Pensioen cadeau voor piloot
vrijdag 7 november 2025 om 22:08
Ik lees hier al zolang mee en als niets is de tijd zo snel voorbij geraasd dat mijn man ineens met pensioen gaat.
Alleen weet ik totaal niet wat ik hem cadeau moet doen. Totaal inspiratieloos.
Dus jullie creatieve en slimme Viva leden zijn gevraagd: Wat kan ik een KLM piloot cadeau doen die met pensioen gaat?
Ik ben zijn vrouw en hij heeft totaal geen hobby’s. Hij houdt van rust en in zijn vrije tijd doet hij eigenlijk niets.
Ik heb deze topic bewust in deze rubriek geplaatst omdat ik hoop dat er ook wat mensen meelezen die misschien zelf ook vliegen en wat ideeën hebben…
Alvast bedankt voor het meedenken!
Alleen weet ik totaal niet wat ik hem cadeau moet doen. Totaal inspiratieloos.
Dus jullie creatieve en slimme Viva leden zijn gevraagd: Wat kan ik een KLM piloot cadeau doen die met pensioen gaat?
Ik ben zijn vrouw en hij heeft totaal geen hobby’s. Hij houdt van rust en in zijn vrije tijd doet hij eigenlijk niets.
Ik heb deze topic bewust in deze rubriek geplaatst omdat ik hoop dat er ook wat mensen meelezen die misschien zelf ook vliegen en wat ideeën hebben…
Alvast bedankt voor het meedenken!
vrijdag 7 november 2025 om 22:29
Zorg dat hij zijn vitamine V blijft krijgen, anders heb je straks een partner die helemaal uit zijn doen is. Heeft hij daar al een plan voor? Pensioen betekent natuurlijk niet nooit meer vliegen, maar enkel niet meer op de grote bakken van KLM.
Wel jammer dat hij verder geen hobby's heeft.
Hier een partner die naast vitamine V ook veel voldoening uit gitaar spelen en er op uit trekken met een metaaldetector haalt.
Hier een partner die naast vitamine V ook veel voldoening uit gitaar spelen en er op uit trekken met een metaaldetector haalt.
vrijdag 7 november 2025 om 22:47
hvm schreef: ↑07-11-2025 22:29Zorg dat hij zijn vitamine V blijft krijgen, anders heb je straks een partner die helemaal uit zijn doen is. Heeft hij daar al een plan voor? Pensioen betekent natuurlijk niet nooit meer vliegen, maar enkel niet meer op de grote bakken van KLM.
Wat is vitamine V ? Bedoel je vliegen als hobby blijven doen zoals zweefvliegen?
Oh ja, hij is ook mantelzorger voor zijn zieke moeder. Daar haalt hij wel veel voldoening uit gelukkig.
vrijdag 7 november 2025 om 22:51
Vitamine V van vliegen inderdaad. Is hij aangesloten bij een vliegclub of zo?nooitvergeten2013 schreef: ↑07-11-2025 22:47Wat is vitamine V ? Bedoel je vliegen als hobby blijven doen zoals zweefvliegen?
Oh ja, hij is ook mantelzorger voor zijn zieke moeder. Daar haalt hij wel veel voldoening uit gelukkig.
vrijdag 7 november 2025 om 23:01
vrijdag 7 november 2025 om 23:34
zaterdag 8 november 2025 om 01:28
zaterdag 8 november 2025 om 07:17
Dat zou ik niet doen, het is zijn pensioen, zijn 'probleem'. TO is niet verantwoordelijk voor hoe haar volwassen man zijn leven in gaat richten.Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑07-11-2025 23:34Ik zou zeggen:
En nu is het tijd om met beide benen op de grond te gaan. We gaan eens lekker uit eten samen En hoe gaan we je pensioen verder invullen? Gaan we spelletjes doen, stedentrips maken of samen op vakantie naar verre oorden of dichtbij?
zaterdag 8 november 2025 om 07:56
Dit. Dat ie piloot is, of putjesschepper, jurist of iets anders heeft er niets mee te maken.
Letterlijk niets doen? Zit ie dan voor zich uit te staren als hij vrij is?
Jij kent hem het beste. Cursus houtbewerken?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
zaterdag 8 november 2025 om 08:07
zaterdag 8 november 2025 om 08:24
Is hij 65 of zelfs 67 of heeft hij nog recht op FLO en gaat hij met 58 al stoppen?
Indien hij met 58 gaat stoppen zou ik hem een sessie (of een paar) bij een loopbaancoach cadeau doen om uit te vinden hoe hij nog een aantal jaar iets van werk kan doen. Parttime werk, vult de week dan wat op totdat jij ook met pensioen kan. (Neem ik voor het gemak even aan dat jij nog niet met pensioen bent).
Indien hij met 58 gaat stoppen zou ik hem een sessie (of een paar) bij een loopbaancoach cadeau doen om uit te vinden hoe hij nog een aantal jaar iets van werk kan doen. Parttime werk, vult de week dan wat op totdat jij ook met pensioen kan. (Neem ik voor het gemak even aan dat jij nog niet met pensioen bent).
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zaterdag 8 november 2025 om 08:27
Misschien ook wel hoor, er zijn nog piloten met recht op FLO. Die kunnen een jaar of tien eerder stoppen dan de putjesscheppers en buschauffeurs. Moet er niet aan denken dat mijn man nu al twee jaar met pensioen zou zijn en ik nog acht jaar moet werken.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zaterdag 8 november 2025 om 08:38
Nou kijk, ik wist wel dat ik hier wel vindingrijk zou worden! Een mountainbike zou hij namelijk geweldig vinden. Hij roept al jaren dat hij er een gaat kopen!
Bedankt voor het meedenken
zaterdag 8 november 2025 om 08:40
Zou hij geweldig vinden! Wij hebben drie katten, maar wij zijn moslims, dan zijn honden niet toegestaan.
nooitvergeten2013 wijzigde dit bericht op 08-11-2025 08:44
1.53% gewijzigd
zaterdag 8 november 2025 om 08:42
Die hoeft hij niet te missen, drie lieve stewardessen/ collega’s zijn en blijven vrienden aan huis en ga ik ook uitgenodigden voor zijn pensioen feestje
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in