Tips New york
vrijdag 14 november 2025 om 17:07
in de herfst van 2026 gaan we een week naar New York! Super leuk, stond in 2020 al op de planning maar daar kwam een virusje tussendoor
nu dus eindelijk het plan weer opgepakt!
Hotel is inmiddels geboekt, 2 blokken rechts van Bryant park dus wel een goede locatie volgens mij. We gaan veel lopend doen en anders met de metro. Ik heb destijds al wel dingen opgeschreven die we wilden gaan doen, maar alle tips zijn welkom. Dochter is dan inmiddels 14 en geen 8 meer, dus de speeltuintjes heb ik geschrapt uit het schema
Dingen die we zeker willen doen :
Empire State building bezoeken
9/11 museum en memorial
High line
Staten island ferry voor het Vrijheidsbeeld
Roosevelt island tramway
Musical, maar kijken dan wat er speelt
Central park bezoeken
Times square
Winkelen, Fao Schwarz, Lego store, Harry Potter winkel.
Ik krijg graag nog meer tips en tricks voor ons bezoek! Restaurant-tips zijn ook welkom
Hotel is inmiddels geboekt, 2 blokken rechts van Bryant park dus wel een goede locatie volgens mij. We gaan veel lopend doen en anders met de metro. Ik heb destijds al wel dingen opgeschreven die we wilden gaan doen, maar alle tips zijn welkom. Dochter is dan inmiddels 14 en geen 8 meer, dus de speeltuintjes heb ik geschrapt uit het schema
Dingen die we zeker willen doen :
Empire State building bezoeken
9/11 museum en memorial
High line
Staten island ferry voor het Vrijheidsbeeld
Roosevelt island tramway
Musical, maar kijken dan wat er speelt
Central park bezoeken
Times square
Winkelen, Fao Schwarz, Lego store, Harry Potter winkel.
Ik krijg graag nog meer tips en tricks voor ons bezoek! Restaurant-tips zijn ook welkom
vrijdag 14 november 2025 om 17:29
Ziet er goed uit hoor qua activiteiten!
Check goed het nieuws tevoren eventuele inreisbeperkingen voor te zijn gezien het regime nu.
En kun je tot een bepaalde periode je reis annuleren?
Check ook wanneer de marathon van New York is. Meestal begin november, dus ik denk niet in de herfstvakantie, maar dan is het dus superdruk en alles afgezet. Ik ging erheen voor de marathon destijds
. Toen deden er 50.000 mensen mee, dus best een operatie!
Veel plezier!
Check goed het nieuws tevoren eventuele inreisbeperkingen voor te zijn gezien het regime nu.
Check ook wanneer de marathon van New York is. Meestal begin november, dus ik denk niet in de herfstvakantie, maar dan is het dus superdruk en alles afgezet. Ik ging erheen voor de marathon destijds
Veel plezier!
vrijdag 14 november 2025 om 17:37
Ellen Stardust is leuk om te doen. Zijn voor de lunch geweest, minder druk dan tijdens ontbijt. Kijk naar Eric New York. Heeft een app waar je van alles op kunt vinden en als je vragen hebt mail je hem en hij denkt met je mee. Is een Nederlander die in New York woont. Ik vond Coney Island gaaf: groot en schoon strand met een soort van pretparkje erbij. Neem een metrokaart, die haal je er echt wel uit qua kosten, verkijk je niet op de afstanden. American Museum of Natural History met de beroemde dinosaurus. Als je alles wil zien is 1 dag te kort in dit museum. Kijk of een kaart voor bv 4 of 5 attracties goedkoper is dan losse tickets. Lopen over de Brooklyn Bridge. Ben er al 3 keer geweest naar nog steeds niet uitgekeken.
vrijdag 14 november 2025 om 17:46
Wij hebben ook een wedstrijd van de Yankees bezocht, was ook echt heel erg gaaf!
En inderdaad lopend over de Brooklyn bridge. Natuurlijk naar times square en een koek kopen bij de bakkerij van Buddy (cake boss van TLC). Uiteraard naar Sephora voor de puber. Bananenpudding kopen bij Magnolia’s bakery.
Heerlijk, ik wil ook weer!
En inderdaad lopend over de Brooklyn bridge. Natuurlijk naar times square en een koek kopen bij de bakkerij van Buddy (cake boss van TLC). Uiteraard naar Sephora voor de puber. Bananenpudding kopen bij Magnolia’s bakery.
lente19251003- wijzigde dit bericht op 14-11-2025 17:48
61.26% gewijzigd
vrijdag 14 november 2025 om 17:47
Macys met de oudste houten roltrap en kleding was toen wij er waren goedkoper dan hier. De brandweerkazerne van Ghost Busters is dichtbij 9/11 museum en ook leuk en als ze tijd hebben kun je binnen kijken en bv een t shirt kopen. Lunchen bij Whole Foods: je pakt een doos en schept erin wat je lekker vindt en betaalt per gewicht. Veel keus en meerdere filialen verspreid in de stad. Verder veel food markets: sushi, Mexicaans, Italiaans allemaal onder 1 dak. Oeps dat ik gek ben van NY hoef ik niet meer te zeggen denk ik.
vrijdag 14 november 2025 om 17:52
Hotdog halen bij Billy, de beroemde hotdogverkoper bij Central Park. Waar een hotdog nog twee dollar ofzo kost, de drankjes een cadeautje zijn van het 'huis' en er voor iedere klant een gezellig praatje is.
Zeker ook even naar Macy's. En mijn pubers vonden Madam Tussaud ook geweldig. En het museum of Natural History natuurlijk. En de Brooklyn Bridge. Wedstrijd van de New York Yankees bezoeken als ze spelen.
Zeker ook even naar Macy's. En mijn pubers vonden Madam Tussaud ook geweldig. En het museum of Natural History natuurlijk. En de Brooklyn Bridge. Wedstrijd van de New York Yankees bezoeken als ze spelen.
vrijdag 14 november 2025 om 18:42
Wij hadden toen een fiets gehuurd zodat we heel central park konden doorfietsen (vergis je niet in de grootte) Kostte destijds maar iets van 3 dollar voor 2 uur ofzo (10 jaar geleden)
Je kan uiteraard ook door heel Manhattan fietsen maar zou ik zelf niet doen.
Wij hadden toen een metropas, was ideaal maar weet niet hoe het nu met criminaliteit is in NY (schijnt helaas wel toegenomen te zijn)
Lopen over de Brooklyn Bridge kun je echt niet missen, Battery Park vonden wij ook wel leuk om over te lopen en vanaf hier een mooi uitzicht naar het Vrijheidsbeeld.
Eigenlijk vonden wij heel Manhattan wel leuk, niets verveeld daar!
Wij hadden toen een metropas, was ideaal maar weet niet hoe het nu met criminaliteit is in NY (schijnt helaas wel toegenomen te zijn)
Lopen over de Brooklyn Bridge kun je echt niet missen, Battery Park vonden wij ook wel leuk om over te lopen en vanaf hier een mooi uitzicht naar het Vrijheidsbeeld.
vrijdag 14 november 2025 om 18:45
Ik vond dit wel heel indrukwekkend (ongeveer een kwartier lopen vanaf ground zero): Irish Hunger Memorial - BATTERY PARK CITY AUTHORITY - BATTERY PARK CITY AUTHORITY https://share.google/LNTTdrwO6ndInpFgI
Manhattan is idd wel tof, maar wij vonden Brooklyn veel relaxter en leuker.
In Brooklyn heb je een aantal tweedehands winkels die helaas heel duur zijn maar wel heel leuk ook.
In Brooklyn heb je een aantal tweedehands winkels die helaas heel duur zijn maar wel heel leuk ook.
nogevendit wijzigde dit bericht op 14-11-2025 18:49
41.90% gewijzigd
vrijdag 14 november 2025 om 18:47
Wat wij erg leuk vonden was een stadswandeling met een gids. Achteraf betaalde je wat je het waard vond. We hebben leuke weetjes over Manhattan geleerd.
Coney Island vonden we ook erg leuk, lekker kneuterig.
Boven op het Empire State staan.
Naar een bioscoop op Times Square.
En naar het MoMa, daar hangen ook veel van Goghs.
Look me in the eyes and tell me what you see.
vrijdag 14 november 2025 om 19:34
Bedankt voor de tips! Hotel kan ik sowieso annuleren tot de dag voor aankomst. Tickets heb ik nog niet gekocht, wacht nog op een goede prijsIt-is-joysjuhhh schreef: ↑14-11-2025 17:29Ziet er goed uit hoor qua activiteiten!
Check ook wanneer de marathon van New York is. Meestal begin november, dus ik denk niet in de herfstvakantie, maar dan is het dus superdruk en alles afgezet. Ik ging erheen voor de marathon destijds. Toen deden er 50.000 mensen mee, dus best een operatie!
Veel plezier!
Marathon is inderdaad begin november, dan zijn we weer terug.
vrijdag 14 november 2025 om 19:36
Mijn zoon vond het National museum of history heel erg leuk.. (misschien eerst even night at the museum kijken)
The edge is ook een leuke trekpleister.
Een bezoek aan de yankees is hier al genoemd maar kan ik ook aanraden.
Ik ben gek op New York.. Echt ik zou er iedere maand wel heen willen
The edge is ook een leuke trekpleister.
Een bezoek aan de yankees is hier al genoemd maar kan ik ook aanraden.
Ik ben gek op New York.. Echt ik zou er iedere maand wel heen willen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 14 november 2025 om 19:40
Coney island had ik inderdaad gezien. Als achtbaanliefhebber wil ik er eigenlijk wel heen, maar kost wel wat tijd gezien de locatie volgens mij. Dus daar gaan we nog even over nadenken! American museum gaat op het lijstje! En zal even kijken naar zo’n kaart inderdaad. Vorige keer was die voor ons niet zo interessant had ik al uitgezocht. Eric kan ik inderdaad! Heb via hem toen ook wel wat goede tips gekregen. Zal de app inderdaad weer downloaden nu.yellowpino schreef: ↑14-11-2025 17:37Ellen Stardust is leuk om te doen. Zijn voor de lunch geweest, minder druk dan tijdens ontbijt. Kijk naar Eric New York. Heeft een app waar je van alles op kunt vinden en als je vragen hebt mail je hem en hij denkt met je mee. Is een Nederlander die in New York woont. Ik vond Coney Island gaaf: groot en schoon strand met een soort van pretparkje erbij. Neem een metrokaart, die haal je er echt wel uit qua kosten, verkijk je niet op de afstanden. American Museum of Natural History met de beroemde dinosaurus. Als je alles wil zien is 1 dag te kort in dit museum. Kijk of een kaart voor bv 4 of 5 attracties goedkoper is dan losse tickets. Lopen over de Brooklyn Bridge. Ben er al 3 keer geweest naar nog steeds niet uitgekeken.
vrijdag 14 november 2025 om 19:41
Haha! Die heb ik vandaag toevallig zitten googlen jaLente19251003- schreef: ↑14-11-2025 17:45Wij vonden Summit leuk, ook voor goede insta foto’s voor puberdochter![]()
vrijdag 14 november 2025 om 19:42
Brooklyn bridge staat op het lijstje! Yankees hadden we in 2020 tickets voor, maar dat was meer omdat er in de zomer geen andere sportwedstrijden waren. Denk dat het nu basketbal of ijshockey gaat worden, dat leek ons wat interessanter dan honkbalLente19251003- schreef: ↑14-11-2025 17:46Wij hebben ook een wedstrijd van de Yankees bezocht, was ook echt heel erg gaaf!
Buddy’s winkel ga ik noteren! En de Sephora had dochter al geroepen ja
vrijdag 14 november 2025 om 19:44
Thanks voor de tips qua eten! Klinkt goedyellowpino schreef: ↑14-11-2025 17:47Macys met de oudste houten roltrap en kleding was toen wij er waren goedkoper dan hier. De brandweerkazerne van Ghost Busters is dichtbij 9/11 museum en ook leuk en als ze tijd hebben kun je binnen kijken en bv een t shirt kopen. Lunchen bij Whole Foods: je pakt een doos en schept erin wat je lekker vindt en betaalt per gewicht. Veel keus en meerdere filialen verspreid in de stad. Verder veel food markets: sushi, Mexicaans, Italiaans allemaal onder 1 dak. Oeps dat ik gek ben van NY hoef ik niet meer te zeggen denk ik.
vrijdag 14 november 2025 om 19:46
We gaan op zoek naar Billy! Macy’s staat ook op het lijstje voor de puberMabel schreef: ↑14-11-2025 17:52Hotdog halen bij Billy, de beroemde hotdogverkoper bij Central Park. Waar een hotdog nog twee dollar ofzo kost, de drankjes een cadeautje zijn van het 'huis' en er voor iedere klant een gezellig praatje is.
Madam Tussaud vinden wij zelf niet heel geweldig en betwijfel of dochter het leuk vind
vrijdag 14 november 2025 om 19:53
Ik betwijfel of ik man mee krijg op een fiets. Als er iets is dat hij haat…Pumpkinlover1991 schreef: ↑14-11-2025 18:42Wij hadden toen een fiets gehuurd zodat we heel central park konden doorfietsen (vergis je niet in de grootte) Kostte destijds maar iets van 3 dollar voor 2 uur ofzo (10 jaar geleden)
vrijdag 14 november 2025 om 19:55
Thanks voor de tip! Ga kijken of we tijd hebben voor Brooklyn ook. Maar willen sowieso wel de highlights in Manhattan zien uiteraardNogevendit schreef: ↑14-11-2025 18:45Ik vond dit wel heel indrukwekkend (ongeveer een kwartier lopen vanaf ground zero): Irish Hunger Memorial - BATTERY PARK CITY AUTHORITY - BATTERY PARK CITY AUTHORITY https://share.google/LNTTdrwO6ndInpFgI
vrijdag 14 november 2025 om 19:56
Thanks! Moma had ik nog niet over nagedacht, maar is zeker interessant ja!Nyx• schreef: ↑14-11-2025 18:47Wat wij erg leuk vonden was een stadswandeling met een gids. Achteraf betaalde je wat je het waard vond. We hebben leuke weetjes over Manhattan geleerd.
vrijdag 14 november 2025 om 19:56
Check voor de sportwedstrijden wanneer de seizoenen starten.
In oktober heb je van de honkbal het postseason, en daarvan is het afhankelijk of een team zich daarvoor plaatst. Zo niet, zijn er geen wedstrijden. Overigens schijnt er bij de Mets een leukere sfeer te zijn dan bij de Yankees.
Check dus ook vooral ijshockey en basketball.
In oktober heb je van de honkbal het postseason, en daarvan is het afhankelijk of een team zich daarvoor plaatst. Zo niet, zijn er geen wedstrijden. Overigens schijnt er bij de Mets een leukere sfeer te zijn dan bij de Yankees.
Check dus ook vooral ijshockey en basketball.
vrijdag 14 november 2025 om 21:01
Over de Brooklyn bridge lopen, en dan van Brooklyn richting Manhattan voor het fantastische uitzicht op de skyline. En vanuit the Top op the Rock heb je uitzicht op de Empire State building.
MOMA heeft een top collectie aan kunst.
Je gaat je niet vervelen;)
MOMA heeft een top collectie aan kunst.
Je gaat je niet vervelen;)
turtlerain wijzigde dit bericht op 14-11-2025 21:02
Reden: Typo
Reden: Typo
1.16% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in