Vso
maandag 16 maart 2026 om 13:53
Hoe doen jullie het met voorschoolse opvang? Ik heb een gedeelde co-ouderschap waarbij we 50/50 de zorg hebben op onze 6 jarige zoon. Ik heb de keuze uit 2 banen. Waarbij 1 baan mijn voorkeur heeft, alleen de werktijden zijn wel van 7 tot 16 uur en vrijdag tot 13 uur. Baan 2 heeft werktijden van 9 tot 17.30 uur elke dag. Hij zit al op de BSO maar zou dan ook naar de VSO moeten in geval van baan 1. Hij zal dan worden gebracht vanaf half 7. Ik heb helaas geen familie in de buurt die mij kan helpen. Is dit te doen voor een kleine? Of hebben jullie tips?
maandag 16 maart 2026 om 16:35
Is er uberhaupt VSO om 6 à half 7 's ochtends?
(Hier in de buurt begint zo'n beetje alles pas vanaf 7.)
En hoe reageert kind nu op de BSO?
En om hoe laat zou je hem dan oppikken? Om 16u30? Of heb je nog een zware reistijd en sta je er pas om 17u30?
(Hier in de buurt begint zo'n beetje alles pas vanaf 7.)
En hoe reageert kind nu op de BSO?
En om hoe laat zou je hem dan oppikken? Om 16u30? Of heb je nog een zware reistijd en sta je er pas om 17u30?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 16 maart 2026 om 16:57
Het lijkt me dat je er je leven op aanpast als kind x aantal keer per week om half 6 à 6 uit moet.
Dan moet kind dus gewoon op tijd naar bed.
Maar dat doe je ook als je job 2 aanneemt en thuis bent rond 18u30 en dan nog kookt.
Dan gaat kind dus niet om 19u in bed liggen.
Is dit nu later?
maandag 16 maart 2026 om 17:10
Mijn jongste ging vanaf zijn zesde met het busje naar school, en toen had ie meteen het 'geluk' dat ie als eerste werd opgehaald: om vijf over zeven dus. En aangezien het allemaal wel eerlijk moest gaan werd ie ook als laatste terug gebracht: om kwart voor vijf dus. Die jongen was iedere dag weer helemaal afgedraaid, maar slapen ho maar want prikkels en zo.
En nou ben ik echt niet van die kerk die vindt dat zesjarigen hun leven in alle rust slapend door moeten brengen maar dit was echt niet okee hoor. Dus ik zou in jouw geval zeker niet kiezen voor een voorschoolse opvang vanaf half zeven, als die al bestaat.
En nou ben ik echt niet van die kerk die vindt dat zesjarigen hun leven in alle rust slapend door moeten brengen maar dit was echt niet okee hoor. Dus ik zou in jouw geval zeker niet kiezen voor een voorschoolse opvang vanaf half zeven, als die al bestaat.
Graftak!
maandag 16 maart 2026 om 17:12
Ik denk daarom dat er geen goed of fout is in dit geval.Wissewis schreef: ↑16-03-2026 16:57Het lijkt me dat je er je leven op aanpast als kind x aantal keer per week om half 6 à 6 uit moet.
Dan moet kind dus gewoon op tijd naar bed.
Maar dat doe je ook als je job 2 aanneemt en thuis bent rond 18u30 en dan nog kookt.
Dan gaat kind dus niet om 19u in bed liggen.
Hoe is het ritme als hij bij de andere ouder is? Is dat dan ook x aantal keer door de week? Hoe is het kind zelf? S morgens vroeg wakker en s middags moe of andersom?
Terug van weggeweest
maandag 16 maart 2026 om 17:31
maandag 16 maart 2026 om 17:40
Het is maar wat je gewend bent, in Amerika beginnen de scholen allemaal om 07.30-08.00, en ook gewoon tot een uur of 15.00.Mijniebelle schreef: ↑16-03-2026 17:14Vreselijk.
Ik zal nu wel klinken als opoe (ik ben nota bene nog niet eens 40), maar VSO was niet eens een ding in mijn tijd. Was al vroeg genoeg om om half 9 op school te zitten.
maandag 16 maart 2026 om 17:57
maandag 16 maart 2026 om 18:02
maandag 16 maart 2026 om 18:09
maandag 16 maart 2026 om 18:24
Dat is toch in totaal 3- 3,5 uur per dag verschil met om 6.30 uur naar de VSO en om 16.30 uur opgehaald worden!AnAppleADay schreef: ↑16-03-2026 17:40Het is maar wat je gewend bent, in Amerika beginnen de scholen allemaal om 07.30-08.00, en ook gewoon tot een uur of 15.00.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in