Het Grote Viva Katten Topic deel 4
zaterdag 18 september 2021 om 00:22
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 
en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Welkom!!

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
zaterdag 11 oktober 2025 om 09:06
Kun je ze weer even iets meer structuur en gescheiden ruimte geven? Op zich is een korte uithaal zonder nagels communicatie, geen agressie. Maar dan kunnen ze weer iets tot rust komen.
Hier kunnen ze uren naast elkaar liggen, maar zodra ze gaan bewegen /naar buiten willen, wordt geblazen. Wij hebben de regel: twee keer blazen of tik is ok, maar als de kleine dan niet ophoudt grijpen we in.
Overigens begin ik de moed wel een beetje te verliezen. Want ik zie nog steeds niet enorm veel vooruitgang en begin me inmiddels wel serieuze zorgen te maken of het überhaupt ooit gaat goedkomen. Maar goed misschien gaat de castratie van de kleine helpen.
zaterdag 11 oktober 2025 om 11:56
Gescheiden ruimte gaat niet meer, mijn oude katje wil niet lang op de slaapkamer en het nieuwe katje durf ik niet omdat ze op m’n bed heeft geplast (duur grapje, nieuwe matrassen) en ik hoor dat katten vaak weer op dezelfde plek gaan plassen.Nadinexxx schreef: ↑11-10-2025 09:06Kun je ze weer even iets meer structuur en gescheiden ruimte geven? Op zich is een korte uithaal zonder nagels communicatie, geen agressie. Maar dan kunnen ze weer iets tot rust komen.
Hier kunnen ze uren naast elkaar liggen, maar zodra ze gaan bewegen /naar buiten willen, wordt geblazen. Wij hebben de regel: twee keer blazen of tik is ok, maar als de kleine dan niet ophoudt grijpen we in.
Overigens begin ik de moed wel een beetje te verliezen. Want ik zie nog steeds niet enorm veel vooruitgang en begin me inmiddels wel serieuze zorgen te maken of het überhaupt ooit gaat goedkomen. Maar goed misschien gaat de castratie van de kleine helpen.
Wat een geduld moet je hebben he!
Volgens mijn dierenarts en internet kan het echt maanden- en maandenlang duren.
Castratie maakt een kat wel vaak rustiger, dus ik duim met je mee
zaterdag 11 oktober 2025 om 12:00
Oh dat snap ik wel inderdaad, want daar zou ik ook niet nogmaals zin in hebben. Hoe vaak tikken/blazen ze? Is het echt achtervolgen of wordt het daarna weer rustig.loulou39 schreef: ↑11-10-2025 11:56Gescheiden ruimte gaat niet meer, mijn oude katje wil niet lang op de slaapkamer en het nieuwe katje durf ik niet omdat ze op m’n bed heeft geplast (duur grapje, nieuwe matrassen) en ik hoor dat katten vaak weer op dezelfde plek gaan plassen.
Wat een geduld moet je hebben he!
Volgens mijn dierenarts en internet kan het echt maanden- en maandenlang duren.
Castratie maakt een kat wel vaak rustiger, dus ik duim met je mee![]()
Nou inderdaad wat een geduld. Soms hoor ik mensen die de ene na de andere kat adopteren. Hoe doen die dat? Ik hoor echt alleen maar succes verhalen om me heen... Of misschien praten mensen niet zo over de onrust die het meebrengt.
zaterdag 11 oktober 2025 om 13:27
Alleen als ze langs elkaar gaan, of als de een onder de tafel zit en de ander wil er op springen. Verder geen achtervolgen vooralsnog.Nadinexxx schreef: ↑11-10-2025 12:00Oh dat snap ik wel inderdaad, want daar zou ik ook niet nogmaals zin in hebben. Hoe vaak tikken/blazen ze? Is het echt achtervolgen of wordt het daarna weer rustig.
Nou inderdaad wat een geduld. Soms hoor ik mensen die de ene na de andere kat adopteren. Hoe doen die dat? Ik hoor echt alleen maar succes verhalen om me heen... Of misschien praten mensen niet zo over de onrust die het meebrengt.
Vind het zo sneu voor m’n oude katje, zij is juist zo lief voor de nieuwe en nu is ze bang om langs haar te lopen.
Ik hoor dat ook inderdaad, en ook van filmpjes op Instagram enzo. “Dan zet je ze toch gewoon meteen bij elkaar!” Nou, nee dus
zaterdag 11 oktober 2025 om 15:16
Katten matchen is echt lastig. En een wonder als het het in 1 keer goed gaat. Die andere filmpjes op insta zie je natuurlijk niet.
Net weer terug van de DA. De verstuiking van broer leek maar erger te worden in mijn beleving dus wilde een second opinion. Onder een roesje zijn er foto’s gemaakt. De foto’s waren netjes, al vonden ze dus een ingegroeide nagel
was aardig ontstoken. Met veel antibiotica is hij weer mee naar huis gegaan.
Dure pedicure op deze manier. En voel mij een beetje stom. Aan de andere kant, 3 weken geleden is dit ook niet opgemerkt.
Dusja. Toch voel ik me lullig.
Nu is hij aan het bijkomen van zijn roesje met goed geknipte nagels.
Net weer terug van de DA. De verstuiking van broer leek maar erger te worden in mijn beleving dus wilde een second opinion. Onder een roesje zijn er foto’s gemaakt. De foto’s waren netjes, al vonden ze dus een ingegroeide nagel

Dure pedicure op deze manier. En voel mij een beetje stom. Aan de andere kant, 3 weken geleden is dit ook niet opgemerkt.
Nu is hij aan het bijkomen van zijn roesje met goed geknipte nagels.

zaterdag 11 oktober 2025 om 16:48
Ach gossie, arme broerMEFunny schreef: ↑11-10-2025 15:16Katten matchen is echt lastig. En een wonder als het het in 1 keer goed gaat. Die andere filmpjes op insta zie je natuurlijk niet.
Net weer terug van de DA. De verstuiking van broer leek maar erger te worden in mijn beleving dus wilde een second opinion. Onder een roesje zijn er foto’s gemaakt. De foto’s waren netjes, al vonden ze dus een ingegroeide nagelwas aardig ontstoken. Met veel antibiotica is hij weer mee naar huis gegaan.
Nu is hij aan het bijkomen van zijn roesje met goed geknipte nagels.![]()
Ik had tot voor twee weken geleden niet eens gehoord van een ingegroeide nagel bij katten… dus ook nog nooit meegemaakt.
Ik snap dat je je stom voelt (zou ik ook hebben), maar er zijn zoveel dingen bij katten die ze verbergen of die je niet had kunnen weten. Plus hij had die verstuiking, dus het is heel erg logisch dat je dacht dat het daar aan lag.
Je hebt het toch juist goed gedaan om weer naar de dierenarts te gaan! Lief baasje ben je
Maar wel een duur grapje inderdaad
Wel fijn dat je bij de dierenarts terecht kon op zaterdag.
zaterdag 11 oktober 2025 om 17:44
Nou bedankt voor je lieve woorden. Hij ligt alweer een eeuwigheid op mijn schoot te hangen dus ik ben nog steeds goedgekeurd als baasje.
Hier hanteren ze een ander model. Op zaterdag zijn ze open tot 15 uur voor normaal tarief. Ook voor gewone jaarlijkse prikjes. En nu geen extra consult kosten omdat ik eerder met deze ‘klacht’ ben geweest.
Alleen de röntgenfoto’s zijn wat duur.
(En er is een verzekering)
Hier hanteren ze een ander model. Op zaterdag zijn ze open tot 15 uur voor normaal tarief. Ook voor gewone jaarlijkse prikjes. En nu geen extra consult kosten omdat ik eerder met deze ‘klacht’ ben geweest.
zaterdag 11 oktober 2025 om 18:02
Oh wat fijn! Ik had dat in mijn vorige woonplaats ook, maar waar ik nu woon is volgens mij alles gesloten in het weekend..MEFunny schreef: ↑11-10-2025 17:44
(Ik neem tenminste aan dat we niet in dezelfde stad wonen
zaterdag 11 oktober 2025 om 18:29
Beterschap fijn dat je mag blijven als personeel.MEFunny schreef: ↑11-10-2025 17:44Nou bedankt voor je lieve woorden. Hij ligt alweer een eeuwigheid op mijn schoot te hangen dus ik ben nog steeds goedgekeurd als baasje.
Röntgenfoto zijn inderdaad prijzig.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in