Je mooiste boek

09-11-2025 00:30 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is het mooiste boek wat je ooit hebt gelezen?
Ik heb heul veul boeken, en toch is de keuze niet moeilijk.

De druiven der gramschap (the grapes of wrath) van John Steinbeck. Vooral het einde is hartverscheurend.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Eenbeetjevanditendat schreef:
09-11-2025 16:23
Ik ben in de herfstvakantie wéér begonnen aan “een klein leven” omdat mijn vriendin zegt dat het het mooiste boek is wat ze ooit gelezen heeft. Poging 3 en ik ben weer gestopt. Het spreekt me niet aan. Grappig te lezen hier dat jullie recensies ook zo wisselend zijn.
Ik vind het eigenlijk heel knap dat iemand een boek weet te schrijven wat je als lezer dus óf echt helemaal het einde vindt óf echt vreselijk. Er zijn eigenlijk geen ‘zo zo’ recensies. Best een talent 😉
Azura schreef:
09-11-2025 16:29
Echo is zo goed! Ik heb net zijn allernieuwste boek binnen.
Wat ik alleen jammer vind is dat de laatste 2 boeken niet meer in Nederland afspelen. Dat was juist zo leuk, die Nederlandse nuchtere omgeving.
Jemoederheethenk6 schreef:
10-11-2025 06:24
Wat ik alleen jammer vind is dat de laatste 2 boeken niet meer in Nederland afspelen. Dat was juist zo leuk, die Nederlandse nuchtere omgeving.
Mee eens.
De grote charme van Hex vond ik dat het zich in een doodgewoon Nederlands dorp afspeelt. Maar ik snap het wel, met al het internationale succes.

Maar goed, on topic: Mijn allerfavorietste boek is toch wel A long way to a small angry planet van Becky Chambers.
Soort van cozy SF.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven