Het grote speelgoedtopic

27-10-2021 14:14 1196 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een algemeen topic over speelgoed.
Stel hier al je vragen:
"Wat zal ik kopen voor mijn neefje van 4?"
"Welke loopfiets is het fijnste?"
"Is Lego Mario meer een hype of doen kinderen er echt veel mee?"
"Wie heeft suggesties voor een meisje van 8 dat van knutselen houdt?"
Etc etc.

Alles kan hier besproken worden, als het maar met speelgoed te maken heeft!

Voor wie nog iets terug wil zoeken, hier de link naar het vorige topic: kinderen/het-grote-speelgoedtopic-2019/ ... ges/448796
nicole123 wijzigde dit bericht op 08-10-2023 13:16
13.43% gewijzigd
En wat krijgen jullie (pre) pubers?

Onze kinderen vragen geen speelgoed meer. Zoon van 11 is visser en gitarist, dat zijn zijn passies. Dochter van 13 is paardenmeisje maar geen eigen paard dus daarvoor niks nodig.
Ik heb nu voor haar een lavalamp voor op haar kamer, voor beide een (foto) puzzel. Een T-shirt met leuk opdruk voor zoon.
Maar ik vind het zo moeilijk op deze leeftijd. Uitje is een goed idee, maar je wilt toch wel iets van cadeautjes in de zak hebben?

En ondertussen zijn we al het lego, playmobile, Paw patrol ed juist aan het verkopen. Ruimte maken in huis.
Toch paardenspullen? Nieuwe rijbroek, rijvest, rijshirt. Tas om spullen in mee te nemen.
Verder; glitterpennen, parfum, tegoed voor game, visbenodigdheden, nieuwe dekbedhoes, prulletje voor op de slaapkamer, lekkere sloffen, boek (over paarden, vissen), bordspel om samen te spelen, escapegame spel
Kletskous11 schreef:
10-10-2025 11:18
En wat krijgen jullie (pre) pubers?

Onze kinderen vragen geen speelgoed meer. Zoon van 11 is visser en gitarist, dat zijn zijn passies. Dochter van 13 is paardenmeisje maar geen eigen paard dus daarvoor niks nodig.
Wat grappig, mijn zoon is bijna even oud en speelt hetzelfde instrument. Ik lees mee, ik ben ook een behoorlijk zoekende, het speelgoed gaat er inderdaad uit en er komt niet echt veel voor in de plaats. Ik heb tot nu toe een lijstje waar 1 boek op staat.
Ik ben inspiratieloos voor mijn dochter van bijna 9. Ze is nooit echt een 'speelkind' geweest en kan zich moeilijk alleen vermaken. Ze houdt van knutselen en bakken (maar ik heb het gevoel dat ze daar al veel van heeft). Lego vindt ze leuk, maar ze zal er vervolgens niet mee gaan spelen als het eenmaal opgebouwd is.
Ik ben op zoek naar een cadeau van 80-100 euro, en een van rond de 40 euro.
De dingen die ik bedacht krijg zal ze best leuk vinden (bijv een lichtsnoer voor haar kamer), maar ik zou zo graag iets geven waar ze echt dolgelukkig mee is.

Als ik het haar zelf zou vragen zou het een telefoon of tablet zijn, maar dat gaan we nog niet doen.
Dank alvast voor het meedenken!
Hoi! Mijn dochter wil graag een robot/interactief hondje en mijn zoon een grote bestuurbare auto. Nou zijn van beide heel veel verschillende te koop en ik krijg na een rondje Google niet echt zicht op wat nou echt goede hondjes en auto's zijn. Heeft iemand ervaring (positief of negatief)?

Alvast bedankt!!
Hoe oud zijn je kinderen? Sommige auto's (en vast ook hondjes) zijn veel makkelijker te besturen dan andere, dus dat maakt ook nog uit.
Ah goeie inderdaad, dochter is bijna 6 en zoon is 7 jaar.
Mijn zoon wil graag een skateboard voor Sinterklaas. Heeft iemand een tip voor een goed beginnersboard voor kleintjes? Hij is net 6 en kan nog helemaal niet skaten.
https://www.bol.com/nl/nl/p/exost-rc-36 ... gKQiPD_BwE

Wij hebben zo een. Super leuk. Kan nu helaas alleen nog naar rechts. Hij is niet super veel gebruikt dus misschien wel beetje snel kapot.
sunshine35 wijzigde dit bericht op 15-11-2025 19:17
1.57% gewijzigd
https://www.beslist.nl/p/silverlit-robo ... BEsggF6ymb

Deze hebben we tweedehands. Schijnt al veel gebruikt te zijn en doet het nog prima. Hond is deels bestuurbaar en doet deels zijn eigen ding. Hoofd schudden en blaffen :-)

https://www.intertoys.nl/penny-skateboard-blauw-1

En we hebben deze. Met lampjes in de wielen. Hij wordt nu anderhalve maand veel binnen gebruikt en is tot nu toe nog als nieuw.
SunShine35 schreef:
15-11-2025 19:14
https://www.bol.com/nl/nl/p/exost-rc-36 ... gKQiPD_BwE

Wij hebben zo een. Super leuk. Kan nu helaas alleen nog naar rechts. Hij is niet super veel gebruikt dus misschien wel beetje snel kapot.
Deze hebben wij ook (twee) en die gaan al twee jaar mee. Prima tevreden over; verbruikt wel redelijk snel zn batterijen. Nikko zijn ook goede auto's.
Zwaanseltje schreef:
05-11-2025 11:00
Hoi! Mijn dochter wil graag een robot/interactief hondje en mijn zoon een grote bestuurbare auto. Nou zijn van beide heel veel verschillende te koop en ik krijg na een rondje Google niet echt zicht op wat nou echt goede hondjes en auto's zijn. Heeft iemand ervaring (positief of negatief)?

Alvast bedankt!!

Hoe oud is je zoon?
Wij hebben deze

https://www.bol.com/nl/nl/p/wonky-cars- ... androidapp

Is al aardig wat gebruikt en lijkt niet echt kapot te krijgen. Oplaadbare batterijen zijn wel een aanrader, want hij vreet batterijen.
Maar als je zoon al wat ouder is, is dit misschien niet zo leuk. Ik vind het wel echt een beetje een beginnersding, zodat ze al een beetje leren sturen en het ding kan weinig schade aanrichten.
Ik zoek een cadeau voor een meisje van net 4 voor 10-20 euro.
Misschien hebben jullie nog originele ideeen?
Ze houdt van glitters, unicorns, auto's, treinen, bouwen en superhelden. Ze krijgt al een grote knuffel unicorn met lampjes en geluid (ja, Sint koopt speelgoed dat mama niet koopt ;) ), een autobaan, uitbreiding magneettegels, pyjama en skippybal. Nu moet ik voor een feestmiddag een cadeautje voor 10-20 euro bedenken.
Aanvulling: ze heeft een baby zusje dat alles in haar mond stopt. Dus liever geen dingen met veel kleine onderdeeltjes.
S0LEIL schreef:
15-11-2025 13:17
Mijn zoon wil graag een skateboard voor Sinterklaas. Heeft iemand een tip voor een goed beginnersboard voor kleintjes? Hij is net 6 en kan nog helemaal niet skaten.
Mijn zoon kreeg hem ook toen hij zes was. Wel echt een dure uit de skate winkel want een diepte investering. Ik zou aanraden om naar een winkel te gaan waar ze er verstand van hebben. Hij is nu twaalf en gaat nog weleens op zijn skateboard naar de Appie en zo. Man en ik kunnen ook op zijn board. Het makkelijke zit in hoeveel alle onderdelen 'veren'. Mijn man heeft zijn skateboard nog van toen hij 14 was, maar die heeft nog kleinere hardere wielen, strak afgestelde trucks, een stijver deck etc.

Penny boards zijn leuk, maar juist veel moeilijker vanwege hun kleine formaat.

Zoon heeft ook een step, die kreeg hij toen hij 8 werd. Dat was ook een diepte investering, maar wordt ook nog flink gebruikt...
Yinna schreef:
18-11-2025 21:21
Ik zoek een cadeau voor een meisje van net 4 voor 10-20 euro.
Misschien hebben jullie nog originele ideeen?
Ze houdt van glitters, unicorns, auto's, treinen, bouwen en superhelden. Ze krijgt al een grote knuffel unicorn met lampjes en geluid (ja, Sint koopt speelgoed dat mama niet koopt ;) ), een autobaan, uitbreiding magneettegels, pyjama en skippybal. Nu moet ik voor een feestmiddag een cadeautje voor 10-20 euro bedenken.
Aanvulling: ze heeft een baby zusje dat alles in haar mond stopt. Dus liever geen dingen met veel kleine onderdeeltjes.
- Verkleedpak en/of glitter masker als superheld. In speelgoedwinkels, maar kijk vooral ook bij Hema, H&M en C&A!
- Lego doosje 4+, dat staat er groot op, van Lego City of Spidey. Die 4+ hebben minder en grotere onderdelen, en kunnen ze met wat hulp al wel maken. Bol heeft nu veel korting.
- (nacht)lampje voor op haar kamer in unicorn-thema?
Ik ga op kraamvisite en naast de baby zijn er ook nog twee broers van 3 en 6. Ik heb nog een budget vsn €10 voor de broertjes. Wat is leuk om te geven. Een puzzel is leuk, maar de leeftijd ligt wat ver uit elkaar. Ik ben een beetje inspiratieloos ook vanwege het beperkte budget.
Xantileppe schreef:
21-11-2025 17:35
Ik ga op kraamvisite en naast de baby zijn er ook nog twee broers van 3 en 6. Ik heb nog een budget vsn €10 voor de broertjes. Wat is leuk om te geven. Een puzzel is leuk, maar de leeftijd ligt wat ver uit elkaar. Ik ben een beetje inspiratieloos ook vanwege het beperkte budget.
Heel eerlijk, ik zou niks geven. Wij hadden dat ook, dat we dan elke keer verwonderd opkeken dat ons andere kind ook allerlei cadeautjes kreeg. We zaten er eigenlijk ook niet zo op te wachten, omdat het veelal dan ook nog eens troep was, al genoeg spullen in huis verzameld met 1 kind, met een 3e zullen ze al helemaal genoeg hebben.
Xantileppe schreef:
Autootjes als ze daarvan houden. Kun je nooit genoeg van hebben. En je kunt er meer dan één kopen.

Waterkleurboek vond mijn 3 jarige leuk, kost maar paar euro. Maar weet niet of dat voor een 6 jarige nog leuk is.

Dit ding:
https://www.hema.nl/speelgoed-hobby/spe ... gKrJfD_BwE
En dan deze erbij:
https://www.hema.nl/speelgoed-hobby/knu ... 20107.html
En dan nog glow in the dark stickers oid erbij.
Ben je boor 9 euro klaar

Überhaupt hema. 3e gratis op het speelgoed. Dus zat te kiezen.
Ze hebben ook tafelvoetbal voor 13 euro, mocht je nog 3 euro los kunnen krijgen.

Of alleen die foam vliegtuigjes. Hebben ze er ieder 2.En het gaat om het idee, toch?
Ooh hema is wel een goed idee...
Daar heb je natuurlijk genoeg spul. Dankjewel.
Ceester schreef:
19-11-2025 09:01
Mijn zoon kreeg hem ook toen hij zes was. Wel echt een dure uit de skate winkel want een diepte investering. Ik zou aanraden om naar een winkel te gaan waar ze er verstand van hebben. Hij is nu twaalf en gaat nog weleens op zijn skateboard naar de Appie en zo. Man en ik kunnen ook op zijn board. Het makkelijke zit in hoeveel alle onderdelen 'veren'. Mijn man heeft zijn skateboard nog van toen hij 14 was, maar die heeft nog kleinere hardere wielen, strak afgestelde trucks, een stijver deck etc.

Penny boards zijn leuk, maar juist veel moeilijker vanwege hun kleine formaat.

Zoon heeft ook een step, die kreeg hij toen hij 8 werd. Dat was ook een diepte investering, maar wordt ook nog flink gebruikt...

Hier ook een goede dure step, die in principe mee kan tot hij volwassen is. Maar bij een skateboard twijfel ik, of het de investering waard zal zijn. Ik ben er niet van overtuigd dat hij het echt leuk gaat vinden nl. Het is een beetje een angstig kind als het om vallen enzo gaat en iets oefenen of leren vindt hij vervelend, hij wil iets direct kunnen. Wat natuurlijk met skaten helemaal niet gaat lukken. Dus ik dacht aan een niet al te slechte, geen speelgoedding, maar ook niet een die me een kapitaal kost. Zodat hij eerst maar eens kan kijken of hij het echt leuk vindt. Bij Decathlon zag ik dat ze wel boards hebben voor deze leeftijd, zo'n 30 euro. Is dat wat, of toch maar beter investeren?
Xantileppe schreef:
Misschien een boekje? Voor allebei een of voor beiden dezelfde, die voorgelezen kan worden. En die dan ook nog doorgeschoven kan worden naar nummer 3. Speelgoed zou ik niet doen, ik gok zomaar dat er al genoeg is en dat er voor de 3e nog wat bijkomt ook.
Of anders iets wat niet eeuwig bewaard hoeft te worden. Je hebt bijvoorbeeld boekjes waarmee je met stickers een dino bij elkaar plakt ofzo. Dan zijn ze even zoet, maar zitten de ouders niet met nog meer zooi.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven