Hulp voor gedupeerde alleenstaande moeder zonder vangnet

19-11-2025 12:17 3 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedendag,

Heel brutaal maar brutale mensen hebben de halve wereld…
Ik ben een alleenstaande moeder van 3 kinderen onder de 18 jaar, vader is niet in beeld.
Wij hebben jarenlang in ellende geleefd door de toeslagenaffaire.
Hier zitten wij nog steeds middenin.
Ik als moeder voel het nog steeds als oneerlijk en worden niet gehoord.
Er is geen vangnet denk hierbij aan vrienden of familie.
Jarenlang in isolatie geleefd door schaamte.
Wonen nu ook in totaal nieuwe stad en hebben niets om op terug te vallen.
De feestdagen komen eraan en dat is nog extra moeilijk.

Hierbij de vraag
Ik ben dus op zoek naar iets van thuiswerk of een andere oplossing om meer inkomen te genereren voor mij en mijn kinderen.

Wie heeft een tip voor deze alleenstaande mama die nog steeds depressief is maar blijft staan voor de kinderen.
Mijn dank is groot
Wat een lastige situatie.
TIps voor thuiswerk heb ik niet maar veel tieners, (vanaf 13 jaar) nemen een bijbaan om extra's zelf te kunnen betalen. Dit kan naast werken in bijvoorbeeld de horeca of winkel ook oppassen of schoonmaken zijn.

MIsschien kan je eens kijken of er in je nieuwe stad iets laagdrempeligs is om buurtgenoten te leren kennen?
Iets bij een buurthuis misschien?

Heb je hulp ivm depressie?
Anders zou ik je ook een afspraak bij de huisarts adviseren voor een doorverwijzing.

Hoewel het zo misschien wel voelt, je hoeft het niet helemaal alleen te doen.
Werk je of heb je een uitkering? Ik vraag het omdat je met een uitkering niet zomaar mag bijverdienen, dan kan je zo weer in de shit terecht komen.

Is schoonmaak bij particulieren niets voor je? Levert je zo € 17,50 - € 20,- per uur op. Veel meer dan je ooit met thuiswerk zal krijgen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven