Verwarrende date

11-11-2025 22:29 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Misschien dat ik het (deels) ga verwijderen ivm herkenbaarheid maar wil graag mijn verhaal kwijt, en misschien advies. Hoop het niet te lang te maken.

Ik heb iets langer dan een maand geleden iemand via Bumble leren kennen. Hiervoor een ander gedate, die intuïtief al niet goed voelde vanaf het begin en blij dat ik het (mede met jullie advies) heb afgekapt. Dit keer voelde het anders, heb er bewust op gelet.

Vanuit zijn kant meteen veel initiatief voor dates, maar merkte al snel: appen en contact tussendoor is niet zijn ding. Ik probeerde daar mee te leven, al is iets meer contact mijn voorkeur. Maar daar tegenover zagen we elkaar sinds de eerste date wekelijks, er was initiatief van beide kanten. Ook gezien de afstand en werk drukte deden we moeite voor elkaar. Consistentie waar ik altijd naar zoek. Ik voelde me snel veilig bij hem (heb ik al lang niet zo gehad) en we hebben bij elkaar geslapen wat ook fijn voelde (geen seks).

Vorige week vrijdag hebben we elkaar voor de zesde keer gezien. Ik merkte de laatste dates dat ik toch verbinding mis, dat komt uit omdat ik niet veel nieuwsgierigheid vanuit hem merkte naar mij en misschien toch het contact. Ik heb er mee gewacht maar omdat we er beide serieus in staan heb ik mijn behoefte hierin uitgesproken- wat ik al lastig vind normaal gesproken. Ik heb ook gezegd dat ik het niet wil afkappen, maar juist omdat ik me veilig bij hem voel ik dit bespreekbaar maken. Hij reageerde er normaal op, deels ‘dit is hoe ik ben’ en het kost tijd. Niet helemaal het antwoord waar ik op wachtte. Ik wilde het in ieder geval wel een kans geven en kijken hoe het hierna gaat.

De avond verliep anders, ik hoopte stiekem dat hij weer zou vragen of ik zou blijven slapen + ik moest wat eerder naar huis vanwege de trein en ik raakte een beetje van slag merkte ik en kan dan geïrriteerd raken. Die kant kent hij niet van mij. Dan moet ik even alleen zijn, wat nu niet kon. Nou goed, ik heb het proberen te maskeren maar kon denk ik niet helemaal. Afscheid was wat awkward. In de trein nog wat geappt en nadat ik stuurde ben thuis slaaplekker sindsdien niets meer gehoord. Die had ik niet verwacht. Ik heb vanavond gebeld om te kijken wat het is en waar de afstand vandaan komt, maar neemt niet op en niet teruggebeld. Ik heb dat stukje van irritatie hier bewust bij geschreven omdat ik dat als een soort verklaring denk ik zoek dat die afstand neemt, wat ik invul natuurlijk.

Ik ben teleurgesteld. Ten eerste omdat hij juist nu afstand neemt terwijl ik om meer verbinding vroeg en dat aangaf.

Ja, het is duidelijk dat hij niet aan mijn behoefte kan voldoen dus geen spijt van het zeggen. Maar zo jammer dat ik niets meer hoor, we hebben elkaar toch vaak en intensief gezien en alles was oké. Tot ik dus blijkbaar een behoefte bespreekbaar maak en wat geïrriteerd ben? Ik weet het niet goed. Zit in therapie, doe alles beter hoop ik en toch kom ik zo iemand tegen. Je kunt toch op z’n minst zeggen dat je het niet ziet zitten? Hij zei nog vrijdag dat hij nooit iemand aan het lijntje zou houden en dat zou zeggen. Vandaar dat ik er vertrouwen in had, en dat m’n mensenkennis intuïtie dus blijkbaar niet klopt. Ik had het zo mis.

Ik weet het gewoon even niet meer. Jammer dat het niets is geworden maar dat kan ik ergens nog accepteren. Maar dat die niet meer reageert? Misschien kan het nog komen. Dat hoop ik ergens omdat ik dat op z’n minst wel van hem en z’n karakter had verwacht. Ik twijfel alleen of ik zelf nog een bericht zal sturen (voor mezelf).
muis12345 wijzigde dit bericht op 11-11-2025 22:35
10.09% gewijzigd
Blokkeren en door. Dit wil je toch niet na zo'n korte tijd al. Lekker aan jezelf werken en je energie steken in mensen die ook echt voor jou willen gaan.
Beëindig het netjes en maak eerst je therapie af voordat je verder date.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
fryskefaam schreef:
11-11-2025 22:35
Blokkeren en door. Dit wil je toch niet na zo'n korte tijd al. Lekker aan jezelf werken en je energie steken in mensen die ook echt voor jou willen gaan.
Ja alleen dat aan mezelf werken doe ik al heel lang en denk steeds dat ik het beter doe. Toch trek ik dit aan? Doe ik denk ik ook want spreek behoeften uit maar toch.

Blokkeren en door is makkelijker gezegd dan gedaan voor mij, want ik heb echt in deze man geïnvesteerd. Gelukkig is het maar een korte tijd, maar blijft pijnlijk.
fryskefaam schreef:
11-11-2025 22:35
Ja alleen dat aan mezelf werken doe ik al heel lang en denk steeds dat ik het beter doe. Toch trek ik dit aan? Doe ik denk ik ook want spreek behoeften uit maar toch.

Blokkeren en door is makkelijker gezegd dan gedaan voor mij, want ik heb echt in deze man geïnvesteerd. Gelukkig is het maar een korte tijd, maar blijft pijnlijk.
Inderdaad,zoals voor mij al gezegd wordt, neem het initiatief en sluit het zelf af. Dan hoef je ook niet meer te wachten.

Daarna blokkeren, therapie en door
.
Uit het niets blokkeren vind ik onbeschoft en onnodig.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
11-11-2025 22:36
Beëindig het netjes en maak eerst je therapie af voordat je verder date.
Ik ben wel benieuwd oprecht, wat is hierin wat je denkt maak je therapie af? Dat ik nog zo nadenk over iemand die zo doet ipv het los te laten en te blokkeren zoals hierboven gezegd wordt?
Muis12345 schreef:
11-11-2025 22:37

Het wordt er niet makkelijker van als je dit drama-gedoe eindeloos laat slepen.

Dit wordt geen leuke relatie.

En zo houd je de deur alleen maar dicht voor een potentiële echt leuke man.

Je hebt ervan geleerd. Blokkeren, even uithuilen en door
.
Maar hoe ging het dan precies? Als ik het goed begrijp hadden jullie een normaal gesprek over wel of meer verbinding, vervolgens raak jij geïrriteerd en wil liever alleen zijn.
Dan snap ik wel een beetje dat hij misschien denkt: Wat is dit? En wat afstand schept.

Hoe dan ook, kennelijk is het toch geen perfecte match.
Ik zou ook niet goed weten hoe reageren mocht een nieuwe date zeggen dat hij 'verbinding' mist. Weet niet eens wat ik me daar moet bij voorstellen.
En wat met dat je van slag was en geïrriteerd raakte? Hoe uitte zich dat? Alleen moeten zijn? Op een date?

Klinkt in mijn oren als nogal veel drama. En dat al wanneer je elkaar nog maar 5 keer hebt gezien.
Dat is zeker waar. Ik baal denk ik alleen ook van het feit dat ik dacht deze man is in ieder geval respectvol genoeg om te communiceren. We hadden ook veel eerlijke gesprekken, dus dit snap ik dan niet. Maar goed, zal ik waarschijnlijk ook niet gaan doen.
Muis12345 schreef:
11-11-2025 22:39
Ik ben wel benieuwd oprecht, wat is hierin wat je denkt maak je therapie af? Dat ik nog zo nadenk over iemand die zo doet ipv het los te laten en te blokkeren zoals hierboven gezegd wordt?
En dat je er blijkbaar topics voor moet openen om te horen wat anderen vinden dat je moet doen.
Ruin it yourself.
Muis12345 schreef:
11-11-2025 22:44
Dat is zeker waar. Ik baal denk ik alleen ook van het feit dat ik dacht deze man is in ieder geval respectvol genoeg om te communiceren. We hadden ook veel eerlijke gesprekken, dus dit snap ik dan niet. Maar goed, zal ik waarschijnlijk ook niet gaan doen.
Misschien dacht hij wel hetzelfde. Want jij was degene die geïrriteerd raakte toch?
Muis12345 schreef:
Aan de andere kant, jij vertrekt geïrriteerd, dan kan ik me voorstellen dat hij verwacht dat jij wel wat laat horen.
Ruin it yourself.
Attraverso schreef:
11-11-2025 22:43
Ik zou ook niet goed weten hoe reageren mocht een nieuwe date zeggen dat hij 'verbinding' mist. Weet niet eens wat ik me daar moet bij voorstellen.
En wat met dat je van slag was en geïrriteerd raakte? Hoe uitte zich dat? Alleen moeten zijn? Op een date?

Klinkt in mijn oren als nogal veel drama. En dat al wanneer je elkaar nog maar 5 keer hebt gezien.
Ik zie dit niet als drama en 6 keer vind ik persoonlijk niet weinig als je elkaar lang ziet steeds. Ik zag dit als een behoefte uitspreken die ik miste. En als je dat inderdaad niet weet, dan kun je ook vragen wat ik daarmee bedoel. Ik dacht in ieder geval dat ik het goed heb uitgelegd. Ik bedoelde het allemaal luchtig. Maar goed, het kan inderdaad anders overgekomen zijn. Maar om dan alle communicatie te verbreken? Dat doe jij hopelijk ook niet.

Het uitte zich in dat ik me wat afstandelijk gedroeg. En nee ik was niet alleen. Maar normaal als ik me geïrriteerd voel, dan vind ik het fijn om even alleen te zijn.
Moiren schreef:
11-11-2025 22:47
Aan de andere kant, jij vertrekt geïrriteerd, dan kan ik me voorstellen dat hij verwacht dat jij wel wat laat horen.
Dat heb ik ook gedaan, heb laten weten dat ik thuis ben. Hij heeft er niet meer op gereageerd. Tenzij je bedoelt dat ik daarna nog iets moest sturen
Muis12345 schreef:
Was jouw gedrag op die laatste date respectvol?
Moiren schreef:
11-11-2025 22:45
En dat je er blijkbaar topics voor moet openen om te horen wat anderen vinden dat je moet doen.
Van je afschrijven is volgens mij waar een forum voor bedoeld is? Ik vind het waardevol om te zien hoe er derden naar kijken die mij niet kennen. Vrienden neigen toch sneller naar mijn kant. Zodat ik er van kan leren.
Muis12345 schreef:
11-11-2025 22:48
Dat heb ik ook gedaan, heb laten weten dat ik thuis ben. Hij heeft er niet meer op gereageerd. Tenzij je bedoelt dat ik daarna nog iets moest sturen
Dat is toch geen communicatie?
Ik bedoel vo tactics opnemen, je excuses aanbieden voor je geïrriteerde gedrag en vragen of hij het leuk vindt om een nieuwe afspraakjes te plannen.
Ruin it yourself.
Muis12345 schreef:
11-11-2025 22:50
Van je afschrijven is volgens mij waar een forum voor bedoeld is? Ik vind het waardevol om te zien hoe er derden naar kijken die mij niet kennen. Vrienden neigen toch sneller naar mijn kant. Zodat ik er van kan leren.
Wat jij wil.
Ruin it yourself.
Attraverso schreef:
11-11-2025 22:49
Was jouw gedrag op die laatste date respectvol?
Heb zeker respectvol gedaan en er was nog veel gepraat op de terugweg en we hebben gelachen. Zoals ik al zei, de irritatie probeerde ik vooral intern te houden maar er was vast wel iets van te merken.
Moiren schreef:
11-11-2025 22:50
Dat is toch geen communicatie?
Ik bedoel vo tactics opnemen, je excuses aanbieden voor je geïrriteerde gedrag en vragen of hij het leuk vindt om een nieuwe afspraakjes te plannen.
Ah zo bedoel je, hier heb ik niet zo naar gekeken. Ik had hier wat van kunnen zeggen inderdaad. Misschien hoopte ik dat we normaal zouden doorpraten en het dan ter sprake zou komen. Is het dan te laat denk je dat ik nu pas heb gebeld?
Muis12345 schreef:
11-11-2025 22:47
Ik zie dit niet als drama en 6 keer vind ik persoonlijk niet weinig als je elkaar lang ziet steeds. Ik zag dit als een behoefte uitspreken die ik miste. En als je dat inderdaad niet weet, dan kun je ook vragen wat ik daarmee bedoel. Ik dacht in ieder geval dat ik het goed heb uitgelegd. Ik bedoelde het allemaal luchtig. Maar goed, het kan inderdaad anders overgekomen zijn. Maar om dan alle communicatie te verbreken? Dat doe jij hopelijk ook niet.

Het uitte zich in dat ik me wat afstandelijk gedroeg. En nee ik was niet alleen. Maar normaal als ik me geïrriteerd voel, dan vind ik het fijn om even alleen te zijn.
Op een 6de date zeggen dat je verbinding mist en dan geïrriteerd en afstandelijk doen omdat hij niet reageert naar je zin is imo drama om niets.
Maar dat is mijn mening, de zijne blijkbaar ook, de enige conclusie die hieruit te trekken is: jullie zijn geen match. Dat is niet erg. Vooral niet na een maandje.
Het is niet leuk, begrijp ik, ben ook aan het daten. Maar dit wil je toch niet voor jezelf?
Morgen een nieuwe dag en door... Sterkte.
Attraverso schreef:
11-11-2025 22:55
Op een 6de date zeggen dat je verbinding mist en dan geïrriteerd en afstandelijk doen omdat hij niet reageert naar je zin is imo drama om niets.
Maar dat is mijn mening, de zijne blijkbaar ook, de enige conclusie die hieruit te trekken is: jullie zijn geen match. Dat is niet erg. Vooral niet na een maandje.
Het is niet leuk, begrijp ik, ben ook aan het daten. Maar dit wil je toch niet voor jezelf?
Morgen een nieuwe dag en door... Sterkte.
Daar heb je gelijk in, de irritatie is wel iets waar ik aan werk. Dat is vaak mijn eerste reactie, en helemaal iemand die mij nog niet kent zal dit niet begrijpen. Dat kan ik diegene dan niet kwalijk nemen.

Nee dit is inderdaad dan geen match, heel jammer inderdaad. Dankjewel, Hopelijk gaan jouw dates beter.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven