Gezondheid alle pijlers

Operatie partner

18-11-2025 11:51 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai iedereen,

Vandaag rond 12.00 uur wordt mijn partner geopereerd vanwege een tumor aan zijn darmen. Ik heb rond 10.00 uur gedag gezegd in het ziekenhuis ivm dat zijn darmen nog schoongespoeld moest worden. De operatie duurt ongeveer 4 uur.

Ik zorg wel dat ik bezig blijf om niet te piekeren. De was opruimen een andere was erin gedaan. En nu boodschappen doen. Vanmiddag kom een vriendin bij mij.

Ik weet niet precies wat ik met dit bericht wil, misschien een beetje steun. Ik voel de spanning in mijn hoofd en lijf en ben emotioneel.
Madame Bijoux, dank je voor je uitgebreid bericht. Het valt ook allemaal niet mee als je dit soort nieuws krijgt. Maar wat fijn dat je afleiding had, en zo te lezen heb je ervan genoten en het voor even van je af kunnen zetten. Dat overprikkeld raken van groepsappen dat herken ik wel, vooral als er dingen worden geplaatst wat je eigenlijk niet wil lezen. Ik ben toendertijd jaren geleden toen 2 zusters van mijn ziek waren even eruit gestapt omdat het mij toen ook teveel werd. En duidelijk gezegd dat ik bepaalde dingen niet wil horen omdat ik het in mijn hoofd niet kon ordenen.

Wat een gerustelling dat de prognose goed is voor je zus, hou dat ook vast mocht je gedachten weer met je aan de haal gaan. En dat alles zo snel in zijn werk wordt gezet, geeft ook rust in onrust.
Heb jij nu dagbesteding en houdt dat reïntegratie traject in dat je tzt weer naar een baan gaat?

Ik wens jou en je zus veel sterkte :hug:
En als je het fijn vindt, hou ons op de hoogte!

Met partner gaat het goed, wel last van de wond en wat pijn maar voor de rest mogen we niet klagen. Herstel is 8 weken. Ik heb het er nog moeilijker mee dan hem. Maar dat komt door de issues die ik heb, maar daar schrijf ik in een ander topic over.

Joppie, Hoe gaat het nu met je man en jou?

Voor iedereen :hug:
Marcha het is heel logisch dat jij als partner het soms moeilijker hebt. Dat is hier net zo :)
Ja het gaat erg goed en dan gaat hij even te hard en wordt dan weer terug geroepen door zijn lijf.
Nog pijn aan de wond maar dat heeft gewoon tijd nodig. Het is nu bijna twee weken geleden en de wond ziet er mooi en rustig uit. Maar hij kan weer normaal en vrijwel pijnloos lopen en daar gingen we het voor.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Joppie, wat fijn om dit te lezen, dat je man weer pijnloos kunt lopen. Dank voor je bericht. Klopt, gisteren kregen we visite en in plaats dat hij bleef liggen ging hij zitten, en in de avond last ervan. Mannen :) en ik zei nog ga liggen want ik zag aan zijn gezicht dat het moeite kostte. Maar ik geef hem wel de ruimte om een beetje te bepalen wat hij aankan.
Marcha,fijn dat het goed gaat met je partner! Is het een grotere wond? Er is natuurlijk ook in hem gesneden,dus mogelijk is de pijn nog een nawee van de operatie. Ik neem aan dat de wond ook goed moet worden verzorgd. Heeft hij een bepaald dieet op dit moment? 8 weken hersteltijd is best lang. Fijn dat je in een ander topic over je issues kunt schrijven! Het is een fijne uitlaatklep. Belangrijk is om ook lief voor jezelf te zijn en dat je het moeilijk hebt is logisch want ook voor jou is het schrikken. Jij ook veel sterkte! Ja,het is rotnieuws. Ik hoop echt dat er uit het gen-onderzoek van mijn zus mag komen dat ik niet erfelijk belast ben en ik ga ook contact opnemen met mijn huisarts omdat ik een aantal vragen heb. Dinsdag heeft mijn zus een afspraak met de chirurg en een laatste onderzoek. Wat de Family chat betreft zo overweeg ik om er ff tijdelijk en op een nette manier uit te stappen en voorlopig persoonlijk contact te blijven houden. Het is inderdaad een reïntegratie traject. Ik ben begonnen met dagbesteding en de volgende stap is vrijwilligerswerk. Betaald werk moet nog blijken. Ik heb begeleiding voor dit allemaal. Ja mannen zeg...soms erg eigenwijs,ha,ha! Ik hou je op de hoogte.

Joppie,fijn dat je partner weer zonder pijn kan lopen! Ik hoop dat de wond snel mag genezen. Fijn dat deze rustig eruit ziet! Hoe lang is de hersteltijd van alles? Ja,als je teveel van jezelf vergt dan geeft je lijf dat vaak vanzelf aan. Moet hij nog medicijnen slikken? Verder nog een goed herstel gewenst! Ik duim voor jullie beiden.
Je pense donc je suis
Wat een gedoe allemaal toch MadameBijoux, een verwarrende onzekere tijd.
Mijn man slikt alleen nog 8 paracetamol op een dag.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Joppie,wat fijn dat je man nog slechts Paracetamol slikt! Hoe is het vandaag gegaan?

En voor iedereen hier!: :hug:

Ik ben gisteren uit de Family chat gestapt maar heb het wel netjes aangegeven,gezegd dat het door niemand persoonlijk komt maar dat het ff teveel prikkels zijn en dat ik het vanzelf weer aangeef als ik weer terug in de groep wil. Daar werd gelukkig begripvol op gereageerd en dat vind ik fijn. Voor zo ver op dit moment geen verder nieuws hier.
Je pense donc je suis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven