Thuis heb ik allerhande goedkope brilletjes in grappige kleuren en printjes. Ze doen het allemaal even goed.
Ik heb er een van de opticien. Sterkte verschilt per oog. Is ook tegelijk beeldschermbril, betaalt mijn werkgever aan mee (arboding, veel computerwerk).

Ik heb ook een bril voor veraf. Monturen lijken op elkaar en hebben dezelfde kleur. Dat blijkt niet handig te zijn, zit ik met de verkeerde bril (merk ik snel genoeg aan mijn zicht). Twee verschillende kleuren was handiger geweest.
Ik had altijd brillen van een opticien van een keten. Dacht dat dat prima was. Totdat ik een bril nam van een zelfstandig opticien. Ineens zag ik dingen die ik nooit gezien heb (en wat voor anderen heel normaal blijkt te zijn). Voor mij dus nooit meer een bril van een keten of zo. Maar ik heb een behoorlijke sterkte met flinke cilinderafwijkingen. Als je het puur hebt omdat de letters lastiger te zien zijn vanwege dat je ouder wordt, zal een leesbril wellicht prima zijn.
KamilleT schreef:
04-11-2025 22:21
Voor mijn werk heb ik er een van de opticien. Thuis heb ik allerhande goedkope brilletjes in grappige kleuren en printjes. Ze doen het allemaal even goed.
Brrr waarom zou je grappige kleuren en printjes willen?
Je wil toch gewoon iets wat je echt staat?
Ruin it yourself.
Als je al een gewone bril hebt en er niet dagelijks de werken van Tolstoj mee hoeft te lezen, dan zou ik er geen bakken met geld aan uitgeven bij een opticien.

Ik heb naast mijn gewone bril (die dus de cilinder opvangt) een leesbril die ik eroverheen zet. Toevallig net gekocht bij de action. Gebruik hem alleen thuis, voor op mijn werk (ik hoef daar niet zoveel klein te lezen) heb ik een multifocale bril, die ik alleen daar dan even voor gebruik, want er standaard mee leven krijg ik niet voor elkaar.
Moiren schreef:
05-11-2025 10:30
Brrr waarom zou je grappige kleuren en printjes willen?
Je wil toch gewoon iets wat je echt staat?
Kleur staat mij leuk. Voor kantoor heb ik een keurige zakelijke bril. Voor thuis glitters. Wie heeft daar nu last van?
KamilleT schreef:
05-11-2025 16:27
Kleur staat mij leuk. Voor kantoor heb ik een keurige zakelijke bril. Voor thuis glitters. Wie heeft daar nu last van?
Zeg ik dat? Het valt me gewoon op dat zodra mensen aan de leesbril moeten het ineens infantiel lekker gek moet.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
05-11-2025 18:15
Zeg ik dat? Het valt me gewoon op dat zodra mensen aan de leesbril moeten het ineens infantiel lekker gek moet.
:whistle: ik zoek die ook met leuke kleuren uit. Als ik straks een normale bril icm leesbril moet, dan wordt het een neutrale. Maar voor nu mag het inderdaad infantiel en lekker gek.
azura wijzigde dit bericht op 05-11-2025 18:23
0.14% gewijzigd
KamilleT schreef:
05-11-2025 16:27
Van waar heb je die?
Azura schreef:
05-11-2025 18:23
Van waar heb je die?
Flying Tiger :)
Als het om een standaard leesbril gaat (dus zonder oogmeting) kan je het gewoon proberen (die hangen zelfs bij AH in het schap). Maar als het op maat moet dan kan het prima online mits je een recent brilrecept hebt.
KamilleT schreef:
05-11-2025 19:12
Flying Tiger :)
Dank :)
Eye Wish vooral. Zijn iets duurder en heb er 2. Ze liggen altijd op een vast plek. Verder ook erg blij mee. De andere waren gauw stuk.
Je pense donc je suis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven