Lijf & Lijn alle pijlers

Gewichtsverlies topic 2025 met tabel deel 2

24-08-2025 20:54 414 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 alweer van het afvaltopic.

Iedereen is welkom om mee te schrijven.,

Een paar basisregels:

* Respecteer elkaar
* Iedereen heeft zijn eigen afvalwijze of afvalmethode, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout
* Het is de bedoeling dat we elkaar op een postieve manier stimuleren en aanmoedigen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!

Veel geluk en succes allemaal !

Nieuwe meeschrijvers kunnen na 2 weken in de tabel, en na 2 weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald om deze overzichtelijk te houden.
gegevens die veranderd moeten worden in de tabel graag dik gedrukt neerzetten zodat het beter te zien is.

NicknameLengteStartHuidigStreefTot afgevallenBMI
Love2dance1.7396.672.370.0-24.324.2
BeeDifferent1.6894.273.569.0-20.726
MissFitz1.6487.771.168.0-16.626.4
Novi1.8092.789.080.0-3.727.5
Luilaksmurf1.78108.5101.690.0-6.931.6
NLNJ1.7085.565.565.0-20.0
Yasminmax1.7691.483.875.0-7.6 27.1
krokusvm1.7068,965.463-3,5
Swaentje1231.6374,173.765 027.9
Pupsel1.6883,381.665-1.728.9
love2dance wijzigde dit bericht op 22-11-2025 12:53
27.21% gewijzigd
love2dance schreef:
09-11-2025 13:24

Heb van de week mijn eerste avond gehad dat ik gesnaaid heb zonder dat ik dat wilde….ook wel terug te herleiden waarom ik dat gedaan had ( te weinig gegeten overdag …stom >:-( ) maar aan de andere kant was het ook pas de eerste keer in een jaar dus oppakken en doorgaan :-D . Ik zat overigens nog steeds maar aan de 1850 kcal hoor dus was nog steeds niet extreem eroverheen.

Mooi dat je jezelf daar niet te hard op afrekent! En weer door :proud:
Ik hoop dan altijd dat die theorie gewoon klopt dat je af en toe je lichaam even weer moet laten schrikken met wat meer calorieën en dat je zo weer harder gaat verbranden. (of spaarstand voorkomen, zoiets was het)
Swaentje123 schreef:
11-11-2025 10:15

Wij hebben momenteel allemaal snoep in huis vanwege Sint Maarten en merk dat het dan een extra uitdaging is om savonds niet een mini twix te eten.

Plan de minitwix gewoon in :idee:
Geniet ervan zonder schuldgevoel en bereken de calorieën.

Ik heb had megalekkere dubai-chocolade in huis. Daar mocht ik van mezelf iedere avond twee blokjes van. Heerlijk genoten.
Ik heb het ook koud. Was altijd al een koukleum maar dat is er zeker niet beter op geworden. Ik heb nu standaard een hemd of tshirt onder mijn trui aan.
Blouses draag al ik al helemáál niet nu.

Vorige week weekje naar de zon en dat was zalig! Al was het na 17.00 uur ook pikkedonker en behoorlijk fris.
Overdag in de bikini en savonds lange broek en trui :proud:

Na terugkomst was ik 4 ons zwaarder, geen idee of dat door vliegen komt of...zeg maar.
Een paar dagen later was het weer weg en ik ben hetzelfde gewicht als voor vertrek, 73,5 kilo.

We hadden daar een luxe ontbijtbuffet. Daar at ik iets meer maar wel nog steeds yoghurt met fruit. Maar ook salade, feta en gebakken eitje. Soms een broodje erbij. En dan geen trek tot een uur of 4 in de middag.
De extra calorieën kwamen wel van uit eten gaan iedere avond. Karafje wijn erbij, aperol spritz op terrasje..
Naja, de schade is beperkt gebleven tot een week niet afgevallen.
@missfitz goed dat je toch ook gegaan bent naar de sportschool. Ik heb er nu ook wel meer moeite mee merk ik om gewoon te gaan. Terwijl ik dus geen moeite heb om savonds weg te gaan om te gaan dansen. Vind ik toch net iets leuker denk ik :hyper:
Ik ga juist het liefst smorgens naar de sportschool, dan heb ik het maar weer gehad :-D

@Beedifferent, superknap hoor dat je gewoon nog hetzelfde weegt. Heel netjes.
En ja dat vliegen kan zelfs wel meer dan 4 ons schelen. Allemaal vocht dat je vasthoud.
Dus je hebt het gewoon heel goed gedaan tijdens je vakantie. Fijn dat je er van genoten hebt.
En niet afgevallen is voor een keer helemaal prima inderdaad. Het moet wel leukl blijven.

Nou hier kan ik de komende tijd misschien wel slecht eten. Mijn paradontitis is terug :cry: :cry: :cry: en nu moet ik weer een heel traject in om de wortels van mijn tanden te laten reinigen diverse keren. Heb het jaren geleden ook al moeten ondergaan en dat voelt niet lekker kan ik je vertellen en de napijn is vreselijk…dus dan gaat er vanzelf weinig in vrees ik facepalm: eerste behandeling van een uur staat gepland :nut:
Zie er nu alweer tegenop…..
Mijn mondhygieniste zei wel gelijk bij binnenkomst dat ze nieuwe client had…ze herkende me bijna niet terug dat was dan weer wel fijn om te horen :-D
Oh meh, naar vooruitzicht L2D. Succes zometeen.
Wat me er ook weer aan herinnert dat ik straks de tandarts moet bellen voor de jaarlijkse controle (naja, zij willen ieder half jaar maar daar heb ik geen behoefte aan. Is allemaal duur genoeg en mijn gebit is prima weer na een kroon vorig jaar)

Oh wat ook heerlijk was op vakantie was dat er (bijna) iedere dag om 11.30 uur aquagym was. Ik heb drie keer mee kunnen doen.
Lekker even sporten en daarna zonder schuldgevoel weer met mijn ereader op mijn ligbed.
Oei, veel sterkte L2D!

En wat lekker Bee, zo laagdrempelig sporten op vakantie.
Goed gedaan, Bee! Toch lekker genoten op vakantie en de schade is beperkt gebleven!

Wat balen L2D, weer paradontitis, ben je voorlopig mooi klaar mee. Ik heb toevallig mijn tandartsafspraak voor volgende maand gepland, hoop dat het weer meevalt. Moet tegenwoordig wel standaard door naar de mondhygiënist ivm tandsteen.

Morgen weer wegen en naar de sportschool, ik hoop dat er wat af is, aan de inzet lag het niet. Die laatste paar kilo gaan wel een stuk lastiger merk ik.
Wat ontzettend vervelend L2D, paradontitis is zo vervelend! Heel veel succes met het vervolg.

Hier even wat langer afwezig geweest. Ik was afgelopen weekend een lang weekend weg met vrienden en heb me heerlijk helemaal laten gaan. Daar heb ik uitgebreid van genoten en nu gaan we weer aan de bak met gezond leven. Dat was deze week wat lastig met heel veel avondafspraken voor mijn werk, waardoor het sporten erbij inschoot. Plus ik moet weer even wennen aan de kou, net als jullie. Dan is de stap om te gaan hardlopen altijd net wat groter. Kou is echt niks voor mij, ik zal blij zijn als het weer voorjaar is hahaha.

Hierbij mijn nieuwe gegevens, lichte toename, maar daar kan ik na afgelopen weekend prima mee leven. Gewicht: 73,7, bmi 27,9
De cijfers voor deze week: gewicht 71.1, totaal afgevallen 16.6, BMI 26.4. Hopelijk volgende week richting de 70.
@swaentje fijn dat je genoten hebt van het weekend, nu idd weer oppakken. Daarom vind ik het zelf altijd wel fijn om gewoon wat in mijn eigen ritme te blijven :-D

@missfitz…het is echt een drama die laatste kilo’ s ook bij mij. Er is bij mij 1 ons! af. En zelfs dat schommelt nog heel erg.

Vandaag bij leefstijlcoach geweest en die had ook geen idee waarom het zo stil blijft staan of eigenlijk schommelt …al weken…en eet nog steeds zoals ik al een jaar doe.
Gek word ik ervan.
Nu heb ik wel wat vaker ergens moeten eten dus ik denk dat het daar toch aan ligt want thuis eet ik precies hetzelfde. .
Nu is er wel weer een cm af in mijn taille dus daar was ik wel blij mee want die stond sinds half oktober nog op 90 cm en die is nu 89 cm. Dus er gebeurd wel iets maar niet op de weegschaal.
En dat met 6 keer per week sporten, had toch wat meer resultaat gehoopt te zien.

Maaaaar we geven niet op natuurlijk, we gaan gewoon dooooooooor :heart:

Vandaag weer de kou getrotseerd om te gaan sporten en lopend naar sportschool gegaan ( goed dat is maar 10 min lopen maar dat zijn er dan weer 20 in totaal)

Fijn weekend allemaal !
Doe ik ook vaak, lopend naar de sportschool. Is hier 18 minuten, maar vond het vandaag te koud. Misschien moet ik ook gaan meten, maar vind het lastig om altijd op precies dezelfde plek te meten. Ik maak mezelf nu wijs dat ik vast spieren aanmaak en dat die zwaarder zijn dan vet. Moet maar weer eens op het meetapparaat van de sportschool gaan staan om eea door te meten.
Huidig: 83,8 kg
Tot afgevallen: 7,6 kg
BMI 27.1

Hallo allemaal, ik heb even een tijdje niet meegeschreven omdat ik door een hele pijnlijke relatiebreuk heen ben gegaan.

Gelukkig ben ik ondanks het emotie-eten wel afgevallen (ik grap stiekem al een beetje dat ik 80 kilo kwijt ben.. dat was die vent ;-))

Na wekenlang verdrietig in bed liggen heb ik nu ook wel echt zin om me wat fitter te voelen, dus kom maar op met die gezonde maaltijden en rondjes hardlopen!
Yasminmax wat vervelend voor je dan heb je een pittige tijd gehad en misschien nog wel. Des te knapper dat je niet aangekomen bent. Ik heb je nieuwe gegevens weer verwerkt in de tabel. Welkom terug. Goed dat je er weer voor gaat.
O dat is pittig dan Yasmiax. Wat knap dat he alsnog bent afgevallen!

Hier vrijdafavond pizza gegeten, lekker zout dus het gewicht stond weer omhoog (onsje erbij sinds vorige week). Maar dat hoeft niet in de tabel, hopelijk volgende week wel iets eraf. Al hadden we vandaag een verkaardag en heb ik 3x taart gegeten.. (we hadden 3 soorten taart, dus een stuk van elke) Ter compensatie bijna geen avondeten gehad, maar echt compenseren doet dat natuurlijk niet. Maar het was wél heel lekker. En morgen gewoon weer proberen verstandig te doen!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven