Zwanger worden | Zomer 2025

03-05-2025 15:01 542 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi meiden,

Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..

Join the club!
NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODBijzonderheden
Vuurvlinder301e26 okt-
RubyRose321e8 nov
Sterren331e12 nov-
Toetie281e11 nov-
Lilaloopsie292e6 novLang spiraal gehad, korte 3e cyclus
Snugbun311e29 nov-
Kaasplankje322e16 novEerdere miskraam :redrose:
Marlijnemus311e18 novMedisch
Framboosje123443e9 novMiskraam in sept, "24 D&C :redrose: :redrose:
Sunnyflower361e30 novMedisch
Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODBijzonderheden
Juul2014344eZWANGER1e echo 5-9
Simplysoof292eZWANGER-
PickingUpThePieces293eZWANGER5 sept 1e echo
Krulala342eZWANGER Januari miskraam gehad :redrose:
Nimnim331eZWANGER-
Verbouwvrouw332eZWANGER-
Dropmaan352eZWANGERMiskraam in juni :redrose: 30 oktober 1e echo
Nolanollie312eZWANGER27 oktober eerste echo
Tijdje niks meer van gehoord:
NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODRondeBijzonderheden
Beepbeep321e21juni4e-
Plantenbak321eNader te bepalen1eGaan aug starten
nolanollie wijzigde dit bericht op 03-11-2025 20:28
62.51% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Nolanollie schreef:
11-11-2025 20:06
Naja, opzich je baarmoederslijmvlies heeft zich wel opgebouwd, of er nu een ovulatie is geweest of niet en dat moet ook weer worden afgevoerd...

Aldus dr google kan het wel later of lichter zijn omdat het corpus liteum (overblijfsel na de ovulatie) geen hormonen kan uitscheiden want er is geen corpus liteum...
Ah ok, thanks, nou ben benieuwd. Ga voorlopig niet meer testen, wacht het wel af… Had wel menstruatie krampen vorige week dus er gebeurd wel “iets”, maar wát is nog even een mysterie.
Oh ik hoop zo voor jullie dat die uitblijven menstruaties uitblijven.. zo spannend iedere keer he!

Ik vond de laatste cyclus ook verwarrend; misselijkheid en gevoelige borsten, spotting op de "juiste" dagen. Maar besef me nu ook dat ik dus met die klachten echt totaal niet kan stellen of ik wel/niet zwanger ben. Uiteindelijk wel precies 14dgn na mijn ovulatie ongesteld geworden dus ga deze ronde ook maar weer testen, zodat ik een goed beeld van mijn nod heb.

@nolanollie nog gecondoleerd met jullie verlies. Dat blijft altijd verdrietig! Hebben jullie mooi afscheid kunnen nemen?
Ah RubyRose! Snap je gevoel zo erg. Maar misschien heb je wel een late ovulatie gehad en kon je die vrijdag nog niet positief testen. Deze week is echt altijd het ergste hè. Ik ga proberen tot vrijdag niet te testen omdat ik dus deze maand wel zag dat ik later ovuleerde.. las inderdaad op internet ook dat eerste zwangerschapskwalen kunnen lijken op menstruatie.

Vervelend framboosje ook dat het je nu zo down maakt! Snap ik wel hoor is ook zo frustrerend al dat wachten. Dan kan je menstruatie maar gewoon beter doorzetten dan kan je weer door.

Geeft toch wel wat rust hè snugbun die ovulatietesten. Doe het soms ook weleens een maandje niet maar vraag me dan altijd wel af wanneer die was in die wachtweken.
Wat enorm spannend Rubyrose en framboosje, ik ga voor jullie duimen!

Bij mij is de menstruatie en de dip doe daarbij kwam kijken weer voorbij gelukkig. Ik hoop dat ik nog dit jaar zwanger word, ook met het oog op de zorgverzekering uitkiezen 😂
@Sterren ja precies! Dus toch wel fijn om enigzins te weten. Die laatste week/dagen voor de menstruatie vind ik echt de lastigste in de cyclus.

Ik hoop dat jij vrijdag een mooie test in je handen hebt!

@Lilaloopsie, ooh daar zeg je nog eens wat, had helemaal nog niet stil gestaan bij eventueel een andere zorgverzekering nodig hebben 😅 iemand tips waarop te letten?
Nou test was vanmorgen echt weer negatief. Dus het is nu toch echt afwachten tot de menstruatie doorbreekt. Ik hoop een beetje snel. We gaan maandag een paar dagen weg. En heb het dan toch liever achter de rug, maarja dit soort dingen laten zich slecht plannen.

Voor jou ook spannend Sterren! Ik duim voor je.
Ah wat jammer Ruby! Wat vervelend hè, dat onzekere en niet weten of alles goed gaat met de cyclus. Ik snap er ook niks van bij mezelf, wacht ook maar af…
En idd de laatste week voor menstruatie is echt t vervelendste.
Sterren ben benieuwd!!
Heftig die moeheid Verbouwvrouw! Je hoort dat wel vaak van dames in het eerste trimester

Stom zeg RubyRose en Framboosje... duurt wel lang bij jullie beiden 😕

Ovulatietesten geven mij ook een beter gevoel, dan weet ik in ieder geval wanneer mijn menstruatie ongeveer komt. Ik zit nu op 5 dpo, dus nog even afwachten
Och dames wat spannend bij jullie allemaal en ook een gerommel zeg. Al aardig wat dames overtijd maar (nog) niet zwanger. Zijn jullie cycli onregelmatig?

Zelf vind ik het ook spannend want gevoelsmatig kan het beide kanten op gaan. Ik wilde niet vroeg testen maar manlief was nu te benieuwd. Zondag of maandag zou ik denk ik ongesteld moeten worden. We'll see.

Edit: net al wat bloedverlies en nu last van krampjes. Dus maandelijkse feestje zal denk ik toch starten.
Oh nee wat balen Kaasplankje10. Wees lief voor jezelf deze dagen.

Framboosje123 en Sterren hoe gaat het bij jullie?
Hi allemaal, ik denk dat ik vanaf deze maand weer mee lees en meeschrijf 💖.
Het gaat inmiddels iets beter, de focus ligt nu even op andere dingen dan alleen maar zwanger worden. Helaas is het ook deze maand niet gelukt, wie weet volgende maand. Ik ben wel teleurgesteld maar minder in de ‘stressmodus’ dan vorige keren.

Mijn nieuwe NOD is 9 december
Balen RubyRose! Ben je inmiddels wel ongesteld? Vind dat ook altijd zo irritant als ik wat gepland heb staan.

Vervelend ook Kaasplankje en toetie 😢. Fijn ook dat je er wat relaxter onder bent.

Gelukkig zijn we allemaal niet alleen, ik werd gisteravond ongesteld! Heeeeeel verdrietig geweest en vandaag voel ik mij weer goed. Op naar de volgende en vandaag aan de WIJN 🥂! Nieuwe NOD; 13 december
Oooh neee Sterren, wat onwijs balen.
Geniet van je wijntje!

Nog steeds geen menstruatie. En het voelt eerder alsof ik mijn eisprong heb dan een menstruatie. Beetje zeurende pijn bij mijn rechter eierstok. Maar zou ook raar zijn toch? Dan is mijn menstruatie gewoon uitgebleven. Of het was toch een menstruatie van 1 dag, waarvan ik eerst hoopte dat het een innesteling zou zijn.
Ik weet het ook allemaal niet meer??
High five RubyRose, we zitten een soort van met hetzelfde behalve dat jij al lang ongesteld had moeten zijn? Ik heb na dat veegje niks anders meer gehad dus ook maar afwachten. Heb jij al weer opnieuw getest?

Ik vind het wachten zo lang duren, net als jullie denken ik zo. Afleiding zoeken maar.
@Toetie fijn dat je er weer bent! Balen dat het niet gelukt is deze ronde. Wel goed te horen dat je minder stress erom ervaart

@Sterren he balen! Geniet van dat wijntje - verdient!

@kaasplankje & Rubyrose wat vervelend dat het zo blijft rommelen, als je test dan negatief is wil je eigenlijk zsm ongesteld zijn en door he.

Hier weer begonnen met ovulatietesten. Op dag 10 blanco, dag 11 twijfelachtig tuurstreepje, dag 12 lichte streep. Oplopend, dus blijf nu testen tot die dikke streep. Ondertussen maar goed gebruik maken van de mogelijk vruchtbare periode :-D
Hey meiden,
Ik ben ook nog steeds niet ongesteld. Net als jij Ruby, zo frustrerend! Ik snap er ook niks van. Lijkt ook alsof ik een maand oversla ofzo? Ga maar weer opnieuw met ovulatie testen beginnen. Die zijn tot nu toe heel licht. Ik voel me totaal niet zwanger dus denk dat ik geen zwangerschapstest meer ga doen. Ben ik toch teleurgesteld als die negatief is, dus ik wacht liever maar af. Het helpt ook wel om niet elke dag obsessief een test te doen, daardoor vergeet ik soms even dat ik op mijn menstruatie aan het wachten ben.
Een bevriende verloskundige appte mij het volgende: “Er is steeds meer duidelijk over zwanger worden op late leeftijd en de invloed van vader blijkt veel groter dan gedacht. Dus is je man ook gestopt met drinken en roken? Want dat is echt wel belangrijk voor je kansen.”
Kortom, man gaat nu stoppen met drinken. Is een goede stok achter de deur voor hem, want hij wilde toch al minderen/stoppen maar vond dat erg moeilijk. Fijn dat hij dit ook echt zelf wil.
Kaasplankje10 wat gek ook bij jou. Ik heb in totaal 3 testen gedaan waaronder de laatste van de week op echt 20dpo dacht ik. Dus geen enkele hoop meer op nog een positieve test. Ik denk gewoon echt een menstruatie overgeslagen. Ga jij wel nog testen?

Framboosje123 nou zeg, jij ook al. Zit er iets in de lucht dat we met meerdere een rare cyclus hebben deze maand? Wel fijn dat je bevriend bent met een verloskundige en dat je man er zo voor openstaat om te stoppen met drinken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven