Istanbul met tieners in de voorjaarsvak?

13-11-2025 15:22 6 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Dit overwegen we met onze drie kinderen van 11-13-15 te gaan doen.
Wat is jullie ervaring? En hoe lang zouden we dan moeten gaan? Wat beslist zien/doen? Voor ons is het geheel nieuw en staan aan het begin van de voorbereiding.. willen alleen vast tickets boeken ivm prijs dus even bedenken hoe lang we willen bv
Leuk!
Istanbul vind ik een geweldige stad en er is veel te zien. Kijk eerst zelf eens wat er te doen en te zien is. Jij kunt het beste bepalen of je kinderen dit leuk vinden.
De toeristische zaken als blauwe moskee en aya Sophia, de bazaar en een hop on hop of bus, maar er zijn ook veel dingen waar je niet meteen aan denkt zoals het museum voor moderne kunst.
Ik zou zeker 4 dagen Istanbul zelf doen. Los van de reisdagen. Weet niet of dat voor jullie haalbaar is.
Super keuze! 4 volle dagen zou ik wel echt als minimum nemen, want het is een hele grote stad met veel bezienswaardigheden. Ik zou bij mooi weer zeker even de boot naar de eilanden nemen.
Wat wel goed om mee te nemen is dat de inflatie nu bizar hoog is. Ik ben niet zo lang geleden voor het laatst in Istanbul geweest en de prijzen zijn gigantisch gestegen (vergelijkbaar met prijzen in bijv. Amsterdam, zeker in meer toeristische gebieden).
Ik ben een week geweest en heb me niet verveeld maar toch minimaal 4 nachten zodat je drie echt volle dagen hebt zou ik wel doen .
Zo’n mooie stad :heart:
Beslist doen
Ağa Sophia
SultanAhmet Moskee
Süleymanye moskee
Basilica Cisterne
Dolma bahçe sarayı
Topkapı museum
Bazaar
Kız Külesi
Istanbul is echt heel leuk! Afgelopen zomer weer geweest. Je kijkt er echt je ogen uit.
Een paar tips:
- Kijk even uit met waar je eet (zie recent nieuws over vergiftiging met zelfs de dood ten gevolge)
- zeker een boottocht doen, want het uitzicht is heel mooi
- Vanaf istanbul kun je met de boot in 1,5u naar een van de eilanden. Ik raad Buyukada aan. Daar kun je zwemmen, maar bijv ook het eiland rondfietsen. Kaartje heen en terug al voor 5 euro pp en een fiets huren was ook niet duur.
- Istanbul is verdeeld in 3 delen, je hebt het oude deel (waar bijv aya sofya en de blauwe moskee zijn), het nieuwe deel (o.a. taxim plein, luxere plekken waar je kunt shoppen) en het Aziatische deel (bijv. moda). Ik raad het echt aan om 1 deel van istanbul per dag te doen en het aziatische deel niet over te slaan!
- Mocht je het leuk vinden in de bekende moskees in het oude deel, dan raad ik het je aan om ook naar de grand camlica moskee te gaan. deze ligt in het aziatische deel en is een stukje reizen als je verblijft in het europese deel, maar dit was echt prachtig. Het uitzicht is ook echt niet normaal. Dit was misschien het hoogtepunt van mijn reis.
Dank jullie wel! Wij zijn van plan om in de voorjaarsvakantie te gaan dus in februari… zwemmen zit er dan niet in maar fijn om dit allemaal te lezen!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven