Losse rondslingerende rommel
donderdag 13 november 2025 om 18:00
Misschien een domme vraag, maar hoe gaan jullie om met losse troep.
Zoals een paar schroefjes die niet weggegooid mogen worden, een handleiding enzovoort enzovoort.
Op zijn tijd prop ik het in een tas. Maar wil nu een structurele oplossing hebben in het kader van opgeruimd huis, opgeruimd hoofd.
Ik moet erbij vermelden dat het altijd redelijk/goed ging, maar na tweemaal een burnout is het misgegaan en werd de zooi groter.
Zoals een paar schroefjes die niet weggegooid mogen worden, een handleiding enzovoort enzovoort.
Op zijn tijd prop ik het in een tas. Maar wil nu een structurele oplossing hebben in het kader van opgeruimd huis, opgeruimd hoofd.
Ik moet erbij vermelden dat het altijd redelijk/goed ging, maar na tweemaal een burnout is het misgegaan en werd de zooi groter.
donderdag 13 november 2025 om 20:32
1 rommellaadje in de keuken, verder in andere kasten in huis ook wel wat troep wat best eens uitgezocht kan worden. Maar alles zit dus in kasten en is verder niet zichtbaar. In huis weinig zichtbare troep, tafels zijn leeg, ligt niks onder de tafel etc, want daar hou ik echt niet van. Dus ziet er altijd best opgeruimd uit hier. Verder hebben we een garage en zolder, waar ook veel bewaard kan worden.
donderdag 13 november 2025 om 20:39
Handleidingen gaan hier ook bij het oud papier, dat is online ook wel te vinden.
Schroefjes enzo heb ik een bak van de Action voor met vakjes. Niet echt gesorteerd maar wel dat ik weet waar ik moet zoeken.
Laders liggen in de kranten al naast de bank, die zie ik niet.
Verder ben ik nogal van het weggooien, als ik het niet gebruik gaat het weg
Schroefjes enzo heb ik een bak van de Action voor met vakjes. Niet echt gesorteerd maar wel dat ik weet waar ik moet zoeken.
Laders liggen in de kranten al naast de bank, die zie ik niet.
Verder ben ik nogal van het weggooien, als ik het niet gebruik gaat het weg
donderdag 13 november 2025 om 23:01
vrijdag 14 november 2025 om 01:11
Hier hetzelfde. Laatst heb ik dozen staan plat stampen om bij het oud papier te mikken. De apparaten die erin zaten hebben ze niet eens meer. Kan daar ook hels van worden. Wat moet je nu in godsnaam met vier doosjes van iphones uit de beginjaren? Een doos die ooit om een PS4 zat (die inmiddels allang het huis heeft verlaten), etc. Als ze ze nu plat maakten en zo bewaarden dan ging het nog. Maar het moet als een soort mega legoblokjes gestapeld worden op de zolderYella78 schreef: ↑13-11-2025 19:06Handleidingen bewaren doe ik inderdaad ook al jaren niet meer. Mijn man en zoons willen van al hun aankopen (die te maken hebben met apparatuur en telefoons etc) de originele doosjes/dozen bewaren. Dat hoeft ook helemaal niet en ze nemen ook nog eens zo veel ruimte in, daar hebben we vaak discussies over.
OT: garantiepapieren/onderhoudsboekjes liggen in een speciale la. Handleidingen bewaar ik niet meer. Reserveonderdelen in een hele oude Rolly-kit in de garage. Dingen als bouten om een wasmachine te vervoeren in ziplockzakjes met tape op de achterkant van zo’n apparaat.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
vrijdag 14 november 2025 om 01:27
O die vind ik zo leuk, lijkt me ideaal.freekenkaat schreef: ↑13-11-2025 23:01Ik heb een oude apothekerskast met heel veel lades. Elke lade heeft zijn eigen inhoud en we hebben allemaal een eigen la en er is 1 la waar de losse rommeltjes ingaan en die ik 1 keer per week even uitzoek. Ik vind het superhandig
vrijdag 14 november 2025 om 07:20
Het is echt heel handig en het is een origineel meubelstuk dus het staat ook leuk. En er gaat zoveel in (50 lades)! Naast deze kast heb ik nog een servieskast maar die staat in de keuken en een lage kast voor lp’s en dat is ook meteen het tv-meubel. Verder zit alles in die apothekerskast dus het ziet er ook altijd netjes uit hier
vrijdag 14 november 2025 om 09:02
Zo een kast heb ik ook, met 24 laatjes. Elk laatje heeft zijn eigen inhoud, nagellakjes, brillen en zonnebrillen, klosjes garden, lintjes en elastiek etc etc. Heel fijn.freekenkaat schreef: ↑13-11-2025 23:01Ik heb een oude apothekerskast met heel veel lades. Elke lade heeft zijn eigen inhoud en we hebben allemaal een eigen la en er is 1 la waar de losse rommeltjes ingaan en die ik 1 keer per week even uitzoek. Ik vind het superhandig
Ook een bureau met acht lades met elk hun eigen inhoud.
Ik ben gek op laatjes.
Op de eettafel 1 mooi schaaltje met de sleutels, wat kleingeld, dropjes en een aansteker. Die ruim ik regelmatig even op.
Het scheelt al heel veel losse troep sinds ik alleen woon, dat is echt een voordeel.
Pas geleden mandjes voor de voorraadkast gekocht en dat is ook heel fijn.
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in