Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 858 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2025 23:45
Dat heb ik ook, op mobiel. Maar ik ben er intussen al zo'n beetje aan gewend, en daar anticiperen ze natuurlijk op, dat die ouwe forumgebakjes zo graag willen forummen dat ze wel om die narigheden heen werken :lol:
Ja, precies! Flexibele forumfossielen!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Fantasy schreef:
14-11-2025 23:42
Heb ik ook (mobiel dan). Maar ik hoef dan weer niet steeds een nieuw wachtwoord aan te maken.
Dat heb ik ook al een tijdje dat de rechterkant, de pijltjes en het poppetje, half te zien is.
Ik dacht dat ik dat zelf gedaan had :rofl:
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Wat sneu dat de intocht van Sint Nicolaas in het water valt 🌧️
Marlijn schreef:
15-11-2025 09:01
Wat sneu dat de intocht van Sint Nicolaas in het water valt 🌧️
Dat is karma voor degenen die vasthouden aan Zwarte Piet. ;-D
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Test
Waarom blijft mijn post grijs? Wat nou weer.
Het lijkt op de webcam van Texel Informatie nog wel mee te vallen, hopelijk blijft het zo of wordt het beter
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Solomio schreef:
15-11-2025 09:15
Dat is karma voor degenen die vasthouden aan Zwarte Piet. ;-D
Tegenwoordig toch gekleurde pieten :idee: ?
Voor iedereen een groene tuin
Courage schreef:
14-11-2025 23:47
Ik maakte uit eerdere berichten op dat Yas haar wachtwoorden in de browser bewaart (omdat er automatisch *** altijd werd ingevuld). Maar als je niet precies weet hoe dat werkt, dan kan dat een uitdaging zijn. Toevallig moest ik 2 dagen ofzo nadat ik dat las, ook mijn wachtwoord veranderen. Ik was dus extra alert. Ik heb Firefox die mijn wachtwoorden bewaard (afgeschermd met een hoofdwachtwoord). Heb toen eerst het oude wachtwoord in Firefox opgezocht en even gekopieerd en apart bewaard. Toen pas de wachtwoordwijziging gedaan. Normaliter krijg je dan een vraag van je browser of het nieuwe wachtwoord opgeslagen moet worden ('bijwerken'), ik heb 'ja' gezegd. Daarna even goed getest met uitloggen, weer inloggen etc. Wat bleek? Het nieuwe wachtwoord werd helemaal niet opgeslagen. Nu ben ik handig genoeg om dat op te lossen, dus het is uiteindelijk gelukt (met even spieken naar het oude wachtwoord dat ik dus nog had).
Mijn voorlopige diagnose (ai!) is dat het Viva-forum niet lekker communiceert met wachtwoord managers. Niet iedereen werkt daarmee en ook lang niet iedereen heeft dezelfde. Maar het zou kunnen verklaren waarom het bij de één probleemloos gaat en bij de ander niet.
Ik heb dit exact ook een keer gehad. Oude wachtwoord stond niet meer in de wwmanager, nieuwe werd niet herkend.
Het emailadres waarmee ik ooit geregistreerd was, bestond niet meer.
Uiteindelijk een nieuwe nick aangemaakt.

Ik heb nergens anders zoveel gedoe met het wachtwoordenbeleid als op dit forum.
GroenTuintje schreef:
15-11-2025 10:37
Tegenwoordig toch gekleurde pieten :idee: ?
Ik krijg de indruk dat er toch weer een beweginkje is terug richting Zwarte Piet.
Maar dat baseer ik op FB-berichten, die natuurlijk niet geheel representatief zijn voor heel Nederland.

David Dunning
Solomio schreef:
15-11-2025 10:41
Ik krijg de indruk dat er toch weer een beweginkje is terug richting Zwarte Piet.
Maar dat baseer ik op FB-berichten, die natuurlijk niet geheel representatief zijn voor heel Nederland.
Ik heb geen fb, nooit gehad, en mis er ook niks aan volgens mij :mrgreen:
GroenTuintje schreef:
15-11-2025 10:43
Ik heb geen fb, nooit gehad, en mis er ook niks aan volgens mij :mrgreen:
Het is een soort ambiguïteit: leuke dingen volgen, maar ook het putje van de samenleving aanschouwen.

David Dunning
canis-felis schreef:
15-11-2025 09:53
Het lijkt op de webcam van Texel Informatie nog wel mee te vallen, hopelijk blijft het zo of wordt het beter
AD “LIVE INTOCHT SINT | Aankomstplek van Sinterklaas gewijzigd door het onstuimige weer”

Sinterklaas heeft een uitdaging.
Pieremachochel
Solomio schreef:
15-11-2025 10:45
Het is een soort ambiguïteit: leuke dingen volgen, maar ook het putje van de samenleving aanschouwen.
:HA:
Solomio schreef:
De actiegroep stopt nu juist.
Frizz schreef:
15-11-2025 11:35
De actiegroep stopt nu juist.
Nu komt er bijna een actiegroep die tegen het Sinterklaasjournaal is (mijn interpretatie)
Omdat het over noodpakketten ging e.d., het is voor de kinderen te beangstigend allemaal.
bartjes schreef:
15-11-2025 11:45
Nu komt er bijna een actiegroep die tegen het Sinterklaasjournaal is (mijn interpretatie)
Omdat het over noodpakketten ging e.d., het is voor de kinderen te beangstigend allemaal.
Dat vind ik al jaren. Het is zonder het Sinterklaasjournaal al spannend genoeg.

David Dunning
Dat is een groep die over 20 jaar nog steeds roept dat ze alleen ' echte' Pieten willen. Dat zijn dan ondertussen bejaarden die zich druk maken over een kinderfeest.
Ik hoor nou nooit felle discussies over dat Pino in andere landen geel is en bij ons blauw.
Ook zo jammer dat publieke executies als volksvermaak niet meer kan, ze pakken ook alle tradities af!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Solomio schreef:
On Yerseke waren ze zwart helaas. Dat is die intocht die afgelast is. Maar daar was uiteraard niet iedereen het mee eens, dus is er alsnog door wat mensen een intocht georganiseerd.
Hehehe, ik ben er weer. Een compleet nieuwe Yasmijn. Er restte mij niets anders dan een nieuw Yasmijnaccount aan te maken met een nieuw e- mailadres. Bijna 30 jaar heeft de oude yasmijn bestaan, zonder gedoe met wachtwoorden en mailadressen.

Marlijn mag op de reservebank voor noodgevallen.
yasmijn wijzigde dit bericht op 15-11-2025 13:40
0.85% gewijzigd
Yasmijn schreef:
15-11-2025 13:30
Hehehe, ik ben er weer niet. Een compleet nieuwe Yasmijn. Er restte mij niets anders dan een nieuw Yasmijnaccount aan te maken met een nieuw e- mailadres. Bijna 30 jaar heeft de oude yasmijn bestaan, zonder gedoe met wachtwoorden en mailadressen.

Welkom terug.
En gelukkig voor jou dat jij niet op het forum aan inbox doet.

Ik ben hier ooit naar toe gekomen voor de inbox en heb het forum op de koop toegenomen.
Ik vond het heel naar toen ik een periode niet bij feow kon komen, omdat ik toen ook de inbox kwijt was.
Sinds ze daar de opmaak van verprutst hebben maak ik daar gelukkig al veel minder gebruik van.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Yasmijn schreef:
15-11-2025 13:30
Hehehe, ik ben er weer niet. Een compleet nieuwe Yasmijn. Er restte mij niets anders dan een nieuw Yasmijnaccount aan te maken met een nieuw e- mailadres. Bijna 30 jaar heeft de oude yasmijn bestaan, zonder gedoe met wachtwoorden en mailadressen.

Mocht het helpen: sinds een paar jaar is het wél mogelijk om je mailadres aan te passen. Dat kan onder Voorkeuren > Account.
Als je het aandurft. ;-D
Nou, ik heb de inbox nog open.
Courage schreef:
15-11-2025 13:41
Mocht het helpen: sinds een paar jaar is het wél mogelijk om je mailadres aan te passen. Dat kan onder Voorkeuren > Account.
Als je het aandurft. ;-D
Voorlopig doe ik niks meer 😆
Yasmijn schreef:
15-11-2025 13:41
Voorlopig doe ik niks meer 😆

Dat snap ik. :D

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven