Mode & Beauty alle pijlers

Jaren 20 outfit met gewone kleding

20-11-2025 21:10 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb binnenkort een jaren 20 feest. En ik wil met alle liefde geld uitgeven aan een ding voor op mijn hoofd en een parelketting (nep uiteraard). Maar ik wil eigenlijk geen geld uitgeven aan een verkleedjurk. Kom de leukste dingen tegen hoor online bij de verkleed en feestwinkels, maar ik vind dat toch een beetje zonde geld.

Dus nu zoek ik inspiratie hoe ik met gewone kleding toch een jaren 20 outfit kan maken. Heeft er iemand tips? Ik wil best wat kopen, maar dan vind ik het dus wel fijn als ik het daarna ook nog kan dragen. Een beetje in het kader van de duurzaamheid.
Je komt al een heel eind met een kokerrok, blouse en langer vest. Dan hoef je in principe alleen nog een verlaagde taille te maken op dat vest met een sierriempje. Lage pumps of lage enkellaarsjes en je bent ready to go. Misschien heb je nog een nep bontjasje of zo’n losse nep bontkraag die je a la Wilhelmina om je schouders kunt draperen.

Als je kort haar hebt, dan heb je aan wat gel en eventueel schuifspeldjes genoeg. Heb je langer haar, dan zou ik er een valse bob van maken. Verder knalrode lippenstift.

Verder geen zorgen, er was amper een flapper te vinden in de roaring twenties die in kwastjes en veertjes gehuld rondhuppelde. Dat is een bedenksel van Hollywood.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
LemoosGaatDoor schreef:
20-11-2025 21:23
Je komt al een heel eind met een kokerrok, blouse en langer vest. Dan hoef je in principe alleen nog een verlaagde taille te maken op dat vest met een sierriempje. Lage pumps of lage enkellaarsjes en je bent ready to go. Misschien heb je nog een nep bontjasje of zo’n losse nep bontkraag die je a la Wilhelmina om je schouders kunt draperen.

Als je kort haar hebt, dan heb je aan wat gel en eventueel schuifspeldjes genoeg. Heb je langer haar, dan zou ik er een valse bob van maken. Verder knalrode lippenstift.

Verder geen zorgen, er was amper een flapper te vinden in de roaring twenties die in kwastjes en veertjes gehuld rondhuppelde. Dat is een bedenksel van Hollywood.
Eens! Sowieso, met haar en make up in die stijl kom je al een heel eind.

https://www.google.com/search?client=ta ... AIYAiACKAI
Sowieso is Vinted natuurlijk een optie om toch iets voor eenmalig te kopen, dan hoeft het niet duur te zijn en erna verkoop je het weer door.

Verder ligt het er net aan wat je aan doet normaal ;) alles natuurlijk met lage/geen taille. En met een broek kan ook, met zo’n hoedje en andere accessoires kan dit ook prima.

https://postimg.cc/Z0FR6Qtq
Charlie591 schreef:
20-11-2025 21:25
Sowieso is Vinted natuurlijk een optie om toch iets voor eenmalig te kopen, dan hoeft het niet duur te zijn en erna verkoop je het weer door.

Verder ligt het er net aan wat je aan doet normaal ;) alles natuurlijk met lage/geen taille. En met een broek kan ook, met zo’n hoedje en andere accessoires kan dit ook prima.

https://postimg.cc/Z0FR6Qtq
Maar ook een Vinted pakketje moeten verstuurd worden. Dus net zo goed niet duurzaam, en al helemaal voor eenmalig gebruik.
Niet alles draait om geld.
Nova schreef:
20-11-2025 21:43
Maar ook een Vinted pakketje moeten verstuurd worden. Dus net zo goed niet duurzaam, en al helemaal voor eenmalig gebruik.
Nee, dat snap ik ook wel. Maar dat het niet nieuw gemaakt moet worden scheelt toch ook al een hoop.
Misschien een gek aanbod, maar ik heb een jaren 20 jurk liggen (van een feestwinkel) die je zo mag hebben. Maat 38-40. Met accessoires denk ik. Had een paar jaar geleden een feestje van hele goede vrienden, maar die kon niet doorgaan ivm corona. Dus niet gedragen en nu ligt het al een paar jaar in de kast. Verwacht niet dat ik er ooit nog gebruik van ga maken. Als je intersse hebt, mag je me een pb sturen.
Ik vind de jaren 20 een leuke stijl!
Maar met maat 44 en behoorlijke billen zou ik er niet mee uit de voeten kunnen geloof ik o_o
Kijk eens bij een kringloopwinkel of een 2de hands vintage winkel. Al is die laatste vaak wel duurder. Vooral rond deze tijd vind je denk ik wel feestelijke dingen die in dat thema passen.
Als je een bv een zwarte jurk hebt met korte mouwen , kan je er glanzende lange handschoenen bij dragen, voor een paar euro kan je die al kopen. En misschien ronde kringloop doen, voor bontjas stola. En wat er al gezegd is, nadruk op kapsel en make-up.
Ik ben een keer naar zo’n feest gegaan in een ‘mannenpak’. Zwarte pantalon met strak wit overhemd. Bretels erbij en een strik en een hoedje van de feestwinkel.
Zoek maar op pinterest: jaren 20 herenkostuum dames. Misschien is dat iets voor je?
Dank voor de tips!
Die lage taille vind ik lastig. Ik heb best een goede jurk in de kast voor dit thema maar helaas is die te klein.

En dank voor het aanbod van overnemen, maar ik heb maart 46 dus dat gaat hem niet worden.

Mannenpak is ook nog een idee
Ik heb een bob kapsel, dus dat deel komt wel goed. Maar de kleding blijf ik lastig vinden
Huren een idee?
Ik zou voor zoiets gaan, als je een mouwloze zwarte/paarse/rode/donkerblauwe/donkergroene oid jurk hebt of kunt lenen

Afbeelding
Leuk thema! Een simpel zwart jurkje met korte mouwen kan prima. Stijlen met een lange ketting, een boa, lange handschoenen, schoenen met een bandje over de wreef en een haarband met een veer en zware make up en je bent helemaal roaring twenties. Een sigarettenpijpje (met chocoladesigaret) maakt het helemaal af.
zou je bij de kringloop niet kunnen slagen? het is allemaal vrij recht en dan die gekke taille op heuphoogte met een kek hoedje of speld in je haar

Afbeelding
En doooooor!
Ik wil dus niet mouwloos eigenlijk, haha. Vind dat snel wel echt koud, zo in de winter. Zeker met de temperaturen van nu. Maar op basis van het plaatje hierboven moet ik misschien maar iets zoeken wat recht naar beneden valt en er dan op heuphoogte nog een feestelijke riem omheen te gooien. Ik heb daar dus de perfecte jurk voor, maar die is helaas echt te klein.

Dank weer voor het meedenken allemaal.
We zitten nu midden in de jaren '20 toch? Dus alles in je kledingkast voldoet. :lol:

Zonder dollen: toen ik een jaren '20-feestje had, heb ik foto's gegoogled en naast mijn kledingkast gehouden. Ik had een jurk die met pumps en vest al een aardige 20s vibe gaf. Daar heb ik toen wat accessoires bijgemaakt en bij de kringloop gehaald. (Parelketting en dophoedje geloof ik)

Als je geen geschikt hoedje hebt, kun je misschien met je kapsel compenseren, afhankelijk van je eigen haar qua soort en lengte: https://se.pinterest.com/pin/1125968743161641/
Nova schreef:
20-11-2025 21:43
Vinted koopt de overgebleven 'verzendruimte' in bij de verzenders, vooral Vinted GO/Homerr duurt erg lang qua verzenden en dat komt omdat ze zo milieubewust/lage kosten rijden, dus pakje kan dan heel lang over doen omdat ze wachten op een verzender met plek.

Naast dat er dus niet een nieuw kledingstuk bij komt is de manier van verzenden ook iets beter dan wat nieuws bestellen en dat met de snellere diensten thuis wordt gebracht.
Ik had een keer een bruiloft met thema Peaky Blinders. Toen heb ik een A-jurk aangedaan met een beetje de juiste vibe, ik had ook nog zwarte hakken met zo'n bandje over de wreef en ik had lange handschoenen gekocht, een parelketting, een hoofdband met veren en kralen en bijpassende oorbellen. Had nog zo'n sigarettenhouder met een nepsigaret en klaar was het. En knalrode lippen natuurlijk! Het hoeft niet veel te kosten!
Stressed is just desserts spelled backwards
MissNuada schreef:
21-11-2025 10:45
Vinted koopt de overgebleven 'verzendruimte' in bij de verzenders, vooral Vinted GO/Homerr duurt erg lang qua verzenden en dat komt omdat ze zo milieubewust/lage kosten rijden, dus pakje kan dan heel lang over doen omdat ze wachten op een verzender met plek.

Naast dat er dus niet een nieuw kledingstuk bij komt is de manier van verzenden ook iets beter dan wat nieuws bestellen en dat met de snellere diensten thuis wordt gebracht.
Dat zal allemaal wel, maar het blijft kopen (wat TO niet wil) en verzenden (wat hoe dan ook een ecologische voetafdruk heeft).
Vinted kan een goed alternatief voor nieuw zijn maar niet als je vraagt om een outfit bij elkaar te sprokkelen met kleding die je in de kast hebt hangen/kan lenen oid.
Nova schreef:
21-11-2025 14:46
Dat zal allemaal wel, maar het blijft kopen (wat TO niet wil) en verzenden (wat hoe dan ook een ecologische voetafdruk heeft).
Vinted kan een goed alternatief voor nieuw zijn maar niet als je vraagt om een outfit bij elkaar te sprokkelen met kleding die je in de kast hebt hangen/kan lenen oid.
Ze wil best iets kopen staat er, alleen niet iets wat ze dan maar één keer aan kan. Want: zonde geld.
Ik zou in ieder geval zorgen voor een jurkje tot op de knie. Zoals te zien is op de foto van Broadway. Een korter rokje geeft niet echt de twenties vibe. En accessoires zoals lange kralenkettingen en hoofdbandjes versterken het beeld. En de lage taille natuurlijk. Oh ja, en soepele stoffen. De kringloop is een aanrader in dit geval. Succes! Leuk!
Charlie591 schreef:
21-11-2025 20:03
Ze wil best iets kopen staat er, alleen niet iets wat ze dan maar één keer aan kan. Want: zonde geld.
En in het kader van de duurzaamheid, staat er.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven