vertrouwen geschaad na filmpje

12-11-2025 11:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,
Er is een tijdje geleden iets naars gebeurd tussen mijn friend with benefits (man) en mij (vrouw). Ik zou graag advies van jullie willen of mijn boosheid jegens hem klopt, of dat ik me niet zo druk moet maken. 

We kennen elkaar al lange tijd, verkenden af en toe elkaar’s kinks en ik vertrouwde hem volledig tot dit moment. 

Hij had een blinddoekje gekocht, helemaal prima, en had die bij me op gedaan. Nadat hij zich ervan verzekerd had dat ik écht niks kon zien en me had laten beloven echt niet te kijken, rommelde hij hier en daar wat met spulletjes. Nadat hij mij begon te bevredigen merkte ik na een paar minuten dat er een geklik klonk wat ik niet kon thuisbrengen, en heel stiekem keek ik toch door een kiertje onder de blinddoek door. Daar zag ik dat hij met 1 hand aan het filmen was. Míj aan het filmen was, mijn hele lijf en gezicht en alles. Zonder dat hij me ooit gevraagd had of dat oké was, maar wel wetende dat een ex van mij ooit ook met een verborgen camera beelden van mij had gemaakt en verspreid, iets waar ik toen zelfs de politie bij heb gehaald. Met andere woorden: hij had kunnen weten dat ik hier niet van gediend ben.

Ik was stijf van angst en het zweet brak me uit. Voor mijn gevoel heb ik daar superlang gelegen terwijl ik nadacht over een mogelijke reactie. Moest ik hier iets van zeggen? Uiteindelijk ben ik omhoog gekomen en heb de blinddoek afgedaan (ik zag nog net dat hij gauw de camera onder het laken wegborg) en hem gevraagd om te stoppen, omdat ik een rood lampje zag. Zijn directe reactie was om zich heen kijken en vragen: Hè, een lampje? Waar dan?! Pas toen ik wees op de plek waar ik hem de camera had zien verstoppen, haalde hij hem daar vandaan, vertelde dat hij als verrassing iets voor ons twee aan het maken was, en gooide de camera theatraal op de grond.

Ik heb hem gevraagd ter plekke alles te verwijderen, dat heeft hij toen gedaan.

Ik heb hem daarna lange tijd niet gezien, heb het weggestopt en wilde er niet meer aan denken. Nu blijft hij volhouden dat hij het voor ons wilde doen, en dat "we samen aan het ontdekken waren", maar hoe kan hij dat zeggen als ik daar helemaal geen deel van uitmaakte? Waarom gaf hij niet meteen toe dat hij aan het filmen was? En als het echt was, waarom dan filmen als ik een blinddoek op heb en het niet gewoon vragen of ik dat ook wil?

Ik geloofde eerst dat zijn bedoelingen goed waren, maar inmiddels weet ik vrij zeker dat hij voor zichzelf wat filmpjes wilde en die stiekem heeft willen maken toen hij hoopte dat ik het niet zou merken. Ik had dat alleen niet achter hem gezocht. Hij wil alles doen om me weer terug te krijgen, en is nu heel begrijpend, maar gooit het vooral op mijn gevoeligheid, als iets wat ík moet verwerken. Maar ik vertrouw hem echt niet meer.
Je bent niet gek en reageert niet overdreven. Hij heeft héél raar gedaan om je zo te filmen en ja, enorm je vertrouwen geschaad, terwijl hij wist van je ex. Wat een eikel.

Hoezo hebben jullie elkaar toen lange tijd niet gezien en nu weer wel? Ik had hem eerst goed de waarheid verteld, zijn verhaal laten doen (gesprek erover als dat haalbaar is) en dan totaal uit mijn leven bannen en blokkeren. Is ie nou helemaal?!? Je bent het waard om met respect behandeld te worden en dat doet hij niet.
Je reageert zeker niet overdreven. Je kan hier ook aangifte van doen. Wat een ongelooflijke lul om dit te flikken. Ik heb er geen woorden voor. Hoe haal je het in je hoofd?
Hij is nóg minder te vertrouwen omdat hij het op jouw gevoeligheid en verwerkingsproces gooit. Hij is niet heel hard en oprecht bezig.

Je vertrouwt hem niet meer, schrijf je vrij stellig.
Maar waarom vertrouw jij jezelf niet? Je hoeft helemaal niet aan ‘ons’ te vragen of je boosheid wel klopt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Wat een eikelige consent-overschrijder. Dit is ook nog eens strafbaar. Ga je aangifte doen?
Ik vind dit behoorlijk grensoverschrijdend klinken. Snap je boosheid helemaal. Ik denk dat het verstandig is om dit contact af te kappen.

Echt wat een teringlul ook dat hij het gooit op jouw gevoeligheid. Bah!
Jij vindt dat hij over je grens is gegaan en jij vertrouwt hem niet meer. Dat is jouw gevoel en daar mag je naar handelen. Al zouden wij allemaal zeggen dat filmen zonder consent normaal is, dan draait het in jouw relatie nog steeds alleen om wat jij vindt. Waarmee ik dus wil zeggen, dat als jij gedrag niet ok vindt en zeker als je vertrouwen geschaad is, je de stekker eruit mag trekken.
Melisande2 schreef:
13-11-2025 04:02
Jij vindt dat hij over je grens is gegaan en jij vertrouwt hem niet meer. Dat is jouw gevoel en daar mag je naar handelen. Al zouden wij allemaal zeggen dat filmen zonder consent normaal is, dan draait het in jouw relatie nog steeds alleen om wat jij vindt. Waarmee ik dus wil zeggen, dat als jij gedrag niet ok vindt en zeker als je vertrouwen geschaad is, je de stekker eruit mag trekken.
Het is vast niet je bedoeling maar met deze tekst wek je de suggestie dat het aan TO ligt dat dit een issue is, terwijl het hier toch echt niet gaat om een grijs gebied. Het gedrag van die man is fout. Het filmen am sich is al strafbaar. Hij weet van waarom het voor TO iets is dat zij niet wil. Als hij betrapt wordt en er op aangesproken gaslight (ik heb het niet zo op die term omdat het nogal snel geroepen wordt, maar hier is hij gewoon van toepassing) hij haar. Dit is geen grijs gebied maar gewoon heel fout en TO zoekt hiervoor bevestiging.
"Ja, rot lekker op zeg! Je weet van mijn ex en dat ik daar panisch voor ben. Je hebt mijn vertrouwen geschaad. Dan ontken je het eerst en daarna ga je het zó draaien dat ik de bad-guy ben! En ál wás het voor ons samen.... met wat je weet over mijn verleden, had je dat nóóit gedaan zonder mij in te lichten of te vragen"

Dit dus.
En verder niets.
Misschien op zoek naar een nieuw fwb?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Het kan er voor jou uitzien dat hij het verwijderd heeft maar dan gaat het naar de prullenbak en kan hij het zo weer terug toveren.
wat een schoft.....
"Hij wil alles doen om me weer terug te krijgen, en is nu heel begrijpend, maar gooit het vooral op mijn gevoeligheid, als iets wat ík moet verwerken. Maar ik vertrouw hem echt niet meer."
Nou dan is het klaar toch.
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?

O gadverdamme, wat een gore aap! Ik krijg er de rillingen van.
je bent niet gek, hij wel! Wat een viezerik en het is nog strafbaar ook.
Dit is gewoon niet okay.

Hij kan er wel alles aan doen om jou terug te krijgen, maar als hij het nog steeds probeert om te draaien en/of het op jouw (over)gevoeligheid gooit dan doet hij niet alles eraan om jou terug te krijgen. Het draait hier om vertrouwen en dat heeft hij waarschijnlijk onomkeerbaar geschonden.

Hij zou moeten erkennen dat de fout geheel bij hem ligt en ik denk, als het aan mij zou liggen, zou hij nog 100 jaar moeten bewijzen dat hij te vertrouwen is. Bij mij zou er altijd de vraag blijven hangen: wat heeft hij écht met de opname gedaan?
Zelfs al had je geen eerdere ervaring met je ex hiermee gehad, dan nog is dit een ENORME RODE VLAG. Het is onder geen enkel geval ok om iemand stiekem te filmen.
Nu blijft hij volhouden dat hij het voor ons wilde doen, en dat "we samen aan het ontdekken waren", maar hoe kan hij dat zeggen als ik daar helemaal geen deel van uitmaakte? Eigenlijk neemt hij dus geen verantwoordelijkheid voor zijn (verkeerde) gedrag. Waarom gaf hij niet meteen toe dat hij aan het filmen was? Omdat hij ergens diep van binnen wist dat het niet OK was. En als het echt was, waarom dan filmen als ik een blinddoek op heb en het niet gewoon vragen of ik dat ook wil?Omdat hij wrs wist dat je het niet wilde als hij het had gevraagd, dus het zegt wel wat enorme egoistische flapdrol het is dat hij het gewoon deed.
Sorry ik kan dit gedrag echt niet goedpraten. Het is gewoon niet OK. Het feit dat hij ook geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn absurde gedrag, en ook nog zegt dat jij 'gevoelig' bent dat je hem niet wilt zien, betekent voor mij maar 1 ding: run and never look back.
Natuurlijk legt hij de schuld bij jou, dan hoeft hij niet in te zien dat hij zelf heel erg fout bezig is.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ahhh dank jullie. Dit is de bevestiging die ik nodig had om me dat laatste zetje te geven om het echt af te kappen. Het zou inderdaad niet nodig moeten zijn, maar als iemand zo begrijpend meepraat als hij deed de afgelopen weken, ga ik zelf bijna geloven dat het aan mij ligt:

"Waar ben je bang voor?"
"Je weet toch dat je me kan vertrouwen?"
"Neem alle tijd die je nodig hebt om over je angsten heen te komen."

Daarnaast is hij al jaren zo aanwezig geweest in mijn leven dat ik echt moeite had om dit gebeurde te koppelen aan al het andere (bijzondere) dat ik met hem heb meegemaakt. Aan de andere kant waren er al andere rode vlaggen die ik nu ineens in een ander licht zie.

Dus ja, fijn om van zoveel anderen te horen dat het écht niet aan mij ligt. Ik ga mezelf bevrijden van deze fwb-relatie. En dat geeft me heel veel rust.
Verstandige keuze TO. Deze man is niet leuk.

"Waar ben je bang voor?"
"Je weet toch dat je me kan vertrouwen?"
"Neem alle tijd die je nodig hebt om over je angsten heen te komen."

:nope: echt dikke vette nope zulk soort uitspraken in deze situatie.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven