Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Zwanger
Tijdje niks meer van gehoord:
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
| Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| Vuurvlinder | 30 | 1e | 26 okt | - |
| RubyRose | 32 | 1e | 8 nov | |
| Sterren | 33 | 1e | 12 nov | - |
| Toetie | 28 | 1e | 11 nov | - |
| Lilaloopsie | 29 | 2e | 6 nov | Lang spiraal gehad, korte 3e cyclus |
| Snugbun | 31 | 1e | 29 nov | - |
| Kaasplankje | 32 | 2e | 16 nov | Eerdere miskraam |
| Marlijnemus | 31 | 1e | 18 nov | Medisch |
| Framboosje123 | 44 | 3e | 9 nov | Miskraam in sept, "24 D&C |
| Sunnyflower | 36 | 1e | 30 nov | Medisch |
| Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| Juul2014 | 34 | 4e | ZWANGER | 1e echo 5-9 |
| Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER | - |
| PickingUpThePieces | 29 | 3e | ZWANGER | 5 sept 1e echo |
| Krulala | 34 | 2e | ZWANGER | Januari miskraam gehad |
| Nimnim | 33 | 1e | ZWANGER | - |
| Verbouwvrouw | 33 | 2e | ZWANGER | - |
| Dropmaan | 35 | 2e | ZWANGER | Miskraam in juni |
| Nolanollie | 31 | 2e | ZWANGER | 27 oktober eerste echo |
| Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
| Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
nolanollie wijzigde dit bericht op 03-11-2025 20:28
62.51% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
dinsdag 11 november 2025 om 20:23
Ah ok, thanks, nou ben benieuwd. Ga voorlopig niet meer testen, wacht het wel af… Had wel menstruatie krampen vorige week dus er gebeurd wel “iets”, maar wát is nog even een mysterie.Nolanollie schreef: ↑11-11-2025 20:06Naja, opzich je baarmoederslijmvlies heeft zich wel opgebouwd, of er nu een ovulatie is geweest of niet en dat moet ook weer worden afgevoerd...
Aldus dr google kan het wel later of lichter zijn omdat het corpus liteum (overblijfsel na de ovulatie) geen hormonen kan uitscheiden want er is geen corpus liteum...
dinsdag 11 november 2025 om 21:54
Oh ik hoop zo voor jullie dat die uitblijven menstruaties uitblijven.. zo spannend iedere keer he!
Ik vond de laatste cyclus ook verwarrend; misselijkheid en gevoelige borsten, spotting op de "juiste" dagen. Maar besef me nu ook dat ik dus met die klachten echt totaal niet kan stellen of ik wel/niet zwanger ben. Uiteindelijk wel precies 14dgn na mijn ovulatie ongesteld geworden dus ga deze ronde ook maar weer testen, zodat ik een goed beeld van mijn nod heb.
@nolanollie nog gecondoleerd met jullie verlies. Dat blijft altijd verdrietig! Hebben jullie mooi afscheid kunnen nemen?
Ik vond de laatste cyclus ook verwarrend; misselijkheid en gevoelige borsten, spotting op de "juiste" dagen. Maar besef me nu ook dat ik dus met die klachten echt totaal niet kan stellen of ik wel/niet zwanger ben. Uiteindelijk wel precies 14dgn na mijn ovulatie ongesteld geworden dus ga deze ronde ook maar weer testen, zodat ik een goed beeld van mijn nod heb.
@nolanollie nog gecondoleerd met jullie verlies. Dat blijft altijd verdrietig! Hebben jullie mooi afscheid kunnen nemen?
dinsdag 11 november 2025 om 22:12
Ah RubyRose! Snap je gevoel zo erg. Maar misschien heb je wel een late ovulatie gehad en kon je die vrijdag nog niet positief testen. Deze week is echt altijd het ergste hè. Ik ga proberen tot vrijdag niet te testen omdat ik dus deze maand wel zag dat ik later ovuleerde.. las inderdaad op internet ook dat eerste zwangerschapskwalen kunnen lijken op menstruatie.
Vervelend framboosje ook dat het je nu zo down maakt! Snap ik wel hoor is ook zo frustrerend al dat wachten. Dan kan je menstruatie maar gewoon beter doorzetten dan kan je weer door.
Geeft toch wel wat rust hè snugbun die ovulatietesten. Doe het soms ook weleens een maandje niet maar vraag me dan altijd wel af wanneer die was in die wachtweken.
Vervelend framboosje ook dat het je nu zo down maakt! Snap ik wel hoor is ook zo frustrerend al dat wachten. Dan kan je menstruatie maar gewoon beter doorzetten dan kan je weer door.
Geeft toch wel wat rust hè snugbun die ovulatietesten. Doe het soms ook weleens een maandje niet maar vraag me dan altijd wel af wanneer die was in die wachtweken.
woensdag 12 november 2025 om 07:37
woensdag 12 november 2025 om 08:47
@Sterren ja precies! Dus toch wel fijn om enigzins te weten. Die laatste week/dagen voor de menstruatie vind ik echt de lastigste in de cyclus.
Ik hoop dat jij vrijdag een mooie test in je handen hebt!
@Lilaloopsie, ooh daar zeg je nog eens wat, had helemaal nog niet stil gestaan bij eventueel een andere zorgverzekering nodig hebben
iemand tips waarop te letten?
Ik hoop dat jij vrijdag een mooie test in je handen hebt!
@Lilaloopsie, ooh daar zeg je nog eens wat, had helemaal nog niet stil gestaan bij eventueel een andere zorgverzekering nodig hebben
woensdag 12 november 2025 om 16:59
Nou test was vanmorgen echt weer negatief. Dus het is nu toch echt afwachten tot de menstruatie doorbreekt. Ik hoop een beetje snel. We gaan maandag een paar dagen weg. En heb het dan toch liever achter de rug, maarja dit soort dingen laten zich slecht plannen.
Voor jou ook spannend Sterren! Ik duim voor je.
Voor jou ook spannend Sterren! Ik duim voor je.
woensdag 12 november 2025 om 17:16
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in