Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Zwanger
Tijdje niks meer van gehoord:
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Vuurvlinder | 30 | 1e | 26 okt | 5e | - |
RubyRose | 32 | 1e | 8 nov | 3e | |
Sterren | 33 | 1e | 19 okt | 8e | - |
Toetie | 28 | 1e | 11 nov | 6e | - |
Lilaloopsie | 29 | 2e | NTB | 4e | Lang spiraal gehad, korte 3e cyclus |
Snugbun | 31 | 1e | 1 nov | 2e | - |
Kaasplankje | 32 | 2e | 20 okt | 1e | Eerdere miskraam ![]() |
Marlijnemus | 31 | 1e | 17 okt | 3e | Medisch |
Framboosje123 | 44 | 3e | 9 nov | 7e | Miskraam in sept, "24 D&C ![]() ![]() |

Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Juul2014 | 34 | 4e | ZWANGER | 1e echo 5-9 |
Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER | - |
PickingUpThePieces | 29 | 3e | ZWANGER | 5 sept 1e echo |
Krulala | 34 | 2e | ZWANGER | Januari miskraam gehad ![]() |
Nimnim | 33 | 1e | ZWANGER | - |
Verbouwvrouw | 33 | 2e | ZWANGER | - |
Dropmaan | 35 | 2e | ZWANGER | Miskraam in juni ![]() |
Nolanollie | 31 | 2e | ZWANGER | 27 oktober eerste echo |
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
nolanollie wijzigde dit bericht op 16-10-2025 20:11
62.78% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
woensdag 22 oktober 2025 om 18:16
@vuurvlinder spannend! Op wat voor moment in de cyclus was het lucky shot?
@lilaloopsie nou dan loopt onze cyclus gelijk op! Ik ben ook vorige week nog ongesteld geweest, dus korte cyclus dit keer! Blijkbaar is t bij mij nog wat in de war want ben altijd super regelmatig ongesteld.
@putp: wat leuk dat je de 12 wkn echo al hebt gehad! Mijn ervaring is dat als het geslacht weet, het gelijk een stuk echter wordt. Het besef dat er écht een kindje in je buik zit.
@marlijnemus ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. Ik vind de hele week voor de NOD ook zwaar, zoveel spanning brengt dat met zich mee!
@sunnyflower leuk dat je ook meeschrijft, ik ben ook pas net “aangesloten”.
@lilaloopsie nou dan loopt onze cyclus gelijk op! Ik ben ook vorige week nog ongesteld geweest, dus korte cyclus dit keer! Blijkbaar is t bij mij nog wat in de war want ben altijd super regelmatig ongesteld.
@putp: wat leuk dat je de 12 wkn echo al hebt gehad! Mijn ervaring is dat als het geslacht weet, het gelijk een stuk echter wordt. Het besef dat er écht een kindje in je buik zit.
@marlijnemus ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. Ik vind de hele week voor de NOD ook zwaar, zoveel spanning brengt dat met zich mee!
@sunnyflower leuk dat je ook meeschrijft, ik ben ook pas net “aangesloten”.
woensdag 22 oktober 2025 om 18:55
Apart zeg Framboosje, volgens mij kan het wel fluctueren inderdaad, dus voor de zekerheid nog even doortesten kan zeker geen kwaad! Dag 7 of 8 is wel heel vroeg, maar niks is natuurlijk onmogelijk.
Het Lucky shot was op de dag van de positieve ovulatietest, dus zou vroeg genoeg geweest moeten zijn. Maar tijdens het weekend weg had mijn man wel alcohol gedronken, dus vandaar dat ik niet zo veel hoop heb.
Het Lucky shot was op de dag van de positieve ovulatietest, dus zou vroeg genoeg geweest moeten zijn. Maar tijdens het weekend weg had mijn man wel alcohol gedronken, dus vandaar dat ik niet zo veel hoop heb.
woensdag 22 oktober 2025 om 19:15
Leuk die positieve echo putp!
@marlijnemus balen! Die teleurstelling valt iedere keer tegen he
@vuurvlinder wanneer start je met testen? Of wacht je tot je nod? We duimen met je mee hoor!
En welkom bij de groep sunnyflower
@Framboosje, ik had deze keer ook wisselende ovulatietesten. Zaterdag dacht ik vanwege mn afscheiding zou het.. maar de test bleef nagenoeg wit. Zondagochtend was ie erg donker, maar niet zo knallend als vorige cyclus. Zondagmiddag nog een keer getest en toen was ie heel licht. Maandag weer een hele donkere streep. Afijn, we hebben maar gebruik gemaakt dit weekend van de vruchtbare periode, maar kon er niet goed wijs uit worden wanneer dat ei nou kwam
@marlijnemus balen! Die teleurstelling valt iedere keer tegen he
@vuurvlinder wanneer start je met testen? Of wacht je tot je nod? We duimen met je mee hoor!
En welkom bij de groep sunnyflower
@Framboosje, ik had deze keer ook wisselende ovulatietesten. Zaterdag dacht ik vanwege mn afscheiding zou het.. maar de test bleef nagenoeg wit. Zondagochtend was ie erg donker, maar niet zo knallend als vorige cyclus. Zondagmiddag nog een keer getest en toen was ie heel licht. Maandag weer een hele donkere streep. Afijn, we hebben maar gebruik gemaakt dit weekend van de vruchtbare periode, maar kon er niet goed wijs uit worden wanneer dat ei nou kwam

woensdag 22 oktober 2025 om 19:18
Ik wacht tot na NOD
, ik vind ongesteld worden minder erg dan een negatieve test. Dus ik ga dinsdag de 28e testen (als het zover komt), dat komt het beste uit met het werk van mijn man en mij
Lastig hoor die ovulatietesten die zo op en af lopen... gelukkig hebben jullie er wel gebruik van gemaakt Snugbun! Heb je nog andere signalen gehad die op een ovulatie kunnen wijzen?
Lastig hoor die ovulatietesten die zo op en af lopen... gelukkig hebben jullie er wel gebruik van gemaakt Snugbun! Heb je nog andere signalen gehad die op een ovulatie kunnen wijzen?
woensdag 22 oktober 2025 om 19:41
Snap ik! Zo sta ik er ook in. Dacht vooraf dat ik zo snel mogelijk zou testen, maar merk dat ik dat toch niet prettig vind.VuurVlinder schreef: ↑22-10-2025 19:18Ik wacht tot na NOD, ik vind ongesteld worden minder erg dan een negatieve test. Dus ik ga dinsdag de 28e testen (als het zover komt), dat komt het beste uit met het werk van mijn man en mij
Haha precies! Nou ik heb dinsdag wat steken in mijn onderbuik gevoeld, dus denk dat het mogelijk mijn ovulatie was. Maar merk als ik er veel op focus dat ik bijna iedere dag wel iets kan voelen, dus probeer het los te laten!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in