Waar / hoe vind ik haar?

24-07-2009 10:00 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen!

Nou, nu ik dit forum toevallig gevonden heb, lijkt me dit eigenlijk toch wel de ideale plek om eens wat vragen te stellen waar ik maar geen antwoord op kan vinden of verzinnen.

Ik ben een man van bijna 32, sinds februari weer vrijgezel na een relatie van 6,5 jaar en 1,5 jaar samenwonen.

Waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben is gewoon een leuke, sexy vrouw, die haar zaakjes redelijk op orde heeft, lol heeft in het leven en waar je lol mee kunt hebben, maar die ook in is voor wat serieuzere dingen en niet meer elke week (af en toe wel natuurlijk) in de kroeg wil hangen. Zat zo te denken ergens tussen de 25 en 30 jaar (en dan eerlijk gezegd het liefst meer richting de 25, maar weet niet of dat dan realistisch is gezien de andere dingen die ik belangrijk vind. ).

Maargoed! Waar en/of hoe vind ik die?

Wat denk ik zeker wel een beetje (of een beetje veel ;) ) mijn probleem is, is dat ik vrij verlegen/onzeker ben m.b.t. het aanspreken van iemand die me leuk lijkt. Dus, afgezien van dat ik niet zo'n kroeghanger ben, in de kroeg iemand aanspreken is niet echt 'mijn ding'. En vrouwen die ik dan toch daar weleens ontmoet heb, zijn tot nu toe geen van allen 'relationship-material' zeg maar.

Ook in andere settings (op het werk/op straat/in de winkel) ben ik eigenlijk altijd veel te beleefd heb ik het idee. Loop altijd met mijn gedachte in het hoofd dat vrouwen die ik daar tegen kom op dat moment met andere dingen bezig zijn en het alleen maar irritant zouden vinden als iemand "avances" probeert te maken. Is dat een terecht idee, of moet ik dat snel uit mijn hoofd zetten? (En als ik dat uit mijn hoofd moet zetten; hoe pak ik zoiets in zo'n setting dan aan?)

Nu heb ik, gewoon om het eens te proberen, ook een profiel aangemaakt op wat datingsites. Maar daar tot nu toe ook weinig succes mee. Veel profielen van vrouwen die daarop staan zijn allemaal hetzelfde. Ze zijn allemaal op zoek naar die spontane, sportieve, actieve man, die weet wat hij wil, gevoel voor humor heeft, er goed uit ziet, zijn zaakjes op orde heeft, van elke week feesten en stappen houdt en ook toe is aan een serieuze relatie.

Nou voldoe ik daar volgens mij in grote lijnen wel aan, maar hoe laat ik dat overkomen in een berichtje? Haha, ik weet het niet; heb lange berichtjes geprobeert, korte, mysterieuze, duidelijke. Maar slechts weinig reacties gekregen. Nou denk ik natuurlijk ook wel dat vrouwen op die sites vaak bedolven worden onder de mailtjes, dus snap ook wel dat ik lang niet van iedereen een reactie krijg. Maar toch.

Haha, nou, eigenlijk kan ik heeeel deze lange post wel samenvatten in een paar korte vraagjes.

- Wat zijn volgens jullie settings waar ik het type vrouw kan tegenkomen waar ik naar op zoek ben?

- Hoe spreek ik haar dan het beste aan (en dat het gesprek dus ook zo verloopt dat ik duidelijk maak dat ik geïnteresseerd ben en het niet alleen een leuk gesprekje blijft ;) )?

- Waar letten jullie als vrouw nu eigenlijk op bij iemand die je aanspreekt?

- En waar letten jullie als vrouw op in mailtjes die je eventueel via datingsites krijgt? (Of, m.a.w., hoe kan ik het best zo'n mailtje schrijven, wat wel en niet erin zetten? Wil wel eerlijk blijven!)

- En, nu ik toch bezig ben, hebben jullie nog tips voor mezelf om mezelf te trainen minder onzeker/verlegen te laten zijn?
quote:nammtar schreef op 24 juli 2009 @ 10:00:

Hey iedereen!

Zat zo te denken ergens tussen de 25 en 30 jaar (en dan eerlijk gezegd het liefst meer richting de 25, maar weet niet of dat dan realistisch is gezien de andere dingen die ik belangrijk vind. ).

Hoezo meer richting de 25? Beetje domme eis.

Verder; Stop met zeuren en ga sporten. Wel een sport waar ook vrouwen zijn natuurlijk. Maar vooral stoppen met zeuren. Want sexy vrouwen met hun zaakjes op orde (de geen-gezeur-vrouw dus) wil vast geen zeur man.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Tja je hebt het of je hebt het niet.
Ik vind je leeftijdseis niet echt reeel bij de karakterbeschrijving die je zoekt.

Waarom wil je persé zo'n jong ding ipv iemand van je eigen leeftijd?
Gezeur... nou, haha, misschien komt het zo over, maar zo bedoelde ik het echt niet. En ik sporten doe ik al lang. Maar daar gewoon nog niemand tegengekomen. Misschien toeval, dat weet ik niet.

En waarom meer richting de 25? Gewoon, omdat als ik eerlijk ben (en dat ben ik altijd), ik merk dat ik vaak meer aangetrokken ben tot vrouwen van rond die leeftijd. Waarom weet ik niet precies, dat blijkt gewoon zo te zijn.

En da's geen eis dus, maar meer iets wat ik gewoon aan mezelf merk.
Dat valt mij ook meteen op, wat is er mis met vrouwen van je eigen leeftijd? Wat is dat met die rare leeftijdseis?

(ik val overigens precies in je doelgroep maar zou er geen trek in hebben te gaan daten met iemand die een lekker jonkie zoekt)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2009 @ 10:15:

Ik vind je leeftijdseis niet echt reeel bij de karakterbeschrijving die je zoekt.

Waarom wil je persé zo'n jong ding ipv iemand van je eigen leeftijd?

Haha, het is dus zoals ik net zei, zeker geen eis. En ik schreef er zelf ook al bij dat het waarschijnlijk niet echt realistisch was.

Wel grappig dat jullie allebei juist dat stukje eruit pikken, terwijl ik dat eigenlijk het minst belangrijke vind van wat ik geschreven had.
Ik vind jouw beschrijving helemaal niet leuk overkomen.

Je vindt de vrouwen uit de kroeg geen relatiemateriaal (alsof dat 1 soort vrouwen is), wil het liefst een vrouw van 25 en de profielen op de datingsites zijn ook allemaal hetzelfde volgens jou.

Jij komt op mij over als iemand die nogal in hokjes denkt.

Ik denk ook, ja je stelt wel allerlei eisen, maar wat heb je zelf eigenlijk te bieden?
Cum non tum age

- Wat zijn volgens jullie settings waar ik het type vrouw kan tegenkomen waar ik naar op zoek ben?

- Overal, bepaalde types vrouwen verschuilen zich niet enkel in supermakrten of hema's.

- Hoe spreek ik haar dan het beste aan (en dat het gesprek dus ook zo verloopt dat ik duidelijk maak dat ik geïnteresseerd ben en het niet alleen een leuk gesprekje blijft ;) )?

- Wil je gelijk vanaf moment 1 duidelijk maken dat je geinteresseerd bent? Dat maakt juist altijd dat ik weg loop. Helemaal als iemand op je afstapt, met zo'n lulverhaal. Wees eerst een beetje neutraal. Openingszinnin zijn zo 2005....

- Waar letten jullie als vrouw nu eigenlijk op bij iemand die je aanspreekt?

- Of het een lekker ding is!

- En waar letten jullie als vrouw op in mailtjes die je eventueel via datingsites krijgt? (Of, m.a.w., hoe kan ik het best zo'n mailtje schrijven, wat wel en niet erin zetten? Wil wel eerlijk blijven!)

- Nooit aan gedaan, en wat ik er dan over hoor/lees, dan klinkt het allemaal zo cliché. (gezocht: leuke spontane vrouw, waar je mee kunt lachen, maar ook serieus mee kunt zijn. bladiebla)

- En, nu ik toch bezig ben, hebben jullie nog tips voor mezelf om mezelf te trainen minder onzeker/verlegen te laten zijn?

- Gewoon doen, eerst 30 keer een blauwtje durven lopen, zonder dat gelijk in je rugtas te stoppen.
Ik denk niet dat je niemand gaat vinden als je keihard gaat zoeken. Op de een of andere manier straal je ''desperate!!!'' uit en daar vallen vrouwen niet voor.
quote:Spijker schreef op 24 juli 2009 @ 10:18:

Dat valt mij ook meteen op, wat is er mis met vrouwen van je eigen leeftijd? Wat is dat met die rare leeftijdseis?

(ik val overigens precies in je doelgroep maar zou er geen trek in hebben te gaan daten met iemand die een lekker jonkie zoekt)

Haha, ohjee... ik begin te wensen dat ik dat er niet bij gezet had. ;)

Dat vind ik dus eigenlijk het minst belangrijke van alles en is ook niet iets waar ik op let. Maar het is gewoon in het algemeen iets wat ik aan mezelf merk dat ik tot nu toe, all things being equal, vrouwen richting die leeftijd het meest aantrekkelijk vond. Maar dat wil zeker niet zeggen dat ik daar per sé naar op zoek ben of dat ik daar zelfs maar op let; het gaat mij erom dat ik me tot iemand aangetrokken voel, en dan zijn de andere dingen die ik schreef veel belangrijker voor mij.

Waar en/of hoe vind ik die? Overal, de wereld zit er vol mee.quote:Is dat een terecht idee, of moet ik dat snel uit mijn hoofd zetten?Dat is een terecht idee. Toegeven aan dat idee houdt je single.quote:hoe laat ik dat overkomen in een berichtje?door jezelf te zijn. Als dat goed in de markt ligt, komt het goed. Zo niet, balen.quote:- Wat zijn volgens jullie settings waar ik het type vrouw kan tegenkomen waar ik naar op zoek ben?Overal.quote:- Hoe spreek ik haar dan het beste aan (en dat het gesprek dus ook zo verloopt dat ik duidelijk maak dat ik geïnteresseerd ben en het niet alleen een leuk gesprekje blijft ;) )?Niet door tips die je hier krijgt te volgen, maar door jezelf te zijn.quote:- Waar letten jullie als vrouw nu eigenlijk op bij iemand die je aanspreekt?Als vrouw let ik nergens op. Navraag bij mijn vrouw leverde het wat onbruikbare antwoord op: "mannen die me proberen te versieren kunnen een knietje krijgen".quote:- En waar letten jullie als vrouw op in mailtjes die je eventueel via datingsites krijgt? (Of, m.a.w., hoe kan ik het best zo'n mailtje schrijven, wat wel en niet erin zetten? Wil wel eerlijk blijven!)Eerlijk willen blijven lijkt me een goed startpuntquote:- En, nu ik toch bezig ben, hebben jullie nog tips voor mezelf om mezelf te trainen minder onzeker/verlegen te laten zijn?

Ja. Maar ik denk dat je die tips te heftig zal vinden. Toch maar: confronteer je onzekerheid/verlegenheid, ga een lied zingen in de Kalverstraat, ga masturberen midden op de dam, etc., zoek situaties op die echt zwaar over the top op je verlegenheid werken. En ontdek dat je niet door de bliksem getroffen wordt als je zoiets doet.

Maar persoonlijk vind ik het een domme tip.
quote:nammtar schreef op 24 juli 2009 @ 10:19:

[...]

Haha, het is dus zoals ik net zei, zeker geen eis. En ik schreef er zelf ook al bij dat het waarschijnlijk niet echt realistisch was.

Wel grappig dat jullie allebei juist dat stukje eruit pikken, terwijl ik dat eigenlijk het minst belangrijke vind van wat ik geschreven had.

Maar misschien wel het meest veelzeggende.

Waarom wil je zo graag een jongere vrouw?
Je klinkt echt als te hard op zoek haha..

En liever richting 25? Why?

Oh, weet je wat goed werkt:

Niet meer op zoek gaan, gewoon vanuit gaan dat het wel komt.

Ontwikkel die overtuiging eerst, ga leuke dingen (die jij dus ZELF leuk vind) doen en vooral jezelf heel gelukkig met jezelf voelen.
Mosterd
anoniem_85056 wijzigde dit bericht op 24-07-2009 10:24
Reden: mosterd
% gewijzigd
Ik zou het overigens inderdaad vervelend vinden als iemand op straat zomaar avances zou gaan maken. Waar zou dat dan op gebaseerd zijn, puur op uiterlijk en daar heb ik geen trek in.

Ik heb mn lover overigens wel lekker ouderwets in de kroeg opgeduikeld. Totaal geen ervaring met datingsites dus ik zou niet weten wat je moet schrijven, maar maak je berichtjes in ieder geval niet te ingewikkeld of gezocht.

Ik blijf dat leeftijdsgedoe raar vinden. Kan het aan jou liggen dat je geen relatiemateriaal vindt? Want als die vrouwen van 25 worden ook vanzelf 32 en als je ze dan niet meer leuk vindt...
grappig precies om dezelfde tijd ongeveer hetzelfde advies :-) (ik doelde dus op mijn opmerking en die daarna)
Heb nog wel een leuke collega in de aanbieding. Interesse?
23, dus beetje jong voor je...
quote:Jaffa schreef op 24 juli 2009 @ 10:23:

[...]

Maar misschien wel het meest veelzeggende.

Waarom wil je zo graag een jongere vrouw?Is biologie: mannen zoeken onbewust een vrouw die kindjes kan baren. Rond 25 ben je relatief vruchtbaar & gezond.
quote:noa schreef op 24 juli 2009 @ 10:21:

Ik vind jouw beschrijving helemaal niet leuk overkomen.

Je vindt de vrouwen uit de kroeg geen relatiemateriaal (alsof dat 1 soort vrouwen is), wil het liefst een vrouw van 25 en de profielen op de datingsites zijn ook allemaal hetzelfde volgens jou.

Jij komt op mij over als iemand die nogal in hokjes denkt.

Ik denk ook, ja je stelt wel allerlei eisen, maar wat heb je zelf eigenlijk te bieden?

Nee, dat schreef ik niet. Ik schreef dat ik vrouwen die ik tot nu toe in kroegen ben tegengekomen geen relatiematerieel vond. Dat betekent niet dat alle vrouwen in kroegen zo niet zijn. Dat betekent meer dat ik niet zo vaak in kroegen iemand tegenkom denk ik.

Maar ben ik dan zo veeleisend? Heb zelf het idee dat dat wel meevalt. En wat ik zelf te bieden heb; vrolijk iemand, rustig, gevoel voor humor, maar zeker ook serieuze kanten, denker, leuke baan en vrienden. Maar het ging mij er niet om hier een datingprofiel van mezelf neer te zetten, maar gewoon om wat tips te krijgen. Alleen ben ik bang dat ik het wat verkeerd verwoord heb.
Je komt over als wanhopig op zoek. En daar zijn de meeste vrouwen (en mannen) alergisch voor. Mjin advies: relaxter ermee omgaan.

Wel ervoor open staan natuurlijk en je kunt wel daten, maar niet meteen de ware willen onmoeten.... Gewoon een leuk leven leiden en dan komt het wel (of niet).

Oh en hoe oppervlakkig ook, op datingsites kijkt men meestal toch eerst naar de foto.

Zeker als vrouw met zoveel reacties, moet je snel selecteren. Dus 'doe moeite voor een flateuze foto.

Ja en je leeftijdseis vind ik ook opmerkelijk... Denk dat leeftijd ondergeschikt en dat het gaat om de psychische leeftijd van iemand.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
*edit*
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 24-07-2009 10:38
Reden: provoceren
% gewijzigd
In ieder geval heel je eisenpakket loslaten...
quote:Iris27 schreef op 24 juli 2009 @ 10:27:

Oh en hoe oppervlakkig ook, op datingsites kijkt men meestal toch eerst naar de foto.

Zeker als vrouw met zoveel reacties, moet je snel selecteren. Dat durfde ik al niet te zeggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven