Entertainment alle pijlers

Ademnood

23-11-2025 00:12 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag nog geen topic hierover en ik het net de laatste aflevering gekeken op HBO. Ik vond het soms best heftig hoe het er achter de schermen aan toe ging in die tijd voor Katja, Babette en Guusje. GTST was destijds natuurlijk mateloos populair met o.a een quiz show, boeken, cd etc. Ik weet nog dat er destijds meet & greets waren door het hele land bij de V&D met verschillende cast leden.

Heftig om dan naast GTST zelf ook nog overal optredens te hebben, andere promoties, de roddelpers achter je aan. En vooral Katja had het zwaar in die tijd maar was ook het populairst. Ik weet ook nog dat ik het echt jammer vond dat Linda, Roos en Jessica ging stoppen want ik vond de liedjes erg leuk maar na deze docu vind ik het knap dat ze het zo lang hebben volgehouden. En ook grappig om er achter te komen hoe het is ontstaan en dat het dus gruwelijk uit de hand gelopen is in zekere zin.

Wat vonden jullie van de docu?
Ik vond vooral hun manager Frank Wisse een nare man. Nul empathie, na al die jaren nog steeds verontwaardigd dat ze wilden stoppen omdat ze het niet meer trokken met al die gekte. Hij had het idee dat de Nederlandse Spice Girls hem door de neus waren geboord. Kreeg echt jeuk van die man.

Ik wist ook niet hoe het was ontstaan, ben nooit een hele trouwe gtst-kijker geweest(Pittige Tijden dan weer wél) maar kende de liedjes tot mijn verbazing wel allemaal. Babette en Katja vond ik sympathiek. Ik ben nooit zo’n fan van Katja geweest maar begrijp wel beter hoe het geweest moet zijn.
Ja, die Frank Wisse miste idd nog steeds wat zelfreflectie, best gek, ook na al die andere verhalen van "bij elkaar gezette-bands". Joop vd Ende vind ik trouwens ook altijd een vervelende man. Ik miste de hele docu toch eigenlijk wat nou de boodschap was die ze ermee wilden brengen. De docu liftte voor mijn gevoel wat makkelijk mee op alle andere verhalen van jonge jongens/meiden in bands die vooral om geld draaiden en waarbij niet/nauwelijks werd omgekeken naar de leden zelf. En wat ik vooral eigenlijk niet begreep: waarom ze nu zo graag weer de bühne op wilden? Dat hadden ze echt wel wat meer uit kunnen diepen, want juist met het verhaal in je achterhoofd, is dat niet direct heel logisch om te doen.
Waar ik ook wat moeite mee had, is dat Katja vertelde moeite te hebben met het "sekspoezerige" frame waarin ze steeds maar werd geplaatst. (Ook een beetje gek dat haar moeder die artikelen ook gewoon in die albums plakte?) Dat is niet alleen een frame, iedereen die in die tijd in Amsterdam uit ging, weet dat ze vaak met Jan en alleman het bed in dook. Het is ook geen geheim dat ze het een kwartier na de ontmoeting met Freek van Noortwijk in het toilet van zijn restaurant "gezellig" met hem had. Dat moet ze allemaal zelf weten en is niet verboden, maar om dan anderen daarbij beschuldigend aan te wijzen, vind ik toch wat gek. Sowieso zie je ook in die docu bij alles dat ze - nu nog - graag sexy wil zijn. Ze lijkt me een heel ingewikkeld persoon, voor zichzelf ook.
Lori schreef:
23-11-2025 08:44
Sowieso zie je ook in die docu bij alles dat ze - nu nog - graag sexy wil zijn. Ze lijkt me een heel ingewikkeld persoon, voor zichzelf ook.
Ja precies dat.

Dat ze nu ook weer optreden snapte ik meteen al niet toen ik dat zag. Collega heeft ze op een fout festival oid gezien deze zomer en het was tenenkrommend slecht.
Waren er mensen hier ook bij het ademnood discobal? Ik heb last minute mijn kaartje verkocht, maar was wel benieuwd. Docu wil ik ook nog kijken. Katja lijkt me inderdaad heel ingewikkeld voor zichzelf.
Socie schreef:
23-11-2025 09:08
Waren er mensen hier ook bij het ademnood discobal? Ik heb last minute mijn kaartje verkocht, maar was wel benieuwd. Docu wil ik ook nog kijken. Katja lijkt me inderdaad heel ingewikkeld voor zichzelf.
Ja ik. Het was gezellig, maar dat was het dan ook wel vonden wij. Trijntje Oosterhuis was wel erg goed.
Maar misschien hadden wij van tevoren echt een verkeerd beeld bij de avond. Wij hadden wat minder eigen nummers verwacht (wij kennen er maar 2) en wat meer gewoon algemene nostalgie. Wij kwamen niet voor hen, dat was misschien onze fout. En het intermezzo van Jeroen van Inkel vonden wij een beetje een domper. Wij gaan in ieder geval niet voor volgend jaar kaarten kopen
LaFleurNoire schreef:
23-11-2025 06:23
Ik vond vooral hun manager Frank Wisse een nare man. Nul empathie, na al die jaren nog steeds verontwaardigd dat ze wilden stoppen omdat ze het niet meer trokken met al die gekte. Hij had het idee dat de Nederlandse Spice Girls hem door de neus waren geboord. Kreeg echt jeuk van die man.

Ik wist ook niet hoe het was ontstaan, ben nooit een hele trouwe gtst-kijker geweest(Pittige Tijden dan weer wél) maar kende de liedjes tot mijn verbazing wel allemaal. Babette en Katja vond ik sympathiek. Ik ben nooit zo’n fan van Katja geweest maar begrijp wel beter hoe het geweest moet zijn.
Ik was destijds wel GTST fan en keek iedere dag (nu al tig jaren niet meer). Heb wat boeken gelezen, keek naar die GTST quiz op TV, heb de cd en het boek van het 12,5 jarig jubileum. En ja Pittige Tijden keek ik ook altijd, dat heb ik zelfs helemaal op dvd :$
Haha, ik vond Pittige Tijden zelfs vele malen onderhoudender dan gtst zelf!
Lori schreef:
23-11-2025 08:44
(....) En wat ik vooral eigenlijk niet begreep: waarom ze nu zo graag weer de bühne op wilden? Dat hadden ze echt wel wat meer uit kunnen diepen, want juist met het verhaal in je achterhoofd, is dat niet direct heel logisch om te doen (....)
Ik heb de docu nog niet gezien, maar de reden zal wel geld zijn denk ik? Zowel Katja als Babette hebben niet echt een bloeiende showbizzcarrièrre meer, voor zover ik kan zien. En de schoorsteen moet toch roken.
Nothing happens for a reason
LaFleurNoire schreef:
23-11-2025 06:23
Ja hij was wel echt kwaad nog steeds leek het wel. Duitse maatschappijen wilden de liedjes in een Duitse variant en toen trokken de meiden de stekker eruit. Vraag me af of het daar wel gewerkt had, want een groot deel van de populariteit kwam omdat GTST zo goed bekeken werd.
Stressed is just desserts spelled backwards
juliet64 schreef:
23-11-2025 12:28
Ik heb de docu nog niet gezien, maar de reden zal wel geld zijn denk ik? Zowel Katja als Babette hebben niet echt een bloeiende showbizzcarrièrre meer, voor zover ik kan zien. En de schoorsteen moet toch roken.
Babette speelt toch alweer een poos in GTST? Katja zit regelmatig in NLse filmproducties.
Ik denk dat ze het ook een beetje uit nostalgie doen nu die gekte allang achter hun ligt. Maar zonder Guusje vind ik het zelf eigenlijk niet echt compleet ofzo.

Ik vond het wel leuk in de docu Guusje weer te zien. Maar die had er nog het minste zin in van hun alledrie leek het wel.
Stressed is just desserts spelled backwards
juliet64 schreef:
Babette speelt in GTST en Katja heeft hier en daar nog filmrolletjes geloof ik. Maar ik vind het dus een beetje gek dat je zegt dat je als geldmachine werd gebruikt, op een bepaalde manier werd neergezet, niet perse achter de liedteksten stond, dus samenvattend eigenlijk helemaal niet achter het hele 'Linda, Roos en Jessica-concept' stond en het dan allemaal nog een keertje over gaat doen. Die afslag kan ik niet volgen, want lijkt een beetje haaks te staan op hun boodschap.
lori wijzigde dit bericht op 23-11-2025 12:37
0.65% gewijzigd
Maleficent schreef:
23-11-2025 12:33
Babette speelt toch alweer een poos in GTST? Katja zit regelmatig in NLse filmproducties.
Ik denk dat ze het ook een beetje uit nostalgie doen nu die gekte allang achter hun ligt. Maar zonder Guusje vind ik het zelf eigenlijk niet echt compleet ofzo.

Ik vond het wel leuk in de docu Guusje weer te zien. Maar die had er nog het minste zin in van hun alledrie leek het wel.
Ohh dat was me helemaal ontgaan, ik kijk het al jaren niet meer :facepalm:
En ik vind het ook niet helemaal kloppen om het zonder Guusje te doen. De Dolly Dots deden weliswaar ook een reünie met een lid minder, maar met een trio valt er meteen 1/3 weg.
juliet64 schreef:
Wat een onzin. Babette speelt alweer jaren in GTST en stond in 40/45.
Katja speelt in meerdere films per jaar.
Liv8 schreef:
23-11-2025 09:41
Ja ik. Het was gezellig, maar dat was het dan ook wel vonden wij. Trijntje Oosterhuis was wel erg goed.
Maar misschien hadden wij van tevoren echt een verkeerd beeld bij de avond. Wij hadden wat minder eigen nummers verwacht (wij kennen er maar 2) en wat meer gewoon algemene nostalgie. Wij kwamen niet voor hen, dat was misschien onze fout. En het intermezzo van Jeroen van Inkel vonden wij een beetje een domper. Wij gaan in ieder geval niet voor volgend jaar kaarten kopen
Ik was er ook, en heb me heel erg vermaakt (tegen mijn verwachtingen in). Het was natuurlijk kwalitatief geen hoogstandje, maar vooral plezier onder elkaar en een trip down memory lane. Niet te serieus allemaal, en ik vond vooral dat de meeste artiesten veel lef hadden om zo niet-perfect op het podium te staan. Verder ook een fijne sfeer; ben achteraf nog gaan dansen in een cafe en daar was veel saamhorigheid onder de vrouwen in glitterkleding.

Ik was er overigens met mijn jeugdvriendin; alle nummers waren uit onze pubertijd inclusief mooie herinneringen. Dat alleen maakte het al de moeite waard ;)
Deze docu compleet zonder verwachtingen gaan kijken, maar ik vond het erg leuk. Wat werden die jonge vrouwen ontzettend geleefd. Kan me voorstellen dat ze er op een gegeven moment klaar mee waren. Het leken me geen gezonde omstandigheden. Raar om te zien dat Frank Wisse na 30 jaar nog steeds boos lijkt te zijn over het einde van "Linda, Roos & Jessica".
We only know what it's been. What about what it could be?
WendyByrde schreef:
23-11-2025 13:42
Deze docu compleet zonder verwachtingen gaan kijken, maar ik vond het erg leuk. Wat werden die jonge vrouwen ontzettend geleefd. Kan me voorstellen dat ze er op een gegeven moment klaar mee waren. Het leken me geen gezonde omstandigheden. Raar om te zien dat Frank Wisse na 30 jaar nog steeds boos lijkt te zijn over het einde van "Linda, Roos & Jessica".
Dat is meer standaard dan uitzondering in dit deel van de showbiz. In zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk binnenharken (vooral door de opportunisten die zich er om heen gaan verzamelen) want het kan zo weer over zijn. Er wordt niet echt nagedacht aan het uitstippelen van een langere carrière.
juliet64 schreef:
23-11-2025 12:36
Ohh dat was me helemaal ontgaan, ik kijk het al jaren niet meer :facepalm:
En ik vind het ook niet helemaal kloppen om het zonder Guusje te doen. De Dolly Dots deden weliswaar ook een reünie met een lid minder, maar met een trio valt er meteen 1/3 weg.
Dat leggen ze in de docu uit. Misschien eerst kijken en dan pas (ver)oordelen.
Look me in the eyes and tell me what you see.
juliet64 schreef:
Mosterd
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Appletje schreef:
23-11-2025 14:14
Dat is meer standaard dan uitzondering in dit deel van de showbiz. In zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk binnenharken (vooral door de opportunisten die zich er om heen gaan verzamelen) want het kan zo weer over zijn. Er wordt niet echt nagedacht aan het uitstippelen van een langere carrière.
Joh. Meen je niet! :O
We only know what it's been. What about what it could be?
Maleficent schreef:
23-11-2025 12:30
Ja hij was wel echt kwaad nog steeds leek het wel. Duitse maatschappijen wilden de liedjes in een Duitse variant en toen trokken de meiden de stekker eruit. Vraag me af of het daar wel gewerkt had, want een groot deel van de populariteit kwam omdat GTST zo goed bekeken werd.
Heel eerlijk denk ik niet dat het een groot succes zou zijn geweest in Duitsland want daar kennen ze geen GTST.(die kennen ze wel maar dan niet met de Nederlandse cast, hadden ze dan 3 vrouwen van de Duitse cast gevraagd?) Maar je weet het niet. En ik vraag me af hoe die man dat dan voor zich had gezien. De meiden waren al tegen een burnout aan aan het hikken of hadden er al een en sliepen soms amper om het allemaal bol te kunnen werken. Dus hoe had hij het voor zich gezien als ze en 5 dagen in de week op de set van GTST waren, allerlei optredens in Nederland en dan ook nog Duitsland erbij. Dat gaat toch niet?! Het was de bedoeling dat ze een liedje deden en dan niet meer maar het liep uit de hand en dan ineens boos zijn als ze willen stoppen, dat de uitbreiding naar Duitsland niet door gaat. Zo ver ik begrepen heb mochten ze van Joop eigenlijk niet eens optreden enzo en ging het in het begin buiten Joop om omdat hij het niet wilde. Die was natuurlijk bang dat de soap eronder ging lijden.
Nyx• schreef:
23-11-2025 14:24
Dat leggen ze in de docu uit. Misschien eerst kijken en dan pas (ver)oordelen.
Docu gezien inmiddels, maar ik heb niet echt een uitleg gehoord hoor. Het zal allemaal wel uit nostalgie zijn dan - al snap ik niet wat er leuk aan is om als vrouwen van (in de) 50 nog dit soort infantiele liedjes te zingen.
Verder vond ik het erg leuk om te kijken, al werd ik wel een beetje moe van dat oeverloze geanalyseer van Katja. Babette lijkt me een leukere vrouw, nuchter en niet zo dramatisch.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven