Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2129 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
care_ schreef:
04-11-2025 11:40
Ja dat heb ik ook altijd. Waar geef ik dan eigenlijk sterren voor?

Ik zie nu iets op Vinted, en de verkoper heeft in de advertentie staan: 'alleen paypal-vrienden, geen andere betaalmethoden'.
Wat bedoelt diegene daarmee? Je betaalt in principe toch vanuit je Vinted account, hoe komt paypal dan om de hoek kijken? Voelt als een domme vraag maar miss heeft iemand hier ervaring mee.
Dan wil iemand de transactie buiten Vinted regelen. Bij Paypal heb je 2 opties: goederen en diensten (waarvoor je koper bescherming krijgt) of vrienden (dat werkt net als een tikkie en dus geen bescherming).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ah dank voor de reactie. Desondanks zie ik niet perse de voordelen voor mij als koper dus dan laat ik dit even gaan.
care_ schreef:
04-11-2025 16:07
Ah dank voor de reactie. Desondanks zie ik niet perse de voordelen voor mij als koper dus dan laat ik dit even gaan.
Ik zou persoonlijk ook niet graag aan een onbekende geld via Paypal friends and family willen overboeken, zeker als het om grote bedragen gaat.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Sinds lange tijd weer eens wat gekocht op Vinted en 1 minuut na verkoop was het verzendlabel al gedownload maar daarna stilte terwijl de verkoper wel online is geweest ondertussen en morgen is de laatste verzenddag.. ben benieuwd. Ik verwacht geen topsnelheid maar wel dat je het gewoon verzend. Beoordelingen verkoper zijn verder wel gewoon in orde.
care_ schreef:
04-11-2025 16:07
Alles buiten Vinted is met een reden, en vaak niet in jouw voordeel. Via Vinted krijg je nog iets van bescherming en gunstige verzending. Als je het via PayPal afhandelt ben je gewoon alles kwijt als je niks krijgt want buiten Vinted om. Grote rode vlag dus. Die 5 euro die Vinted misschien kost als verkoper is het nooit echt waard om dit risico te nemen.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat een Duitse verkoper mijn koop zonder uitleg annuleert. Bij de laatste vroeg ik waarom. En inderdaad, buiten Vinted om via Paypal. Geen zin in.

Gisteren nog wat dingetjes er op gezet die allen binnen 5 minuten weg waren. Geen gezeur met 1000 vragen, 'aan foto's' of afdingen tot op het genante af. Wat heerlijk.
Buiten vinted om ga ik ook niet aan beginnen.
Is dit voor iemand hier bekend?

Heb nu op 1 maand tijd 3 pakketjes die niet binnen de afgesproken termijn geleverd worden. 1 heb ik inmiddels ontvangen maar 2 andere ben ik inmiddels 1 maand aan het wachten. Verkopers (beide Frans) zeggen dat zij ook verder niets kunnen zien waar pakket is. Weten jullie of zij inmiddels wel al het geld hebben? Of krijgen zij pas betaald als ik het pakket ontvangen heb?

Bij Vinted kan ik pas volgende week melding maken.
Carpe Diem!
De verkopers krijgen pas betaald als jij het pakket ontvangen hebt.

Verder komt het echt heel vaak voor dat dingen die je bij Vinted koopt pas heel laat aankomen. (wat mij betreft is die voorpret onderdeel van het plezier)
Oke benieuwd hoe dit gaat.
Heb een item gekocht, maat was verkeerd opgenomen in de advertentie.
Ik heb een retour aangevraagd en verkoper is er mee akkoord gegaan. Netjes op de post gedaan en nu, na ruim 1 week, krijg ik een bericht dat mijn retourpakket opnieuw aan mij is retour verzonden.

Zojuist Vinted dus maar een bericht gestuurd. Ik wil mijn geld graag terug maar weet dus niet hoe dit werkt als verkoper een retour accepteert maar vervolgens het item niet ophaalt. Ik had haar zelf al meerdere keren een reminder gestuurd maar daar reageert ze niet op (wel gelezen).

iemand een idee, krijg ik nu mijn geld terug?
Ik snap ook niet dat Vinted die verkopers niet gewoon een ban geven. Buiten Vinted om mag toch helemaal niet?
broodtrommel schreef:
05-11-2025 14:27
Ik snap ook niet dat Vinted die verkopers niet gewoon een ban geven. Buiten Vinted om mag toch helemaal niet?
Ik had laatst dat ik een link stuurde van het originele product zodat ze de specificaties kon checken.
Mijn 2e hands (zelfde product) had ik op Vinted staan en de koper wilde alleen alle informatie en dacht dit is het snelste.
Ik kreeg toen meteen een bericht dat ik geen externe berichten mocht versturen en ben ook tijdelijk geblokkeert.

Ik snap inderdaad ook niet hoe ze dat dan precies doen. Je zou het wel kunnen melden bij Vinted maar of ze er ook echt iets mee doen weet ik dan ook niet zeker.
misspatrice schreef:
05-11-2025 10:27
Is dit voor iemand hier bekend?

Heb nu op 1 maand tijd 3 pakketjes die niet binnen de afgesproken termijn geleverd worden. 1 heb ik inmiddels ontvangen maar 2 andere ben ik inmiddels 1 maand aan het wachten. Verkopers (beide Frans) zeggen dat zij ook verder niets kunnen zien waar pakket is. Weten jullie of zij inmiddels wel al het geld hebbende ? Of krijgen zij pas betaald als ik het pakket ontvangen heb?

Bij Vinted kan ik pas volgende week melding maken.
Mijn pakket is al vanaf 13 oktober onderweg naar het pakkrtpunt.. Ook uit Frankrijk trouwens. Als verkoper krijg je pas je geld als de koper heeft aangegeven dat alles in orde is
Vraagje:
Ik heb een trui gekocht op Vinted, maar staat al dagen op status" verkoper is bezig met de voorbereiding".

Houdt dit in dat de verkoper wel al op de verzendlabel heeft geklikt?

'k Hoop het zo, want ik wil deze trui erg graag 🙏
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Lemon_Pledge schreef:
05-11-2025 15:56
Mijn pakket is al vanaf 13 oktober onderweg naar het pakkrtpunt.. Ook uit Frankrijk trouwens. Als verkoper krijg je pas je geld als de koper heeft aangegeven dat alles in orde is
Dank je wel voor je reactie!
Carpe Diem!
Zomaar1987 schreef:
05-11-2025 14:19
Oke benieuwd hoe dit gaat.
Heb een item gekocht, maat was verkeerd opgenomen in de advertentie.
Ik heb een retour aangevraagd en verkoper is er mee akkoord gegaan. Netjes op de post gedaan en nu, na ruim 1 week, krijg ik een bericht dat mijn retourpakket opnieuw aan mij is retour verzonden.
....

iemand een idee, krijg ik nu mijn geld terug?
Ja, jij krijgt jouw geld terug zodra je het pakket ophaald. Heb ik in de zomer ook gehad.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Henk-und-Roelie schreef:
05-11-2025 16:14
Vraagje:
Ik heb een trui gekocht op Vinted, maar staat al dagen op status" verkoper is bezig met de voorbereiding".

Houdt dit in dat de verkoper wel al op de verzendlabel heeft geklikt?

'k Hoop het zo, want ik wil deze trui erg graag 🙏

Volgens mij pas als er staat dat het verzendlabel naar de verkoper is gestuurd. Maar wat is het probleem dan?
Such fun!1
MarindaH schreef:
05-11-2025 19:02
Volgens mij pas als er staat dat het verzendlabel naar de verkoper is gestuurd. Maar wat is het probleem dan?
Ik heb het idee dat het niet verzonden gaat worden omdat de verkoper al een tijd niet meer actief is geweest op Vinted.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Henk-und-Roelie schreef:
05-11-2025 19:07
Ik heb het idee dat het niet verzonden gaat worden omdat de verkoper al een tijd niet meer actief is geweest op Vinted.

O, dat is wel een rode vlag ja.
Such fun!1
Pochacco schreef:
05-11-2025 18:46
Ja, jij krijgt jouw geld terug zodra je het pakket ophaald. Heb ik in de zomer ook gehad.
Thanks, was een beetje huiverig maar inderdaad mijn geld retour ontvangen.
Product is weer terug bij mij dus zojuist zelf maar op Vinted gezet want maat was niet correct dus kan er zelf niks mee en weg gooien is ook zonde.
Heeft heeft iemand van jullie wel eens iets verstuurd via Mondial Relay dat zwaarder was dan 2 kg, en was dat een probleem?

Ik heb meerdere kleine spullen in een bundel verkocht, dat netjes in een doos gedaan die voldeed aan de afmetingen, maar niet qua gewicht. Het woog 3,8 kilo. Bij het grootste pakket, waarvan Vinted aangeeft dat het in een verhuisdoos moet kunnen, blijkt het maximale gewicht maar 2 kg te zijn. Dat is wel heel weinig. Maar ik had het verzendlabel al gedownload, en ik heb het dus maar gewoon verstuurd. Ik ben nu wel heel benieuwd of dat problemen gaat opleveren, en hoe dat dan werkt.

Echt wel onhandig dat het gewicht maar 2 kg mag zijn! Met meerdere spullen zit je daar al snel aan. Ik ben wel benieuwd hoe andere mensen dat dan doen.
broodtrommel schreef:
05-11-2025 14:27
Mag wel, anders zou die optie er gewoon niet zijn.

En soms best handig, ik heb ook laatst iets verkocht aan iemand uit mijn eigen stad.
Maar verder zou ik er ook niet aan beginnen.
MissNuada schreef:
07-11-2025 09:45
Mag wel, anders zou die optie er gewoon niet zijn.

En soms best handig, ik heb ook laatst iets verkocht aan iemand uit mijn eigen stad.
Maar verder zou ik er ook niet aan beginnen.
Maar dat is ophalen, dus gelijk oversteken. Geen PayPal gezanik
Jeetjejee schreef:
07-11-2025 09:08
Heeft heeft iemand van jullie wel eens iets verstuurd via Mondial Relay dat zwaarder was dan 2 kg, en was dat een probleem?

Ik heb meerdere kleine spullen in een bundel verkocht, dat netjes in een doos gedaan die voldeed aan de afmetingen, maar niet qua gewicht. Het woog 3,8 kilo. Bij het grootste pakket, waarvan Vinted aangeeft dat het in een verhuisdoos moet kunnen, blijkt het maximale gewicht maar 2 kg te zijn. Dat is wel heel weinig. Maar ik had het verzendlabel al gedownload, en ik heb het dus maar gewoon verstuurd. Ik ben nu wel heel benieuwd of dat problemen gaat opleveren, en hoe dat dan werkt.

Echt wel onhandig dat het gewicht maar 2 kg mag zijn! Met meerdere spullen zit je daar al snel aan. Ik ben wel benieuwd hoe andere mensen dat dan doen.
Ze meten of wegen het volgens mij überhaupt niet. Zo lang je geen verhuiswagen of steekkar nodig hebt komt het volgens mij wel goed ;-)
Ik heb voor het eerst een gebruiker geblokkeerd.
cheshire-cat wijzigde dit bericht op 08-11-2025 21:48
56.95% gewijzigd
We’re all mad here

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven