Magnetisch bouwen, welk merk?

19-11-2023 20:36 78 berichten
Kind is helemaal weg van magnetisch bouwen. Of in ieder geval van de set van een vriendinnetje. Die is van Cleverclixx. Ik zie dat er ook andere merken zijn. Ze kunnen nogal in prijs verschillen. Is duur(der) in dit geval ook beter? Iemand ervaring?

Aanvulling: weet iemand of je bouwstenen van verschillende merken met elkaar kunt combineren? Of werkt het alleen met stenen van hetzelfde merk? Welk merk is het meest uitgebreid?
anoniem_659c07a83cf81 wijzigde dit bericht op 19-11-2023 21:05
58.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
12-11-2024 07:14
Die dingen kunnen niet stuk. Ik vraag me af of er iemand hier is die wel eens een kapotte gezien heeft.

De driehoekjes zijn wat kleiner, maar denk dat een kind dat niet kan inslikken.

De leeftijd lijkt me meer omdat ze het dan beter kunnen. En als ze klein zijn zit er soms een velletje tussen…. Die magneten zijn wel sterk. Dat is wel zielig.
Mijn kind heeft laatst wel 1 stuk gekregen. Geen idee hoe hij voor elkaar kreeg hoor. Ook duplo kwam kind ook aanzetten met een kapot stuk :O
SunShine35 schreef:
03-11-2025 11:08
Wat leuk. Deze lijkt al heel groot. Is dat niet zo? Waar had je meer verbindingsstukjes voor nodig?

Kunnen de auto’s inderdaad zelf rijden? Werkt dat goed? Blijven de verkeersborden goed staan?

Er is ook een soortgelijke set van playmix. Ik twijfel welke ik zal kopen. En er is natuurlijk nog veel meer. Al zag ik dat magneetfeest / gemmicc Chinees is en waarschijnlijk geen keurmerk heeft. Al vind ik dat bij de rest ook moeilijk te achterhalen. Kinderen zijn niet zo heel klein meer, maar wil tenminste iets zonder giftige stoffen natuurlijk.
Hierom heb ik zelf ook voor Coblo gekozen. In mijn familie hebben een aantal opa’s/ oma’s en tantes een klein setje thuis staan, vaak van Chinese merken. Het gaat veel minder lang mee en de stukken zijn ook veel kleiner.
Wij hebben Gladi, van Nederlandse oorsprong! Ooit begonnen met een B merk via Amazon en hoewel 1 van de 3 sets heel stevig was van hetzelfde merk, stonden bouwwerken scheef
Op gegeven moment gladi genomen, 100’stuks erbij, en toen dat reuze goed beviel (net zo goed als duurdere a merken) alle slechte stenen eruit gehaald en weggedaan.
We hebben nu 200 stuks van gladi en op 5 dec komen er nog eens 100 bij.

Het klopt dat het wel pas leuk is vanaf 150 stuks.

Gladi heeft nu ook pastel kleuren, knikkerbaan en racebaan. Knikkerbaan en racebaan gaan niet samen met banen van andere merken. De gewone stenen wel, en goed ook.

Racebaan hebben wij ook maar is minder leuk. Het bouwen is even leuk maar dan ben je gauw klaar. Prikkelt de fantasie minder. De gewone stenen worden hier elke dag gebruikt, meestgebruikte speelgoed van allemaal!

Dochter was 1,5 en zoon 4 toen we de set kregen, konden er beide prima mee! Inmiddels jaar in gebruik.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven