Lijf & Lijn alle pijlers

Vullende middag snack

14-11-2025 15:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar wat ik het beste rond 14u kan eten. Ik heb gemerkt dat ik tot de lunch redelijk gezond kan eten, maar daarna eet ik vaak niks, tot een uur of 16 en dan komen de ongezonde snacks. Ik wil daarom om 14u iets eten zodat ik het vol kan houden tor het avondeten.

Ik ben op zoek naar iets makkelijks. Bananenpannenkoek werkte goed, maar dat vond ik teveel werk. Wat ook goed werkt is een eiwitreep van de supermarkt maar die vond ik erg duur. Ook zoek ik iets wat ik goed mee kan nemen naar het werk.
Tupperware schreef:
14-11-2025 21:20
In magere kwark zit in veel gevallen meer eiwit dan in volle kwark en yoghurt en vult dus langer. De meeste Griekse yoghurt is Griekse stijl yoghurt die dus minder gezond is dan echte Griekse yoghurt.
Er zit zo'n 3x keer meer eiwit in Griekse yoghurt.

Aanvulling, je hebt gelijk!
Risiebisi schreef:
14-11-2025 21:59
Er zit zo'n 3x keer meer eiwit in Griekse yoghurt.

Aanvulling, je hebt gelijk!
Dat weet ik.
WaterGirl schreef:
14-11-2025 17:59
Het zit vaak in je hoofd dat je om 16:00 wat moet eten. De commercie heeft dit er goed ingeramd.

Zorg dat je een goed vullende lunch hebt met voldoende eiwitten, vezels en wat vetten en koolhydraten. Om 16:00 is het vaak een dorstprikkel die je waarneemt als trek. Neem dan een kop thee of water.

3 goede maaltijden (of zelfs 2) is voor de meeste mensen echt voldoende. Is even wennen en omschakelen.
Wat een onzin. Ga je nu voor anderen bedenken wanneer ze honger (of trek) hebben?
WaterGirl schreef:
14-11-2025 17:59
Het zit vaak in je hoofd dat je om 16:00 wat moet eten. De commercie heeft dit er goed ingeramd.

Zorg dat je een goed vullende lunch hebt met voldoende eiwitten, vezels en wat vetten en koolhydraten. Om 16:00 is het vaak een dorstprikkel die je waarneemt als trek. Neem dan een kop thee of water.

3 goede maaltijden (of zelfs 2) is voor de meeste mensen echt voldoende. Is even wennen en omschakelen.
Er zullen vast mensen zijn die het daar goed op doen, maar beter is volgens mij juist meerdere keren eten, 6 keer per dag.
Ik kan ook absoluut niet ‘bulk’ eten, daar wordt ik misselijk van.

Ik eet altijd om de 3 uur. Ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortje ochtend, middag en avond. Als ik er veel langer tussen laat zitten wordt ik naar, misselijk, licht in mijn hoofd. En dat heeft zeker niet te maken met wennen.
Nu heb ik ook niet veel reserves om op te teren, en meer mensen die ik ken die slank zijn eten ook vaker op een dag. Zelfde issue.

Commercie heeft daar weinig mee van doen verder..
Worteltjes met houmousdip
Avocado
Edamamebonen (erg lekker!)
Waarom dingen bakken en invriezen, lijkt me een gedoe. Wat is er mis met een appel of snackwortels/ snoeptomaatjes?
Bak Skyr vanille yoghurt
Linzenwafels met smeerkaas/kaas
Rijstwafels met pindakaas en banaan
Fruit
Gekookt ei
2 babybel kaasjes

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven