Tips New york

14-11-2025 17:07 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
in de herfst van 2026 gaan we een week naar New York! Super leuk, stond in 2020 al op de planning maar daar kwam een virusje tussendoor 😁 nu dus eindelijk het plan weer opgepakt!
Hotel is inmiddels geboekt, 2 blokken rechts van Bryant park dus wel een goede locatie volgens mij. We gaan veel lopend doen en anders met de metro. Ik heb destijds al wel dingen opgeschreven die we wilden gaan doen, maar alle tips zijn welkom. Dochter is dan inmiddels 14 en geen 8 meer, dus de speeltuintjes heb ik geschrapt uit het schema 😂

Dingen die we zeker willen doen :
Empire State building bezoeken
9/11 museum en memorial
High line
Staten island ferry voor het Vrijheidsbeeld
Roosevelt island tramway
Musical, maar kijken dan wat er speelt
Central park bezoeken
Times square
Winkelen, Fao Schwarz, Lego store, Harry Potter winkel.

Ik krijg graag nog meer tips en tricks voor ons bezoek! Restaurant-tips zijn ook welkom :)
Alle reacties Link kopieren Quote
LemoosGaatDoor schreef:
17-11-2025 11:19
Het Tenement museum is denk ik voor een puber interessanter dan Ellis Island (interactief en veel studenten die rondleiden, je loopt door een oude huurkazerne met verschillende kamers uit 1860 tot 1980, allerlei soorten immigrantenfamilies en hun verhalen).

Het ligt centraal in de Lower East Side dus genoeg boutiques, eettentjes en leuk om eens doorheen te lopen.
Dit wilde ik ook net als tip geven. Erg interessant vonden wij het. We gaan in mei weer en dan willen we daar weer heen, maar dan een ander deel.

High Line is ook leuk.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven