Lijf & Lijn alle pijlers

Vullende middag snack

14-11-2025 15:56 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar wat ik het beste rond 14u kan eten. Ik heb gemerkt dat ik tot de lunch redelijk gezond kan eten, maar daarna eet ik vaak niks, tot een uur of 16 en dan komen de ongezonde snacks. Ik wil daarom om 14u iets eten zodat ik het vol kan houden tor het avondeten.

Ik ben op zoek naar iets makkelijks. Bananenpannenkoek werkte goed, maar dat vond ik teveel werk. Wat ook goed werkt is een eiwitreep van de supermarkt maar die vond ik erg duur. Ook zoek ik iets wat ik goed mee kan nemen naar het werk.
waarom de discussie hoe vaak je op een dag ' mag' eten? De vraag is welke vullende snack er genomen kan worden.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Drie keer op een dag eten is beter voor je tanden en als je wilt afvallen. Maar dan moet je wel zorgen voor voedzame gezonde maaltijden, zodat je geen rammelende maag krijgt na 2-3 uur. Daarom eiwitten (kwark, skyr, eitje) en/of noten of zaden toevoegen aan je maaltijden.
Tips voor eiwitrijke snacks:

https://www.womenshealthmag.nl/nieuws/ ... s-meenemen
Je kunt je appel/banaan/mandarijn van de lunch ook pas om 14 uur eten en dan eventueel om 16 uur nog een boterham, of een flinke mok thee/koffie.
Avocado toast, 2 gekookte eieren + een cracker, kom kwark met een banaan en pindakaas, handje noten + stuk fruit. Kun je ook makkelijk meenemen naar werk.
Ik bak bananenmuffins die ik in de vriezer doe. Tegen de middag zijn ze ontdooid.
Ik ontbijt meestal rond 07.30, dan red ik het net tot 11.30 voor de lunch (incl fruit). In de middag mag ik nog een banaan en een andere snack van rond de 150 calorieën. Dan neem ik meestal een muesli- of havermoutreep.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven