Rechtszaak Marco Borsato
woensdag 12 november 2025 om 10:13
De verklaringen ter zitting, de (ogenschijnlijke) consistente verklaringen van aangeefster en de door Borsato verstuurde appjes aan aangeefster, de geluidsopname van het gesprek waarin door Borsato niet betwist werd dat hij aan haar heeft gezeten. Dit alles bij elkaar laat wat mij betreft een patroon zien van seksueel overschrijdend gedrag. Het is zeer wel mogelijk dat moeder daarin een wat dubieuze rol heeft gespeeld, maar dan nog is het aan Borsato om zich te distantiëren van dergelijk gedrag als hem dat zo vreemd voorkomt en dat lijkt hij niet te hebben gedaan, integendeel getuige onder meer de appjes en het troosten terwijl ze naakt was. We gaan het zien als er een vonnis komt (ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 12 november 2025 om 12:49
Ja of ze is gewoon echt niet zo slim. Iedereen kan toch bedenken dat het op dit moment niet handig is om dat soort uitspraken te doen?
Ik hoop dat de rechter in ziet dat hij schuldig is. Wat zijn dochter nu doet maakt alleen maar dat ik hem meer als grote huilbaby zie.
woensdag 12 november 2025 om 12:52
woensdag 12 november 2025 om 12:56
woensdag 12 november 2025 om 12:56
Ik mag hopen dat de advocaat ook een beetje begeleidt en adviseert. Maar goed, dan moeten ze wel luisteren. Moeders geeft ook niet echt het goede voorbeeld.
Ik denk ook eigenlijk dat ze allemaal niet beter weten. Niet om ze af te kraken want ik heb wel met ze te doen.
woensdag 12 november 2025 om 12:58
ik vraag me af of ze iets heel anders horen of willen horen?Vivalafete25 schreef: ↑12-11-2025 12:56Ik denk ook eigenlijk dat ze allemaal niet beter weten. Niet om ze af te kraken want ik heb wel met ze te doen.
Ik zou niet trots zijn op mijn vader als ik hoorde dat hij zulke ranzige appjes stuurde naar een minderjarige.
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 12 november 2025 om 13:26
Ik vind dat zo'n rare zet van de Knoopsen. Als je denkt of vermoedt dat er die 500 uur materiaal iets bevat, wat je cliënt helpt bij de verdediging, dan probeer je toch dat dat gelijk wordt meegenomen in de rechtzaak, dan ga je niet eerst een veroordeling afwachten en dan alsnog stampei maken. Het komt op mij over alsof ze zelf ook denken dat er in die 500 uur niets belangwekkends zit.MissUnderstood schreef: ↑12-11-2025 09:52Waarom denk je dat? Ik begrijp van experts dat men denkt dat als er geen vrijspraak komt, de zaak zal worden aangehouden omdat dan het verzoek van de Knoopsen om die 500 uur geluidsmateriaal te kunnen uitluisteren, zal worden ingewilligd.
woensdag 12 november 2025 om 13:31
Die 500 uur kwam toch pas ter sprake even voor de rechtzaak begon en daarop zeiden de Knoopjes dat als Marco veroordeeld wordt zij alsnog die 500 uur willen horen.framboise-t schreef: ↑12-11-2025 13:26Ik vind dat zo'n rare zet van de Knoopsen. Als je denkt of vermoedt dat er die 500 uur materiaal iets bevat, wat je cliënt helpt bij de verdediging, dan probeer je toch dat dat gelijk wordt meegenomen in de rechtzaak, dan ga je niet eerst een veroordeling afwachten en dan alsnog stampei maken. Het komt op mij over alsof ze zelf ook denken dat er in die 500 uur niets belangwekkends zit.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
woensdag 12 november 2025 om 13:36
Het lijkt mij een geregisseerde actie vanuit team B.Raak schreef: ↑12-11-2025 12:49Ja of ze is gewoon echt niet zo slim. Iedereen kan toch bedenken dat het op dit moment niet handig is om dat soort uitspraken te doen?
Ik hoop dat de rechter in ziet dat hij schuldig is. Wat zijn dochter nu doet maakt alleen maar dat ik hem meer als grote huilbaby zie.
woensdag 12 november 2025 om 13:37
Ik denk tactiek. Na de rechtszaak tot aan uitspraak zoveel mogelijk adhesie in de media.Vivalafete25 schreef: ↑12-11-2025 12:56Ik mag hopen dat de advocaat ook een beetje begeleidt en adviseert. Maar goed, dan moeten ze wel luisteren. Moeders geeft ook niet echt het goede voorbeeld.
Ik denk ook eigenlijk dat ze allemaal niet beter weten. Niet om ze af te kraken want ik heb wel met ze te doen.
woensdag 12 november 2025 om 13:40
Ze zijn zelf ook niet bepaald terughoudend, dus het lijken me niet de types om dat te doen.Maleficent schreef: ↑12-11-2025 12:56Ik snap niet goed dat Marco zijn advocaten niet zeggen dat zijn familie wat terughoudender moet zijn in de media.
woensdag 12 november 2025 om 13:46
Het blijft voor mij toch wat onduidelijk wat de juridische status van deze gesprekken is, maar als het door het OM is toegevoegd aan het dossier (als processtuk) dan is er gewoon het recht om dit te beluisteren, dan wel uitgewerkt te krijgen als verdediging. En aangezien het OM het pas kort voor de zitting zou hebben toegevoegd aan het dossier, is het niet gek dat de verdediging het verzoek doet zoals het is gedaan. Als het niet is toegevoegd is aan het dossier, maar er gewoon "is", dan heeft de verdediging het recht niet en slaat het verzoek nergens op (en zal het ook niet gehonoreerd worden).framboise-t schreef: ↑12-11-2025 13:26Ik vind dat zo'n rare zet van de Knoopsen. Als je denkt of vermoedt dat er die 500 uur materiaal iets bevat, wat je cliënt helpt bij de verdediging, dan probeer je toch dat dat gelijk wordt meegenomen in de rechtzaak, dan ga je niet eerst een veroordeling afwachten en dan alsnog stampei maken. Het komt op mij over alsof ze zelf ook denken dat er in die 500 uur niets belangwekkends zit.
Bij tapgesprekken is het natuurlijk altijd zo dat je tig gesprekken opneemt die niet relevant zijn, die bestaan dan wel, maar worden niet aan het dossier toegevoegd. Logisch, want niemand zit te wachten op al die gesprekken die niet relevant zijn.
woensdag 12 november 2025 om 13:50
ik begreep dat de Knoopsen deze informatie eerder niet hadden en dat de opnamen nog niet uitgewerkt waren. Niet heel vreemd dus dat zij die wel willen horen als Borsato niet vrijgesproken wordt.framboise-t schreef: ↑12-11-2025 13:26Ik vind dat zo'n rare zet van de Knoopsen. Als je denkt of vermoedt dat er die 500 uur materiaal iets bevat, wat je cliënt helpt bij de verdediging, dan probeer je toch dat dat gelijk wordt meegenomen in de rechtzaak, dan ga je niet eerst een veroordeling afwachten en dan alsnog stampei maken. Het komt op mij over alsof ze zelf ook denken dat er in die 500 uur niets belangwekkends zit.
woensdag 12 november 2025 om 14:33
woensdag 12 november 2025 om 16:02
Het OM was van mening dat deze documenten niet relevant waren omdat het gaat om gesprekken tussen moeder en vriendinnen over allerlei zaken en niet over de zaakMissUnderstood schreef: ↑12-11-2025 13:50ik begreep dat de Knoopsen deze informatie eerder niet hadden en dat de opnamen nog niet uitgewerkt waren. Niet heel vreemd dus dat zij die wel willen horen als Borsato niet vrijgesproken wordt.
donderdag 13 november 2025 om 02:14
Heel knap hoe papa het heeft gedaan...
Wat precies? De schuld bij de moeder leggen, dat is wat hij vooral heeft gedaan toch? Hoe krijg je het je strot uit...
En ... Papa? Het is geen kleuter meer toch dan zeg je mijn vader.
donderdag 13 november 2025 om 05:08
Papa klinkt sympathieker. We moeten de mens Marco zien en niet de dader. Dat is de tactiek denk ik.
donderdag 13 november 2025 om 10:08
Het is kinderlijk. Roxanne Hazes heeft er ook zo een houtje van om papa te zeggen bij een interview. Ik heb dit vaker gehoord van een bn-er kind, weet even niet meer wie.
Ik begrijp ook niet goed hoe je nog achter 'papa' kan blijven staan als je hoort dat hij een leeftijdsgenoot het advies heeft gegeven te v...... zodat ze lekker kan slapen. Of lingerie koopt voor een leeftijdsgenoot.
Sorry maar ik zou het woord 'papa' niet meer in mijn mond kunnen nemen.
En die Mary Borsato: het is zo een lieverd, zit geen kwaad in. Je hoeft je kind niet af te vallen maar de hemel in prijzen is echt heel ongepast.
De enige verstandige in dit verhaal is de zoon die wijselijk buiten de media blijft.
Ik denk vrijspraak. Hij is al genoeg gestraft doordat hij gecanceld is. En hij heeft natuurlijk nooit met modder gegooid.
Zoiets zal wel als verklaring worden gegeven.
donderdag 13 november 2025 om 10:40
Even juridisch, maar een vrijspraak volgt alleen als er geen wettig en overtuigend bewijs is, niet om de redenen die jij noemt. Als er voldoende bewijs is, dan kunnen vervolgens allerlei omstandigheden meespelen in strafverhogende dan wel -matigende zin, maar daarom vrijspreken kan wettelijk niet. In bijzondere gevallen kan iemand schuldig worden bevonden zonder dat er een straf of maatregel wordt opgelegd, maar dan nog is er dus wel voldoende bewijs en dus geen vrijspraak.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in