Entertainment alle pijlers

Rechtszaak Marco Borsato

28-10-2025 11:31 3063 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 13:10
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Molly schreef:
08-11-2025 15:50
Hij kan wel straatveger worden, maar dan wel Marco de straatveger. In tegenstelling tot bij een onbekende Nederlander blijft dit altijd en overal aan hem kleven. Ik snap daarom dat een rechter dat kan meenemen in de strafmaat.

Dat snap ik dus niet. De man heeft misbruik gemaakt van het feit dat roem erotiseert. Als is van meet af aan straatveger was geweest had ie de kans niet eens gekregen om al die kunsten uit te halen. Het wordt hoog tijd dat beroemde mensen eens geleerd wordt om een beetje verantwoordelijk om te gaan met hun roem.
Molly schreef:
08-11-2025 15:50
Hij kan wel straatveger worden, maar dan wel Marco de straatveger. In tegenstelling tot bij een onbekende Nederlander blijft dit altijd en overal aan hem kleven. Ik snap daarom dat een rechter dat kan meenemen in de strafmaat.
Dat had hij dan moeten bedenken voordat hij zijn hand in het kruis van een 15 jarige stak.
charlottew88 schreef:
08-11-2025 19:31
Hoe het is om te leven in een verdrietholletje en intimiteitsvacuum. Het ware verhaal van Marco B.

En dan een foto van Marco op de cover met een pruillip en een traan rollend over zijn gezicht.
Vergeet de coltrui niet. :lightbulb:
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
08-11-2025 19:47
Vergeet de coltrui niet. :lightbulb:
Oh ja de coltrui dank je Caaf :thumbsup:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
https://postimg.cc/nXQRFX2c
Geen coltrui, wel krokodillentranen
Boektitel: Het is de waarheid
Ars longa, vita brevis
Raisonneur schreef:
08-11-2025 14:16
Kun je muziek los zijn van degene die het gezongen heeft?
Bij Holland zingt Hazes zingen andere zangers de Hazes-nummers
Bij een theatertour zou Borsato zelf de Borsato-nummers zingen
Dat is gevoelsmatig voor mij een groot verschil.

Maar eerst het oordeel van de rechter maar eens afwachten. Dat is de enige die werkelijk kan bepalen of hij schuldig is en tot die tijd is hij onschuldig. Dat ik vind dat het recht zou zegevieren bij een veroordeling, is daarbij niet van belang. Zo werkt onze rechtspraak niet.
Dat vind ik ook hoor, dat verschil. Ik heb niet ineens een probleem met de muziek an sich. In het geval van Hazes profiteert Hazes sr op geen enkele manier meer van het luisteren naar zijn nummers. Wellicht Rachel, die weliswaar een vreselijk mens is, maar in die zaak toch ook vooral slachtoffer. En in het beste geval profiteren zijn kinderen er nog wat van, die er niks mee te maken hadden en al genoeg te verduren hebben (gehad). Daar heb ik geen bezwaar tegen. Net als ik het niet heel problematisch vind om naar klassieke stukken te luisteren als blijkt dat Mozart of Hahndel een smeerlap was. Het is niet of die nog baat hebben bij het feit dat ik de muziek luister.

In dit geval ligt dat anders. Als ik nu die muziek zou streamen, profiteert hij er zelf nog van. En dat gun ik hem niet. Dus hoewel de oude nummers sterk verbonden zijn met mijn tienertijd, blijven die gewoon uit.
Raisonneur schreef:
08-11-2025 19:53
:-D
Ik denk het los zien van de muziek alleen of vooral kan als het een ver-van-je-bed-show is. Als het een familielid of je eigen dochter is zal je never nog een album opzetten van de misbruiker. En denk ik ook wel als iemand een bewezen pedofiel is dat je niet meer naar diegene zijn muziek kan luisteren. Denk bijv aan R. Kelly. Als je ex-man prachtige muziek maakt maar jou thuis in elkaar roste ga je ook niet nog maar 1 seconde naar zijn muziek luisteren.
Raisonneur schreef:
08-11-2025 19:53
:proud:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik denk dat het persoonlijk is of voor jou de glans eraf is en je geen behoefte meer hebt aan de muziek van een bepaalde artiest.
Daar hoef je je ook niet voor te verantwoorden vind ik.
Want als je iets afkeurt, krijg je wel vaker met whataboutism te maken. Zo van, je moet vooral niet denken dat je deugt, want dan zal ik wel even bewijzen dat je hypocriet bent want wat vind je dan van Michael Jackson, R. Kelly etc?
Net als vegetariërs zich vaak moeten verantwoorden voor het niet eten van vlees.
Ik vond Borsato's muziek al verschrikkelijk, en nu vind ik de persoon ook nog een schijtvent. Maar ik heb niet mijn mening maar klaar over alles wat er ooit in de wereld is gebeurd.
Valt me wel op dat Leontine weer opeens Ruiters heet in de media. Voor het proces gebruikte ze nog de naam Borsato. Ik lette er nog speciaal op, vandaar dat het mij zo opvalt ;-D
"It's a fool that looks for logic in the chambers of the human heart."
Leontine kreeg een podium bij een influencer-kok om te vertellen dat het helemaal goed gaat met haarzelf en de kinderen. Ze zijn alle drie hartstikke gelukkig, eentje woont bij Marco, ze eten elke woensdag bij hem en gingen van de zomer dus met Leo erbij met Marco op vakantie.
Frizz schreef:
09-11-2025 19:41
Leontine kreeg een podium bij een influencer-kok om te vertellen dat het helemaal goed gaat met haarzelf en de kinderen. Ze zijn alle drie hartstikke gelukkig, eentje woont bij Marco, ze eten elke woensdag bij hem en gingen van de zomer dus met Leo erbij met Marco op vakantie.
Ja en zij heeft een goede band met Marco.
Frizz schreef:
Sorry ( ik zag het ook bij Boulevard) daar kan ik me echt niets bij voorstellen. Je vader heeft een rechtzaak lopen waarin een gevangenisstraf wordt geëist en dan ben je helemaal gelukkig. Ik weet heel erg zeker dat ik niet gelukkig was als het mijn vader zou overkomen of hij nu schuldig is of niet dat is toch een nachtmerrie als kind zijnde?
Alles gaat voorbij
Frizz schreef:
Ik vind Leontine zo’n verschrikkelijke deurmat. Maar goed ook voordat bekend was dat hij zo’n viezerik was zat hij dus al zeer regelmatig bij anderen waaronder deze vrouw op de bank, en blijkbaar vond ze dat dan ook allemaal wel prima, dat hij dus altijd tijd had voor anderen en niet voor haar. Dus waarschijnlijk was hij altijd al overal behalve thuis en is ze altijd al zo’n deurmat geweest.

En dat moet ze zelf weten, iedereen mag zelf weten hoe ze hun relatie inrichten. Maar zo in de media verhaaltjes vertellen over hoe geweldig gezellig en hecht gezin ze nu (nog) zijn, ik vraag me af of dat zo goed is voor haar imago. Maar ook dat moet ze zelf weten. Ik had in ieder geval gewoon m’n mond gehouden tot dit compleet achter de rug was
‘Ons gezin is gewoon zo sterk’

🤢
Nou, ik zie geen reden om Leontine nu met de grond gelijk te maken. Je moet wat, het is de vader van haar kinderen en hoe je je dan moet gedragen/verhouden zonder de kinderen extra schade te berokkenen staat ook niet vast.

Misschien moeten we het tot Marco beperken, hij is immers degene die zich heeft misdragen.
charlottew88 schreef:
09-11-2025 19:45
Ja en zij heeft een goede band met Marco.
En het is de vader van haar kinderen en ze heeft daar ook jarenlang een huis , slaapkamer en gezin mee gedeeld. Dat ze nu niet het achterste van haar tong wil laten zien begrijp ik nog wel. Zij heeft volgens mij zelf eigenlijk vrij weinig over de toestand gezegd, in tegenstelling tot haar goede vriendin Anouk Smulders die destijds bij de SBS6 desk meteen de moeder van aangeefster “afmaakte”. Dat was ergens in 2021.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Renske schreef:
09-11-2025 20:00
Nou, ik zie geen reden om Leontine nu met de grond gelijk te maken. Je moet wat, het is de vader van haar kinderen en hoe je je dan moet gedragen/verhouden zonder de kinderen extra schade te berokkenen staat ook niet vast.

Misschien moeten we het tot Marco beperken, hij is immers degene die zich heeft misdragen.
Ik heb Leontine altijd al een deurmat gevonden hoor, vond dat altijd al zo’n type vrouw naast Marco, die ik altijd al een kwal vond.

Marco heeft zich misdragen, maar als je dan als ex de media opzoekt tijdens de rechtszaak dan vind ik dat wel getuigen van een ontzettend bord voor je kop. En dan vind ik ook dat dat gewoon gezegd mag worden. Ze weet hoe het werkt als je op zo’n moment de media opzoekt.

Ik zeg verder nergens dat ze schuldig is aan iets van wat Marco al dan niet gedaan zou hebben. Maar haar uitspraken gaan ook over alles rondom Marco dus ik vind dat dat gewoon in dit topic past.
Tvp
Free Persia from Iran
Zwijg dan gewoon helemaal, doe helemaal geen uitspraken.
Renske schreef:

Dat ben ik met je eens. Zwijgen zou wellicht beter zijn (ook die dochter die riep dat ze het gingen rocken met z’n allen - ook niet zo handig), maar ik denk dat je er ook niet aan ontkomt om iets te zeggen, omdat het je steeds gevraagd wordt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Renske schreef:

Eens. Ik vraag me af of je het directe familie zelfs kunt kwalijk nemen als ze zich ten gunste van Borsato blijven uitspreken.
Daar gelden volgens mij juridisch ook andere regels voor.

Dit is een ander verhaal voor al die BN’ers etc.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven