Rechtszaak Marco Borsato
woensdag 19 november 2025 om 17:27
Je doet je naam eer aanLolplusLolisHiHi schreef: ↑19-11-2025 17:23Maar waarschijnlijk wel een verzonnen reactie. Om maar in thema te blijven: 'de meeste quootjes zijn bedrog';
Ars longa, vita brevis
woensdag 19 november 2025 om 17:30
Waarom zou onderzocht moeten worden wat advocaten en een beklaagde beweren in hun verweer? Op welke grond?
Zo zie je maar weer hoeveel invloed kwaadaardig geroddel, want meer is het niet van de Knoopsen en Marco, op mensen heeft.
woensdag 19 november 2025 om 17:51
Sabeltandcavia schreef: ↑19-11-2025 17:11Bij 'zingende coltrui' hoort bij mijn weten nog de toevoeging 'met dat huilkapsel'. Heb ik hier op Viva geleerd.![]()
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 19 november 2025 om 17:52
Daar heb je een punt.LaFleurNoire schreef: ↑19-11-2025 17:30Waarom zou onderzocht moeten worden wat advocaten en een beklaagde beweren in hun verweer? Op welke grond?
Zo zie je maar weer hoeveel invloed kwaadaardig geroddel, want meer is het niet van de Knoopsen en Marco, op mensen heeft.
Ik ben niet zo thuis in rechtzaken.
Maar ik denk, misschien onterecht, dat er vast een kern van waarheid in zal zitten.
En anders hebben de Knoopsen en Marco een hele rijke fantasie. Naakt behangen, wie bedenkt dat nou?
woensdag 19 november 2025 om 18:07
woensdag 19 november 2025 om 18:17
Ik ben ook niet thuis in rechtszaken, maar ik snap nog wel dat two wrongs niet one right maken. MB was gewoon fout, en daar staat ie nu dus voor terecht. Die moeder was vast ook fout, maar die staat niet terecht. Als MB ook maar een heel klein beetje kloten had gehad had ie aangifte gedaan tegen die moeder, maar hij koos ervoor dat niet te doen en lekker mee te gaan in de mores van het gezin. En dat maakt MB zelfs extra fout.
Natuurlijk, het staat jou en iedereen en zijn moeder natuurlijk altijd vrij een aanklacht in te dienen tegen die moeder, en de kans is best aanwezig dat zij dan ook een flink probleem heeft. Maar dat verandert allemaal geen klap aan het feit dat MB, in eigen persoon, alle grenzen ver overschreden heeft en in deze rechtszaak gaat het alleen daar om.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
woensdag 19 november 2025 om 18:46
Anna75 schreef: ↑19-11-2025 16:23Toch weer gezwicht -ik, niet JB- voor de Mediacourant...: Jada Borsato slaat terug naar Angela de Jong: 'Heb je wel geluisterd?' https://share.google/NceA2Zlcja6JoV4lm

ben geen fan van Angela, maar ze heeft gelijk
Sabeltandcavia schreef: ↑19-11-2025 17:11Bij 'zingende coltrui' hoort bij mijn weten nog de toevoeging 'met dat huilkapsel'. Heb ik hier op Viva geleerd.![]()
Relax we're all crazy, it's not a competition
woensdag 19 november 2025 om 18:48
Ja, denk je dat echt? Maar op welke grond dan? Naakt behangen is toch niet strafbaar verder? Stel het verhaal van Knoops2 en DZC klopt, dan kan haar toch hooguit discutabel ouderschap worden verweten? En aangezien de dochter nu zelf ruim volwassen is, gaat Veilig Thuis daar echt niks meer mee doen. Ik denk eigenlijk dat DZC zelf wél gewoon aangifte tegen moeders had gedaan als hij of zijn advocaten ook maar iets strafbaars hadden vermoed.Lady*Voldemort schreef: ↑19-11-2025 18:17Ik ben ook niet thuis in rechtszaken, maar ik snap nog wel dat two wrongs niet one right maken. MB was gewoon fout, en daar staat ie nu dus voor terecht. Die moeder was vast ook fout, maar die staat niet terecht. Als MB ook maar een heel klein beetje kloten had gehad had ie aangifte gedaan tegen die moeder, maar hij koos ervoor dat niet te doen en lekker mee te gaan in de mores van het gezin. En dat maakt MB zelfs extra fout.
Natuurlijk, het staat jou en iedereen en zijn moeder natuurlijk altijd vrij een aanklacht in te dienen tegen die moeder, en de kans is best aanwezig dat zij dan ook een flink probleem heeft. Maar dat verandert allemaal geen klap aan het feit dat MB, in eigen persoon, alle grenzen ver overschreden heeft en in deze rechtszaak gaat het alleen daar om.
woensdag 19 november 2025 om 18:57
@LadyVoldemort, wat jij schrijft vind ik ook.bartjes schreef: ↑19-11-2025 16:20Mee eens, in mijn omgeving ook.
En dan ook zeggen: we waren er niet bij he?
Ja dag! Zo werkt het niet.
Ik vind ook iets van de moeder, maar Marco is zelf verantwoordelijk voor de dingen die hij heeft gedaan.
En dat heeft hij gewoon niet slim gedaan. Hij had beter moeten weten, op dat moment, niet achteraf.
Mijn conclusie: Marco is degene die fout zit.
En naar de moeder mag ook een onderzoek gestart worden.
Marco staat terecht. En terecht!
(Ik ga maar weer in meeleesstand in dit topic
woensdag 19 november 2025 om 19:04
LolplusLolisHiHi schreef: ↑19-11-2025 18:48Ja, denk je dat echt? Maar op welke grond dan? Naakt behangen is toch niet strafbaar verder? Stel het verhaal van Knoops2 en DZC klopt, dan kan haar toch hooguit discutabel ouderschap worden verweten? En aangezien de dochter nu zelf ruim volwassen is, gaat Veilig Thuis daar echt niks meer mee doen. Ik denk eigenlijk dat DZC zelf wél gewoon aangifte tegen moeders had gedaan als hij of zijn advocaten ook maar iets strafbaars hadden vermoed.
Hij heeft (jaren geleden) aangifte tegen het slachtoffer gedaan vanwege smaad/laster, en tegen de moeder vanwege het uitlokken daarvan.
woensdag 19 november 2025 om 19:15
Ja hij heeft tegenaangifte gedaan.MissUnderstood schreef: ↑19-11-2025 19:04Hij heeft (jaren geleden) aangifte tegen het slachtoffer gedaan vanwege smaad/laster, en tegen de moeder vanwege het uitlokken daarvan.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
woensdag 19 november 2025 om 19:20
En wat is er gebeurd met die aangifte? Ik kan me niet herinneren dat hij in het gelijk is gesteld. Of loopt dat ook nog steeds?
En die aangifte wegens smaad/laster had niets te maken met die moeder die blijkbaar zo’n slechte ouder was dat hij niet anders kon dan een 15- jarige bepotelen maar ging om het feit dat de dochter aangifte had gedaan en hij daar kleinzielig op reageerde door zelf dan ook maar aangifte te doen.
En die aangifte wegens smaad/laster had niets te maken met die moeder die blijkbaar zo’n slechte ouder was dat hij niet anders kon dan een 15- jarige bepotelen maar ging om het feit dat de dochter aangifte had gedaan en hij daar kleinzielig op reageerde door zelf dan ook maar aangifte te doen.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 19-11-2025 19:24
53.90% gewijzigd
woensdag 19 november 2025 om 19:23
Wat voor onderzoek en wie zou dat moeten initieren?
vivalafete25 wijzigde dit bericht op 19-11-2025 19:27
1.01% gewijzigd
woensdag 19 november 2025 om 19:24
Vaak wachten ze met beoordeling tot de onderliggende strafzaak (die van MB dus) is afgedaan. Met een veroordelend vonnis van de rechtbank heb je gelijk een goede reden om te zeggen dat wat zij zegt dus niet verzonnen is en kan die aangifte gelijk de prullenbak in.LaFleurNoire schreef: ↑19-11-2025 19:20En wat is er gebeurd met die aangifte? Ik kan me niet herinneren dat hij in het gelijk is gesteld. Of loopt dat ook nog steeds?
donderdag 20 november 2025 om 08:57
Klopt wat betreft Marco. Sterker nog, hij had het bevoegd gezag moeten informeren. Hij mag van mij jaren achter de tralies!!
Maar ..... Als de moeder werkelijk haar minderjarige dochter aan Marco aan heeft geboden (hypothetisch) dan is ook zij hartstikke strafbaar. Dat is kindermisbruik/mensenhandel/seksuele uitbuiting . En als er dan nog geen vervolging is wordt het tijd dat het openbaar ministerie deze beerput gaat opentrekken. Eerst Marco vastzetten en dan moeder uitgebreid onderzoeken.
donderdag 20 november 2025 om 10:59
Maar het is toch vrij basaal: het OM heeft onderzoek gedaan. Als daarbij een strafbare rol van de moeder naar boven was gekomen, dan hadden ze dat gezien en iets mee gedaan. En uit hun onderzoek is kennelijk, ook niet naar aanleiding van getuigenverklaringen, niks meer naar voren gekomen dan een "lossere seksuele moraal", zoals ze ook op zitting al hebben gezegd. Als dat meer dan dat was geweest, dan was er misschien reden geweest haar te vervolgen. Maar dat is dus niet gebeurd. Wat dus betekent dat er niet meer was. Het enige dat nu gebeurt, is dat MB van alles loopt te roeptoeteren over die moeder en dat de goegemeente daar toch wat makkelijk in mee lijkt te gaan. Maar nogmaals: als het onderzoek daartoe aanleiding had gegeven, dan hadden ze daar iets mee gedaan. Dat dat niet is gebeurd zegt alles, los van wat MB en zijn advocaten nu allemaal roepen.
donderdag 20 november 2025 om 19:56
Een losse moraal is niet strafbaar. Het doet bij mensen wel de wenkbrauwen fronsen en ik vind er ook wat van, maar dat heeft met de rechtszaak tegen Borsato niet zoveel te maken. Ontucht met een minderjarige is wel strafbaar. Ik las elders dat Jade Borsato kwaad is op Angela de Jong, omdat laatstgenoemde wel vindt dat Borsato wederrechtelijk gehandeld heeft tegen aangeefster.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 21 november 2025 om 06:03
http://corr.es/609162 "We maken een spektakel van een zedenzaak – omdat we niet kunnen verteren hoe alledaags misbruik is"
vrijdag 21 november 2025 om 07:20
Goed stuk!Lori schreef: ↑21-11-2025 06:03http://corr.es/609162 "We maken een spektakel van een zedenzaak – omdat we niet kunnen verteren hoe alledaags misbruik is"
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 21 november 2025 om 09:31
https://www.linkedin.com/posts/abbie-ch ... vyboNvyMdIMisssunshine schreef: ↑21-11-2025 08:56Ik vond de column van Abbie Chalgoum op instagram, Het land waar we liever meezingen dan nadenken ook heel goed. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik hem kan delen hier.
Als jullie onverhoopt ergens mijn naam zien staan, dan hoor ik dat graag.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in