Het Grote Viva Katten Topic deel 4
zaterdag 18 september 2021 om 00:22
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 
en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Welkom!!

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
zondag 26 oktober 2025 om 22:15
Loulou wat een nare situatie. Knuffel voor jou. Ik hoop dat je oude katje opknapt maar hoop ook de nieuwe alsnog terug kan op termijn. Ik leef met je mee.loulou39 schreef: ↑26-10-2025 18:38Dank je wel voor het meedenken, heel fijn!
Ze eet vooralsnog sinds een paar dagen weer beter, en het is duidelijk dat het overall beter gaat nu het kleintje weg is.
Dwangvoeren heb ik het een paar dagen geleden met de DA over gehad, maar de dierenarts wilde toen nog even afwachten. Was wel heel stressvol.
Nu tel ik elke dag de brokjes die ze eet () en ik probeer bij te voeren met die blikjes die ze eigenlijk niet mag, maar eten is belangrijker…
Op bezoek mag ook, ik ben in één week al vier keer op bezoek geweest bij het kleintje, maar dat kwam ook door wat andere praktische dingen. Deze mensen zijn zo lief!
Komende week weer naar de dierenarts, kijken hoe het dan gaat..
woensdag 5 november 2025 om 19:22
Lief dat je het vraagt!
(Beetje late reactie dan normaal ivm ziek zijn)
Ze heeft vooralsnog bijna elke dag genoeg uit zichzelf gegeten, m’n kleine schatje
Alleen de dag dat ik heel ziek was en niet meer kon lopen heeft ze echt bijna niets gegeten
zaterdag 8 november 2025 om 21:45
Dank je wel
Het andere katje is druk aan het wennen in een heel groot huis, lekker veel ruimte, met heel veel liefde. Lief dat je het vraagt.
Dus ik hou me nu volledig even met mijn oude katje bezig. Mijn lieve poezenmeisje
maandag 10 november 2025 om 21:19
Nou… gelukkig lijkt het toch nog goed te komen. Anders dan gewenst in het begin maar wel met de beste intenties.
Zojuist was bij Radar een item over Dierenverzekeringen. Vond het een niet compleet verhaal eigenlijk. Ik weet niet hoe (en of) anderen dit ervaren ?
Wel is de dieren zorg een lucratieve business. Niet alleen voor verzekeringen ook bij vele praktijken.
Zojuist was bij Radar een item over Dierenverzekeringen. Vond het een niet compleet verhaal eigenlijk. Ik weet niet hoe (en of) anderen dit ervaren ?
Wel is de dieren zorg een lucratieve business. Niet alleen voor verzekeringen ook bij vele praktijken.
woensdag 12 november 2025 om 20:41
Sorry was even afwezig. Hier gaat het eigenlijk wel goed. Ze hebben elkaar geaccepteerd. Het zijn geen beste vrienden en wordt nog regelmatig geblazen, maar ze hebben een modus gevonden om samen te leven. Dus blij mee.
Hoe is het bij jou nu?
vrijdag 14 november 2025 om 20:22
zaterdag 15 november 2025 om 14:27
Oh nee, wat erg, ik kan me voorstellen dat je wel kon janken!derooiekater schreef: ↑14-11-2025 20:22Soms..... ik hou zielsveel van kleine rooie.
Maar er zijn momenten....
Kwam vandaag thuis overal drollen. Mijn doche mat, mijn bed, mijn bank als of zn darmen totaal leeg moesten.
Zn bakken zaten vol met plas.
Ik ga toch eens een gedrags deskundige in huis halen.
Is kleine rooie verder wel oké qua gedrag? Of is hij ook heel stilletjes ofzo?
Een gedragsdeskundige lijkt me een goed idee als hij fysiek verder in orde is.
Veel sterkte!
zaterdag 15 november 2025 om 14:29
Wat fijn dat ze in ieder geval een gedoogbeleid hebben, dat geeft veel meer rust dan al die stress!
zaterdag 15 november 2025 om 18:52
Zn gedrag is goed hij is juist activer geworden kwa spelen en alles.
zaterdag 15 november 2025 om 19:21
Ah de lieverd!derooiekater schreef: ↑15-11-2025 18:52Zn gedrag is goed hij is juist activer geworden kwa spelen en alles.
Hoe oud is kleine rooie? Ik heb geprobeerd dat terug te zoeken in dit topic, maar geef het op na heel veel pagina’s terug lezen
Kan het iets met beginnende dementie te maken hebben? Of is hij nog te jong?
(Omdat mijn dierenarts laatst over dementie begon, houdt dat me erg bezig.)
zaterdag 15 november 2025 om 19:43
Klopt inderdaad. Dan weet ik het ook niet meer, wat een rotsituatie…derooiekater schreef: ↑15-11-2025 19:27Kleine rooie is 8 jaar dus eigenlijk nog te vroeg voor Dementie. Word volgend jaar 9.
Ik zal het deze week ook nog even aan een vriendin vragen die heel veel van katten weet, en ik ben heel benieuwd wat jullie dierenarts en/of deskundige zegt.
Hopelijk valt het snel op te lossen!
zaterdag 15 november 2025 om 19:51
zaterdag 15 november 2025 om 19:56
Ik hoop met je mee!derooiekater schreef: ↑15-11-2025 19:51Ik hoop gewoon toch dat er een oplossing mogelijk is.
Want plassen doet die nethes op zn bakken. En normaal ook zn drollen legt die daar neer. Maar waarom het dan soms ineens fout gaat weet ik niet.
Er staan 4 kattenbakken die direct verschoont worden na gebruik.
Hopelijk kan de gedragsdeskundige je helpen
zaterdag 15 november 2025 om 20:07
Gebeurd er veel in de omgeving van het huis? Verbouwingen, harde geluiden. Wat stress kan veroorzaken ?derooiekater schreef: ↑15-11-2025 19:51Ik hoop gewoon toch dat er een oplossing mogelijk is.
Want plassen doet die nethes op zn bakken. En normaal ook zn drollen legt die daar neer. Maar waarom het dan soms ineens fout gaat weet ik niet.
Er staan 4 kattenbakken die direct verschoont worden na gebruik.
Als ik zie hoe de paniek hier ontstaat wanneer er een boor naast mijn huis word geplaatst of de vuilniswagen die langskomt met alle alarmen die afgaan….. hoge stress.
zaterdag 15 november 2025 om 23:33
Er word wel gebouwd in de buurt maar dat is al 1 jaar zo.MEFunny schreef: ↑15-11-2025 20:07Gebeurd er veel in de omgeving van het huis? Verbouwingen, harde geluiden. Wat stress kan veroorzaken ?
Als ik zie hoe de paniek hier ontstaat wanneer er een boor naast mijn huis word geplaatst of de vuilniswagen die langskomt met alle alarmen die afgaan….. hoge stress.
Vuilniswagen vind razend intresant en er zijn kattenbakken waarbij hii noet zichtbaar is voor buitenaf.
Er is wel een hond komen wonen hier vlakbij die voor overlast zorgt. Maar die heeft die nog nooit gezien.
En vuurwerk word er veel afgestoken
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in