Dochter wil tongpiercing

13-07-2009 15:30 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste (dochter, 14 jaar) is hemel en aarde aan het bewegen om een tongpiercing voor mekaar te krijgen. Wij vinden het helemaal niks. Maar ja, wat blijkt... 7 van de 10 meiden van de leeftijd hebben zo'n ding tegenwoordig. Dat maakt ons aan het twijfelen. De bezwaren die wij hebben, hebben nl. te maken met "ons" en niet met "haar".

- ordinair (zij vind het prachtig)

- te jong (zij vind van niet)

- gevaarlijk (zij kan kan allerlei wetenschappelijke studies uit de kast halen die het tegendeel bewijzen)

Zij zegt: het is een sieraad, net zoals oorbellen en een navelpiercing. Over 10 jaar is iedereen eraan gewend en vindt niemand het meer raar. Het is mijn lichaam en ik kan m er zo uithalen.......

Wat is jullie mening hierover? ben ik ouderwets?
De wettelijke leeftijdsgrens is idd 16 en dan moet je nog toestemming van je ouders hebben tot je 18e(maar dat valt vast wel te omzeilen). Er zijn vast piercers/tattooeerders die het onder die leeftijdsgrens ook wel doen.

Onder de 16 hier dus geen tattoos en piercings bij onze kinderen. Mijn man heeft een aantal tattoos en een piercing, ik heb zelf ooit een oor vol oorbellen(ik geloof dat het er 10 waren) en een neuspiercing gehad. Zowel in het oor, vooral in het kraakbeen, en in mijn neus kun je duidelijk littekens zien.

Oudste zoon is 9 en weet dat hij later best tattoos of een piercing mag, maar niet voor zijn 16e en liever pas vanaf zijn 18e.
Oh, zoals ik al zei, de wettelijke grens daar mogen ze niet onder. Dus hier dan ook vanaf 16.
Vanaf 16 vind ik een prima leeftijd.

Maar de bedenktijd zou ik dan nog proberen in te lassen om dit het wel een wel overwogen keuze moet vinden en geen impulsieve daad.
Ik lees hier in de discussie dat het er veel mee te maken heeft hoe je zelf bent opgevoed. Ben je zelf streng opgevoed, dan zul je eerder geneid zijn om ook je eigen kinderen ook zo op te voeden. Ik ben niet streng opgevoed, dus ik vind veel dingen kunnen.
Rider:

Framboos: Nou zo is dat tegenwoordig NIET meer hoor..!

Rider: Verkeer je regelmatig onder puberjongens, en ben je er zelf een? Zo nee, hoe wéét je dat dan?

Ik ben zelf nu 21! Dus weet zeker wel hoe het onder de pubers speelt omdat ik nog jong ben!!

Vind jou opmerkingen een beetje bot. Je mag best een ander standpunt hebben als ik, maar laat elkaar een beetje in haar waarde.

Jij bent van mening dat piercings aanduiden op sex. Ik ben van mening dat het een sieraad is. En het er aan ligt hoe je er mee omgaat. Als je dag en nacht met je tong buitenboord hangt dan kan het misschien een sex signaal afgeven ja. Maar als je er normaal mee omgaat, vind ik dat niet.

Ik heb nooit van jongens gehoord dat ik een signaal afgaf dat ik ze wel even wilde pijpen..?

Ik zou zeker meiden onder de 16 niet aanraden om een piercing te nemen, gewoon omdat het niet mag! Maar je kan heus een beetje mee onderhandelen met je dochter dat ze met een bepaalde leeftijd (16/17/18) wel sommige piercings zou mogen.
quote:Thyra schreef op 14 juli 2009 @ 08:34:

Gheghe, érg is dat he? Dat je dat opeens snápt

Dat is heel erg

Mijn vader dreigde dat als ik ooit een tattoo zou laten zetten - terwijl ik onder zijn dak woonde - dat ie em er met de kaasschaaf vanaf zou halen en hij flipte toen de 'net-echte-plakplaatjes' opeens op mijn arm zaten.... ghegheghe... nu vind ik het wel grappig, toen niet
quote:RosieRo schreef op 14 juli 2009 @ 10:40:

Das toch hypocriet dan?

Jij hebt een mooie tattoo/piercing, maar je kind, nee, die mag dat niet?

Zie echt het bezwaar niet hoor, tatoos en piercings zijn eerder burgerlijk dan ordi tegenwoordig.:)

Ik rij ook auto, dat mag mijn kind ook niet. Ik drink een wijntje en rook een peuk, dat mag mijn kind ook niet. Allemaal dingen waar je als kind geen doordachte keuze over kan maken, simpelweg omdat je hersenpan nog niet voldoende in staat is om de consequenties ervan te overzien.

Mijn huis, mijn regels. Heel simpel.
quote:shining schreef op 14 juli 2009 @ 14:25:

Ik lees hier in de discussie dat het er veel mee te maken heeft hoe je zelf bent opgevoed. Ben je zelf streng opgevoed, dan zul je eerder geneid zijn om ook je eigen kinderen ook zo op te voeden. Ik ben niet streng opgevoed, dus ik vind veel dingen kunnen.Waarheid als een koe wat mij betreft. En zeker iets om niet te vergeten als er discussies zijn over wat wel en niet "kan". Daar is dus gewoon geen gouden standaard voor.
quote:tilalia2 schreef op 14 juli 2009 @ 16:28:

[...]

Dat is heel erg

Mijn vader dreigde dat als ik ooit een tattoo zou laten zetten - terwijl ik onder zijn dak woonde - dat ie em er met de kaasschaaf vanaf zou halen en hij flipte toen de 'net-echte-plakplaatjes' opeens op mijn arm zaten.... ghegheghe... nu vind ik het wel grappig, toen niet Mijn vader dreigde een keilbout door mijn oor te meppen als ik een extra gaatje in mijn oor liet schieten . Maar hij deed het niet toen ik het na een logeerpartijtje bij mijn oom en tante toch had laten doen.
Bedankt voor jullie oprechtheid en het meedenken. Ik heb gisteren overigens tegen mn dochter gezegd dat vanaf haar 18e zelf mag weten wat ze met haar lichaam doet maar dat ze het nu moet vergeten!
quote:shining schreef op 14 juli 2009 @ 14:25:

Ik lees hier in de discussie dat het er veel mee te maken heeft hoe je zelf bent opgevoed. Ben je zelf streng opgevoed, dan zul je eerder geneid zijn om ook je eigen kinderen ook zo op te voeden. Ik ben niet streng opgevoed, dus ik vind veel dingen kunnen.Ik ben heel vrij opgevoed, ik vind zelf 16 jong genoeg.
Ik mocht nooit een piercing van mn ouders. Toen ik 16 was heb ik in beide oren 2 extra gaatjes laten maken, maar daar bleef het ook wel bij. Oh en ik heb mn eerste gaatjes opgerekt tot 5mm.

Maar nu ben ik 18 en woon ik niet meer thuis.

Ben wel blij dat mn ouders me toendertijd hebben tegengehouden, daardoor heb k nu een veel bewustere keuze gemaakt over mijn tongpiercing.

Voor je 16e mag je sowieso geen piercing laten zetten zonder ouderlijke toestemming, gebeurd het wel dan moet je ver ver ver van die shop vandaan blijven.
quote:Thyra schreef op 13 juli 2009 @ 16:16:

Ik heb het eerst mijn tandarts gevraagd, of het kwaad kon of niet, zo'n tongpiercing. En zijn antwoord was dat het in vrijwel alle gevallen schade aan de tanden oplevert.

Nu heb je tegenwoordig wel balletjes die niet tikken, maar toch.

De meeste tandartsen weten niets van piercings en zijn per definitie anti. Schade ontstaat wanneer mensen niet op tijd het lange staafje laten verwisselen voor een korte en wanneer ze constant aan het spelen zijn met de piercing. Als je er niet mee speelt en een goed passend staafje draagt, is er zeer weinig kans op schade.

Om nog even antwoord te geven op de vraag: onder de 16 mag je geen piercings laten zetten volgens de wet. Als een studio dit toch doet, overtreden ze de regels en wie weet welke regels ze nog meer aan hun laars lappen. Vanaf 16 mag het, maar dan met toestemming van een ouder.
En je piercing moet niet al te ver naar voren gezet zijn uiteraard anders komen die balletjes alsnog tegen je tanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven