Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
dinsdag 28 oktober 2025 om 21:25
dinsdag 28 oktober 2025 om 21:29
Ik heb zelf als verkoper even een dilemma. Ik had een jurkje met een kanten strook aan de onderkant verkocht en net wilde ik het inpakken en zie ik dat er helaas ineens een paar haaltjes in het kant zitten. Als ik inzoom op de foto's in de advertentie en goed kijk, zie ik mss ook een kleine oneffenheid, maar het is zeker niet meteen duidelijk te zien en ik had het jurkje er (helaas) opgezet als heel goed ipv veelgebruikt.
Ik heb nu dus geen idee of dat al was of dat het in de zak met te verkopen spullen aan een knoop of rits van een ander kledingstuk is blijven hangen, maar lang verhaal kort:
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik vind het echt vervelend, maar als ik zelf de verkoop annuleer, krijg ik volgens mij automatisch een slechte review toch? Is het dan evt beter om de koper een extra foto te sturen en te vragen of ze het zo nog wil hebben of om het gewoon te versturen en het evt zonder gedoe als retour te accepteren als de koper een probleem bij vinted meldt?
Ik heb nu dus geen idee of dat al was of dat het in de zak met te verkopen spullen aan een knoop of rits van een ander kledingstuk is blijven hangen, maar lang verhaal kort:
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik vind het echt vervelend, maar als ik zelf de verkoop annuleer, krijg ik volgens mij automatisch een slechte review toch? Is het dan evt beter om de koper een extra foto te sturen en te vragen of ze het zo nog wil hebben of om het gewoon te versturen en het evt zonder gedoe als retour te accepteren als de koper een probleem bij vinted meldt?
dinsdag 28 oktober 2025 om 22:09
Ik meld het gewoon met een extra foto.happyapple schreef: ↑28-10-2025 21:29Ik heb zelf als verkoper even een dilemma. Ik had een jurkje met een kanten strook aan de onderkant verkocht en net wilde ik het inpakken en zie ik dat er helaas ineens een paar haaltjes in het kant zitten. Als ik inzoom op de foto's in de advertentie en goed kijk, zie ik mss ook een kleine oneffenheid, maar het is zeker niet meteen duidelijk te zien en ik had het jurkje er (helaas) opgezet als heel goed ipv veelgebruikt.
Hoi, ik wilde net het jurkje inpakken voor verzending toen ik zag dat... (zie foto's)
Wil je de koop door laten gaan of annuleren?
Groetjes ..
Tot nu toe heeft eigenlijk niemand de bestelling daarom geannuleerd, en door middel van de foto heb je jezelf ingedekt voor het geval de koper achteraf wèl gaat klagen.
dinsdag 28 oktober 2025 om 22:12
Ja, dat leek mij inderdaad ook wel de netste manier. Vind het echt vervelend en had het anders er zeker zo niet op gezet.Lemon_Pledge schreef: ↑28-10-2025 22:09Ik meld het gewoon met een extra foto.
Hoi, ik wilde net het jurkje inpakken voor verzending toen ik zag dat... (zie foto's)
Wil je de koop door laten gaan of annuleren?
Groetjes ..
Tot nu toe heeft eigenlijk niemand de bestelling daarom geannuleerd, en door middel van de foto heb je jezelf ingedekt voor het geval de koper achteraf wèl gaat klagen.
woensdag 29 oktober 2025 om 05:32
Update, denk dat ze er toch iets mee gedaan hebben, ik heb de nieuwe advertentie van dezelfde carteridges gisteravond gerapporteerd en dit kreeg ik terug van Vinted
"Nadat we je melding hebben beoordeeld, hebben we actie ondernomen om sancties op te leggen *naam* voor het schenden van onze community-normen.
Het spijt ons dat je dit je is overkomen. Maar bedankt voor het melden – dankzij jouw hulp kunnen we van Vinted een community maken waar iedereen zich veilig kan voelen"
"Nadat we je melding hebben beoordeeld, hebben we actie ondernomen om sancties op te leggen *naam* voor het schenden van onze community-normen.
Het spijt ons dat je dit je is overkomen. Maar bedankt voor het melden – dankzij jouw hulp kunnen we van Vinted een community maken waar iedereen zich veilig kan voelen"
woensdag 29 oktober 2025 om 05:33
Kan gebeuren toch? Je meldt het in ieder geval.happyapple schreef: ↑28-10-2025 22:12Ja, dat leek mij inderdaad ook wel de netste manier. Vind het echt vervelend en had het anders er zeker zo niet op gezet.![]()
Ik snap soms ook niet hoe ik iets over het hoofd heb gezien, en het pas zie als ik het product inpak.
woensdag 29 oktober 2025 om 06:29
Ah goed zo!Lemon_Pledge schreef: ↑29-10-2025 05:32Update, denk dat ze er toch iets mee gedaan hebben, ik heb de nieuwe advertentie van dezelfde carteridges gisteravond gerapporteerd en dit kreeg ik terug van Vinted
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in