Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)
woensdag 18 november 2020 om 16:43
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
| Wachten op start | |
| Prikken & slikken | Vanessakusje1987 |
| Wachten op cryo-tp | |
| In de wachtweken (testdatum) | Celenne |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
| Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
| Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 1cryo's | Belgie |
| MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 4 | wachten op start | |||
| Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
| DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 5 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
| Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | zwanger, verlengde wachtweken | - |
| Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 3 | pauze - later misschien ICSI 3 | |
| Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, Maastricht |
| Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | cryo tp | |
| Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | zwanger, verlengde wachtweken | C&C Heinsberg (DL) |
| Vanessakusje1987 | 2018 | 2019 | oorzaak onbekend | IVF1 | prikken en slikken | UMCU |
| Blauwe_Kat | 2017 | 2019 | oorzaak onbekend, 6x IUI | IVF1 | 3e cryo-tp gehad, nog 4 over | |
| Bijtje92 (28/50) |
2017 | 2018 | Tese 8 rietjes | ICSI2 | ICSI mislukt (3 embryo's) | ICSI2: start dec 2020 |
| Rubyrubyruby | 2018 | 2019 | oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz | IVF1 | IVF1: nog 6 cryo's | |
| nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
vrijdag 7 november 2025 om 13:46
Hoe gaat het nu Marjaantje?
Ik zit nu op dag 3 na terugplaatsing. Voel al sinds gister van alles.. veel steekjes etc. Wat de vorige keer pas na ongeveer 4/5 dagen begon. Toen had ik ook wel een late innesteling. Ik heb het gevoel dat het tot nu toe nog wel goed zit. Maar goed, het moet natuurlijk nog (goed) innestelen en blijven groeien.. Blijft spannend.
Ik zit nu op dag 3 na terugplaatsing. Voel al sinds gister van alles.. veel steekjes etc. Wat de vorige keer pas na ongeveer 4/5 dagen begon. Toen had ik ook wel een late innesteling. Ik heb het gevoel dat het tot nu toe nog wel goed zit. Maar goed, het moet natuurlijk nog (goed) innestelen en blijven groeien.. Blijft spannend.
vrijdag 7 november 2025 om 16:33
ik had dat tijdens de vorige terugplaatsing ook, was een dag misselijk en had daarna steeds last van jeukende/pijnlijke borsten en als klapper was ik 4 dagen overtijd.
maar helaas werd ik daarna ongesteld.
weet of jullie het ook hebben, maar ik vind dat ze de laatste tijd er slordig met het traject wordt omgegaan.
toen ik laatste belde dat ik een positieve test had, werd ik nog net niet afgewimpeld en kreeg ik te horen dat ik gebeld worden als ik niet door was voor de ''terugplaatsing'' terwijl ik de vorige keer nog na gebeld werd door de verpleegkundige en zei gaf meteen door welke dag en of ik nog medicatie nodig had.
heb nog getwijfeld om na te bellen maar ik laat het even zo.
maar helaas werd ik daarna ongesteld.
weet of jullie het ook hebben, maar ik vind dat ze de laatste tijd er slordig met het traject wordt omgegaan.
toen ik laatste belde dat ik een positieve test had, werd ik nog net niet afgewimpeld en kreeg ik te horen dat ik gebeld worden als ik niet door was voor de ''terugplaatsing'' terwijl ik de vorige keer nog na gebeld werd door de verpleegkundige en zei gaf meteen door welke dag en of ik nog medicatie nodig had.
heb nog getwijfeld om na te bellen maar ik laat het even zo.
Relax we're all crazy, it's not a competition
vrijdag 7 november 2025 om 17:03
Spannend Frost! Hopelijk is het een goed teken! Succes met het afwachten komende week.
Rouge, wat vervelend dat het het zo slordig gaat. Die ervaring heb ik niet. Sowieso kan ik niet telefonisch contact opnemen, alleen via mail. Maar daar reageren ze altijd super snel op door terug te bellen of te mailen en ze zijn tot nu toe ook steeds heel helder over de vervolgstappen.
Vanochtend op de echo bleek het vruchtzakje wel gegroeid maar nog altijd leeg. Ik bleek ter plekke ook een klein beetje bloedverlies te hebben dus besloten om even af te wachten of de miskraam nu zelf op gang komt. De arts gaf aan dat dat vaak beter is dan het opwekken.
Verder gaf zij ook nog aan dat het wel goed nieuws is dat de innesteling gelukt is, en ze zag ook op de echo het gele lichaam dus het lijkt erop dat mijn lichaam doet wat het moet doen en dat het puur pech is geweest dat de embryo niet in orde was en daardoor niet verder gegroeid is. Dat is op zich geruststellend. Ik voel me alleen wel onrustig over het feit dat er nu nog maar twee embryo's over zijn. Het idee van weer opnieuw te starten staat me erg tegen. Maar goed. Niet teveel op vooruit lopen want het kan ook nog gewoon lukken met een van deze twee.
Rouge, wat vervelend dat het het zo slordig gaat. Die ervaring heb ik niet. Sowieso kan ik niet telefonisch contact opnemen, alleen via mail. Maar daar reageren ze altijd super snel op door terug te bellen of te mailen en ze zijn tot nu toe ook steeds heel helder over de vervolgstappen.
Vanochtend op de echo bleek het vruchtzakje wel gegroeid maar nog altijd leeg. Ik bleek ter plekke ook een klein beetje bloedverlies te hebben dus besloten om even af te wachten of de miskraam nu zelf op gang komt. De arts gaf aan dat dat vaak beter is dan het opwekken.
Verder gaf zij ook nog aan dat het wel goed nieuws is dat de innesteling gelukt is, en ze zag ook op de echo het gele lichaam dus het lijkt erop dat mijn lichaam doet wat het moet doen en dat het puur pech is geweest dat de embryo niet in orde was en daardoor niet verder gegroeid is. Dat is op zich geruststellend. Ik voel me alleen wel onrustig over het feit dat er nu nog maar twee embryo's over zijn. Het idee van weer opnieuw te starten staat me erg tegen. Maar goed. Niet teveel op vooruit lopen want het kan ook nog gewoon lukken met een van deze twee.
zaterdag 8 november 2025 om 08:18
Hele dikke knuffel Marjaantje. Zo naar dat je dit moet meemaken. Hopelijk komt hrt vanzelf en valt het fysiek een beetje mee
Rot dat ze zo slordig zijn Rouge. Herken dit gelukkig niet vanuit mijn ziekenhuis. Zou er zeker nog met ze over in gesprek gaan, hoe je dit ervaren hebt
Spannend Frost! Ik duim dat het deze keer gelukt is voor je
Hier afgelopen maandag de terugplaatsing gehad. Voel van alles in mijn lijf maar kan ook door de utrogestan komen, dus probeer me nog niks in mijn hoofd te halen. Donderdag mag ik testen, maar denk dat ik er woensdag op 14dpo een testje aan waag. Als ik dan nog niet ongesteld ben tenminste. Fingers crossed
Rot dat ze zo slordig zijn Rouge. Herken dit gelukkig niet vanuit mijn ziekenhuis. Zou er zeker nog met ze over in gesprek gaan, hoe je dit ervaren hebt
Spannend Frost! Ik duim dat het deze keer gelukt is voor je
Hier afgelopen maandag de terugplaatsing gehad. Voel van alles in mijn lijf maar kan ook door de utrogestan komen, dus probeer me nog niks in mijn hoofd te halen. Donderdag mag ik testen, maar denk dat ik er woensdag op 14dpo een testje aan waag. Als ik dan nog niet ongesteld ben tenminste. Fingers crossed
zondag 9 november 2025 om 07:06
zondag 9 november 2025 om 19:11
Spannend Frost en Perenboompje, ik duim mee!
Rot dat het nog niet doorgezet heeft Marjaantje, hoop dat het alsnog spontaan komt (gek eigenlijk he, dat je nu juist hoopt op bloedverlies..)
Ik merk nog weinig tot niks van de decapeptyl, hoop dat het niks zegt en dat het wel gewoon doet wat het moet doen.
Rot dat het nog niet doorgezet heeft Marjaantje, hoop dat het alsnog spontaan komt (gek eigenlijk he, dat je nu juist hoopt op bloedverlies..)
Ik merk nog weinig tot niks van de decapeptyl, hoop dat het niks zegt en dat het wel gewoon doet wat het moet doen.
dinsdag 11 november 2025 om 16:06
woensdag 12 november 2025 om 08:11
Rot dat het nog niet doorgezet heeft Marjaantje. Hoe gaat het nu?
Ik duim voor je Frost!
Hier vanochtend weer een positieve test in handen. En ik ben zo verschrikkelijk bang, kan nog niet echt blij erom zijn. Morgen officieel testen en het ziekenhuis informeren. En dan duimen dat we bij de echo over een paar weken eindelijk een keer goed nieuws krijgen
Ik duim voor je Frost!
Hier vanochtend weer een positieve test in handen. En ik ben zo verschrikkelijk bang, kan nog niet echt blij erom zijn. Morgen officieel testen en het ziekenhuis informeren. En dan duimen dat we bij de echo over een paar weken eindelijk een keer goed nieuws krijgen
woensdag 12 november 2025 om 08:44
woensdag 12 november 2025 om 09:06
Wat spannend Frost! Ik duim voor je.
Ach Perenboompje
, ik hoop zo dat het goed nieuws wordt over een paar weken. Snap dat je nog niet blij durft te zijn. Dat worden nog een paar lange weken.
Fijne vakantie gehad Broodkruimel? Hoop dat jullie even lekker hebben kunnen ontspannen en relaxed de volgende ronde in kunnen.
Ik heb maandag nog even contact gehad met het ziekenhuis en besloten nog even aan te kijken. Ik heb steeds het gevoel dat het op het punt staat door te breken. Gister ook nog wat heel licht bloedverlies en best wat krampen. Er staat wel een afspraak voor vrijdag zodat ik dan de medicatie kan krijgen als het nodig is.
Ach Perenboompje
Fijne vakantie gehad Broodkruimel? Hoop dat jullie even lekker hebben kunnen ontspannen en relaxed de volgende ronde in kunnen.
Ik heb maandag nog even contact gehad met het ziekenhuis en besloten nog even aan te kijken. Ik heb steeds het gevoel dat het op het punt staat door te breken. Gister ook nog wat heel licht bloedverlies en best wat krampen. Er staat wel een afspraak voor vrijdag zodat ik dan de medicatie kan krijgen als het nodig is.
woensdag 12 november 2025 om 19:00
Ach Perenboompje wat spannend! Een positieve test is in elk geval een heel mooi uitgangspunt!
Fijn Broodkruimel, nog even genieten van de rust! Hoe was je vakantie?
Hoe gaat het nu Marjaantje? Klinkt alsof het elk moment kan doorbreken. Ga je daarna door naar de volgende ronde, of las je een pauze in?
Hier na de lichte krampjes en mini bloeddruppel afgelopen maandag geen symptomen meer gehad. Geen krampjes, geen bloed. Helemaal niets. Kan echt alle kanten nog op. Ik hou er ook erg rekening mee dat het niet gelukt is.
Fijn Broodkruimel, nog even genieten van de rust! Hoe was je vakantie?
Hoe gaat het nu Marjaantje? Klinkt alsof het elk moment kan doorbreken. Ga je daarna door naar de volgende ronde, of las je een pauze in?
Hier na de lichte krampjes en mini bloeddruppel afgelopen maandag geen symptomen meer gehad. Geen krampjes, geen bloed. Helemaal niets. Kan echt alle kanten nog op. Ik hou er ook erg rekening mee dat het niet gelukt is.
vrijdag 14 november 2025 om 08:35
@Marjaantje
vervelend dat het niet doorzet.
dat heb ik ook, ik heb denk ik 3 of 4 cryo's en bij de gedachte om weer door die molen die gaan, wordt ik al niet goed heb daar allemaal geen zin in
@perenboom spannend, duim voor je dat alles goed gaat
@frost ook een dikke
met mij gaat het wel goed, ik heb weer enorm jeukende borsten en ook pijnlijk voor mijn gevoel zijn ze ook iets groter dan normaal
ik neem het terug ik ben best nerveus...
dat heb ik ook, ik heb denk ik 3 of 4 cryo's en bij de gedachte om weer door die molen die gaan, wordt ik al niet goed heb daar allemaal geen zin in
@perenboom spannend, duim voor je dat alles goed gaat
@frost ook een dikke
met mij gaat het wel goed, ik heb weer enorm jeukende borsten en ook pijnlijk voor mijn gevoel zijn ze ook iets groter dan normaal
ik neem het terug ik ben best nerveus...
Relax we're all crazy, it's not a competition
vrijdag 14 november 2025 om 19:44
vrijdag 14 november 2025 om 20:03
vrijdag 14 november 2025 om 20:42
Wat een goed nieuws Frost, voorzichtig gefeliciteerd!
Hoe is het gegaan vandaag Marjaantje? Dikke knuffel
Spannend Rouge, ik duim!
Naar dat je je zo voelt MaeveS. Fijn wel dat ze op werk wat mee wilden denken, is zo belangrijk. Ook voor jou een dikke knuffel
Hier zijn mijn testen wel opgelopen en duidelijk positief nog altijd, dus so far so good. Met 7 weken heb ik de eerste echo. Tot nu toe ging het mis tussen 7 en 8 weken, dus vind het nogal spannend. Maar zelf toch geen controle over, proberen los te laten maar
Hoe is het gegaan vandaag Marjaantje? Dikke knuffel
Spannend Rouge, ik duim!
Naar dat je je zo voelt MaeveS. Fijn wel dat ze op werk wat mee wilden denken, is zo belangrijk. Ook voor jou een dikke knuffel
Hier zijn mijn testen wel opgelopen en duidelijk positief nog altijd, dus so far so good. Met 7 weken heb ik de eerste echo. Tot nu toe ging het mis tussen 7 en 8 weken, dus vind het nogal spannend. Maar zelf toch geen controle over, proberen los te laten maar
zaterdag 15 november 2025 om 10:26
Wat fijn Frost! Gefeliciteerd!
Vervelend MaeveS, wel fijn dat er op het werk begrip is en ze met je meedenken.
Perenboompje, fijn dat de testen oplopen maar het blijft spannend natuurlijk. Hoop dat het loslaten een beetje wil lukken.
Rouge, wat ontzettend naar zeg..
Ik heb gister de medicatie meegekregen. Moet wel eerst maandag nog bloedprikken en dan kan ik dinsdag beginnen en zal het als het goed is woensdag beginnen. Zie er tegenop en ben sinds gister een stuk emotioneler erover. Maar het wordt ook tijd dat dit achter de rug is en we weer door kunnen.
Vervelend MaeveS, wel fijn dat er op het werk begrip is en ze met je meedenken.
Perenboompje, fijn dat de testen oplopen maar het blijft spannend natuurlijk. Hoop dat het loslaten een beetje wil lukken.
Rouge, wat ontzettend naar zeg..
Ik heb gister de medicatie meegekregen. Moet wel eerst maandag nog bloedprikken en dan kan ik dinsdag beginnen en zal het als het goed is woensdag beginnen. Zie er tegenop en ben sinds gister een stuk emotioneler erover. Maar het wordt ook tijd dat dit achter de rug is en we weer door kunnen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in