Entertainment alle pijlers

Rechtszaak Marco Borsato

28-10-2025 11:31 2830 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 13:10
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Baggal schreef:
13-11-2025 20:52
Een combinatie vermoed ik. Borsato heeft beweerd dat roem erotiseert. Kennelijk kickte hij op zijn naamsbekendheid, volle zaken en succesvolle carrière en verbond daar erotiek mee. Dat is op zich best menselijk. Maar ik vind het heel opvallend dat bepaalde mensen in de showbizz of sportwereld, en dan heb ik het duidelijk niet alleen over Borsato, menen dat ze dit soort dingen wel even kunnen maken en ermee weg kunnen komen: Jeroen Rietbergen, Thijs Römer, Ali B., Marco Borsato, Patrick Kluivert, etc. Niet allen veroordeeld, wel in verband gebracht met seksueel overschrijdend gedrag.
En internationaal Andrew Mountbatten-Windsor, Donald Trump, Bill Clinton, Harvey Weinstein, Sean ‘Diddy’ Combs, Berlusconi, Dominique Strauss-Kahn, Kevin Spacey en de list goes on…

Onder succesvolle mannen is dit (blijkbaar) een vaker voorkomend verschijnsel. Zoals Borsato zelf zei: het erotiseert. Maar om het dan passend te vinden om sexy lingerie te kopen met een 15 jarige of haar geile appjes te sturen… :roll: .

Ter vergelijking: mijn preutsere vader heeft nog nooit lingerie met mij gekocht vroeger - het idee! Of dat hij mij een berichtje zou sturen over seks of bij mij in bed zou kruipen als ik naakt zou zijn, etc. :-( .
Ik weet het niet.

Het komt ook bij niet beroemde en minder machtige en arme mannen veelvuldig voor.

Dat mannen overal erotiek aan verbinden is ook niets nieuws.

Ik snap je analyse. En ik vind het ook interessant naar dit soort dingen te kijken. Anderzijds verklaart het zo weinig over de rest van de mannen die ook over schreef gaat.
Paradise schreef:
13-11-2025 18:48
Je hoeft geen geschoolde zanger te zijn om een zanger te zijn die daarmee zijn brood verdient.

En dit topic gaat toch niet over Borsato als zanger?

Sorry hoor, maar wat een niveau als het daar wel over moet gaan.
Hier ben ik het wel mee eens, beetje flauw om het acteertalent van Leontien of om überhaupt zijn kinderen erbij te halen. Zoals in dit topic vaker is gezegd over de moeder van het slachtoffer: zij staan niet terecht toch?
Paradise schreef:
13-11-2025 21:02
Ik weet het niet.

Het komt ook bij niet beroemde en minder machtige en arme mannen veelvuldig voor.

Dat mannen overal erotiek aan verbinden is ook niets nieuws.

Ik snap je analyse. En ik vind het ook interessant naar dit soort dingen te kijken. Anderzijds verklaart het zo weinig over de rest van de mannen die ook over schreef gaat.

Mijn persoonlijke ervaring is dat het vaak vooral mannen zijn die menen dat ze er recht op hebben, er wel weg mee kunnen komen, etc. Een bepaalde arrogantie die ik in verband breng met de (zakelijke) successen zoals Borsato dat ook zelf omschreef: macht erotiseert. Men vindt mij leuk, ik verdien lekker en hang mijn leuter er geregeld bij anderen in.

Als dat twee of meer volwassenen zijn die dat allebei/allemaal graag willen is het anders. Kun je hoogstens iets vinden van het feit dat hij vreemd ging (al hebben sommige partners daar afspraken over). Wanneer het een minderjarige betreft is het een ander verhaal natuurlijk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Turtlerain schreef:
13-11-2025 21:14
Hier ben ik het wel mee eens, beetje flauw om het acteertalent van Leontien of om überhaupt zijn kinderen erbij te halen. Zoals in dit topic vaker is gezegd over de moeder van het slachtoffer: zij staan niet terecht toch?
Volledig eens. Zijn gezin en ex zijn meegezogen in deze saga. Die hebben wat mij betreft hun bak ellende wel gehad. Om ze hier nu ook te bekritiseren over hun gebrek aan acteer of presentatie talent vind ik niet terecht.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
13-11-2025 21:17
Mijn persoonlijke ervaring is dat het vaak vooral mannen zijn die menen dat ze er recht op hebben, er wel weg mee kunnen komen, etc. Een bepaalde arrogantie die ik in verband breng met de (zakelijke) successen zoals Borsato dat ook zelf omschreef: macht erotiseert. Men vindt mij leuk, ik verdien lekker en hang mijn leuter er geregeld bij anderen in.

Als dat twee of meer volwassenen zijn die dat allebei/allemaal graag willen is het anders. Kun je hoogstens iets vinden van het feit dat hij vreemd ging (al hebben sommige partners daar afspraken over). Wanneer het een minderjarige betreft is het een ander verhaal natuurlijk.
Ik snap je punt.

Maar zoals je zelf zegt: vreemd gaan, daar kun je hooguit iets van vinden.

Maar Borsato staat terecht omdat hij aan een 15-jarig meisje heeft gezeten op zijn bijna 50-ste.

Bedoel je dat bepaalde mannen met succes denken straffeloos aan minderjarige meisjes te kunnen zitten? Maar precies dat komt toch overal voor?

En paar jaar geleden werden bijvoorbeeld 17 mannen opgepakt omdat ze betaalde seks hadden gehad met een minderjarig meisje. Maar dit komt ook veelvuldig voor in de vorm van grooming, of door gymleraren etc zoals in dit topic valt te lezen.

Het is toch niet zo dat machtige mannen een bijzondere interesse hebben in minderjarige meisjes? Dat vind ik niet logisch.

Dat hij hem dacht overal in te kunnen hangen doet wat dat betreft niet zoveel ter zake.
Paradise schreef:
13-11-2025 21:37
Ik snap je punt.

Maar zoals je zelf zegt: vreemd gaan, daar kun je hooguit iets van vinden.

Maar Borsato staat terecht omdat hij aan een 15-jarig meisje heeft gezeten op zijn bijna 50-ste.

Bedoel je dat bepaalde mannen met succes denken straffeloos aan minderjarige meisjes te kunnen zitten? Maar precies dat komt toch overal voor?

En paar jaar geleden werden bijvoorbeeld 17 mannen opgepakt omdat ze betaalde seks hadden gehad met een minderjarig meisje. Maar dit komt ook veelvuldig voor in de vorm van grooming, of door gymleraren etc zoals in dit topic valt te lezen.

Het is toch niet zo dat machtige mannen een bijzondere interesse hebben in minderjarige meisjes? Dat vind ik niet logisch.

Dat hij hem dacht overal in te kunnen hangen doet wat dat betreft niet zoveel ter zake.
Voor de duidelijkheid: niet zozeer minderjarige meisjes; wel seksueel overschrijdend gedrag (meer in algemene zin). Alsof het een soort van een “recht” is. Ik lees nu Nobody’s Girl en daar lees je dat patroon ook.

Verder vond Hans Klok het ook nodig zijn zegje te doen: “Hij is er gewoon ingeluisd.” :frusty: en vergelijkt het op voorhand met een gerechte dwaling zoals bij Lucia de B :@@: . Zie https://www.mediacourant.nl/2025/11/han ... stukmaken/
my god today...

Hans tover jezelf even weg
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
14-11-2025 10:24
my god today...

Hans tover jezelf even weg
:HA:

Moest wel even om je opmerking “tover jezelf even weg” lachen. Ik ben het wel eens met Marga Scheide: eenzelfde gevoel heb ik er ook aan overgehouden: raar.

https://www.mediacourant.nl/2025/11/mar ... -erg-raar/
Baggal schreef:
14-11-2025 11:15
:HA:

Moest wel even om je opmerking “tover jezelf even weg” lachen. Ik ben het wel eens met Marga Scheide: eenzelfde gevoel heb ik er ook aan overgehouden: raar.

https://www.mediacourant.nl/2025/11/mar ... -erg-raar/
:lol:

nh eindelijk een BNer die wat ''zinnigs'' zegt
Relax we're all crazy, it's not a competition
Turtlerain schreef:
13-11-2025 21:14
Ze profileren zich aardig in de media over hoe trots ze zijn op stalko en geloven dat hij vast en zeker niet veroordeeld word. En daar vind men wat van en dat mag ook.

Ik zou niet trots kunnen zijn op een vader die zijn leuter in verschillende vrouwen heeft gehangen omdat hij in een intimiteitsvacuum zat. Die vunzige appjes stuurt naar een 15 jarig meisje, e met haar lingerie gaat kopen.
En waar hij nog meer van beschuldigd word. Ik zou kwaad op hem zijn en hem niet op lopen te hemelen in de media en tijdens een filmpremiere.

Die kinderen en Leontien kunnen zich beter maar gedeisd houden tot de uitspraak er is.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Mutsje78 schreef:
16-11-2025 00:04
Ze profileren zich aardig in de media over hoe trots ze zijn op stalko en geloven dat hij vast en zeker niet veroordeeld word. En daar vind men wat van en dat mag ook.

Ik zou niet trots kunnen zijn op een vader die zijn leuter in verschillende vrouwen heeft gehangen omdat hij in een intimiteitsvacuum zat. Die vunzige appjes stuurt naar een 15 jarig meisje, e met haar lingerie gaat kopen.
En waar hij nog meer van beschuldigd word. Ik zou kwaad op hem zijn en hem niet op lopen te hemelen in de media en tijdens een filmpremiere.

Die kinderen en Leontien kunnen zich beter maar gedeisd houden tot de uitspraak er is.
Maar dit is ook de vader die jou leerde fietsen en een kusje op je knie gaf toen je viel. En die die enge spin weghaalde op je kamer toen je bang was. De man die je hielp met het uitblazen van de kaarsjes toen je een jaar ouder werd en degene die er altijd als veilige haven in je leven was, Dan kan Miep vanuit haar computertje ergens in nederland wel roepen dat die heel kwaad zou zijn, maar kind van ervaar je het dan net effe anders.
Baggal schreef:
13-11-2025 21:45
Voor de duidelijkheid: niet zozeer minderjarige meisjes; wel seksueel overschrijdend gedrag (meer in algemene zin). Alsof het een soort van een “recht” is. Ik lees nu Nobody’s Girl en daar lees je dat patroon ook.
Interessant. Ik ga dat boek ook eens lezen. Ik hoor deze bewering namelijk vaker en het zal wel kloppen, maar het strookt totaal niet met mijn beeld van mannen die zich seksueel overschrijdend gedragen. De mannen die mij lastiggevallen hebben en erger, waren altijd kansloze tokkies waar je op voorhand al met een grote boog omheen zou lopen. Dat is ook het beeld (misschien onterecht hoor) dat ik heb van patiënten in tbs-klinieken.
Mutsje78 schreef:
16-11-2025 00:04

O ik ben het met je eens dat je iets mag vinden over het feit dat ze hem in de media steunen en je mag zeker ook zeggen dat je het onhandig, stom vindt etc.
Maar mijn reactie ging over de posts een paar pagina’s terug over Leontien, of ze wel of niet kan acteren, dat ze allemaal niks kunnen en meer in die trant. Het doet niet terzake hoe talentvol ze zijn. Hoewel ik wel snap hoe zo’n discussie kan lopen hoor, er wordt van alles bijgehaald en tussen neus en lippen door genoemd.

En mensen waren in dit topic heel fel als de moeder van het slachtoffer werd besproken, dan denk ik wees consequent: als we het niet over de moeder van de slachtoffer mogen hebben, dan ook niet over de familie van de dader. Die staan allemaal niet terecht.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
16-11-2025 01:12
Maar dit is ook de vader die jou leerde fietsen en een kusje op je knie gaf toen je viel. En die die enge spin weghaalde op je kamer toen je bang was. De man die je hielp met het uitblazen van de kaarsjes toen je een jaar ouder werd en degene die er altijd als veilige haven in je leven was, Dan kan Miep vanuit haar computertje ergens in nederland wel roepen dat die heel kwaad zou zijn, maar kind van ervaar je het dan net effe anders.
Ja moet enorm verwarrend zijn voor de kinderen van Marco. Hij zal ongetwijfeld een lieve vader voor ze zijn maar blijkt een smeerlap. Hoe moet je daar in godsnaam mee dealen.
Turtlerain schreef:
16-11-2025 12:29
Ja moet enorm verwarrend zijn voor de kinderen van Marco. Hij zal ongetwijfeld een lieve vader voor ze zijn maar blijkt een smeerlap. Hoe moet je daar in godsnaam mee dealen.
Om te beginnen door dat privé te doen.
Lijkt me heel goed voor verwerking en gemoedstoestand om niet in het openbaar en op social media je hart te luchten, dat zorgt alleen maar voor enorme ruis.
Ik kan me ook niet voorstellen dat niemand dat tegen ze gezegd heeft.
LaFleurNoire schreef:
16-11-2025 13:01
Lijkt me heel goed voor verwerking en gemoedstoestand om niet in het openbaar en op social media je hart te luchten, dat zorgt alleen maar voor enorme ruis.

Ongetwijfeld, maar daar luister je dan toch niet naar als verontwaardigd kind? "Mijn vader wordt door het slijk gehaald in het openbaar, dan mag ik daar dan toch zeker wel wat over zeggen, ik laat me niet monddood maken, ik heb het recht om voor mijn vader op te komen!". Of zoiets.

Dat je beter stil kan zitten als je geschoren wordt is een wijsheid die niet zo goed doordringt als je emotioneel bent. En we leven in een wereld waarin iedere scheet op social media breed uitgemeten wordt, dus waarom zou de social mediageneratie luisteren naar iemand die ze aanraadt zich stil te houden?
Voor de goede orde ik zou ze ook aanraden zich stil te houden, maar ik denk ook dat verstandige adviezen weinig weerklank vinden.
Harba lorifa
LaFleurNoire schreef:
16-11-2025 13:01
Ik denk echt dat Marco B. Actief vrienden heeft gevraagd voor hem een goed woordje te doen in de media. Al dan niet op advies van de Knoopsen. Alles dat het narratief ondersteunt helpt.
Het is gewoon zo dat vooral de mannen van af n jaar of 35 nog steeds denken overal mee weg te komen .
Ach doe niet zo kinderachtig doe niet zo flauw is heel normaal hoor dat ik je zo vast pak.
Denk of hoop in ieder geval dat de jongere jongens er anders over denken en vrouwen niet zien als n gebruiks artikel.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
16-11-2025 13:23
Het is gewoon zo dat vooral de mannen van af n jaar of 35 nog steeds denken overal mee weg te komen .
Ach doe niet zo kinderachtig doe niet zo flauw is heel normaal hoor dat ik je zo vast pak.
Denk of hoop in ieder geval dat de jongere jongens er anders over denken en vrouwen niet zien als n gebruiks artikel.

Ik denk dat een heleboel mannen zichzelf zien als gewoon een aardige gast, en "natuurlijk zijn vrouwen geen gebruiksartikel, ben je gek joh".

Maar mannen zijn wel enorm gewend dat zij bepalen wat normaal is. Als zíj bedoelen een geintje te maken, dan ís het ook een geintje en dan is het heel flauw als vrouwen daar zo'n punt van maken. Als zíj een vrouw vastpakken zonder de bedoeling te hebben haar gewelddadig te verkrachten, maar "gewoon jeweetwel even lekker vriendschappelijk vastpakken en ze voelt zo lekker en ze bedoelen het toch niet slecht" dan is het heel flauw dat die vrouwen daar een hoop drama om maken want zo was het toch allemaal niet bedoeld. En "ze had toch nee kunnen zeggen, en dan was hij heus wel opgehouden. Ik ben toch geen monster of zo"? Dat vrouwen een andere visie hebben op wat normaal en wenselijk is, en dat ze daarnaar hebben te luisteren, gaat nog maar moeizaam.

Wat dat betreft vraag ik me af of het onder de jongere generatie veel beter gaat worden hoor. Misschien in bepaalde bubbels wel, maar er zijn toch ook een boel jongens die beinvloed worden door het verkeerde slag influencers.
Harba lorifa
Bontebok schreef:
16-11-2025 13:14
Ik denk echt dat Marco B. Actief vrienden heeft gevraagd voor hem een goed woordje te doen in de media. Al dan niet op advies van de Knoopsen. Alles dat het narratief ondersteunt helpt.
Zou best kunnen. Ik vind het gek dat BN-ers op basis van vriendschappelijke overwegingen zo overtuigd zijn van zijn onschuld. Zo zelfs, dat ze menen dat het passend is om daarvoor de contact te hebben met de media zelfs nu de zaak nog onder de rechter is.
Ginevra schreef:
16-11-2025 13:30
Ik denk dat een heleboel mannen zichzelf zien als gewoon een aardige gast, en "natuurlijk zijn vrouwen geen gebruiksartikel, ben je gek joh".

Maar mannen zijn wel enorm gewend dat zij bepalen wat normaal is. Als zíj bedoelen een geintje te maken, dan ís het ook een geintje en dan is het heel flauw als vrouwen daar zo'n punt van maken. Als zíj een vrouw vastpakken zonder de bedoeling te hebben haar gewelddadig te verkrachten, maar "gewoon jeweetwel even lekker vriendschappelijk vastpakken en ze voelt zo lekker en ze bedoelen het toch niet slecht" dan is het heel flauw dat die vrouwen daar een hoop drama om maken want zo was het toch allemaal niet bedoeld. En "ze had toch nee kunnen zeggen, en dan was hij heus wel opgehouden. Ik ben toch geen monster of zo"? Dat vrouwen een andere visie hebben op wat normaal en wenselijk is, en dat ze daarnaar hebben te luisteren, gaat nog maar moeizaam.

Wat dat betreft vraag ik me af of het onder de jongere generatie veel beter gaat worden hoor. Misschien in bepaalde bubbels wel, maar er zijn toch ook een boel jongens die beinvloed worden door het verkeerde slag influencers.
Eens. De opmerkingen dat het dan als jou als vrouw ligt… Neen, het uitgangspunt is dat je niet ongevraagd aan iemand gaat zitten plukken. En mannen gaan dan weleens te makkelijk met de gevoelens van vrouwen om.

En Borsato is natuurlijk geen agressieve verkrachter, maar heeft in mijn optiek wel bepaalde, seksuele grenzen overschreden ten opzichte van een minderjarige, jonge vrouw.
Ja eens met bovenstaande, het frappante is dat ze dit dan nou weer nooit bij een andere man zouden doen. Ze vastpakken en ongepaste grapjes maken onder de mommer ' geintje, sjeezuus dat je daar niet tegen kan. Tegenwoordig kan je niks meer zeggen' ' doe ik bij al mn vriendinnen'.
Vreemd genoeg nooit bij je mannelijke vrienden, je moeder of je zus.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Bontebok schreef:
16-11-2025 13:14
Mwa, ik denk niet dat de rechtbank zijn oren laat hangen naar een instagrampost van wie dan ook. En dat weten de Knoopsen heus wel.
En nú in één keer goed
Greebo123 schreef:
18-11-2025 16:40
Mwa, ik denk niet dat de rechtbank zijn oren laat hangen naar een instagrampost van wie dan ook. En dat weten de Knoopsen heus wel.
Rechtbank niet, maar de publieke opinie wel.
Bontebok schreef:
18-11-2025 16:41
Rechtbank niet, maar de publieke opinie wel.
In de publieke opinie zie je duidelijk twee kampen: mensen die vinden dat Borsato er door moeder en dochter is ingeluisd en mensen die vinden dat Borsato echt beter had moeten weten (en handelen). Vooral veel BN-ers die zich achter Borsato scharen en vinden dat ze hem een hart onder de riem moeten steken, want “die zingende coltrui was zo’n aardige gast…”

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven