Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 751 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wat een eh...... bijzondere manier van excuses maken van de mod(s).
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
14-11-2025 21:27
Maar wèl welgemeend.
Solomio schreef:
Ja heel bijzonder.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vivapimpelmees schreef:
Maar wèl welgemeend.
Ja, sorry dat we deden wat we deden.
We veranderen het echter niet.

David Dunning
En wij zijn ook diep geraakt en stil en zo, vandaar dat we de hele tijd ruzie hebben zitten maken met de mensen die N. graag even gedag wilden zeggen. Wat een gotspe dit, ze maken het alleen maar erger voor zichzelf.
Graftak!
Marlijn schreef:
14-11-2025 20:58
Jazeker. Ik ben er vreselijk mee aan het klungelen. Ga er morgen mee verder.
Succes er mee!
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
Mariana schreef:
14-11-2025 21:26
Heel fijn voor onze gemoedsrust, iedereen zou iets moeten regelen

Ik denk dat mijn vent en/of mijn bestie dan weer een account aanmaken, speciaal om mij hier te herdenken
Mijn man weet mijn wachtwoord, dus die komt tegen die tijd wel melding maken. Herdenken hoeft nou ook weer niet, dat vind ik dan weer een beetje overdreven allemaal. Ik hoef ook geen topic of zo.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2025 21:33
En wij zijn ook diep geraakt en stil en zo, vandaar dat we de hele tijd ruzie hebben zitten maken met de mensen die N. graag even gedag wilden zeggen. Wat een gotspe dit, ze maken het alleen maar erger voor zichzelf.
Ja maar dat zien ze zelf niet in.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2025 21:19
Overigens vind ik het nog steeds stom dat het hier zo moet. Ik heb al honderd jaar hetzelfde wachtwoord bij DigiD en die doen nooit moeilijk, terwijl er daar privacygewijs wel iets meer op het spel staat dan op een stom ouwetaartenforum.

Maar goed, de ideeën over privacy zijn hier wel vaker een beetje gek, dat is onlangs maar weer gebleken.
Die hele database van DigiD schijnt naar Trumpistan te verhuizen vanwege een overname. Dus pas maar op.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2025 21:36
Mijn man weet mijn wachtwoord, dus die komt tegen die tijd wel melding maken. Herdenken hoeft nou ook weer niet, dat vind ik dan weer een beetje overdreven allemaal. Ik hoef ook geen topic of zo.
Ik wil twee dagen van nationale forum-rouw. En elk jaar een herdenking.

David Dunning
oudebaas schreef:
14-11-2025 21:37
Die hele database van DigiD schijnt naar Trumpistan te verhuizen vanwege een overname. Dus pas maar op.
Ach, als we gaan dan gaan we in ieder geval met zijn allen.
Graftak!
Solomio schreef:

Ik vind het niet handig om alsnog zo'n bericht te plaatsen. Want wederom komen er allemaal reacties op en zo blijft het nog voortduren. Had het gewoon erbij gelaten en klaar. Maar ja, wie ben ik he?
SirDidymus schreef:
14-11-2025 22:02
Ik vind het niet handig om alsnog zo'n bericht te plaatsen. Want wederom komen er allemaal reacties op en zo blijft het nog voortduren. Had het gewoon erbij gelaten en klaar. Maar ja, wie ben ik he?
Mee eens.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2025 21:15
Ik heb een systeem voor mijn wachtwoorden. Ik ga het hier niet uit de doeken doen, maar het werkt als een tiet. Soms vergis ik me maar dan is de volgende poging altijd raak :lol:
Ik denk ook steeds een systeem te hebben, maar dat blijkt dan toch niet zo logisch als ik dacht. Ik raak in de war met mijn andere 'logische' wachtwoorden. :nut:
Vanity of vanities; all is vanity
SirDidymus schreef:
Klopt helemaal.
Graftak!
SirDidymus schreef:
Wil je echt dat iemand dat hier verklapt? Hebben we de volgende rel... :rofl:

Geintje hoor.

Helemaal eens. En voor mij nog steeds niet te volgen. Ja, het mag er wel over gaan. Maar toch niet, niet met forumnaam. Of wel met forumnaam, maar dan niet over wat er aan de hand is. Werkelijk geen idee wat de bedoeling is :blond:
What would Patsy do?
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2025 21:01
Ik snap ook echt niet waarom dat wachtwoordgedoe bij sommigen zo veel problemen oplevert. Ik maak altijd gewoon een nieuw wachtwoord aan en doorrrr. En ik ben echt geen wizzkid hoor :lol:
Volgens mij waren en zijn er hier de laatste jaren nogal wat (tijdelijke) bugs waar om onduidelijke redenen maar een deel van de forummers last van heeft. Dat maakt het denk ik ook lastig er wat aan te doen, al maakt dat tegenwoordig met het totale gebrek aan support vanuit Kompas onder de streep weinig tot niks meer uit.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Ik merk dat ik heel veel wil zeggen, maar ik weet gewoon niet hoe. Waar gaat het nou helemaal om? Een dierbare forummer is overleden, Solo heeft dat op een hele integere manier gemeld. De mods zwalken vervolgens alle kanten op. Verdomme, ik ben gewoon hartstikke kwaad.
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
canis-felis schreef:
14-11-2025 22:56
Volgens mij waren en zijn er hier de laatste jaren nogal wat (tijdelijke) bugs waar om onduidelijke redenen maar een deel van de forummers last van heeft. Dat maakt het denk ik ook lastig er wat aan te doen, al maakt dat tegenwoordig met het totale gebrek aan support vanuit Kompas onder de streep weinig tot niks meer uit.
Ja dat bedoel ik ook. Waarom kan ik iedere keer zonder problemen een nieuw wachtwoord aanmaken en Yas niet? Schiet mij maar lek hoor.
Graftak!
Fantasy schreef:
14-11-2025 23:01
Ik merk dat ik heel veel wil zeggen, maar ik weet gewoon niet hoe. Waar gaat het nou helemaal om? Een dierbare forummer is overleden, Solo heeft dat op een hele integere manier gemeld. De mods zwalken vervolgens alle kanten op. Verdomme, ik ben gewoon hartstikke kwaad.
Ik ben al niet kwaad meer, die ene dag zonder account heeft me gelukkig aardig doen afkoelen. En eigenlijk zijn die mods ook maar beklagenswaardige wezens he. Je zal maar tussen neus en lippen tegen een minimale vergoeding en zonder support dit hele zooitje in goede banen moeten leiden, nou ik zou ervoor bedanken hoor. Terwijl ik modereren eigenlijk best een leuk tijdverdrijf vind, maar zoals het hier moet hoeft het voor mij echt niet.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2025 23:29
Ja dat bedoel ik ook. Waarom kan ik iedere keer zonder problemen een nieuw wachtwoord aanmaken en Yas niet? Schiet mij maar lek hoor.
Dat rare zoomen waardoor ik maar halve knoppen zie en mijn posts moeilijker kan bewerken heeft volgens mij ook niet iedereen. Irritant is dat het dan schijnbaar lijkt alsof het aan mij en de paar andere melders ligt ipv aan het forum.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2025 23:32
Ik ben al niet kwaad meer, die ene dag zonder account heeft me gelukkig aardig doen afkoelen. En eigenlijk zijn die mods ook maar beklagenswaardige wezens he. Je zal maar tussen neus en lippen tegen een minimale vergoeding en zonder support dit hele zooitje in goede banen moeten leiden, nou ik zou ervoor bedanken hoor. Terwijl ik modereren eigenlijk best een leuk tijdverdrijf vind, maar zoals het hier moet hoeft het voor mij echt niet.
Jawel, je hebt wel gelijk hoor. Maar ik merk dat het me best veel doet, en dat is eigenlijk niets voor mij. Het is de eerste keer in +15 jaar dat iets me zo raakt als het om dit forum gaat.

Trouwens, ik vind jouw nieuwe avatar doodeng :mrgreen: ,
canis-felis schreef:
14-11-2025 23:40
Dat rare zoomen waardoor ik maar halve knoppen zie en mijn posts moeilijker kan bewerken heeft volgens mij ook niet iedereen. Irritant is dat het dan schijnbaar lijkt alsof het aan mij en de paar andere melders ligt ipv aan het forum.
Heb ik ook (mobiel dan). Maar ik hoef dan weer niet steeds een nieuw wachtwoord aan te maken.
canis-felis schreef:
14-11-2025 23:40
Dat heb ik ook, op mobiel. Maar ik ben er intussen al zo'n beetje aan gewend, en daar anticiperen ze natuurlijk op, dat die ouwe forumgebakjes zo graag willen forummen dat ze wel om die narigheden heen werken :lol:
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2025 23:29

Ik maakte uit eerdere berichten op dat Yas haar wachtwoorden in de browser bewaart (omdat er automatisch *** altijd werd ingevuld). Maar als je niet precies weet hoe dat werkt, dan kan dat een uitdaging zijn. Toevallig moest ik 2 dagen ofzo nadat ik dat las, ook mijn wachtwoord veranderen. Ik was dus extra alert. Ik heb Firefox die mijn wachtwoorden bewaard (afgeschermd met een hoofdwachtwoord). Heb toen eerst het oude wachtwoord in Firefox opgezocht en even gekopieerd en apart bewaard. Toen pas de wachtwoordwijziging gedaan. Normaliter krijg je dan een vraag van je browser of het nieuwe wachtwoord opgeslagen moet worden ('bijwerken'), ik heb 'ja' gezegd. Daarna even goed getest met uitloggen, weer inloggen etc. Wat bleek? Het nieuwe wachtwoord werd helemaal niet opgeslagen. Nu ben ik handig genoeg om dat op te lossen, dus het is uiteindelijk gelukt (met even spieken naar het oude wachtwoord dat ik dus nog had).
Mijn voorlopige diagnose (ai!) is dat het Viva-forum niet lekker communiceert met wachtwoord managers. Niet iedereen werkt daarmee en ook lang niet iedereen heeft dezelfde. Maar het zou kunnen verklaren waarom het bij de één probleemloos gaat en bij de ander niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven