Spui hier je zelfmedelijden!
maandag 24 november 2025 om 09:22
Ik ben dus vorig weekend na al 1,5 week flink ziek geweest te zijn, óók nog eens gevallen. Voet gebroken.
Twee kleine kinderen, alleenstaande ouder. En ik heb echt onwijs veel hulp van lieve vrienden en familie maar af en toe vind ik mezelf toch gewoon even héél zielig
Hier dus maar een topic om van je af te schrijven als je ook vindt dat het even mag.
Twee kleine kinderen, alleenstaande ouder. En ik heb echt onwijs veel hulp van lieve vrienden en familie maar af en toe vind ik mezelf toch gewoon even héél zielig
Hier dus maar een topic om van je af te schrijven als je ook vindt dat het even mag.
Natte tosti..
maandag 24 november 2025 om 09:46
Haha! Dankje. Ik ben gelukkig iemand die over het algemeen heel goed de positieve dingen kan zien maar het is zeker niet heel makkelijk, deze situatie. Maar het helpt dan heel erg dat er zoveel mensen zijn die meedenken en lieve dingen doen als voor me koken, boodschappen doen, de kinderen naar school brengen etc etc. Zonder mijn netwerk zou ik er een heel stuk somberder in staan denk ik.
Natte tosti..
maandag 24 november 2025 om 09:50
Jaa ik doe mee
Burn out, baan kwijt, partner weg, nu ben ik verantwoordelijk voor 90 procent van de zorg van de jonge kinderen (en 100 procent van de mental load) en nu beide armen gebroken...
En ook ik heb hulp
Maar het went nog steeds niet om elke dag door een onbekende gewassen en aangekleed te worden.
Burn out, baan kwijt, partner weg, nu ben ik verantwoordelijk voor 90 procent van de zorg van de jonge kinderen (en 100 procent van de mental load) en nu beide armen gebroken...
En ook ik heb hulp
Maar het went nog steeds niet om elke dag door een onbekende gewassen en aangekleed te worden.
maandag 24 november 2025 om 10:05
maandag 24 november 2025 om 10:16
Mijn zelfmedelijden is ook acuut een stuk gekelderd na andere verhalen hier… Veel sterkte, Tomatensoep en Lemon!!
Maar toch kwam het topic wel als geroepen, want ik zit nu al bijna een week in een vicieuze cirkel van hoofdpijn en een verkrampte rug/nek/schouders, die elkaar continu in stand houden. Ik mag geen sterkere pijnstillers dan paracetamol maar dat doet veel te weinig, warmte op mijn rug voelt wel lekker maar lost het niet op, en ik weet niet hoe hieruit te komen! Dus ook hier erg balen.
Sterkte iedereen met de perikelen…
Maar toch kwam het topic wel als geroepen, want ik zit nu al bijna een week in een vicieuze cirkel van hoofdpijn en een verkrampte rug/nek/schouders, die elkaar continu in stand houden. Ik mag geen sterkere pijnstillers dan paracetamol maar dat doet veel te weinig, warmte op mijn rug voelt wel lekker maar lost het niet op, en ik weet niet hoe hieruit te komen! Dus ook hier erg balen.
Sterkte iedereen met de perikelen…
maandag 24 november 2025 om 10:54
Wat fijn om jullie leed te lezen. Sterkte er mee allemaal.
Ik vond mezelf ook nogal zielig vanmorgen toen de hulp weer eens een berichtje stuurde dat ze niet kwam. Maar hé, over een uurtje ben ik klaar met poetsen. Een morgen is het weer vergeten.
Ik vond mezelf ook nogal zielig vanmorgen toen de hulp weer eens een berichtje stuurde dat ze niet kwam. Maar hé, over een uurtje ben ik klaar met poetsen. Een morgen is het weer vergeten.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
maandag 24 november 2025 om 11:09
Ik heb voor de 4de keer in 4 maanden tijd een getromboseerde aambei. Duurt weken om te genezen dus slechts enkele weken pijnvrij geweest de afgelopen maanden. Vakantie zelfs geannuleerd.
Sinds zaterdag is het weer terug dus namiddag met een klein hartje toch maar naar de proctoloog. Kon gelukkig snel terecht. Maar ik zie er zo tegenop.
Sinds zaterdag is het weer terug dus namiddag met een klein hartje toch maar naar de proctoloog. Kon gelukkig snel terecht. Maar ik zie er zo tegenop.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
maandag 24 november 2025 om 11:22
Ik heb een chronische pijnlijke ziekte. Ben 6 weken geleden geopereerd. Dat heeft me van de pijn af geholpen! Echter begin ik nu vanaf woensdag alweer pijn te krijgen helaas.
Ook hebben ze niet alles weg kunnen halen en krijg ik over 2 maand nog een meer ingrijpender operatie. Hopelijk kan ik dan iets langer pijnvrij genieten dan 6 weken.
Ook hebben ze niet alles weg kunnen halen en krijg ik over 2 maand nog een meer ingrijpender operatie. Hopelijk kan ik dan iets langer pijnvrij genieten dan 6 weken.
maandag 24 november 2025 om 11:23
Sterkte met alle leed
Ik heb ook een beetje last van zelfmedelijden,ik word deze week gebeld over een hartcatheterisatie en coronaire functietest,ze zijn eerst nog aan het overleggen over welke contrast ze kunnen gebruiken omdat ik allergisch ben.Ondertussen heb ik steeds meer last van pijn op de borst en dat beperkt mij in mijn dagelijks leven.
Ik heb ook een beetje last van zelfmedelijden,ik word deze week gebeld over een hartcatheterisatie en coronaire functietest,ze zijn eerst nog aan het overleggen over welke contrast ze kunnen gebruiken omdat ik allergisch ben.Ondertussen heb ik steeds meer last van pijn op de borst en dat beperkt mij in mijn dagelijks leven.
maandag 24 november 2025 om 12:20
2 armenLemon_Pledge schreef: ↑24-11-2025 09:50Jaa ik doe mee
maandag 24 november 2025 om 12:43
Oef wat een nare ongelukken lees ik hier.
Ik vind mezelf ook zielig, ik ben al meer dan 3 maanden aan het zeuren/strijden bij mijn huisarts om een doorverwijzing. Nu heb ik m eindelijk, kan ik ook nog snel terecht. En nu is mijn gezondheid verslechterd waardoor het eigenlijk niet verstandig is om nog een medische afspraak in het ziekenhuis te hebben. Ik kan wel janken.
Ik vind mezelf ook zielig, ik ben al meer dan 3 maanden aan het zeuren/strijden bij mijn huisarts om een doorverwijzing. Nu heb ik m eindelijk, kan ik ook nog snel terecht. En nu is mijn gezondheid verslechterd waardoor het eigenlijk niet verstandig is om nog een medische afspraak in het ziekenhuis te hebben. Ik kan wel janken.
maandag 24 november 2025 om 12:50
maandag 24 november 2025 om 13:24
Oooooooo, ik doe ook mee.
Ik heb een ernstige vernauwing van mijn wervelkanaal, waardoor er zenuwen bekneld zitten.
Veel pijn, lopen gaat moeizaam, met rollator.
Zitten is gelukkig pijnloos, maar zelfs ik ben dat zitten nu wel zat.
En vorige week gehoord dat ik pas over 2 maanden geopereerd kan worden.
Ik heb een ernstige vernauwing van mijn wervelkanaal, waardoor er zenuwen bekneld zitten.
Veel pijn, lopen gaat moeizaam, met rollator.
Zitten is gelukkig pijnloos, maar zelfs ik ben dat zitten nu wel zat.
En vorige week gehoord dat ik pas over 2 maanden geopereerd kan worden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 24 november 2025 om 13:55
maandag 24 november 2025 om 14:20
OMGLemon_Pledge schreef: ↑24-11-2025 13:55Arts vond het ook heel knap, ze zien het daar ook niet zo vaak.
Gratis advies, vang jezelf niet op met je armen als je in de bocht onderuit gaat met je fiets.
Hoe je dan wel veilig kunt landen weet ik niet. Ik zou vooral zeggen, val niet![]()
![]()
Ik ben dus ook gevallen met de fiets, maar mijn armen had ik gelukkig naar beneden, waardoor mijn sleutelbeen brak.
Maar zelfs dat valt me reuze mee, je zou t bijna iedereen aanraden hahaha, nee dat is natuurlijk een grapje.
Maar het ging zo snel dat opvangen met de armen niet eens als een reflex gebeurde.
Pieremachochel
maandag 24 november 2025 om 14:41
Ik heb de klap volledig met mijn armen opgevangen (denk ik), want het ging inderdaad zo snel.noglangnietjarig schreef: ↑24-11-2025 14:20OMG![]()
Ik ben dus ook gevallen met de fiets, maar mijn armen had ik gelukkig naar beneden, waardoor mijn sleutelbeen brak.
Maar zelfs dat valt me reuze mee, je zou t bijna iedereen aanraden hahaha, nee dat is natuurlijk een grapje.
Maar het ging zo snel dat opvangen met de armen niet eens als een reflex gebeurde.
maandag 24 november 2025 om 14:45
En mag ik ook nog even klagen over de thuiszorg?
Ik ben echt heel erg blij dat ze er zijn uiteraard, maar ik wil gewoon om 7.00 onder de douche springen, even rustig douchen, mezelf aankleden en de dag beginnen. En niet tot 11.00 wachten in pyama op de thuiszorg - waarbij het altijd een verrassing is wie er voor de deur staat, en je door een wildvreemde laten wassen een aankleden.
En ze zijn heel lief en aardig, dat is het probleem niet, maar ik wil het gewoon zelf weer kunnen
Ik ben echt heel erg blij dat ze er zijn uiteraard, maar ik wil gewoon om 7.00 onder de douche springen, even rustig douchen, mezelf aankleden en de dag beginnen. En niet tot 11.00 wachten in pyama op de thuiszorg - waarbij het altijd een verrassing is wie er voor de deur staat, en je door een wildvreemde laten wassen een aankleden.
En ze zijn heel lief en aardig, dat is het probleem niet, maar ik wil het gewoon zelf weer kunnen
maandag 24 november 2025 om 14:51
Aah Lemon & mevrouw Tomatensoep!
Ja this too shall pass - it might pass like a kidneystone - but it will pass. Beterschap!
Ik heb chemische brandwonden opgelopen op een zichtbare plek, geen noemelijke pijn meer maar het herstelproces en de blaren zien er vreselijk uit. Zelfs de dokter zei van schrik ahjah das wel erg lelijk, waarna hij onmiddellijk zijn excuses aanbood.
Ja this too shall pass - it might pass like a kidneystone - but it will pass. Beterschap!
Ik heb chemische brandwonden opgelopen op een zichtbare plek, geen noemelijke pijn meer maar het herstelproces en de blaren zien er vreselijk uit. Zelfs de dokter zei van schrik ahjah das wel erg lelijk, waarna hij onmiddellijk zijn excuses aanbood.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in