Lotgenotengroep depressie

28-09-2025 16:03 307 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou graag van dit topic een lotgenotengroep depressie willen maken.

Dat we elkaar ondersteunen om de dag door te komen en elkaar er door heen te slepen.

Zelf terugval in depressie. Geprobeerd om antidepressiva te verhogen, maar is niet gelukt. Te veel bijwerkingen. Binnenkort overleg met psychiater hoe nu verder. Merk ook dat ik weer moeite heb om iedere dag naar buiten te gaan en sowieso te bewegen. Zou het liefst vaak op bed liggen. Alles lijkt ook uitzichtloos en hopeloos.
Verschrikkelijk, ik gun het mijn ergste vijand niet.
Tv kijken lukt mij juist goed. Dan ben ik echt even uit mijn hoofd alleen blijf ik dat dan weer te lang doen juist omdat het zo lekker afleid.
Mijn zoontje wilde graag de kerstboom pas na sinterklaas. Dus vooruit dan maar :-D
Ik heb de plannen inmiddels wel rond maar ik krijg juist de zenuwen van zo'n drukke maand. En in december is mijn vader overleden waardoor ik de maand al minder leuk vind en hem nog een beetje extra mis met die dagen.
Terug van weggeweest
Klopt Starshine, als je thuis werkt blijf je idd meer in je hoofd zitten. Wat dat betreft werk ik liever op kantoor, ik zit vaak in m’n uppie in een kantoortje maar de reuring op de gang zorgt voor afleiding en een bepaalde sfeer. Kantoor voelt mij als een soort veilige omgeving waar angsten en depressie minder bestaat.
Maar natuurlijk heeft thuis werken ook vele voordelen, wat meer vrijheid en af en toe een klein klusje tussendoor.

Het klinkt lastig om steeds te analyseren hoe je je voelt. Ik doe dat weer op een andere manier, ik ben constant bezig met hoe ik me lichamelijk voel door m’n hypochondrie.
Hoe ik me mentaal voel voelt soms meer als een waas ofzo.
Ik hoop dat je er wat meer grip op krijgt als de medicatie goed werkt en daardoor ook de prikkels wat minder binnenkomen.

Iedereen een fijne dag gewenst!
Ik werk ook graag op kantoor dat geeft meer afleiding en lukt het meer uit mijn hoofd te zijn. Helaas hebben we steeds minder werkplekken en komt het met privé ook niet altijd uit ivm sport of afspraken kinderen meestal.
Terug van weggeweest
Bericht gewist, wil jullie niet belasten.
Lieve Marcha, je hoeft niks te wissen hoor. Je mag hier altijd van je afschrijven wat er ook is. :heart: Het is zeker geen belasten, je hart luchten mag altijd.

@ditishet en @pumkin: wat goed dat jullie toch naar kantoor gaan! Dat geeft inderdaad meer afleiding. Ik probeer 1x per week te gaan. Dat lukt soms wel, soms niet. Maar omdat ik nog in de medicatie aanpassing fase zit, probeer ik maar gewoon te kijken hoe het gaat. Ben heel erg overprikkeld, dus wil aan de ene kant stress en druk vermijden. Aan de andere kant is het ook fijn als naar kantoor gaan wel gewoon lukt en normaal voelt.

@Pumpkin: lastig om steeds met je lichaam bezig te zijn. Ik merk dat nu wel met spanning (spierpijn, tintelingen, moe), maar denk dan niet dat er iets aan de hand is. Heb je wel periodes waarin dat beter gaat?

@ditishet: klinkt als een lastige maand december. Logisch dat je je vader extra mist. Is de drukte ook fijn of kan je het nog een beetje zelf bepalen wat jullie doen? In november heb ik de maand waarin ik mijn moeder en zoontje verloren ben. Dus snap wat je bedoelt met een minder leuke maand. Hopelijk kom je december straks toch goed door en geeft de medicatie je nog een beetje meer ondersteuning.

Ik voel me vandaag minder. Moe, spierpijn, weinig energie en dat gevoel dat het niet lukt en een beetje somber. Hoort er helaas ook nog bij. Maar vind het wel weer even lastig hoor. Hoop op betere dagen en vooral op minder schommelingen.

Sterke voor iedereen hier!
Hebben jullie soms ook dat je vaker moet huilen op een dag zonder dat je eigenlijk precies weet waarom? Net als spanning of onrust, het komt soms zomaar (zo lijkt het in ieder geval).
Je hoeft niks te wissen Marcha in ieder geval niet voor ons.

Vervelend starshine. Ik voel me vandaag ook wat onrustig. Maar werk is heel druk. Thuis ook wel. Gedoe met de puber en voor de jongste begint het zoeken van een middelbare school. Dan is het soms pittig dat ik niks kan verdelen.
Het weer helpt ook niet he.
Dat snap ik dat november zwaar voor je is :hug:

Sommige dagen denk ik ja ik voel echt verschil met de medicatie maar sommige dagen ook totaal niet. Zoals vandaag maar ik ben ook moe.
Terug van weggeweest

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven