Je mooiste boek
zondag 9 november 2025 om 19:36
Ik vind het eigenlijk heel knap dat iemand een boek weet te schrijven wat je als lezer dus óf echt helemaal het einde vindt óf echt vreselijk. Er zijn eigenlijk geen ‘zo zo’ recensies. Best een talentEenbeetjevanditendat schreef: ↑09-11-2025 16:23Ik ben in de herfstvakantie wéér begonnen aan “een klein leven” omdat mijn vriendin zegt dat het het mooiste boek is wat ze ooit gelezen heeft. Poging 3 en ik ben weer gestopt. Het spreekt me niet aan. Grappig te lezen hier dat jullie recensies ook zo wisselend zijn.
maandag 10 november 2025 om 06:24
maandag 10 november 2025 om 19:43
Mee eens.Jemoederheethenk6 schreef: ↑10-11-2025 06:24Wat ik alleen jammer vind is dat de laatste 2 boeken niet meer in Nederland afspelen. Dat was juist zo leuk, die Nederlandse nuchtere omgeving.
De grote charme van Hex vond ik dat het zich in een doodgewoon Nederlands dorp afspeelt. Maar ik snap het wel, met al het internationale succes.
Maar goed, on topic: Mijn allerfavorietste boek is toch wel A long way to a small angry planet van Becky Chambers.
Soort van cozy SF.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 14 november 2025 om 08:15
Dankzij dit tooic heb ik dit boek uit de bieb geleend en ik ben er net in begonnen. Het pakt me meteen al, in tegenstelling tot heel veel andere boeken! Ik heb meteen ook een ander boek van deze schijver gereserveerd. Leuk topic dit! Bedankt voor de leuke tip!Irregular_Choice schreef: ↑09-11-2025 07:41Voor nu Orakel van Thomas Olde Heuvelt. Zo spannend, zo vreemd maar toch ook weer heel begrijpelijk. Het heeft wat bizars qua verhaal, maar ik kon het in mijn hoofd wel gewoon goed visualiseren. Ik hou namelijk helemaal niet van scifi of fantasy. Dit schuurt daar naar mijn mening wel een beetje tegenaan, wat surrealistisch. Maar het blijft voor mij precies op het juiste punt hangen dat het niet te ver gaat daarin. Echt aan aanrader wat mij betreft! Net zoals zijn boek Hex overigens. Ook dat gaat een beetje die kant op, maar blijft toch nog geloofwaardig en echt. Vind dat heel knap van hem! Ben nu in November bezig, maar daar ben ik nog niet zo ver in dat ik er al wat over kan zeggen![]()
vrijdag 14 november 2025 om 08:30
Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier met dit boek alvast. Het is inderdaad echt pakkend vanaf het begin. Welke heb je nog meer gereserveerd?
vrijdag 14 november 2025 om 09:18
Hoe is die? Ik heb alleen even gelezen waar hij over gaat en klinkt weer echt heel goed! Wil hem voor de vakantie aanschaffen sowieso. Maar echo staat ook nog op mijn lijstjeJemoederheethenk6 schreef: ↑14-11-2025 09:06Ik heb de nieuwe al weer uit; ‘ het laatste verhaal van jamie gunn’
Edit - echo staat niet meer op mijn lijstje. Net voor €6,80 aangeschaft via vinted inclusief bezorging
vrijdag 14 november 2025 om 09:31
Ja! Die zijn fantastisch mooi.
Verder hou ik ook van Maar buiten is het feest, van Japin, zag ik hier ook genoemd. Een schitterend gebrek van hem is ook prachtig.
Mooiste boek ooit vind ik misschien wel Ali & Nino van Kurban Saïd.
Anna Boom, van Judith Koelemeijer is me ook altijd bijgebleven.
En Uit de bergen kwam de echo van Khaled Hosseini vond ik ook zo mooi.
Dat is zo wat me te binnen schiet wat het meeste indruk op me heeft gemaakt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
vrijdag 14 november 2025 om 10:22
Heel eerlijk; ik vond dit de minste van alle boeken. Maar dat komt ook omdat het in de ik-vorm geschreven is, daar hou ik niet zo van. Ik vond sommige stukken erg abstract geschreven ( wat is echt en wat niet). Ook vond ik het einde erg lijken op een bepaalde horror film reeks..Irregular_Choice schreef: ↑14-11-2025 09:18Hoe is die? Ik heb alleen even gelezen waar hij over gaat en klinkt weer echt heel goed! Wil hem voor de vakantie aanschaffen sowieso. Maar echo staat ook nog op mijn lijstje
Edit - echo staat niet meer op mijn lijstje. Net voor €6,80 aangeschaft via vinted inclusief bezorging![]()
Verder vond ik het qua stijl lijken op zijn vroegere werk, een bundel met korte verhalen die ik heb gelezen voordat hij Hex schreef.
vrijdag 14 november 2025 om 11:11
HexIrregular_Choice schreef: ↑14-11-2025 08:30Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier met dit boek alvast. Het is inderdaad echt pakkend vanaf het begin. Welke heb je nog meer gereserveerd?
vrijdag 14 november 2025 om 12:52
Thanks voor de infoJemoederheethenk6 schreef: ↑14-11-2025 10:22Heel eerlijk; ik vond dit de minste van alle boeken. Maar dat komt ook omdat het in de ik-vorm geschreven is, daar hou ik niet zo van. Ik vond sommige stukken erg abstract geschreven ( wat is echt en wat niet). Ook vond ik het einde erg lijken op een bepaalde horror film reeks..
Verder vond ik het qua stijl lijken op zijn vroegere werk, een bundel met korte verhalen die ik heb gelezen voordat hij Hex schreef.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in